Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm

Gestart door sn00zerman maandag 20 oktober 2008, 14:45:19

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm
Hoi allemaal,

LocoMotion heeft bijna een maand stil gelegen, door teveel werk ... op mijn werk :-)
Maar wees niet bang (of juist wel, dat hangt van je interpretatie af), dit project gaat nogsteeds verder.
Ondertussen zijn we erachter gekomen dat een 3,5" scherm met 320x480 resolutie, "net" niet "dat" is !
Ondertussen zijn we overgestapt op een 5" scherm met 480x800 resolutie.
Dit scherm gebruikt een parallel interface i.p.v. SPI, waardoor manipulatie van het scherm, een stuk sneller is.
(mag ook wel, met een hogere resolutie)

Doordat de parallel interface veel meer IO-lijnen nodig heeft, heb ik ook wat moeten schuiven met de onderdelen die er nog bij moesten.
Zo zijn er dus een hoop onderdelen verhuist naar de I2C bus. (leuk toch, onderdelen toevoegen, zonder extra IO lijnen te moeten gebruiken)

- De joystick module hangt nu op een ADS1115, dit is een ADC-converter, die je op een I2C bus aansluit
- Ik heb een rotary encoder module gevonden, die ook I2C spreekt (met als bonus, een afzonderlijk aanstuurbare RGB LED, in't midden van de rotary encoder zelf)
- We hebben geen 2 rijen van 8 drukknoppen links en rechts meer nodig, door de afmetingen van het scherm, kan ik nu 1x 16 drukknoppen per kant zetten, waardoor het toestel "slanker" wordt.
- ik heb ook de 2x3 knoppen onderaan, verhuist naar 1 rij van 6 knoppen (met nog plaats voor 2 extra knoppen aan elke kant, we kunnen dus een interface schrijven van 1x10 knoppen !)
- het touch-gedeelte, daar was één pin voor tekort om de CS aan te kunnen sturen. Ik heb die kunnen los-solderen van de print, waardoor ik nu de 4 lijnen (X+,X-,Y+,Y-) naar buiten kan brengen,
  en via een STMPE610, ook via I2C kan inlezen ...

I love it when things come to plan :-)

10 schermen zijn al "herbouwd" naar de nieuwe resolutie. Niet heel veel gewijzigd natuurlijk, maar doordat er meer ruimte is, kan ik bepaalde dingen accentueren.
Desondanks de minieme wijzigingen, ziet het er moderner, scherper en rustiger uit ...
Ook de S88 live preview, is van 5 naar 10 modules per scherm, een enorme verbetering.
De Loc-filter kan ook 15 loc's bevatten, in plaats van per 6 te scrollen ... Veel beter dus.
Het leuke is ook, dat ik een "gewone" en "premium" versie kan uitbrengen, zonder code aan te passen.
De gewone versie zal een 5" scherm hebben, de premium versie een 7" scherm, beide met dezelfde resolutie !


Hierbij alvast een zicht op de eerste 8 schermen:




















Voor diegene die willen vergelijken met de vorige 3,5" versie, dit kan ...
zie voor de vorige schermen deze link voor de afbeeldingen (en uitleg)

https://www.digitalplayground.be/?p=5283



groeten,
Kris
Re: Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm
Dag Chris,

mooie update weer.
Die schermen zien er mooi en strak uit.  :thumbup:

Henk
Re: Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm
Hoi Chris,
Knap werk. Ben benieuwd naar het vervolg.
Re: Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm
Hallo Chris

hoe gaat het met dit project zijn er nog vorderingen
zal toch niet de enigste zijn die nieuwsgierig is

mvg
Jessie 
Re: Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm

Hoi Jessie,

Gezondheid is aan de betere hand,
eerst nog een "verbouwing" achter de rug krijgen (de gehele modelbouwruimte)...
Nieuwe "machinerie" is ondertussen geleverd, dus het project gaat binnen enkele maanden terug verder.
CS3 protocol is ook volledig onder de knie, dus Ecos2 en CS3 firmware worden gelijktijdig verder ontwikkeld.
Bedoeling is om dit jaar nog, de eerste beta-versies naar diverse mensen te kunnen versturen :-)

Wordt vervolgd, nog even geduld dus :-)


groeten,
Kris