Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm

Gestart door sn00zerman maandag 20 oktober 2008, 14:45:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Dat ziet er sfeervol uit Kris.

De ledverlichting maakt het geheel af, lijkt mij ook wel wat lekker tv kijken terwijl je lekker in bad licht.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
was inderdaad weeral zalig, eens mens kikkert er helemaal van op :-)

hmmz, heb weer een "crazy idee", nog even nieuw topic openen in "scenery" om wat hulp te vragen ...


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Gelukkig laat je het aan ons over om je bad gevuld te zien. Anders krijgen we misschien nacht merrie's  8o
Re:Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re:Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Citaat van: Johnnytrein op maandag 20 juni 2011, 07:00:47
Gelukkig laat je het aan ons over om je bad gevuld te zien. Anders krijgen we misschien nacht merrie's  8o

Al vrees ik dat ze niet enkel 's nachts zullen zijn 8o

OT:
Ziet er mooi uit Kris!
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos)
Hoi allemaal,

Gisteren had ik geen zin/tijd voor foto's, maar nadat ik vandaag nog wat gedaan heb aan de baan, heb ik toch maar besloten om wat foto's te maken :-)
Geloof het of niet, maar ik moet alleen nog een dubbelsporig spoor leggen tussen m'n laatste gat in de muur, en m'n railspiraal.
Dit moet zeker deze week nog lukken, gezien het tempo dat ik de voorbije anderhalve week heb weten aanhouden :-)
(Morgen niks aan de baan doen, belastingsbrief invullen ...)


Hier kan je zien dat er naast de brug, ook al een linkergedeelte is gebouwd.


Het linker deeltje, voor de muur, en het gat door de muur.
Onder dit gedeelte heb ik nog verloren ruimte zat, de bedoeling is om hier een kolenmijn met gangen enz ... te bouwen.
(met een klein Z-spoortje en het Bush 5000 kolentreintje :-)
Op de klok (waar aan één kant het batterijtje van plat is), zie je "Löwe Ecke" staan, dit is de naam van de grote stad achteraan, met het damtor station.


Vanuit een ander hoek, die lange 3 sporen achteraan, zijn de sporen van het station "Trevithick".


Achteraan zie je het laatste gat in de muur. Dit komt onder het station.
Het station zal hoger komen te liggen dan de sporen, en met een brug/trappen toegankelijk zijn.
Achter het station, wil ik de huisjes de hoogte in bouwen, beetje alsof het lijkt alsof alles op een heuvel ligt ...
Zodoende om nog wat meer diepte te creëren, Ik bouw het namelijk niet helemaal dicht tot achteraan in de hoek, er blijft een grote "driehoek" open,
om zodoende ook achteraan aan de stationssporen te geraken.
Die 2 lage sporen op de voorgrond, zijn paradespoor ...


Voor het station, komt een hele lokverzorgingsdepot te liggen, met dubbele kolenkraan, bezanding/ontslakking/inspectieputten/herstelloods/lokloods enz ... enz ...


Ronde lokloods en draaischijf. Aan deze kant zie je "Trevithick" op de wijzerplaat van de klok staan, de naam van m'n "heuvel"dorp dus.


Nog eens vanuit een andere hoek :-)

Zo, dat was het weer voor vandaag (en gisteren)

Vanavond heb ik wat "genoten" van m'n noeste arbeid, door met 3 treinsets rond te rijden op de baan. (aangestuurd door m'n mobile station)
- BigBoy met 30 goederenwagons achter
- Senator (volledige set met uitbreiding)
- Köf met 4 rijtuigen achter, geladen met VW kevertjes ...
Dit gaf een heerlijk gevoel :-)

Deze week komt m'n LUX set nog toe ... (zowel rail/bovenleidingsreiniger/polierset alsook de stofzuiger)
Vanaf volgende week ga ik het iets rustiger doen. Elke avond een rondje rijden, en verder beginnen met alles in te tekenen in RocRail.
(plan zal over 3 schermen verdeeld worden)
Daarna begin ik met aansluiten van decoders/bezetmelders enz ... Dit is volgens mij een karwei die wel enige maanden kan duren.
(ruw geschat: 84 wisselaandrijvingen/32 ontkoppelrails/104 seinen/496 bezetmelders)



groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Jeetje wat een indrukwekkende baan!
Mooi zo die Locloods en Bitshtahl brug! Ben wel erg benieuwd naar de scenery van dit geheel.
Groeten Jake
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hallo Kris,

Het zijn indrukwekkende getallen die jij nog moet aansluiten.

