Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm

Gestart door sn00zerman maandag 20 oktober 2008, 14:45:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
hmmz, inderdaad, strakke planning en eea zijn inderdaad al helemaal uitgedacht zelfs :-)

Arie, inderdaad, ik heb hier een plotter staan, waar rollen papier van 50 meter lengte, en 95 cm breed in passen.
Ik heb de achtergrond zelf samengesteld en geplot (geprint) dus ...


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
je hebt een mooi grote baan
en je achtergrond maakt nog mooier het geeft een totaal ander beeld weer

mvg niKo
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Dat is wel een kwaliteits plotter als ik die achtergrond zo bekijk. Ziet er geweldig uit, blijf dit draadje volgen want ik ben erg benieuwd naar het 2e deel

groeten
Marcel
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Hoi Kris,

een prachtige achtergrond heb je gemaakt, helemaal top :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groetjes, John
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Ha die Kris.
Fijn om te horen (en te zien! ;)) dat de bouw van de baan nog steeds voortvarend gaat.
Bijzonder mooie achtergrond die aan jouw baan een extra "dimensie" toevoegt.
De plotter moet toch een aardig professioneel apparaat zijn dat die deze kwaliteit kan printen!?

Veel succes met baan, gezondheid en bedrijf.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Bedankt allemaal voor de complimenten :-)

Tja, die plotter heb ik tweedehands gekocht, omdat die nieuw niet te betalen zijn !
(maar zelfs 2de hands spreek je nog over een aardig bedrag)
Anderzijds, als je 34 meter achtergrond nodig hebt, lopen de achtergronden van Jowi ook
aardig in de papieren. De nadelen van Jowi vervallen meteen:
- Ik kan alles "maken" zoals ik het wil, elke poster sluit exact aan op de volgende.
- Ik kan de diverse objecten op de plaats zetten die ik zelf wil.
  (aansluiting van "voorgrond"-water, die naadloos overloopt in de achtergrond)
- Ook al heeft Jowi een uitgebreid assortiment, het is en blijft te beperkt vind ik.
- Je hebt op deze manier echt iets "uniek", wat perfect aansluit bij de baan.

groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Ondertussen een proef-afdruk gemaakt van het water-gedeelte dat op de achtergrond moet komen, en dient aan te sluiten op het "water" van m'n havengebied.


6 lagen in Gimp :-)
Alles afkomstig van m'n jowi & busch CDs, behalve het middengedeelte, dit komt van een foto die ik via "google afbeeldingen" heb gevonden.
Het netjes laten aansluiten op de zijgebouwen (die wel van Busch zijn), was slechts een kwestie van wat kleurenbalast & helderheid aan te passen, en wat resizen.
(resizen van die foto weliswaar, NIET van die gebouwen van Bush, want die zijn op de juiste schaal)
De brug in't midden van dat water komt uit nog een andere foto, en is om de overgang met het water in het landschap te camoufleren.

Sommigen zullen wel denken dat de foto net te smal is voor m'n havengebied, maar tegen m'n MDF hout, komt uiteraard links en rechts nog een dikke kademuur,
zodat het geheel exact tot op de millimeter op mekaar zal aansluiten !
Links en rechts van die gebouwen, moet ik mij niet teveel aantrekken, deze worden voor een stukje aan het oog ontrokken, door het "gesteente" waarop de bruggen zullen rusten.
Wel ben ik van plan om een beetje vals te spelen bij het definitief bevestigen van dit stuk achtergrond.
Het deel van aan m'n railspiraal, tot tegen de rechtermuur, zal uit één geheel bestaan, en grotendeels de "stad" vormen achter m'n dammtor station.
Ik ga aan dit lager gelegen stuk haven, alleen de wolken mee printen op het geheel van die achterwand.
Dit havenstuk print ik  dan afzonderlijk, en knip dit uit, en plak dit "op" die achterwand met wolken. Zodoende kan ik het exact positioneren.
(wat anders bijna onmogelijk is tot op de millimeter, met zo'n immens grote afbeelding van bijna 6 meter)

