Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De trein rijdt (10 / 10)

Gestart door erik01 zondag 19 oktober 2008, 20:02:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:de trein rijdt (gestart project stofzuiger)
Hoi Erik bedank voor de info .
Ik had al internet afgezocht maar helaas niets gevonden.

Ger
Re:de trein rijdt (gestart project stofzuiger)
Is er al nieuws over het stofzuigerproject?


groeten Dylan
Re:de trein rijdt (gestart project stofzuiger)
ziet er leuk uit maar ik ben ook benieuwd naar je stofzuiger project
Groeten Tim
Re:de trein rijdt (gestart project stofzuiger)
Net terug van een heerlijke vakantie in Oosterijk.  Weer veel inspiratie voor het berglandschap opgedaan.

Deze keer geen update van het stofzuigerproject.

In Salzburg even langs gegaan bij Hobby world. Buiten was het ruim 35 graden, een mooi moment om de collectie met en sneeuwschuiver uit te breiden (weer ttv mooi weer).
Het betreft een Roco set 1333 gemaakt voor de wm te Seefeld.


Op de terugweg gestopt bi Marklin erlebnis weld. Het was mijn eerste bezoek dus mijn meiden vonden het tijd voor een passend hoofddeksel. Van dochter lief kreeg ik als dank voor de geslaagde vakantie een alpenhoornblazer.




Naast de museumset , nog 2 leuke wagons uitgekozen.
De Nimm  2 wagon nav de lekkere snoepjes die we onderweg tijdens het wandelen genoten.




Groet

Erik
Re:de trein rijdt (vakantie aanwinsten)
Ik zie alleen rode kruisjes. :-(
Re:de trein rijdt (vakantie aanwinsten)
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 01 september 2011, 14:57:38
Ik zie alleen rode kruisjes. :-(

Kan wel kloppen ..... In de bron zie ik http_:_//_foto_volgt staan.
Dat wil niet echt veel tonen :)


Mooi materiaal.
Kan je beter mee thuis komen dan souveniers voor aan de muur ;)
Re:de trein rijdt (vakantie aanwinsten)
Zoals linuxer goed had gezien, de foto's zijn later toegevoegd, iets later tgv internetprobleempjes.

groet,
Erik
Re:de trein rijdt (vakantie aanwinsten)
Hoi Erik,

mooie aanwinsten :thumbup:

Ik zag trouwens dat je gebruikt maakt van Aluminiumgaas. Heb je een adresje voor me?

Groetjes, John
Re:de trein rijdt (vakantie aanwinsten)
Hoi John,

Ik koop mijn aluminiumgaas in Duitsland, als ik bier ga halen, of in Oostenrijk met de wintersport.

groetjes Martin.
Re:de trein rijdt (vakantie aanwinsten)
Martin,

heb je ook een adresje voor me?

Erik,

bedankt voor je PB :thumbup:

Groetjes, John
Re:de trein rijdt (vakantie aanwinsten)
Hoi John,

Wat het adres is weet ik zo niet, als ik over een aantal weken weer bier ga halen zal ik het voor je noteren. Ze noemen daar het aluminiumgaas "fliegengitter" en ik heb rollen van 120x250 meter merk is windhager.

groetjes Martin.
Re:de trein rijdt (kado aanwinsten)
Voor mijn verjaardag weer verblijdt met een paar leuke kado's.

Allereerst een leuke kaart


Vervolgens voor de groenvoorziening een verzameling planten van Noch.



Om de as bergen te bevolken, een koeien familie met de bijbehorende verf. Een scherpe blik leert dat de gever op de hoogte was van de laatste gift.



Een Marklin wagon van Milka



Re:de trein rijdt (kado aanwinsten)
Hoi Martin,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag en aanwinsten :)

Groetjes, John

Re:de trein rijdt (kado aanwinsten)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:de trein rijdt (kado aanwinsten)
Hoi Martin,

Gefeliciteerd met je 47e verjaardag.

Leuke kado's heb je gehad.

Veel plezier ermee.

Groet, Ronald
Re:de trein rijdt (kado aanwinsten)
Lekkere chocoladekoeien! Gefeliciteerd nog :).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:de trein rijdt (kado aanwinsten)
Ik ga je vanaf nu volgen!
Oja, nog gefeliciteerd!
Re:de trein rijdt (kado aanwinsten)
In aanloop naar Eurospoor vorige week bezoek. De buurman en zoon vol met vragen, Ze hebben de oude dozen met treinen te voorschijn gehaald en zijn bezig om weer een baan te leggen.

