Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm

Gestart door sn00zerman maandag 20 oktober 2008, 14:45:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Holie (piiiiiiiiiiep) dat ziet er indrukwekkend uit  8o , ik ben zelf best handig met elektronica en uC's maar dit gaat me wel wat boven de pet als ik dit zo zie. Dus bij deze mijn complimenten  :thumbup:
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Manman, wat een prachtige installatie.

Als je hier commercieel mee zou gaan, moet je haast wel succes hebben. Met jouw kennis kan je naar wens aanpassen.  :) :)

Overigens goed te horen dat het weer goed gaat met je gezondheid.  :)
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Hallo Kris,

Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat, en je hebt weer niet stil gezeten  :)

Erg mooi om te zien dat jij alles zelf ontwerpt en bouwd, zoals we van jou gewend zijn ziet alles er weer strak uit  :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Een slechte gezondheid hebben en dan dergelijke prestatie's manmanman  :thumbup:
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Hoi Kris, goed te horen dat het weer wat beter met je gaat. Man, man wat een installatie ben je aan het bouwen.
Laatst ook al met het maken van achtergronden en prachtige puien voor de huisjes, je moet wel over gouden handen beschikken.

vr gr Arie
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Fijn dat 't beter gaat met je gezondheid.
Indrukwekkend knutselwerk. :thumbup:  Dat doe ik je niet na :important:
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Jij weet wat afstoffen is zeg  8o stil zitten is er bij jou niet bij volgens mij.

goed om te zien dat je er weer bij bent








Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Ha die Kris.
Fijn om te horen (en te zien!) dat het weer goed met jou gaat!
Het is niet te geloven wat jij bij betere gezondheid gelijk maar weer uitdenkt en fabriceert, het gaat wel allemaal boven mijn pet maar ziet er prachtig uit! :roll: :D

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Gelukkig gaat het weer stukje beter met Kris , en is ie al weer lekker bezig.

Voorlopig heeft ie gelijk alweer een halve topic neer getikt hier.

Kris houd de moed er in, en ga lekker zo door op de gezonde toer.

Veel suc6 ,

Mvg: Alex
Re: Sn00zerman - 25-05-2012 - Electronica & automatisatie
Hoorde je die klap!!! dat was mijn kin die op het toetsenbord viel!!!! :O..
'T is goed te horen dat het lichamelijk ook beter gaat. Wat een stappen maak jij
Ben zeer benieuwd naar de verdere vorderingen van je baan. Wij gaan ook door echter met babystapjes
ipv van die 7mijls stappen die jij maakt.
Ga zo door Kris ik blijf je volgen
Groet Frans
Sn00zerman - 01-06-2012 - mijlpaal bereikt !
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Sn00zerman - 01-06-2012 - mijlpaal bereikt !
Hoi allemaal,


Vandaag bijna de gehele vloer gelegd, dit wil zeggen dat ik bijna door m'n "neven-activiteiten" door ben, die het mogelijk moeten maken om me binnenkort terug te kunnen concentreren op het modelspoorgebeuren.


Morgen nog even het laatste stuk vloer, en de plintjes plaatsen, en daarna heb ik reden tot een klein feestje :-)

Vorig jaar einde augustus, heb ik m'n nieuwe firma-wagen gekregen. Ik had gekozen voor een Superb 1.7 Dtdi greenline.
Deze auto is 4m93 lang, en m'n garage is maar 4m85 lang, maar dit wist ik al toen in m'n firma-wagen besteld had. (is een bewuste keuze geweest, dacht eerst aan een Passat, maar een Superb IS eigenlijk een Passat, maar met een verlengd chassis)
Vorig jaar in november ben ik dan begonnen met het "uitruimen" van de 2de garage, en begonnen met plannen te maken om m'n modelspoorbaan over 2 garage te laten lopen.
December 2011 ben ik begonnen met de 2 modules/bureaus te bouwen, en einde december 2011, heb ik de overige kasten kunnen voltooien. (desondanks ik toen al "goed" ziek was)
Van half januari tot half april is er in de garage niks meer gebeurt, door m'n HHC behandeling. (wel heb ik in tussentijd m'n laser-machine gekregen van m'n vrouwtje, en heb ik m'n eigen "DigiCar" ontworpen in tussentijd (stilzitten is niet aan mij besteed))
De laatste weken ben ik vooral bezig geweest met schilderen, kabels trekken, printen solderen, microcontrollers programmeren, en m'n automatisatie-systeem te programmeren op een Android handheld.
Aangezien alle bedrading (tenminste die van de automatisatie, niet die van m'n baan) volledig achter de rug is, is het tijd om de nieuwe laminaat te plaatsen, wat morgen ook teneinde zal zijn. (Ik noem dit persoonlijk een serieuze mijlpaal die ik gehaald heb)