Dit vind ik na het leggen van de rails juist leuk werk, en ook proberen om alles in een keer goed aangesloten te hebben.

Succes met de bekabeling.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Bedankt voor de complimenten en interesse iedereen :-)
De scenery zit al grotendeels in m'n gedachten. (heb ook nog een enorme voorraad faller/vollmer/kibri dozen staan, leuk om bij lekker weer in de tuin op't terras in mekaar te puzzelen)

Peter,

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ook leuk werk, al dat aansluiten (solderen is zo'n andere hobby van me),
Alleen gaat er véél méér werk in zitten dan "eventjes" wat hout zagen en rails uitleggen :-)
je ziet meteen ook vooruitgang in rocail dan hé, doordat elk stuk dat aangesloten is, ineens al meer mogelijkheden/veiligheid/zekerheid geeft.
(want nu is het toch oppassen met 3 treinen, ook al is het een vrij grote baan, ik moet alle wissels nog manueel verzetten, en van de ene kant van de baan naar de andere kant lopen :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Lange tijd dit draadje niet gevolgd, en plots staat er een mooie baan te pronken!  Interessant spoorplan met vele mogelijkheden.

Ik lees dat je Rocrail zult gebruiken, ik twijfel tussen Rocrail en I-train en ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je ook een CS2?

Minder positief is wat je schrijft over je gezondheid: ik wens je alleszins het allerbeste toe.
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Ik ken Itrain niet. maar in rocrail heb ik alles gevonden wat ik ontbrak in koploper.
Windows gebruik ik alleen nog op mijn werk, thuis is het linux en android.
verder heb ik ook nood aan draadloze handregelaars. rocrail werkt prima op de ipad van mijn vrouw en mijn samsung galaxy tab.
ik heb een tijdje een testbaantje gehad, en ben absoluut gewonnen voor rocrail.
Ook de communicatie met de maker ervan (Rob Versluis) loopt vlot,
er zitten zelfs al een paar kleinigheden in rocrail op mijn vraag, iets waar bij koploper alleen
maar van gedroomd kon worden. Ik ken mensen met een cs2 in combinatie met rocrail, geen vuiltje aan de lucht.

succes met je beslissing.

groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hallo Kris,

Dat is een mooie update zeg :)
Ziet er goed uit die baan.
Hij begint een mooie vorm te krijgen zo.

Mvg
Falco
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Goedemorgen Kris,

Wat een mooie update, veel werk verricht zo te zien.
3 treinen laten rijden voelt lekker, dat ik begrijp ik zeker.

Sterkte nog met de gezondheid, die moet wel blijven meewerken.
Heel veel plezier & succes met het vervolgen van je baanbouw.

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hallo Kris,

Dat ziet er indrukwekkend uit, wat een baan, schitterend !!
Blijf dit topic volgen.

Mvg Rene
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hoi Kris,

Dat is een mooi bouwwerk. Wat een tempo. Blijf dit zeker volgen.

groetjes Martin
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hallo Kris,

Geweldige baan en wat een afmetingen!

Ikzelf gebruik iTrain en ben er zeer tevreden mee.
Zoals altijd zijn er nog verbeteringen mogelijk maar deze kan je heel simpel op het forum van iTrain aangeven waarna de ontwerper Xander Berkhout er serieus mee aan het werk gaat. In de volgende versie die waarschijnlijk na de zomer uitkomt zullen als het goed is ook wat ideetjes van mij in verwerkt zijn.
Het enige nadeel is dat er voor iTrain betaald moet worden, maar als je kijkt wat een gemiddelde loc of wagon kost dan zijn deze kosten te verwaarlozen.

Grtz
Feike (Trainz4Fun)
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
wat een baan zeg  :O :thumbup:

ben beniewd  hoe je het gaat afwerken.