We hebben de afspraak gemaakt om samen te gaan.
Natuurlijk ook even naar zolder om de voorgang te bekijken en even te genieten van het digitale stoom geweld.
Dat viel tegen, mijn verlichting van het station deed het niet, en de eerste trein die ik liet rijden kwam in de spiraal tot stilstand. Om even snel weer beweging te krijgen aan de laatste wagon getrokken. STOM !
De wagons in een bocht trokken zichzelf eruit en vielen naar beneden. Naast de nodige frustratie een wagon van binnen afgebroken.
Toen ik ook nog wat spullen wou laten zien en niet meer kon vinden, was de maat vol.

Tijd om weer eens goed op te ruimen, tevens mooie afleiding in deze spannende tijden. De volgende dag naar Ikea gegaan en een echte Billy gekocht. Paste precies in de nog resterende ruimte. En ik moet zeggen opgeruimd staat netjes.

Volgend bericht update Eurospoor
Re:de trein rijdt (Eurospoor aanwinsten)
Op vrijdag zijn we naar Eurospoor gegaan.
De reis verliep voorspoedig en met het internetkaartje in de hand liepen we langs de lange rij.
Bij de eerste banen in de hal heb ik de buren even alleen gelaten.
Zelf ben ik voor een rondje naar de hal gegaan met de handelaren.

Op verlanglijstje stond oa de Benelux Hondekop. In het echt zag hij er heel strak uit.
Sinds een fotoshoot op 14 oktober 1981 voor de school fotoclub op Hollands Spoor, een trein waar ik wat mee heb, ondanks dat ik een baan met bergen aan het maken ben.
.

Helaas van het lijstje geen adventkalender nog een gipsmal voor mijn tunnels (binnenkant) gevonden.
Wel onverwachts, hij lag achter een stand waar ik stond te wachten, een set met Reclame wagens incl Milka (koe). Voor een net prijsje mee genomen. Sinds de damens op vakantie in de bergen zijn geweest iets waar ik naar uitkeek.

.
Na een gezellige Meet en greet daadwerkelijk de Hondekop aangeschaft. Ook de buurman had gevonden wat hij zocht. Hij blijft M rails rijden en zocht en vond, de ontbrekende delen, al duurde het even voordat hij de bakken onder de tafel had gevonden.

Bij thuis komst de schatten (laten) bewonderen en natuurlijk rijden.

.


Helaas de sleper en de bochtwissels kunnen het slecht met elkaar vinden
Re:de trein rijdt (Eurospoor aanwinsten)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:de trein rijdt (Eurospoor aanwinsten)
Hoi Erik,

Wat vervelend dat je nieuwe aanwinst niet goed over gebogen wissels rijd, tilt hij de willen op of zo ??

Hij ziet er wel mooi uit.

Ik hoop dat je het kunt oplossen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:de trein rijdt ( oude aanwinsten)
Door het ontsporen van de Benelux werd ik erop gewezen dat aan een kant van de tafel er een groot risico bestaat dat als het fout gaat de treinen één meter naar beneden vallen.
Met de helft van een moterbak hangend over het randje genoeg om spierwit weg te trekken.
Als next action ook hier een vangrail aangelegd.

Op een kofferbak verkoop, kwam ik bijgaande oude poppetjes (preisertjes) tegen, inclusief originele doosjes. Al zijn ze niet allemaal punt gaaf, toch een leuke verrijking.
Vooral de man met orgel en aapje is grappig. Ook meegenomen een wiking vorkheftruck en een lima Mercedes.




als iemand weet uit welke setjes dit komt houd ik me aanbevolen.

gr

Erik
Re:de trein rijdt (zelf bomen en heuvel maken)
Klaas is weer in het land  en dat betekend dat er weer surprise gemaakt worden.
Annika heeft ooit geleerd hoe een boom te maken, dus voor de speeltuin die ze gemaakt heeft, ideaal om voor de groenvoorziening dit toe te passen.
Middels de boormachine, draad, touw houtlijm en strooisel zijn deze bomen gecreerd.
mi niet slecht voor de eerste keer.


Zelf gisteren op de landschapsdag van het forum , een stuk piepschuim onder handen genomen, onder bezielende leiding van Jaap en Jarno ontstond een heuvel.