De komende tijd heb ik nog allerlei 'kleinere' klussen te doen (nog enkele printen aansluiten / her-programmeren in de oorspronkelijke modelspoorkamer, m'n bietschtal viaduct automatiseren/voorzien van lineaire actuator, stof-behuizing maken voor m'n CnC machine, verrijdbare kast voor m'n Laser machine maken ...), maar dit zijn zowieso minder zware / grote klussen als ik de voorbije tijd heb uitgevoerd.
De bedoeling is om alles nog klaar te krijgen voor het grote verlof, zodat na het grote verlof, de pret pas echt terug kan beginnen :-)

Wordt dus zeker vervolgd ...

groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - 01-06-2012 - mijlpaal bereikt !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Sn00zerman - 01-06-2012 - mijlpaal bereikt !
Hoi Kris,

Dat stil zitten aan jou niet besteed is was ons al opgevallen  :D

Top dat je weer een mijlpaal berijkt hebt en weer grote sprongen voorruit maakt, het moet heerlijk zijn om zoveel ruimte te hebben zodat je lekker kunt knutselen.

Hier gebeurd dat op de eettafel die sinds vandaag weer vol ligt omdat ik met het helicopter project verder gegaan ben.

Succes met je plintjes ( Saskia zit hier al 7 jaar op te wachten  :? :?)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Sn00zerman - 01-06-2012 - mijlpaal bereikt !
Ha die Kris.
Fijn om te zien dat alles weer goed op de "rails" staat! :D
Jouw garages zijn, wat ik tot dusverre gezien heb, wel de mooiste modeltreinen ruimtes waar het plezierig werken moet zijn.
Maar goed dat jouw nieuwe auto net te groot is voor de garage (goed gekozen dus! ;)) want anders had je een dilemma.

Veel plezier en succes met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Sn00zerman - 01-06-2012 - mijlpaal bereikt !
Echt top! Zeer indrukwekkend wat je allemaal bedenkt en ook daadwerkelijk produceert. The sky is the limit lijkt hier aardig op z´n plaats mits fysiek haalbaar natuurlijk maar zo te lezen heb je voor de komende jaren gelukkig weer het ergste achter de rug.

Leuk topic al gaat het ook mij qua techniek boven de pet. Ben zeer benieuwd naar de komende updates.

Groet,

Tom

Re: Sn00zerman - 01-06-2012 - mijlpaal bereikt !
Hallo Kris,

Heb veel respect voor de manier waarop je alles zelf kunt maken. Hoop dat je gezondheid het toelaat dat we nog heel veel van je mogen zien de komende jaren.

Ga rustig verder en hou ons op de hoogte.

Veel plezier met de hobby en veel gezondheid toegewenst.

Hans
Re: Sn00zerman - 01-06-2012 - mijlpaal bereikt !
Kris, dit ziet er goed uit zeg! Zelfs jij met haar!!!
Je mag dit zeker een mijlpaal noemen!!!
Ik hoop dan ook dat je ons middels foto's op de hoogte wil houden van de gang naar
de volgende mijlpaal die voorogen hebt.
De kleinere klussen zoals jij ze noemt zijn voormij en menigeen grote klussen...
Ik zelf hoop ook binnen afzienbare tijd wat stapjes voorwaarts te maken. Echter Dit is
niets in vergelijking met wat jij allemaal presteert. Wederom een diepe buiging...
Zo nu genoeg veren in je achterste aan het werk jij er is nog genoeg te doen :D :D
Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Ondertussen ben ik al weer een week ziek :-(
Bij nader inzien geen griep, maar een virale hersenvliesontsteking. (is minder "erg" dan een bacteriële hersenvliesontsteking, maar toch)
Nog minstens een week extra uitzieken dus ...