Zo, nu ga ik wat "tekenen" aan de "stadsachtergrond" bij m'n station ... (eerst even alles verder opmeten)

EDIT:
aangezien de proefdruk op lage kwaliteit is, en de foto dus niet zo goed is, hier even een verkleining van het bestand:


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Kris,

ik vind het al heel knap lijken wat je gemaakt hebt! Alleen heb ik het idee dat er na de brug in de stad een 'knik' in het water zit, waardoor het onnatuurlijk lijkt. Zou je niet de horizonlijn wat hoger leggen, en dus ook de gebouwen naar achter toe iets hoger brengen om die knik eruit te halen??? Het wordt wel een perfect geheel zo zeg!

Walter
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Kris, ben jij goed verzekerd tegen wateroverlast? Ik zie bij hevige regen zoals afgelopen nacht jouw ruimte snel volstromen.  8o
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Hoi,

Volgens mij komt de knik doordat de fotos vanuit 2 verschillende hoogtes zijn genomen en er verschil in perspectief ontstaat. Ik betwijfel of je dat kan oplossen.

Mvg.

Olaf
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Het lijkt me redelijk op te lossen door de gebouwen op de groengrens hoger te maken.
De laatste pakhuizen zijn te klein in schaal.Ten opzichte van het stuk rivier bedding dat volgt.


Of in normale taal de Pakhuizen achter de brug weglaten.Of een minder gedetailleerd stuk rivieroever zoeken.

Gr.Robin
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Die misvorming komt omdat je er recht op kijkt.
Die foto hangt op een hoogte van 95 cm met z'n onderkant, en is 27 cm hoog.
Ikzelf ben 1m86 groot.
Sta eens recht achter je bureau, en ga eens anderhalve meter naar achter (afhankelijk van je schermafmetingen)
Als je het vanuit die positie bekijkt, valt het helemaal niet op :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Hele mooie achtergrond Kris.
De proef druk van je haven gebied ziet er ook geweldig uit.
Is dat papier wat je gebruikt ook dikker ivm evt scheuren tijdens het opplakken?

Groetjes Jac.
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Hallo Kris,

Dit zou je voor iedereen kunnen maken hier op het forum op bestelling.

Ziet er waanzinnig uit  8o 8o

Gr Einte
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Wat je zegt Einte ..... de achtergrond heb ik al wel gevonden .....



Dimensions 15659 x 2595 pixels
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Hallo Kris,

De achtergronden zijn inderdaad prachtig, ze sluiten mooi aan op je modelbaan, je hebt een mooie diepte op je modelbaan gecreerd.

TOPPIE :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Bedankt allemaal voor de reacties :-)


@Peter,

In welk formaat wil je hem geprint hebben ?
(alhoewel ik met zo'n aantal pixels niet helemaal overtuigd ben van de kwaliteit)
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Hoi Kris,

Ik had nog niet de tijd gehad om te kijken, maar ik heb het zojuist bekeken en het ziet er echt super uit.
Bij mij had ik gewoon een a4tje op z'n kant, maar bij jou is er echt heel veel te kijken. :thumbup:

De foto van de pakhuizen met de diepte erin is ook erg gaaf, knap gedaan hoor. :thumbup: :thumbup:
Met de afbeeldingen die bij mijn cd zaten was het soms best lastig om een mooie diepte te realiseren.

Ga je er later nog bouwpakketten bij zetten, of is dat straks helemaal niet meer nodig.. :lol: :lol:

Mvg,

Jeroen
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
De bedoeling is om het geheel te laten in mekaar te laten "op gaan"...
Er komen zeker nog véél bouwdozen en kitbashing enz ... aan te pas.
(ben nu bezig met de faller perronbrug te bouwen met 4 trappen i.p.v. 2 trappen)
Dit werkje moet eerst gedaan worden, zodat ik kan uitrekenen hoe hoog m'n achterste station
moet komen, om zodoende te kunnen berekenen op welke hoogte de gebouwen op de achtergrond
moeten afgedrukt worden aan dat gedeelte van de baan :-)

Was van plan om het even rustiger aan te doen, maar met een beetje geluk heb ik ook nog
al m'n achtergronden klaar tegen 16 juli (het moment dat ik "hoog bezoek" krijg van een medemodelspoorclublid) ...