Dit smaakt naar meer



Re:de trein rijdt ((zelf bomen en heuvel maken)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:de trein rijdt ((zelf bomen en heuvel maken)
Dat ziet er leuk uit Erik  :thumbup: :thumbup:

Ik was er gisteren niet bij maar wij hadden maanden geleden bij Jaap thuis al les gehad en daar heb ik vandaag weer plezier van  :) :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:de trein rijdt ((zelf bomen en heuvel maken)
Klaas had dit jaar weer voor ons wat meegenomen.

Bijgaand mijn aanwinsten.

Spullen voor in het bos en klaprozen



Mooi boek over de trams van na 1945 in het Haagje.
Re:de trein rijdt ((train on fire)
Deze donkere dagen rond de jaarwisseling hoop ik als afleiding nog wat aan de baan te doen.
Ben begonnen met proberen een grassmaster te maken.

Helaas toen alles vast gesoldeeerd zat, werkte hij niet. Bij het detecteren van wat ik fout heb gedaan lieten diverse verse soldeerpunten weer los.
Alles maar weer opgepakt en weggezet.




Vandaag met de meiden onverwacht vuurwerk wezen kopen. In het aangeschafte pakket zat een leuk stukje vuurwerk.


gr
Re:de trein rijdt ((train on fire)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:de trein rijdt ((train on fire)
Leuk nummer heeft die doos ook (bijna 1:87). :D

Wat voor vuurwerk is het? Herrie of mooi? ;)
Re:de trein rijdt ((train on fire)
Hallo rutger,

Ook in China over nagedacht, voor effect knal of ..... nog paar dagen geduld.


gr

Erik
Re:de trein rijdt ((train on fire)
Citaat van: Rutger op donderdag 29 december 2011, 17:19:11
Leuk nummer heeft die doos ook (bijna 1:87). :D

Wat voor vuurwerk is het? Herrie of mooi? ;)

Ik denk een rookbom :mrgreen:

Dennis
Re:de trein rijdt ((train was on fire)
Het jaar is weer spetterend begonnen.
Gelukkig Nieuw jaar




Het was een leuk klein stukje vuurwerk.
Eerst rood bengaals vuur, toen groen en als laatste spetterende witte sterren. Per wisseling werd er ook nog gefloten.

Re:de trein rijdt (Tunnel bouw)
In de baan komen nog al wat tunnels.
Vandaag komen eindelijk de diverse delen tesamen die ik af gelopen periode heb verzameld.

Van Noch heb ik diverse profi ingangen. Voor de binnenkant wilde ik ook een tunnel, maar de bijpasende mallen waren moeilijk te vinden. Uiteindelijk direct besteld bij Klaus Sporle.
Na een voorraadje gegoten te hebben, tijd om het ea in te kleuren. Dit vond ik niet makkelijk.


Op allerhand rest stukjes heb ik geoefend. Welke verf, hoe reageert dit met gips, hoe op elkaar? Wat doet water, uitwrijven ? Allermaal dingen die je gewoon moet proberen. En natuurlijk met hulp van de tips van het forum
Vanochtend op basis van de best gelukte de keus gemaakt .
Hier de nog niet geverfde delen


Hier zitten er al drie verschillende lagen op.


Nu paar uur later zijn de eerste twee set compleet (voor de foto even tegen elkaar gezet).

Ben best wel tevreden ver het resultaat.

smaakt naar meer !

groet,

Erik
Re:de trein rijdt (Tunnel bouw)
Hoi Erik,

dat ziet er klasse uit :thumbup:

Ik zit momenteel in dezelfde fase en ben ook van alles aan het proberen. Het is op foto niet helemaal goed te zien maar heb je het Noch tunnelportaal ook geschilderd?

Groetjes en de beste wensen, John
Re:de trein rijdt (Tunnel bouw)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:de trein rijdt (Tunnel bouw)
Hoi Erik,

Leuk werk met die gips mallen, je hebt snel een beeld hoe het gaat worden en als je niet tevreden bent maak je zonder al te veel kosten weer een nieuwe.

Let op, als de tunnel ingang op oog nivo zit dan zijn de binnen muren te laag, zelf heb ik dat opgelost door een aantal bovenzijdes door te zagen er deze weer op de muren te lijmen.



Een goed maar vooral gezond 2012 gewenst.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:de trein rijdt (Tunnel bouw, scherven brengen geluk)
Dit moet een top jaar worden,
Bij het klaarleggen van de spullen voor de volgende lading, ben ik zo dom geweest om de tunnel van mijn bureau te stoten. Het nadeel van gips is dat het breekt, grrrrrr :sad:
Resultaat scherven ruimen en opnieuw beginnen.

@john Het portaal heb ik licht in de passende kleur bijgewerkt. De profiserie is van zich zelf al aardig geweatherd.