GA ZO DOOR

gr john
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hallo Kris,

Je tempo is moordend :-), het ziet er weer schitterd uit gewoon prachtig.

Veel plezier met je andere hobby, solderen.

Gr.
Piwie.
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hoi Kris,

hier worden inderdaad meters gemaakt 8o Wil je over enkele maanden al achter de geraniums gaan zitten? :D

Even nog een vraagje: zou je mij eens de hoogte kunnen meten vanaf de grond tot aan het nivo waar de draaischijf op staat?

Groetjes, John
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hoi John,


De reden dat we zo goed "doorgewerkt" hebben, is dat we eigenlijk zo snel mogelijk wilden zien of alles "past" zoals het voorzien is.
Of alles netjes op mekaar aansluit, en er nergens te hoge stijgingspercentages zijn, en of we overal ook nog goed bijkomen :-)

Meten hoef ik niet te doen, ik ken die maten van buiten :-)
m'n "onderstel" staat 90 cm van de grond, daar zit een "kader" op van 10 cm,
en de afstand tussen de bovenkant van het kader, en de onderkant van de plaat waar die
draaischijf op ligt, is 35,4 cm.

dus:
  90 cm (onderkant)
+10 cm (kader)
+ 35,4 cm (tussenruimte)
+ 0,6 mm (dikte van de plaat waar draaischijf & lokdepot-rails enzo op liggen)

maakt dat de draaischijf exact 136 cm boven grondoppervlak zit :-)

groeten,
Krie
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hoi Kris,

bedankt voor je snelle antwoord :thumbup: Hoogstwaarschijnlijk ga ik zelf ergens uitkomen op een hoogte tussen de 120 en 130cm.

Groetjes, John
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hoi John,

Da's een mooie hoogte, dan kijk je niet "neer" op je baan, zodat je geen "speelgoedachtige" indruk krijgt.
Het oogt op hoogte allemaal wat realistischer :-)

HEUGLIJK FEIT !
De allerlaatste rails zijn gelegd vandaag :-)
Zaterdag moet m'n vrouwtje werken, dus dan ga ik de boel eens grondig opkuisen.
Overschotjes van steengruis en hout naar't containerpark brengen, en vervolgens de hele vloer stofzuigen en reinigen.
Daarna met m'n 3 LUX rijtuigen, alle rails reinigen. (tenminste, als dat 3de rijtuig morgen toekomt)

Ik heb mezelf even verwend, en volgende 3 LUX rijtuigen gekocht:
1. railreiniger met automatisch start/stop systeem
2. rail stofzuiger met automatisch start/stop systeem
3. middelgeleider reiniger met automatisch start/stop systeem (deze is nog niet toegekomen, had ik bij een andere leverancier besteld, was nogal moeilijk aan te komen)

Dan gaat alles enige weken stil liggen:
- volgende week naar Houten met medemodelspoorclubleden
- week nadien nog wat verkeerslichten frezen
- week nadien "hoog" bezoek, en "cursus" verkeerlichten solderen geven

Eerstkomend weekend dat ik nog wat aan de baan kan doen, is zaterdag 23 juli !
(maar in tussentijd ga ik af en toe 's avonds wat tekenen in RocRail en nog wat boosters en decoders in mekaar solderen)
Dan moet het "domotica-systeem" verder compleet aangesloten worden, en daarna de baan bekabelen :-)

groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Kris, Kijk dit zijn goede berichten... pff wat een tempo....
Ben heel benieuwd naar het totaal beeld en ik hoop ooit nog eens je baan in levende lijve te mogen aanschouwen.... >:-D
Kris je gaat lekker zo houd dit vol. Ik blijf je volgen
Groetjes Frans
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Frans,

De kans is vrij reëel dat je mijn baan zelfs deze zomer nog "In real life" kan zien,
ik ben immers in blijde verwachting, binnen 14 dagen zou EINDELIJK de nieuwe CNC geleverd worden.
(vandaar ook meteen in m'n planning dat weekend: verkeerslichten frezen)
Ik zou dan waarschijnlijk nog ergens deze maand, jullie printjes kunnen frezen.
(Dat is natuurlijk, als jullie ze nog nodig hebben hé)
Maar laten we nou maar eerst even de levering van die CNC afwachten :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Hoi Kris,

