Hallo,
Voor zover ik heb kunnen zien is de schade eigenlijk alleen maar aan de buitenkant. De binnenzijde van de lok is gelukkig nog niet aangetast. De tender is zelfs helemaal verschoond gebleven. Gelukkkig maar, want daar zit namelijk de electronica van de loc.
Ook de plek waar de motor zit was volledig roestvrij. Deze heb ik dus maar mooi laten zitten.
Wat me ook opviel was dat de assen volledig uit het chassis gehaald kunnen worden. Dit zal het volgende klusje worden, nu ik redelijk tevreden ben met het resultaat tot nog toe. De randen van de wielen kunnen nog zwart gemaakt worden. De loopvlakken vind ik wat lastiger, daar ik natuurlijk met contactproblemen te maken zou kunnen hebben.
Na een avondje knutselen en friemelen met kwastjes e.d. ben ik tot het volgende resultaat gekomen:

Zo vol in het zicht ziet de ketel er nog niet echt uit. Later maar eens met wat glanzende lak proberen, eventueel half om half. In het echt valt het overigens wel mee. Vanaf ongeveer 50cm is de kop ietwat dof, tegenover de rest van de ketel. Deze lok zal dus wel geweathered gaan worden, maar dat komt pas veel later.

Tot dusver dus eigenlijk de loc deels gemonteerd(en in ieder geval daar een goed gevoel aan overgehouden

), de wielen schoon gemaakt(binnenkort de wielen uit het chassis halen en overdoen), drijfstangen schoongemaakt en opnieuw ingekleurt, ketel van roest ontdaan en bijgeverfd, buffers van roest ontdaan en bijgeverfd, koppeling aan voorzijde vervangen en het veertje van de koppeling de huiskamer in geschoten(die zien we dus niet meer terug...)
En dat voor een loc die nog geen 5 cm gereden heeft

De serie 55 ziet er op het eerste oog een stuk erger uit. Bijkomend nadeel is dat deze loc een heel aparte zwarte kleur heeft. Hier heb ik dus nog niets aan gedaan. Dat komt later deze week nog wel.
Groetjes
willie