@peter De hoogte is inderdaad net te laag, zelf heb ik dit opgelost door onder het dak een cm toe te voegen
Re:de trein rijdt (Tunnel bouw, scherven brengen geluk)
Hoi Erik.
Altijd jammer wanneer er iets onverwacht kapot gaat, maar, zoals met veel dingen die kapot gaan, altijd ook weer het begin van iets nieuws of gewoon hetzelfde maar dan nog beter! B) (vandaar het spreekwoord "scherven.............." ;))
Erg leuk om nu al die diengen uit te proberen die je iedere keer ziet op ons forum of bij andere gelegenheden, maar nu zelf doen en de ervaringen delen en daarna verbeteren.......enz.

Heel veel plezier met de verdere bouw en de beste wensen voor een gezond, gelukkig en lekker sporend 2012.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:de trein rijdt (Tunnel bouw, scherven brengen geluk)
Citaat van: erik01 op maandag 02 januari 2012, 08:20:20

@john Het portaal heb ik licht in de passende kleur bijgewerkt. De profiserie is van zich zelf al aardig geweatherd.


Hoi Erik,

bedankt voor het antwoord :thumbup:

Er is mij ook al het nodige gevallen. Voordeel van gips en mallen is wel dat het goedkoop en makkelijk reproduceerbaar is ;)

Groetjes, John
Re:de trein rijdt (Kinderen in groenvoorziening)
Gisteren kwam mijn zus en neefje op bezoek. Het was een gezellige dag.
Natuurlijk moest de treinbaan bezocht worden. Helaas gaat de bouw hem niet snel genoeg.
Om te helpen, heb ik ze geleerd hoe je van ijzerdraad, en touw bomen kan maken.
Samen  met mijn dochters hebben ze er vervolgens een paar gemaakt.

Het resultaat mag er zijn.



groet
Erik
Re:de trein rijdt (Benulux weer terug van weg geweest)
De vakantie is voorbij, en zijn we weer aan het werk. Tussen alle drukte heen afgelopen dagen ook weer wat tunnelportalen gegoten. Daarnaast druk bezig deze passend te kleuren.

Vandaag verrast door de postbode. Zoals eerder beschreven, ontspoorde mijn Beneluxstel op de bocht wissels van mijn Crails.

Na overleg met de importeur, Scaletrading, het treinstel opgestuurd. Vandaag weer terug ontvangen, en hij rijdt als een zonnetje, ook over alle wissels heen, zowel voor als achteruit.

De importeur heeft het volgende aangepast: de modificatie; het aanbrengen van een originele Märklin sleper nr. 7164. Van deze sleper moet het pertinax bevestigingplaatje in de breedte iets smaller gemaakt worden om in de uitsparing van het PIKO draaistel te passen.

Ik geniet weer van dit geslaagde model. Het is mijn eerste Piko, maar er zullen er vast meer volgen.

gr

Erik
Re:de trein rijdt ((zelf bomen en heuvel maken)
Citaat van: erik01 op zondag 04 december 2011, 13:47:24
Klaas had dit jaar weer voor ons wat meegenomen.

Bijgaand mijn aanwinsten.

Spullen voor in het bos en klaprozen



Mooi boek over de trams van na 1945 in het Haagje.

Dat is zeer zeker een zeer mooi boekje van de haagsche tram de gele pcc. Hellaas heb ik daar niet op mogen rijden. Heb wel van oudere bestuurders er verhalen over gehoord dat bij de voetbedienings paneel een gat in de bodem zat wat ze in de winter met kranten dicht stopte lekker koud de nieuwe gtl waren gelukkig iets warmer.

groetjes
johan
Re:de trein rijdt (Benulux weer terug van weg geweest)
Citaat van: erik01 op zaterdag 14 januari 2012, 15:51:25
Zoals eerder beschreven, ontspoorde mijn Beneluxstel op de bocht wissels van mijn Crails.

Ik heb dit probleem ook, maar dan met mijn Piko Hondekop. :(
Helaas weet ik niet meer wat de winkel was, want ik heb hem omgeruild op Eurospoor en het is alweer een paar jaar geleden.
Ik had namelijk eerst een gelijkstroomversie gekregen en dus omgeruild naar wisselstroom (met een beetje bijbetalen natuurlijk).

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:de trein rijdt (Lekker vies)
Gisteren een oude bekende op bezoek.