Wat een tempo zeg zo is je baan wel heel snel klaar, ik ben al weken bezig met het solderen van de bedrading en diodes. Ik vind jouw baan super mooi.

groetjes Martin.
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Kris, uiteraard willen we nog!!!
maar we wachten inderdaad die cnc af.
Doe jij eerst maar lekker je eigen ding...
ga zo door met je baan ik blijf je volgen!
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Citaat van: sn00zerman op vrijdag 24 juni 2011, 08:42:06
(Dat is natuurlijk, als jullie ze nog nodig hebben hé)

Kris, wat dacht je. En niet voor die printjes, maar om te kunnen pronken dat ze van jou af komen. De snelste banenbouwer van de Benelux :)

Gekheid natuurlijk. Zoals eerder al geschreven is de pot met geduld nog lang niet leeg. En zoals ik ook bij Frans lees wordt het wachten alleen maar leuker als ook de schouwing onderdeel wordt van de afhandeling.

Eerder schreef je nog eens: als je voor de baan afreist kan je het beter laten. Er ligt nog geen meter rails. En kijk nu is wat er in wording is. Ik blijf het geweldig vinden (en een droom) maar dat is weer een heel ander verhaal.

Keep up the good work. En we zien wel hoe het verder gaat verlopen en wanneer ook de andere werkzaamheden bij jou weer gaan lopen. Laat je achterstand daarin geen struikelblok worden!
Re:Sn00zerman - update 20-06-2011 (update met fotos - bijna alle rails liggen)
Ondertussen vandaag een mindere dag met de gezondheid :-(
(tja, als ik me "iets of wat" beter voel, dan kan ik niet stilzitten, en ga tot het "uiterste", gevolg is dat de fut er voor vandaag uit is)
Opruimen van de garage wordt dus uitgesteld tot morgen (dan is m'n vrouw ook thuis, die moet 1 zaterdag om de 3 zaterdagen werken, vandaag is er eentje van, ben dus helemaal alleen thuis)
Maar sinds gisteren ben ik van Dommel op EDPnet overgestapt, en haal nu 40Mbit/sec i.p.v. 12 Mbit/sec, wat een verschil !
Ben dus volop films aan't downloaden, om vanavond een gezellige avond in te plannen. ('t moet niet altijd (model)spoor-gerelateerd zijn hé, haha)
En van de week is er een disc kapot gegaan in m'n NAS, ben van de gelegenheid aan't gebruik maken om ineens 2 nieuwe (grotere) disken te plaatsen,
lol, effe terrabyteje copiëren van de ene disc-set naar de andere dus :-)

Nu ik dit hier zo lees wat ik geschreven heb, blijkbaar ben ik toch nog vrij "actief" vandaag :-)
Misschien straks nog een paar rondjes rijden, daar kikkert een mens altijd van op hé :-)
zelfs in een baan "zonder landschap" momenteel, is het toch al leuk om naar rijdende treinen te kijken, welk gevoel moet dat dan geven in een "aangeklede" baan :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (alle rails liggen - binnen een paar weken eindelijk bekabelen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman (alle rails liggen - binnen een paar weken eindelijk bekabelen)
Jij bent best een druk  baasje.

Ik ken het gevoel, stilzitten kan altijd nog.

Of de treinen laten rijden en heerlijk op een stoel onderuit gezakt kijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman (alle rails liggen - binnen een paar weken eindelijk bekabelen)
"druk baasje" is inderdaad een goeie uitdrukking :-)

Mijn motto is dan ook altijd: "Ik zal nog lang genoeg moeten stil liggen als ik dood ben" :-)

Wilde daarnet wat gaan "treinen", maar ben toch maar begonnen met opruimen.
(nu effe achter de PC, status checken van m'n NAS, en kon het niet laten om toch nog effe op het forum te komen)
Binnen een uurtje of twee, is alles daar dan héél netjes, en kan ik eens te meer genieten.