Desalnietemin, heb ik vandaag toch even een half uurtje wat zitten experimenteren. (ik kon het niet laten)
Gisteren zijn namelijk de laatste spulletjes geleverd voor m'n "onweer boven m'n baan", en er moest toch even het één en ander getest worden :-)
(Maar we zijn er nog lang niet)

Al enige tijd loop ik te verkondigen dat ik een zo realistisch mogelijk onweer boven de baan wil, en vandaag wil ik even toelichten wat ik hiervoor allemaal aangeschaft heb:
- een kleine beamer (om beelden van een Raspberry Pi te projecteren)
- 3 stroboscopen (van dit witte flitslampen die je wel in discotheken enzo ziet)
- een smoke-machine
- uiteraard rookvloeistof :-)

Ik was reuze benieuwd of ik met de smoke-machine, de nodige "wolken" boven m'n baan kon krijgen, en wonder boven wonder lukt dat vrij snel !
Als ik de machine te lang (enkele minuten) laat aan staan, dan heb ik zelfs "dichte mist" op héél m'n baan :-)

Het idee is als volgt:
- Een Raspberry Pi vormt het "hart" van het systeem. (RaspBerry Pi is een mini-PC'tje van 35 dollar, waarop Ubuntu Linux Armel versie perfect draait, ook heeft dit ding een video-out, en ook nog de nodige IO-poorten)
- Op de RaspBerry Pi komt uiteraard zelf-geschreven software, die de hele boel aanstuurt
- Vanop m'n eigen automatisatie-systeem, kan ik aangeven hoelang een onweer mag duren, en kan ik ook een "go" geven, op basis hiervan neemt de RaspBerry Pi de nodige beslissingen.
  Hij stuurt eerst en vooral de smoke-machine aan, om de nodige wolken boven de stad te krijgen. Deze smoke-machine komt achter m'n verlichtings-koof te hangen, en zal gemonteerd zitten op een stappen-motor,
  zodoende kan ik het onweer ook nog eens geleidelijk aan laten bewegen van m'n ene stad naar m'n andere stad.
- Her en der worden stroboscopen aangebracht (ik heb er 3), deze zullen "at random" knipperen, bij "bliksem".
  Door die 3 strobos zodanig te verdelen over de ruimte, en een beetje "intelligent" aan te sturen, kan ik het effect creëren dat de bliksem "meedrijft" van de ene naar de andere stad
- Verder hangt er in een overgelegen hoek,ook nog een beamer. Deze zal bliksem-schichten projecteren op de dikke wolken. Zodoende hangen die bliksem-schichten echt boven m'n gebouwen, en wordt dit niet zomaar op de muur geprojecteerd.
- Ook deze beamer hangt op een stappenmotor, om zodoende de bliksem-schichten ook mee te kunnen laten bewegen, zodat die niet altijd op dezelfde plaats geprojecteerd worden
- Met een soort van fractal generator (zelfgeschreven code), gaat de RapsBerry Pi dus zelf willekeurig bliksem-schichten tekeken, zodat er nooit 2 bliksem-schichten zijn die op mekaar lijken.
- Verder zorgt de RaspBerry Pi ook nog voor het nodige "gedonder", zodat één en ander een beetje syncroon kan verlopen.

Het effect van de wolken is prima, en hierop met een strobo "flitsen," geeft echt het effect alsof zo'n hele wolk "oplicht" (zie je in't echt ook regelmatig hé)
Het projecteren op die wolken gaat ook wel goed komen, je ziet dat de straal van de beamer niet helemaal door de wolken dringt, maar echt in de wolken blijft "hangen".