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (29-06 - proefdruk "wateraansluiting" haven/achtergrond)
Citaat van: sn00zerman op donderdag 30 juni 2011, 08:49:16
(alhoewel ik met zo'n aantal pixels niet helemaal overtuigd ben van de kwaliteit)

Hm, en ik vond het nog wel zo'n groot bestand :) Check PB voor details .....
Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Na gisteren een gezellig dagje Houten, vandaag toch nog 3 stukken achtergrond geplot, en meteen
ook wat foto's genomen met zowel gewone "dag" verlichting, alsook "nacht" verlichting.
Nu vanop de terras naast de vijver, even wat "forummen" ...

Plot 1, deze omvat de "hoek", waar nog een stukje berg over moet, en waar Christel straks
haar plaatsje krijgt voor haar "schwarzwald" boerderij project.
Deze plot beslaat de zijmuur (49 cm), de muur tussen de 2 ruimtes (78 cm) en de "doorsnede" van de muur.
(18 cm)


Vervolgens plot 2 en 3 samen op één foto, deze sluit aan op de "doorsnede" van de muur (links),
en loopt door tot in de hoek, helemaal achteraan de railspiraal. (rechter kant)


Meteen ook maar even de witte TL's uit, en alleen de blauwe aan ...


Nog even een vanuit een andere hoek plot 3, dan zie je dat die exact doorloopt tot over de schuine kant
achter de railspiraal, waar de achterste wand netjes moet op aansluiten :-)


En meteen ook hier maar even een "nachtelijke" opname van:


Aangezien ik toch m'n statief uit de kast had getrokken, en ik wat met de verlichting zat te spelen,
heb ik ook nog maar even een dag/nacht foto genomen van het gebied achter de haven.
Deze foto heb ik genomen vanuit de hoek waar plot 2 & 3 hangen.


de opname bij duisternis :-) (nuja, duisternis, in't echt is de "nacht" donkerder dan op m'n foto's ...)


En om nog even mee te geven dat het niet alleen plotten en ophangen is, nog een "actie-foto" van mij :-)
Hier en daar moet er op voorhand ook nog wat geknipt worden aan de plot, die rollen we dan helemaal uit
in de living, en zetten er de schaar in ...


Ik zit hier lekker in't zonnetje, misschien dat ik zo dadelijk wel aan de 2 laatste ontwerpen begin voor
de achtergrond achter Löwe Ecke (m'n "stad" met het dammtor station), en de achtergrond die "rond" de muur moet
die de hoger gelegen sporen van het havengebied, verbindt met het Bietschtal viaduct ...


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
die achter gronden zijn echt top
blijf dit volgen
mvg niKo
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Kris, hier is maar één woord voor "WAANZINNIG"  :thumbup: :thumbup: :thumbup:, weet je al wat de éntree moet gaan kosten  :D, VR GR Arie
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hoi Kris,

klasse gemaakt en ook de kleur van het "maanlicht" is helemaal top :thumbup: :thumbup:

Groetjes, John
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hoi Kris,

Wat mooi waanzinnig wwwwwwwwaaaaaaaaaauuuwwwwwwww.
Vooral die nacht foto vind ik mooi.
Ik weet van een vriend hoe moeilijk dat ophangen is en als figuurtjes behang het moet heel nauwkeurig.

vr.gr. Günther.
Ps. heb nog even van je Big Boy filmpje zitten genieten :P :P :P
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hallo Kris,

Knap gedaan die achtergronden, ziet er weer super uit.
Blijf dit met plezier volgen!