EDIT:
17u51, alles is al een tijdje opgeruimd  :-)
Heb ondertussen zelfs al een complete booster in mekaar gesoldeerd, en nog wat rondjes gereden op m'n baan :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (alle rails liggen - binnen een paar weken eindelijk bekabelen)
Vandaag een rustig dagje gehad, naast wat familie-bezoek, begonnen aan de achtergrond voor het havengebied.

Ik bezit een reeks CD's van Jowi & Busch, met PSD files op met allerlei gebouwen/landschappen/achtergronden/bomen/industrie-items/lucht enz ...
De achtergrond bij de haven dient 3m70 lang te worden.
Ik me eens bezig gehouden met een "enorm" bestand te maken hiervoor.
een grafisch bestand dat na printen, zo'n 3m70 lang zal zijn, en 70 cm breed :-)

(voor de geïnteresseerden, op slechts 300 dpi, krijg je dus al een bestand van 43701 x 8268 pixels)

Hier alvast een impressie van het resultaat:


Met de nadruk op "impressie", want na zo herschalen om het iets of wat op een forum te posten, ziet het er toch maar
"speelgoed-achtig/stripverhaal-achtig" uit.
Maar ik kan je verzekeren dat de gebouwen echt foto-realistisch zijn.
Hopelijk kan ik dit deel morgenavond al plotten en tegen de muur hangen, zodat ik een betere indruk kan geven
van het geheel :-)

Zo, nu naar "unstoppable" kijken, blijkbaar heb ik deze film vorig jaar gemist. (gaat over een "runaway train")
Kwam hem "toevallig" gisteren tegen :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Op welk formaat plot je die afbeelding?
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
nog effe rustig over lezen........   wat dacht je van 370 x 70 cm  :D :D :D :D
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Hallo Kris,

Dat is een behoorlijke achtergrond, ik vind hem zelfs in het kein al geweldig laat staan op ware grote.

Veel plezier met plotten.

PS, waar zijn zo'n achtergronden te krijgen?

Gr.
Piwie.
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Inderdaad, 370 cm x 70 cm :-)

Zo'n afbeeldingen kan je kopen van Busch & Jowi.

Jowi heeft CD's met half-relief gebouwen/huizen, deze print je op dik papier (of karton),
waarna je ze uitsnijdt, en plooit. (Ikzelf heb die huisjes in Autocad gecontourd, zodat ik de vorm
kan frezen met CNC uit 12 & 18 mm MDF. De vensters frees ik er ook uit.
Zodoende kan ik in die "holtes" in MDF, SMD LEDjes steken, om de venstertjes te verlichten.
De huisjes zelf, print ik dan op gewoon printpapier, met een kleurenlaserprinter, en kleef die dan op
die MDF. Hierdoor krijg je een "stevig" relief-huisje/gebouw, dat ook nog eens verlicht is.

Busch heeft CD's per thema (haven/oude huizen & binnenstand / alpen enz ...)
Hierop vind je wolken, bergen, gebouwen, natuur (bomen,struiken enz) en voorgrondelementen (muurtjes, vlaggen enz)
Al deze bestanden zijn in PSD formaat, wat wil zeggen dat ze "background transparant" zijn.
Je kan al deze bestanden met photoshop (of zoals ik doe, met GIMP, is gratis) dan over mekaar leggen,
en schuiven en puzzelen en resizen, totdat het naar je zin is :-)
Zo maak je uit véél kleine elementen, dus zo één grote achtergrond.


Vergis je niet, hier kruipt echt wel wat werk in, en je gebruikt echt véél elementen.
Mijn afbeelding van hierboven, bestaand uit 37 lagen, en in totaal uit zo'n 46 elementen !
Dat muurtje voor die gebouwen bijna rechts bevoorbeeld, zijn 4 muurtjes die ik aan mekaar gehangen heb,
het gebouw achter die muurtjes, zijn 4 gebouwen. en de bomen zijn soms ook wel 2 à 3 lagen dik gestapeld.
De achtergrond bestaat uit meerdere delen, die je aan mekaar past, en als het dan toch niet helemaal past,
moet je een beetje spelen met voorgrondlagen, om het één en ander te camoufleren.
Ik ben toch diverse uurtjes zoet geweest aan deze achtergrond, en dit is nog maar één kant van m'n baan, die nog vrij simpel is.
Ik moet nog zo'n 3 grote stukken maken, en dan nog een paar kleine stukken voor de andere kanten van de muren.