Al bij al is dit experiment succesvol, ik kan met een gerust hart nog een weekje verder uitzieken.
Uiteraard moet ik alle componenten nog op de juiste plaats ophangen, nog een printplaat bouwen om alles aan te sturen vanop de RaspBerry Pi, en nog de nodige software schrijven,
maar al bij al verwacht ik dat dit een groot succes zal worden op m'n baan, en een echte blikvanger vormen.
Verwacht echter pas binnen enkele maanden een filmpje/foto's van het resultaat, want dit is nog een boel werk, en ik heb eerst nog een pak andere zaken te doen :-)


groeten,
Kris


Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Hallo Kris,

Ik heb erg veel bewondering voor alles wat jij doet om je modelbaan zo realistisch mogelijk te maken.
Het is echt genieten als ik lees wat je er allemaal voor doet, jammer dat je zover weg woont, maar dit zou makelijk de modelbaan van Belgie kunnen worden.

Balen dat je gezondheid je weer op de proef stelt, dus neem niet te veel hooi op je vork maar dat staat denk ik niet in je woordenboek.

Ik las net dat jullie in september weer naar Guppingen gaan, dit valt samen met de opening van ons clubhuis dus wij slaan deze keer over.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Ambitieus...
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Ga je er ook nog een regeninsallatie met slagregens bij maken, en oveR de bovenleiding vallende bomen, en ehhh bliksem inslag in een trafohuisje, en gladde herfstblaadjes op de rails???? Ha, wordt vast een hele show zo, verkomen aan MiWuLa!
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Dag Kris.

Zo'n aanpak is toch niet iets wat je op de gemiddelde modelbaan tegenkomt.
Fantastisch hoe je al deze elementen bij elkaar weet te brengen tot jouw
gewenste eindresultaat. Ik ben héél erg benieuwd hoe dit er uit zal komen te
zien, m.a.w. kom maar gauw met een filmpje ervan . . . :mrgreen:
Wat ik bij het lezen van jouw verhaal wel gelijk afvroeg: zijn de wolken niet
nadelig voor de treinen en de scenery ?

Groeten,

Erik.
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Hoi Kris.
Jammer om te horen dat je weer in de "lappenmand" zit maar ja, zoals altijd bij jou, de hersenen draaien door en dan moeten je handen toch wat uitvoeren! :roll: ;)
Jouw bijzondere plannen worden vrijwel altijd uitgevoerd en het resultaat grenst vaak aan het onmogelijke dus onweer, bliksem en wolken zullen regelmatig jouw baan gaan teisteren, wel is te hopen dat de regen de baan bespaard blijft! 8o :P

Veel succes met de uitvoering van deze bijzondere plannen en beterschap en sterkte met de gezondheid.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Hey Kris,

Geniaal idee,  :thumbup: :thumbup:

Je moet alleen (zoals je zelf ook al zegt) opletten dat je je rookmachine niet te lang aan laat staan (ofdat de rook onder je baan vandaan trekt), want dan krijg je waarschijnlijk wel de lichtstralen van je beamer midden in de kamer te zien. (wat je hierbij niet wil hebben)

Gr John
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Haha!!! het kan voor jou ook niet gek en realistisch genoeg  8o 8o
Die rookmachien wordt die niet gevoed met rookolie!! krijg je dan geen vettig laagje op je baan??
Ik weet het, jij denk in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden!!!!
Beterschap en ik wacht met smart op de eerste beelden van die plaatselijke onweersbuien
Groet Frans
Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Hoi Allemaal,

Na 2 jaar compleet niks meer aan m'n H0 baan gedaan te hebben, heb ik dit topic teruggevonden onder een héél dikke laag stof.
Aangezien ook m'n website in tussentijd helemaal vernieuwd is, werkt zo goed als geen enkele foto-link meer in dit topic.

Daarom maar even een 25-tal (nu ja, 24 om exact te zijn) afbeeldingen opgevist, om toch even een indruk te geven van hoe ver m'n baan stond.
En om de ondertussen bijgekomen forum-leden niet helemaal alles te moeten laten lezen, ook maar even een korte situatie-schets bijgeschreven van de huidige toestand ...