Mvg Rene
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hoi Kris,

Wat moet dat toch heerlijk voelen, je eigen plotter  :) Het resultaat is dan ook verbluffend.
Het is een heerlijke kamer geworden.

groet,
Michiel
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Kris, Ik kan niets anders dan mij aansluiten bij de vorige posters!!!
Het is even stil rond om jou geweest maar dit is een come back zeg!!!
Ik blijf je volgen en je vorderingen met mijn mond open volgen.
Ga zo door het ziet er allemaal super uit...
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hallo Kris,

Heb net een handdoek vol kwijl in de was gedaan, man wat is die achtergrond van jou toch prachtig, de dag/nacht foto's zijn geweldig.

Trouwens over de dag/nacht foto's gaat de overgang tussen dag en nacht bij jou automatisch?
Ik zie dat je maar twee kleuren gebruikt, welke kleurnummers gebruik je?

Gr.
Piwie.
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hoi Piwie,


Ik gebruik gewone witte T8 buizen.
De blauwe lampen zijn eigenlijk blauwe hulzen die over die T8 buizen passen.
Er moet nog een RGB LED strip bij komen. (er ligt hier 20 meter klaar)

Overschakeling gaat inderdaad automatisch gaan, zelfs dus nog met avondrood bij.
Die witte TL's kan ik dimmen (VESA dimmers), maar niet helemaal, Ze blijven altijd nog 1% branden.
Dit wil ik opvangen door die RGB LED strips, zodat die TL's helemaal uit kunnen zonder dat dit "plots" gaat.
Ook wil ik met die RGB LEDstrip het rode van de zonsondergang/opgang nabootsen.

De sturing bouw ik zelf, kijk maar even in de "Automation" sectie van m'n website,
daar staan alle stuurprinten (dus ook voor schakelen van video-signalen/audio-signalen, allerhande andere apparatuur en de pan/tilt (met servo's) voor m'n 8 bewakingscamera's
voor verborgen delen van de baan).
(RGB stuur ik met PWM aan, max 12V/8A per kanaal, wat neerkomt op 25 meter RGB strip, die ik met één module kan aansturen, (met een max. van 3 x 256 modules, lol)
De gehele "domotica" van de baan, stuur ik aan met een FriendlyArm module.
(maar mijn modules zijn aanstuurbaar met eender welk apparaat dat over een seriële poort beschikt, ik heb een eigen protocol bedacht hiervoor)
de dag/nacht sturing gaat ook verantwoordelijk zijn voor "honderden" LEDs individueel aan te sturen, om bij zonsondergang "hier en daar" wat verlichting laten aan te gaan achter verschillende ramen enzo. (ik ga niet één LED per gebouw gebruiken, maar m'n gebouwen indelen in verschillende ruimtes, zodat je net kan doen of er licht in de living aan is, en wat nadien licht op de slaapkamer enzo)
Tegen middernacht wil ik dan een deel van m'n verlichting terug uitschakelen, en op slaapkamers enzo dus verlichting laten aan gaan.
Ook gaan de meeste verlichting in kantoorgebouwen na 20u uit enzo ...
Tegen zonsopgang, schakel ik hier en daar weer verlichting in. (om te simuleren dat mensen "ontwaken")
Straatverlichting wil ik uiteraard een hele nacht laten branden. (in 1958 kon dat nog, lol)

De bedoeling is dus om met één druk op de knop, een "cyclus" te starten van enkele minuten, om naar "nacht" over te gaan.
Een druk op diezelfde knop, start een "cyclus" van enkele minuten, om terug naar "dag" over te gaan.
(uiteraard gebruik ik geen knoppen, 't zal een icoon in RocRail zijn, die een relais schakelt, waardoor die friendlyARM weet wat hij moet doen)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hoi Kris,

Dat zijn mooie achtergronden die je hebt gemaakt.
Is gelijk een heel ander gezicht.