Hier alvast een link naar de half-relief huisjes van Jowi:
http://www.modellbahn-hintergrund.de/relief.html
(ik heb disc 1,3 & 4)

En hier een link naar enkele Busch CD's:
http://www.busch-model.com/online/index.php?rubrik=3&topnav=&kat=180&neuheit=&sprach_id=de
(Ik heb CD's 2867-2868-2870 (dubbelCD))
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Hallo Kris,

Mooie compositie die achtergrond. Maar zou je dat witte hekje rechts niet gewoon op de rand van je baan maken?
Dat moet nog meer diepte werking geven.Een afsluitend scenery stuk op de achterrand van de baan.Vooral schuttingen e.d. nemen het zicht op het tussenliggende stuk tot wat de achtergrond weg.

Voor mijn gevoel wordt je achtergrond door dat hekje nu te dichtbij getrokken.Is zonde van deze mooie compositie.

Groeten Robin
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Hoi Kris,

Ik heb de ''Hintergründe Holland'' van Busch, echt een aanrader voor Nederlandse banen.
Bij het maken van foto's geeft het echt een mooi gezicht, alsof de baan nog véél verder door gaat. :)

Zoals hier;


Sommige digitale foto toestellen hebben ook de mogelijkheid om meerder foto's ''aan elkaar te plakken''.
Het toestel geeft dan aan waar je het toestel moet houden voor de volgende foto. Op die manier kan je bijv. natuur achtergronden ook zelf maken.
Zelf heb ik helaas niet zo'n toestel... :(

Mvg,

Jeroen
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
@Robin,

Er zijn bepaalde elementen die ik er tegen ga kleven in reliëf, (net zoals wat groen hier en daar)
dat hek is er zo eentje van, maar ik print het wel mee, zodoende heb ik exact de plaats waar ik het moet kleven :-)
(ik kan slechts enkele millimeters dik kleven, op die plaats liggen de rails maar 4 cm van de muur af.

@Jeroen,

Mooie achtergrond, sluit ook mooi aan bij je voorgrond :-)
Ik kan met m'n galaxy tab zo van die panorama foto's nemen, alleen rijd ik tijdperk III, en meestal als
je nu foto's neemt, staat er wel een hoogspanningsmast of iets anders bij op, dat verraad dat die foto
niet uit tijdperk III afstamt :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Citaat van: sn00zerman op maandag 27 juni 2011, 14:41:48
@Jeroen,

Mooie achtergrond, sluit ook mooi aan bij je voorgrond :-)
Ik kan met m'n galaxy tab zo van die panorama foto's nemen, alleen rijd ik tijdperk III, en meestal als
je nu foto's neemt, staat er wel een hoogspanningsmast of iets anders bij op, dat verraad dat die foto
niet uit tijdperk III afstamt :-)


groeten,
Kris

Hoi Kris,

Daar heb je gelijk in, ik begrijp dat het vinden van de juiste locatie voor een goede aansluiting op de baan erg lastig kan zijn.
Overigens vindt ik je ontwerp erg mooi geworden, op de achtergrond lijkt het wel een beetje op Zweden. :D
Ben benieuwd naar het resultaat op de muur. :D

Mvg,

Jeroen
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Kris,

Duidelijk. Als je wat langer kijkt is dat Bomen groepje voor die groene toren inderdaad niet helemaal op schaal ;)
Lijkt me ook een kleef kandidaat.

Gr.Robin
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Dat bosje en die bomen, daar zitten al geen rails meer, dus hier komt zowieso een half bos voor :-)

Vandaag eindelijk geplot, wow, het resultaat is mooier dan op m'n scherm, mooier dan ik had durven hopen.
Tegen de achterwand kleven zal jammergenoeg voor morgen zijn, zit nu te wachten op m'n (vrouwelijke) haarkapper die elk moment kan toekomen,
om mij een "lekkere knipbeurt" te geven ;-)
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Hallo kris.