1. Aan onze huidige woning, hebben we 2 garages van elk bijna 20 vierkante meter (ongeveer 5 x 4 meter per garage).
   Tussen die garages, hebben we de muur weggehaald. Verder heb ik die ook voorzien van het nodige comfort:
   - overal degelijke isolatie/verwarming/airco/warm- & koud water/internet/telefoon/satelliet-TV/2 surround systemen en de nodige home-automation en "machinerie" om zelf het één en ander te kunnen maken.
     (kleine CNC portaal-frees / 50W CO2 laser CNC / draaibank / grote CNC freesmachine / draaibank / 2x 3D printer / plotter / diverse electronica apparatuur (logic analyzer/oscilloscoop/PIC-AVR-FPGA programmers/debuggers enz ...))
     Zie onder-andere http://forum.3rail.nl/index.php?topic=25488.msg913858#msg913858voor mijn "werkruimte" :-)

2. Even wat "sfeerbeelden" van de "laatste toestand" hoe de baan was.
    Ook nog een filmpje gemaakt toen (nog voor de achtergronden gehangen waren):
   

    Over achtergronden gesproken, daarvoor heb ik destijds speciaal een plotter gekocht. De eerste "versie" van m'n achtergronden was geprint op papier. Dit is vervangen door Canvas.
    Een goeie tip: als je ook achtergronden gaat printen, doe het dan ineens op canvas :-)
    De achtergronden zijn samengesteld met diverse Busch & Jowi CD's, op bepaalde plaatsen, bestaat de photoshop PSD file, wel uit 72 lagen !
    Door dit zelf samen te stellen, kan je uiteraard de gehele achtergrond perfect "naadloos" afstemmen op je baan. (neem als voorbeeld m'n haven-gebied, waar de "rivier" doorloopt op de muur ...
   
   
   
   
   
   
   
   

3. Aangezien electronica een andere hobby van mij is, rij ik uiteraard volledig digitaal :-)
    Mijn baan wordt aangestuurd door RocRail (temeer ik werkzaam ben in "IT", en ik hele dagen op m'n werk met Microsoft producten geconfronteerd wordt (lees: windows o.a.), wil ik na m'n uren wel wat anders, Apple & linux is al wat de klok hier nog slaat, vandaar de keuze voor RocRail)
    Qua digitale componenten, probeer ik uiteraard zoveel mogelijk zelf te maken. gaande van schema, tot print en geprogrammeerde IC's/MCU's (PIC / AVR / FPGA enz ... eigenlijk al wat los en vast zit, programmeer ik)
    Zo heb ik buiten de gewone digitale componenten, ook nog een complete dag/nacht sturing, video-bewaking, video&audio switching naar diverse schermen, m'n eigen verkeerslichten (niet alleen electronica, maar t/m de messing verkeerslichten zelf, is alles zelfbouw)
    Alles is bij mij aanstuurbaar met iPad (en android tablets ...)
   
   
   
   
   
   
   
   
   