Groetjes Jac.
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Mooie achtergronden!!!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hoi Kris,

echt super achtergrond :thumbup:

by the way, ik herken je op de foto. je stond afgelopen zaterdag bij mij op de stand een seinhuis op te meten met een paar belgische vrienden.

mvg
Henk
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hoi Kris,

Wat een pracht ruimte, super baanplan en uitvoering en dan nog maar niet te spreken over de achtergrond en verlichting, wat SUPER mooi gemaakt allemaal.
Ik vind die achtergrond echt schitterend met je lichtval, is nu al mooi, laat staan als er scenery op staat, wow.

Blijf je draadje met plezier volgen.  :thumbup:

Groet,
Erik
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hallo Kris,

Dat is een goede omschrijving van hoe jij je dag/nacht cyclus gaat besturen, ik heb al vaker op je website gekeken en gemerkt dat jij een kei bent in het ontwerpen en programmeren van printplaten :thumbup: :thumbup:.

Zelf ben ik niet zo handig in het ontwerpen en programmeren, daar integen ben ik wel goed in solderen van printplaten.
Zelf gebruik ik voor mijn dag/nacht cyclus de Light@night sofware die via DMX oude discospots aanstuurd, in de spots zitten dan van die discolampen.
Ik heb het ook geprobeerd met led E27 lampen maar die dimmen niet mooi en springen dan naar een poosje aan, dat geeft dan geen goede en mooie overgang van dag naar nacht en visa versa.

Ik ga binnenkort een paar LED Par spots van een vriend proberen, als dit goed gaat ga ik die aanschaffen en dan toepassen op de baan, de oude discospots gaan dan vervallen.

Ik blijf je zeker volgen.

Gr.
Piwie.
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hallo Kris

Mooie baan met mooi achtergronden  :thumbup: :thumbup:.

Ik ben zelf ook van plan om mijn baan te gaan verlichten en zal daarom je omschrijving goed onthouden  :important:.
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Wat een mooie baan. En al die high tech...Complimenten en ziet er zeer professioneel uit. Je opstelling met de schermen is nog mijn wens, wie weet...

Zag dat je koploper over 3 schermen gesplitst hebt. ik kwam niet verder dan twee, dus er is nog meer mogelijk..Geeft me te denken!!

Ziet er top uit en geniet altijd van de gebruikt technieken.

Marcel
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Ik denk niet dat Chris Koploper gebruikt. Hij draait Linux.

Dirk
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Ik gebruik RocRail :-)
(dat zowel op MAC, Linux als Windows draait)

Koploper over meerdere schermen moet nogthans volgens mij ook mogelijk zijn,
maar de (grote) RocRail community, behulpzaamheid van Rob Versluis (RocRail hoofdprogrammeur),
opensource, meerdere platformen (mac/linux/windows dus) en de mogelijkheid om een IPAD/Iphone/IPOD/windows mobile device/windows mobile phone/android toestel als draadloze
handregelaar te gebruiken, hebben me overstag getrokken :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hallo Kris,

Wat super mooi die achtergrond en verlichting.

Complimenten voor je perfecte baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Hoi Kris.
Wat wordt dit alles allemaal ontzettend mooi! 8o ;)
De achtergrond wordt een waar kunstwerk en sluit ontzettend mooi aan op de baan, natuurlijk zullen er grote stukken zijn waar landschap en scenery zijn plaats nog in moeten nemen, maar op zich is de achtergrond prachtig geslaagd.
Ook bijzonder leuk dat Christel haar eigen hoek voor de Schwarzwald boerderij ter beschikking heeft, hier kan ze haar eigen project prachtig inpassen op je baan.

Veel succes en plezier met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Sn00zerman (03-07 - achtergronden bijna klaar + "nacht" foto's)
Wat een mooie baan :thumbup:

De achtergronden zijn allemaal ook erg mooi ;)

Gr, Vince.
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Eerst en vooral, allemaal bedankt voor de positieve reacties en lovende woorden !
't geeft een goed gevoel, en zet aan om gestaag verder te gaan :-)

Ondertussen vandaag eerst en vooral wat bijgeslapen na m'n vermoeiende week .NET cursus.
Verder de eerste 5 schermen geïnstalleerd se ...
5x 17" schermen, die op een resolutie van 1280 x 1024 gebruikt zullen worden.


