Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De trein rijdt (vakantie update 3)
Pagina's: 1 ... 30 31 [32]   Omlaag

Auteur Topic: De trein rijdt (vakantie update 3)  (gelezen 244866 keer)

wimpietje

• Vaste Gast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
Re: De trein rijdt (vakantie update 2)
« Reactie #1550 Gepost op: zondag 05 januari 2020, 06:08:49 »

Mooi met die bomen, is meer ?aangekleed?, vooral met die andere bomen & kleuren erbij
E-Locje is decoratief hoor
Grtz
Wim
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
Re: De trein rijdt (vakantie update 2)
« Reactie #1551 Gepost op: zondag 05 januari 2020, 08:39:44 »

Netjes gedaan Erik zeker die verschillende soorten bomen maken het een kleurig sfeervol stukje bos. :)

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

erik01

• Stamgast
Re: De trein rijdt (vakantie update 3)
« Reactie #1552 Gepost op: zondag 05 januari 2020, 12:17:55 »

Tot slot ben ik weer verder met m?n stadje gegaan.
De stadsmuur bevalt me goed. Vervolgens ben ik gaan schuiven met de huizen en heb ik ook wat hoogte toegevoegd.

Het aantal verplaatsingen wordt steeds minder, mar zo iets moet bij mij wat indalen voordat ik dit definitief maak.

Omdat er ook een herberg staat vond ik het tijd om de tafels onder handen te nemen.

Een vel vol tafelkleden geprint geeft dit resultaat.

Samen met wat groen ziet het er dan zo uit.

ramdani

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1553 Gepost op: zondag 05 januari 2020, 12:32:56 »

:favorite: leuk idee,die tafelkleedjes;

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1554 Gepost op: zondag 05 januari 2020, 13:18:27 »

Je bent flink en goed bezig geweest, Erik  :thumbup:

Je zou op de berg(en) hier en daar wat groen kunnen strooien; hier wat voller, daar wat wat dunner.
Kwestie van wat verdunde houtlijm smeren (2/3 lijm 1/3 water) en met een theezeefje ( met een vinger zachtjes tegen het zeefje tikkend ) een laagje lichtgroen en daarna wat donkergroen (niet helemaal overlappend natuurlijk). Eventueel nog een ander kleurtje hier en daar.
In eerste instantie niet teveel en niet overal; eraf halen gaat lastig/nauwelijks.
Als het er voor jou goed uitziet, even met de plantensproeier bevochtigen ( druppie dreft in het water mengen), dan hechten de vezels/poeders veel beter.
Je bergen zullen er een stuk levendiger uitzien  ;)

Het stadje begint ook mooi gestalte te krijgen. Poosje zo laten staan, veel kijken en eventueel weer wat schuiven. Tijd is je beste vriend, om het helemaal goed te krijgen.
Hier en daar een ( nog los staande ) boom of boom rij/groepje bomen ertussen geeft ook meteen een ander beeld.

Grtz Tony
« Laatst bewerkt op: zondag 05 januari 2020, 13:22:54 door Tony »
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Hitmaan

• Vaste Gast
« Reactie #1555 Gepost op: dinsdag 07 januari 2020, 20:19:23 »

Die tafelkleden is wel een leuk idee. Ziet er op eerste gezicht goed uit, maar zou je dan niet eens met een stukje stof proberen.  BV een oude theedoek.

Misschien verkijk ik mij er even op, maar zal misschien beter dan uitkomen met de hoekjes en de randen. Misschien ben ik te pietleuterig dat kan ook.

Voor de rest een leuke opstelling qua stad. Ik zie ruimte voor een plein, klopt dat??
Met vriendelijke groeten,

Tony

erik01

• Stamgast
« Reactie #1556 Gepost op: dinsdag 07 januari 2020, 20:49:18 »

Hallo Tony,
Dank voor je reactie. Je hebt gelijk, de berg is nog wat kaal.
Ik zal zeker nog.meer groen toevoegen.

Dit geldt ook voor het stadje. Ik merk dat ik al even niet meer gewisseld heb, dus dit voelt goed.

Ook Hitman bedankt voor je reactie. Ik had geen stukje stof met dit design in Ho schaal. Door het papier goed nat te maken, gaat het zelf over de rand hangen.

Op het plein , heb je goed herkent, wil ik een markt gaan maken.

Groet, Erik
Kom eens kijken bij mijn bouwproject http://forum.3rail.nl/index.php?topic=11580.0

en