Vandaag eens door je draadje heen gebladerd.
Indrukwekkend hoor. Die achtergrond ziet er ook bijzonderd fraai uit. Ben benieuwd naar uiteindelijke resultaat.
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Citaat van: sn00zerman op maandag 27 juni 2011, 19:46:59
zit nu te wachten op m'n (vrouwelijke) haarkapper die elk moment kan toekomen,
om mij een "lekkere knipbeurt" te geven ;-)

Kris,
Daar zal u van "opknappen", van de knappe kapper(ster) :D

Suk6 verder met je giga baan

Gr, Jan
Re:Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Hoi Kris,

Dat is een mooie achtergrond geworden. B)
Succes met het vastplakken.

Gr.
René
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Op zondag had ik dus m'n achtergrond gemaakt, gisteren heb ik hem geplot, en vandaag heb ik hem vastgemaakt aan de muur :-)
Het resultaat is zelfs beter dan ik had durven dromen :-) (zoals alles tot nu toe met m'n modelspoorbaan, ik had al grotere problemen verwacht, zowel met de bouw
als met de achtergrond, maar blijkbaar loont enige planning vooraf toch, hopelijk blijft het mij voor de wind gaan, haha)

Genoeg gezeverd, ziehier de resultaten:
Foto genomen vanuit de andere garage, dit is de eerste glimp van de baan die een bezoeker te zien krijgt, als hij de eerste garage binnenstapt en "gluurt" :-)


Foto genomen van aan m'n railspiraal. Let niet op het rechter stuk waar bomen lijken te zweven en er zogenaamd "het één en ander" niet klopt.
Hier komt namelijk 2x een 2-sporige tunnel te zitten, om het gat door de muur te camoufleren.
Je ziet ook meteen dat de poster recht hangt, maar de baan naar rechts afhelt. Tegen dit stuk "blote muur", komt straks nog een stenen (eigenlijk gips) muurtje,
met wat onkruid enzo, dat de scheiding vormt tussen m'n rails en de achtergrond, en meteen ook de aanloop vormt naar de tunnel-portalen ...


Ondertussen ben ik al begonnen aan de 2de achtergrond, een iets "moeilijkere" klus, omdat ik wil dat het water van m'n haven, mooi aansluit op de waterweg
die ik op de achtergrond ga plotten. De bibliotheken die ik van Jowi & Busch heb, zijn niet toereikend, ik heb al wat andere foto's van het internet gehaald, en ben die nu
zo goed als "naadloos" op mekaar aan't afstemmen. (gebouwen onder een hoek en recht, die op mekaar moeten aansluiten, een brug over het water enz ...)
Ik hoop deze achtergrond deze week nog klaar te krijgen, en komend weekend aan te brengen :-)

Zoals gewoonlijk, we blijven gaan als een trein :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Ziet er prachtig uit !

groeten Dylan
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman (26-06 - achtergrond haven - een impressie)
Dit voor elkaar Kris  :thumbup: :thumbup:

Ik zie nog wel wat luchtbellen maar die verdwijnen hopelijk nog.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
luchtbellen ?
De poster hangt op 2 strips van dubbelzijdige plakband :-)
(maar ik weet wat je bedoelt hoor, ik moet de onderkant en de rechterkant nog vastkleven, haha)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Citaat van: sn00zerman op dinsdag 28 juni 2011, 21:39:01
luchtbellen ?
De poster hangt op 2 strips van dubbelzijdige plakband :-)
(maar ik weet wat je bedoelt hoor, ik moet de onderkant en de rechterkant nog vastkleven, haha)


groeten,
Kris


:oops: :oops: :oops:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Als een trein noem het maar TGV 8o......................
Kris ziet er geweldig uit zeg.
Heeft het voor de wind gaan mischien te maken met het feit dat je een strakke planning hebt en eea al helemaal in je hoofd hebt uitgedacht.
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Sn00zerman (28-06 - achtergrond haven - de plot-afdruk hangt er tegen !)
Prachtige achtergrond Kris, wat bedoel je met geplot, kun je hem zelf afdrukken dan :help: vr gr Arie