Dat huisje op de voorgrond, is een faller replica van de echt bestaande koekoeksklok in Schonach.
Aangezien we dat gebouw vorig jaar hebben bezocht, hebben we het ook maar in H0 gekocht.
Niet meteen iets wat je op m'n baan zou verwachten, maar het roept in elk geval de nodige herinneringen op :-)
(en ze werkt nog echt ook, elk uur komt de koekoek naar buiten, en er zit ook geluid bij, en uiteraard loopt de klok ook juist)
Desondanks ik een vermoeiende en drukke week achter de rug heb, ben ik er deze week toch nog in geslaagd om deze bouwdoos in mekaar te knutselen,
en werkende te krijgen ...


De schermen hangen wat schuin tegen de plafond. (plafond van onze hobbyruimte is maar iets meer dan 2 meter, dus de schermen hangen echt niet te hoog)

Desondanks ik een MDRRC heb liggen die perfect werkt, (zelfgebouwde multiprotocol centrale, op basis van Robert Evers z'n plannen),
heb ik toch besloten om MrDirect te gebruiken als digitale centrale.
Dit sluit immers beter aan bij "het geheel", en je kan véél meer in't oog houden op een VGA scherm, dan op zo'n 2x16 karakters LCD'tje ...
Hiervoor is dus één scherm gereserveerd.
De overige 4 schermen zullen in RocRail gebruikt worden.

3 van die schermen zijn al getekend: (4de scherm met railspiraal nog te gaan)






Zo, dat was het voor vandaag. Morgen wat opruimen, en beginnen aan de 2 laatste achtergronden. (achtermuur, en nog stukje muur aan havengebied)
Vervolgens nog m'n RGB LED strips bevestigen achter m'n koof, en dan kan ik eindelijk beginnen met bekabelen. (hopelijk binnen 14 dagen beginnen hiermee)

Als jullie dit al veel schermen vinden: er komen er nog 3 bij :-)
- 1 klein (7") touchscherm van m'n FriendlyArm (m'n domoticasysteem en dag/nacht controle en camera/multimedia sturing enzo)
- 2x 17" scherm, op elk scherm wordt het beeld van 4 bewakingscamera's getoond. (er komen 8 bewakingscamera's onder de baan)
  met de mogelijkheid om over te schakelen naar m'n "traincam" (camera in rijtuig), en satelliet-TV.
- De bewakingscamera's gaan trouwens gestuurd (pan/tilt) kunnen worden via m'n FriendlyArm ...

groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Hallo Kris

Weer een mooie update, ik ben zeer benieuwd naar de rgb strip

Veel succes ermee

ps: de klok loopt 3 min fout (of het staat verkeerd in je camera)   >:-D >:-D :D :P O:-D B)
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Hoi Kris,

Ik ben nog niet zó op de hoogte van het hele technische gebeuren, maar het ziet er geweldig uit. :wink:

Toch heb ik één dingetje, is het misschien mogelijk om je baan overzichten te vergroten in je schermen?
Dan kan je optimaal gebruik maken van je mooie monitors, en heb je een goed zichtbaar beeld van alles.
Kijk maar of je er wat mee kan, het lijkt mij wel praktisch.

Overigens vindt ik je huisje erg leuk, zelf wil ik graag een stadhuis waarin ik ook een klokje kan plaatsen. :)

Succes,

Mvg,

Jeroen
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Citaat van: Roeny op zondag 10 juli 2011, 00:23:06
Ik ben nog niet zó op de hoogte van het hele technische gebeuren, maar het ziet er geweldig uit. :wink:

+1 Het is zeker geavanceerd en het geeft veel overzicht. Er is zeer veel mogelijk maar... Ik denk dat ik straks maar blind op de computer vertrouw.  B)