4. Nu stilaan tot de essentie van de zaak ...
    Aangezien m'n gezondheid nog verre van OK is, zit "onder de baan kruipen" voor verder automatisering & bedrading, er voorlopig niet in. (ook de ideeën voor "echte mist" en "echt onweer/bliksem" boven de baan, liggen dus nog een tijdje in de koelkast)
    Anderzijds wil een mens ook wel eens stilaan wat zien rijden. Daarom is het idee geopperd om eerst de lange module (meer dan 4 meter lang - helemaal onderaan op het baanplan - module zelf kan je zien op de foto onder het baanplan, alles is ondertussen wel
    netjes geschilderd trouwens), te bouwen.
    Qua automatisering stelt dit niet veel voor, de bedrading ligt al tot in de module voor bezetmelders/digitale signalen/seinen/verlichting enz ... enz ...
    Eigenlijk gaat dit maar over een 10-tal bezetmelders en 2 seinen, wat de baan zelf betreft.
    Daarna kan hier al volop aan de scenery gewerkt worden ...
    Aangezien deze module maar 55 cm breed is, zullen de gebouwen op de achtergrond, dichtbij genoeg zitten, om goed te kunnen bekijken.
    Daarom wil ik in alle gebouwen, zoveel mogelijk interieur. Een mooi voorbeeld is de Märklin fabriek. (destijds nog gekocht voor ik een 50W C02 CNC Laser had, anders had ik zelf wel zoiets getekend en gelaserd)
    Verder, uiteraard enkele zelfbouw half-relïef huisjes, en in m'n kast staan ook nog bouwdozen van faller, genoeg voor 10 half-reliëf huisjes.
    Op de hoek van de module, komt de "Fortuna" Grube van Faller, inclusief een complete ondergrondse mijn met de grubebahn van Busch ...
    (overbrugging tussen de module en de rest van de baan, is met 2 geautomatiseerde/gemotoriseerde ophaalbruggen (die ik nog moet gaan ontwerpen en 3D printen)
    Qua "interieur" heb ik misschien zelfs wat overdreven, ik heb voor m'n speelgoedwinkeltje, zelfs een heus werkend minibaantje gebouwd :-)
    Ziehier het filmpje:
   

   
   
   
   
   
   
   

Hoe moet het nu verder ?
- momenteel ben ik al bezig met wat van die Faller half-reliëf huisjes te bouwen.
- morgen gaan we naar Houten, nog wat spulletjes kopen voor die grote module.
- Eerst moet er nog wat verder "opgeruimd" worden in de hobby-ruimte, alvorens we daar echt verder kunnen bouwen.

Hopelijk kan ik dus terug regelmatig wat updates met foto's en filmpjes plaatsen in dit topic !

P.S.
Voor diegenen die meer info willen / meer foto's willen zien / hogere-resolutie foto's willen zien, is er nog altijd m'n website http://www.digitalplayground.be
(Website is vorig jaar ook vernieuwd, nu is die tenminste leesbaar op zowel PC, alsook op tablet enz ...)



groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Sn00zerman - 23-06-2012 - (echte) wolken en onweer boven de baan !
Hallo Kris,

Leuk dat jou mooie baan weer in de schijnwerpers komt te staan, ik moet het nog door lezen en dat doe ik zondag.
Met de club staan we morgen in houten, dus zo meteen de spullen klaar zetten, wie weet kom ik je daar tegen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Peter,

Welke zaal ? Zet je er meteen een bordje bij met "Dag Sn00zerman" ? :-)
Ik passeer morgen zowieso even met m'n vrouwtje ...


groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Wat een mooie update Kris. :thumbup:
Schitterende achtergrond mooie kleur verlichting ook.
Ga je baan volgen kris want het is zeker de moeite waard. ;)
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Goed om te horen dat je weer terug bent op het forum en dat je deze hobby weer oppakt.
Vindt het altijd zeer interessant om je updates te lezen, dus ik hoop zo nu en dan weer wat van je te kunnen lezen.

Groetjes,
Jac.
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Citaat van: sn00zerman op vrijdag 03 oktober 2014, 19:01:14
Peter,

Welke zaal ? Zet je er meteen een bordje bij met "Dag Sn00zerman" ? :-)
Ik passeer morgen zowieso even met m'n vrouwtje ...


groeten,
Kris

Hallo Kris,

Ik weet nog niet waar we staan, maar we hebben de koploper demo baan bij ons dus dit moet makkelijk te vinden zijn.
Veel rijdende treinen zie je niet op de beurs  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Net uw website eens bekeken.   Geweldig wat u allemaal doet.
De verlichting zou ik graag eens in het echt komen bewonderen net zoals de lasercutmachine.
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Hoi Kris.
Fijn om te lezen dat er weer een herstart plaatsvindt! :thumbup:
Wel jammer dat het met de gezondheid nog steeds niet naar wens gaat maar hopelijk wordt dit in de toekomst nog beter.

