Op de laatste beurs van Houten dit jaar, kocht ik een tweetal SBB dubbeldekkers wagons IC2000.
Van een van de wagons ontbrak een schort. Dezelfde dag nog dit onderdeel bij Roco besteld.
Helaas stuurde ze drie linker en een rechts, waarvan het nokje kapot bleek. Laat ik die nu net nodig hebben. Direct een mail gestuurd, alleen door de Covid lockdown duurde het even voordat ze reageerde. Eigenlijk reageerde ze niet maar kreeg ik bericht dat er een nieuw pakje met DHL onderweg was. Via de trace code goed te volgen. Jammer dat na twee dagen ergens tussen Nederland en Duitsland het pakketje vast kwam te zitten. Als ontvanger ben je voor DHL geen partij , klagen moet de verzender doen. Alleen de klantenservice van Roco reageerde nergens op, tot afgelopen woensdag, er was weer een pakket onderweg.
Omdat ik op het www weinig informatie hierover terug vond, bijgaand een wat uitvoerige beschrijving van het plaatsen. Dit kan ook handig zijn als je bv verlichting wilt inbouwen.
Als eerste de onderdelen die per doos verzonden zijn (vier veertjes, vier beugels en 2*2 schorten). Dit keer de goede onderdelen en ze zijn heel.
Het openen van de wagons, is niet makkelijk, wordt op fora zelfs afgeraden. Maar ja, je wilt toch deze prachtige wagons weer compleet maken.
Met de bekende satéprikkers die ik schuin had aangesneden, naast het wiel stel begonnen (nadat ik de balgen verwijderd had)
Met beleid klik je zo de kap er af (hier zie je duidelijk dat het schort mist)
Wat opvalt is hoe gedetailleerd het interieur is.
Dan om bij de bodemplaat te komen moet het interieur nog los. Let op per kant zitten er vier nokjes.
Om de schorten met de wielen mee te kunnen bewegen en weer terug zijn er kleine veertjes nodig. De nieuwe zijn nog kleiner dan de oude veertjes, een paar millimeter! Bij het plaatsen schoot hij regelmatig weg, gelukkig zaten er meer in een zakje.
Uiteindelijk is het me gelukt. Op de foto heb ik pijlen bij de nokjes gezet.
Hierna kun je het interieur weer terugklikken, let wel op dat de veer van de koppeling goed zit.
Tot slot de kap er weer op. Hier nog een tip, de schorten moeten aan de buiten kant zitten, wil de kap vast klikken.
groet, Erik