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Indrukwekkend kris, het lijkt wel een tv studeo. De achtergronden vind ik echt geweldig. Ik wil zelf ook nog één omheen gaan maken. Punt is dat ik dan van 2.20 stad overmoet in een berglandschap. Op dit moment heb ik de bekende Faller achtergrond in de kast liggen, voldoet wel achter de linker en rechter hoeken van de baan, maar niet achter de stad :(. , blijf je volgen, vr gr Arie
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
Hoi Arie,

De truuk is om een gebouw ofzo te gebruiken, om de overgang van de ene naar de andere poster te verdoezelen :-)
Ik doe dit zelf ook, want er is gewoon op die CDroms ook geen enkele achtergrond die echt lang genoeg is voor m'n muren.

Zo, vandaag m'n RGB ledstrip gemonteerd helemaal rondom in die koof, en ook de gaten gezaagd om de platen van het kolenkraan platform en m'n portaalkraan in
te laten zakken, nu kan ik eindelijk tot in m'n lokloods rijden :-)

Verder vandaag de hele boel gestofzuigd, want met al dat boren en zagen van de laatste dagen, was het een aardig zooitje geworden.
Zonet de laatste opmetingen verricht voor de laatste achtergronden. Vanaf morgen terug "gewoon" op kantoor, dus heb ik op kantoor wel wat tijd om die 2 laatste
achtergronden te maken. Zodoende kan ik die deze week nog ergens op een avond plotten en op hangen, de bedoeling is om dit klusje te klaren voor volgend weekend,
het moment dat ik "hoog bezoek" verwacht :-)

Vanaf het weekend daarna begin ik eindelijk aan de bedrading en installeren van allerlei zelfgemaakte modules voor audio/video/multimedia/verlichting/camera's enz ... enz ...
Daarna is de baan zelf aan de beurt, de verschillende blokken aansluiten en in RocRail aanduiden enzo.
En dan kan het feest echt beginnen. (want op zo'n baan rijden met "maar" 3 treinen, is niet echt mijn bedoeling, ik wil met 10 treinen tegelijk gaan rijden :-) )


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (09-07 - eerste schermen geïnstalleerd + RocRail)
De effecten met de verlichting en de overgang dag / nacht zijn schitterend. Ook de achtergronden vervolledigen de baan.  
Ik ben werkelijk benieuwd naar de werking van Rocrail meet meerdere treinen en hoe de weergave is op de schermen.

Mvg
Pierre
Sn00zerman (12-07 - hulp gezocht !)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Sn00zerman (12-07 - hulp gezocht !)
Hoi allemaal,

Gisterenavond moest de "climax" worden op gebied van m'n achtergronden.
De laatste (en meteen de grootste) achtergrond, is klaar ... tenminste, digitaal, nog niet op papier.
Het lukt mij maar niet om die te plotten !
Ik gebruik rollen van 50 meter, en kan volgens de specs van m'n plotter, 15,2 meter "ineens" plotten ...
Echter, na bijna 4 meter plotten, stopt de plotter met plotten :-( (Ik moet iets meer dan 5 meter plotten)
Wel rolt hij de exacte lengte uit, dus het ontbrekende stuk wordt als wit papier uitgespuwt door de plotter.

Ikzelf zit wel "in den IT", en heb hier op't werk ook eens rondgevraagd, maar blijkbaar is er niemand die me kan helpen.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die in de grafische sector of ontwerpsector zitten, die wel eens met plotters in aanraking komen,
en me misschien de "gouden tip" kunnen geven om m'n probleem opgelost te krijgen.
Ik heb de papier-instellingen al wat "groter" gezet, om problemen met marges uit te sluiten, en ook heb al "in computer" optie aangezet.
(zodat computergeheugen gebruikt wordt, i.p.v. het (beperkte) plotter geheugen) maar verder ben ik ten einde raad :-(

Wie o wie kan me helpen ?

Heb ondertussen al 4 pogingen achter de rug, wat de "papierverspilling" al boven de 20 meter brengt :-(


groeten,
Kris