Veel plezier en succes met de herstart.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
 :thumbup:
Hopelijk gaat de gezondheid ook terug beter :)


groeten Dylan
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Hi Kris,

Fijn dat je weer in de lucht bent. Ik lees je draadje(s) altijd met zoveel plezier. Enne stiekum ben ik rete jaloers wat jij allemaal kan. Mocht er ooit een 'rondleiding' mogelijk zijn op jouw werkplaats, schrijf ik me direct in!

Groet,
Leendert
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !


Hoi Kris !

Zit Mr T de hele tijd met snOOzy-Q te chatten, mist ie dit draadje helemaal  :(
Daar heb al heel wat voor elkaar geknutseld zeg  :thumbup:
En zo te zien heb je nog een hele (mooie) kluif voor je.
Dit ga ik zeker volgen.....

Grtz Tony
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Top Topic.

Ik denk wel eens dat je meer kunt fantaseren als je meer weet en kan.
Voor mij geldt dat. Sinds ik me verdiep in dingen, kan ik me steeds meer dingen voorstellen die ook zouden moeten kunnen. En dan lees ik jouw draadje, er gaat een wereld voor me open. Echt top.
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Dat ziet er als een groots topic uit!
Succes verder met bouwen  :thumbup:
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Kris jij zal ook niet even zeggen dat je je draad, draadje is wat al te klein, onder het stof uit hebt gehaald .

We gaan samen klooien en brainstormen over de baan gaat vast helemaal goed komen denk ik met je.

Wel zit ik dankzij jou nu nog steeds met die bewegende poppetjes op een perron in me kop , moeten we toch ook weer eens in de groep gooien daar op de chat :D :D

Ik ga dit met plezier volgen.
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Even snel een reactie op Hans zijn berichtje,

er zijn van faller perrons met bewegende poppetjes

ik heb er ook vier kijk maar eens in mijn draadje

Gr Ed
Re: Sn00zerman - 03-10-2014 - en we zijn terug begonnen !
Die faller perrons kennen we inderdaad, maar ,laten we het zacht zeggen, die vinden we nu niet echt een leuke weergave :) met de tegen wordige techniek moet er veel  meer mogelijk zijn om zoiets te gaan doen.
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Vandaag voor de eerste keer met H0 scenery aan de slag gegaan !
Deze middag had ik nog een lege plaat van 90x50 cm, nu komt er stilaan leven in :-)
Op mijn lange module (meer dan 4 meter lang en 50 cm breed), heb ik een stukje van 90x50 cm voorzien om een kolenmijn-gebied uit te beelden.
Onder die kolenmijn, komt ondergronds ook nog de mijn zelf, met rijdende mijntreintjes enz ...
Alvast begonnen met het bovenste deel dus. Alles heft stilaan een plaatsje, weatheren zal één van de laatste dingen zijn die ik doe ...

Voor de oplettende kijker: Je zal op de foto's geen puko's zien op de rails. Dit zijn namelijk piko rails, en de trein/wagons op dat stukje, zullen niet rijden.
De module eindigt namelijk aan de rechterkant van dit mijn-gebied :-)
Achter op de plaat is nog plaats voorzien voor een straat met m'n car-system, en in't midden van die straat komt ook nog een tramlijn ...
Links op de module is er ook nog de nodige plaats voor een stuk straat, zodat je achteraan-links op deze module, een T-splitsing krijgt (met straks werkende verkeerslichten)



één foto hier, de rest kan je nalezen op m'n website, door deze rechtstreekse link: http://www.digitalplayground.be/?p=1866

groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...

Hoi Kris !

Dat mogen gerust een paar meer foto's zijn hoor !
Vindt hier niemand erg, denk ik zo.....ik in ieder geval niet, want het is zeer de moeite van het kijken waard  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Kris,

Tony heeft helemaal gelijk dus ik zeg meer meer meer foto's. :P
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Hallo Kris, ben je bang dat die andere foto's van de opbouw naar dit stukje kolenmijn/overslag niet door ons worden goedgekeurd, hopla plaatsen hier die handel :D:D
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Dag Kris.