Naast lekker bijkletsen hebben we samen lekker gehobbied.
Al hebben we we heel andere onderwerpen; Hij is druk met slotcars en bijpassende scenery, ik met mijn baan, hebben we samen de verfkwast gepakt.

Hij is gewend om te werken met olieverven, terwijl ik druk ben met acryl op waterbasis.
Op allerhand proef stukjes en in het bijzonder een "totallosse wagon" zijn we los gegaan.





Mi een geslaagde weather poging, smaakt naar meer.

gr

Erik
Re:de trein rijdt (Lekker vies)
hallo

het zal mij benieuwen hoe het eruit zal zien :)

Mvg oetbeem
Re:de trein rijdt (zwitserse chocolade)
Beurzen zitten er even niet in maar via Mp ben ik in het bezit gekomen van de Zwitserse Chocolade set. Stond al enige tijd op lijstje.

Hiernmee is de collectie Milka en "zwitserse" wagons is weer uitgebreid.





Een leuke uitbreiding naast de Zwitserse Kaas set en de andere Milkawagons.

Ik denk niet dat ik de weatherkunsten hierop verder ga oefenen ;7)

Groet Erik
Re:de trein rijdt (zwitserse chocolade)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:de trein rijdt (zwitserse chocolade)
Hoi Erik.
Bijzonder leuke "chocolade" set! B)
In de serie speciale wagons van Märklin zijn deze sets bijzonder fraai, gelukkig zijn er altijd weer mensen die zo'n set weer kwijt willen.

Citaat van: erik01 op zaterdag 24 maart 2012, 08:02:05
Ik denk niet dat ik de weatherkunsten hierop verder ga oefenen ;7)

Trouwens, met chocolade en kaas kun je heerlijk "kliederen"! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:de trein rijdt (Klaprozen)
Lid sinds: 2008

offline
Re:de trein rijdt (Klaprozen)
Naast de zorg voor het thuisfront, wat boven verwachting goed gaat, ook weer wat tijd gemaakt voor kleine dingen.

Klein, en dan bedoel ik letterlijk klein!

Ik had nog een set met klaprozen liggen, ik dacht leuk een voorraadje te maken, maar wat zijn die rozebladjes klein. nu per keer en paar plantjes gauw opzij schuiven voor dat alles gaat vliegen.



Een eerder projectje bracht een kalfje tot leven.


groet

Erik
Re:de trein rijdt (Klaprozen)
Citaat van: erik01 op donderdag 05 april 2012, 15:58:44
Naast de zorg voor het thuisfront, wat boven verwachting goed gaat, ook weer wat tijd gemaakt voor kleine dingen.

Klein, en dan bedoel ik letterlijk [size=08pt]klein![/size]

Ik had nog een set met klaprozen liggen, ik dacht leuk een voorraadje te maken, maar wat zijn die rozebladjes klein. a en paar plantjes gauw opzij schuiven voor dat alles gat vliegen.

Een eerder projectje bracht een kalfje tot leven.


groet

Erik

hey Erik

het bovenste plaatje: ziet er super uit  , vooral die trein + klaprozen , op de achtergrond die bus ook mooi .
het onderste plaatje: het lijkt net een milka kalfje van de reclame , leuk hoor .

leuke plaatjes !!!

groetjes Rick
Re:de trein rijdt (Klaprozen)
Hoi Erik

Prachtig gemaakt zeg.

Tony
Re:de trein rijdt (Klaprozen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:de trein rijdt (Klaprozen)
Leuk werk he die klaprozen  :D :D

Je kunt de steeltjes iets minder laten glimmen door er blanke lak overheen te spuiten.

Veel plezier met het in elkaar zetten van de rest.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:de trein rijdt (aanwinsten)
Afgelopen weekend een paar aanwinsten rijker.

Het begon met een CS 1.



De verkoper had nog meer in de verkoop. Deze 191 099-1 kon ik niet achterlaten. Het is niet helemaal mijn tijdperk, maar zoals mijn dochter zei wat een leuke rups!






Als laatste de groenvoorziening fors uitgebreid.


Groet,

Erik
Re:de trein rijdt (aanwinsten)
Hoi Erik,

Dat zijn weer mooie aanwinsten. B)
Veel plezier ermee.

Gr.
René
Re:de trein rijdt (line up met aanwinst)
Dat ik al wat langer heb met die krachtige oude eloc'bewijst bijgaande line up.


Ik kon het niet laten ze moesten samen op de foto!





groet

Erik
Re:de trein rijdt (line up met aanwinst)
Hoi Erik,

Prachtige line up. :thumbup:

Gr.
René