Apart hoor: maak je een leuk stukje scenery met van alles werkend, behalve de trein . . . :confused:
Maar wel mooi gemaakt hoor :thumbup: en inderdaad: schroom niet om wat meer foto's te plaatsen :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Mede-modelspoorders,

Bedankt voor jullie commentaar en steun, maar voorlopig laat ik de rest van de foto's alleen maar beschikbaar via de directe link naar het topic op m'n eigen website.
http://www.digitalplayground.be/?p=1866
Momenteel staan daar 10 foto's (en weldra meer) over de bouw van de kolenmijn.
Als ik wat nieuws start, post ik hier terug één foto, met een directe link naar de rest van die foto's over dat onderwerp.
Er kruipt namelijk teveel tijd in om telkens alle foto's nog eens te gaan resizen om ze hier te posten.
(in totaal al ergens tussen de 15000 & 20000 foto's op m'n site, stel dat je bij nieuwe bijdrages telkens moet resizen, en ze dan ook nog op je eigen webspace kwijt moet)
Vroeger had ik trouwens op m'n site de fotos in hetzelfde formaat staan als ik hier op het forum plaatste, maar toen kreeg ik van redelijk wat lezers de opmerking dat ze "wat groter" mochten.
Ook door gezondheidsredenen, probeer ik de momenten dat ik me goed voel, te besteden aan dingen die ik leuk vind. Constant resizen van foto's valt daar niet onder :-)
(ook van custom HTML voor m'n site ben ik vanaf gestapt, en heb uit gemakzucht nu een wordpress website draaien dus)

Ik zit namelijk op meerdere forums (electronica/mechanica/domotica/robotica enz ...), en kan moeilijk elke foto en verhaal overal gaan posten.
Ook zijn de foto's op m'n site allemaal aanklikbaar en in hoge-resolutie te bekijken. (tenslotte H0 is al klein genoeg hé, en het gaat hem toch vooral over de kleine details hé)
Voor sommigen lijkt met misschien een stap te ver om van het forum af te wijken om foto's te kijken, nou, daar is toch het internet en hyperlinks voor uitgevonden ?
Het internet is toch één grote verzameling met links ? :-)

Verder geeft het me ook de mogelijkheid om (anonieme uiteraar)d statistieken te draaien van m'n bezoekers, met trending enzo, zodat ik kan zien welke topics en fotos meer/minder bekeken worden,
zodat ik m'n toekomstige postings/fotos nog meer kan afstemmen op m'n lezers.
(zit momenteel tussen de 400 & 600 bezoekers per dag, van over heel de wereld, enkele landen uitgezonderd)

Hopelijk hebben jullie begrip voor deze situatie ...


groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Sn00zerman - 23-10-2014 - gestart met de kolen-mijn ...
Hoi Kris,

Dat smaakt naar meer :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Sn00zerman - 27-10-2014 - de kolen-mijn - verlichting
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Sn00zerman - 27-10-2014 - de kolen-mijn - verlichting
Volop bezig met de belichting.
Nog 2 buitenlampen tegen de muur, en voor/achterlichten in 2 kiepvrachtwagens ...
En ook nog een paar knipperende las-lampjes :-)
(eentje in het atelier, en eentje bij het kolentreintje dat de werklieden aan't herstellen zijn)

Daarna beginnen met de tramrails en de bestrating voor m'n car-system, en de verkeerslichten voor het T-punt.
Op het stukje straat naar voren toe, gaat niks rijden, maar daar zetten we dan wel wat "wegwerkzaamheden" op :-)



Meer fotos op m'n eigen webstek: http://www.digitalplayground.be/?p=1866

groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - 27-10-2014 - de kolen-mijn - verlichting
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Sn00zerman - 27-10-2014 - de kolen-mijn - verlichting

Ziet er goed uit, Kris  :thumbup:

En het doorklikken naar de website valt wel mee en is zeer de moeite waard...... :P

Grtz Tony
Re: Sn00zerman - 27-10-2014 - de kolen-mijn - verlichting
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Sn00zerman - 27-10-2014 - de kolen-mijn - verlichting
Je kolenmijn is prachtig geworden Kris  :thumbup: mooie verlichting trouwens.
Je webpagina mag er ook zijn hoor. :thumbup: :thumbup: