Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

CS in storing

Gestart door Cees maandag 13 oktober 2008, 21:22:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS in storing
Cees
gast

CS in storing
Hallo allemaal,

Ben vandaag bezig geweest met mijn baan nieuw op te zetten, alles was in orde het materieel reed dmv. het central station. Na het aanbrengen van de S88 blijft er een constante spanning op de rails staan waardoor de treinen altijd vol rijden, alles weer is oorspronkelijke staat gebracht maar geen resultaat. Hierna de mobile station aangesloten en geen probleem alles rijd wanneer ik dat wil. Het central station gereset maar helaas geen resultaat. Wie heeft er een idee wat er mis is.
Groet Kees
Re: CS in storing
buckfast_beekeeper
gast

Re: CS in storing
Waarschijnlijk de eindtrap van je CS opgeblazen. Ben je zeker dat alles correct was aangesloten?
Re: CS in storing
Cees
gast

Re: CS in storing
Ja wat is zeker! Wat kan is dat ik de verkeerde aansluiting van de S88 heb gebruikt heb dus de aansluiting naar andere S88, maar volgens mij blaas je daar niet je eindtrap mee op.
Re: CS in storing
buckfast_beekeeper
gast

Re: CS in storing
Wat zeker is, is dat er een constante spanning op je rails staat. Het enige wat stroom levert zijn je eindtrappen. Ofwel worden deze constant aangestuurd ofwel is die constant in geleiding omdat de eindtrap overleden is.

Vorige week heb ik toevallig ook een constante spanning op de baan gehad. De oorzaak was de eindtrap die er aan is gegaan. Daarom denk ik in dezelfde richting. Mijn booster wordt hopelijk morgen weer gemaakt. De eindtorren zijn in alle geval op weg naar hier.
Re: CS in storing
Cees
gast

Re: CS in storing
Hoi Theo,

Bedankt voor je antwoord. Waar heb jij hem ter reperatie aangeboden, of moet je hem opsturen naar Keuterman?

Groet Kees
Re: CS in storing
Lid sinds: 2021

offline
Re: CS in storing
Hallo Cees, ik heb ook een CS1 maar ik weet niet beter dan dat er continue spanning staat op de baan. Het is de digitale sturing die bepaald wat er gebeurt volgens mij.
ik hoop voor je dat het goed te repareren is. Aan de andere kant kan het ook een goede reden zijn om een CS2 te kopen?
Re: CS in storing
Cees
gast

Re: CS in storing
Tuurlijk weet ik wel dat er een constante spanning op je baan staat, maar niet die je materieel er gelijk van door stuurt. En dit is zeker geen reden om zoveel geld aan een CS2 te spenderen zeker niet als je de CS1 pas 1 1/2 jaar heb.
Kees
Re: CS in storing
buckfast_beekeeper
gast

Re: CS in storing
Citaat van: Cees op dinsdag 14 oktober 2008, 09:23:14
Hoi Theo,

Bedankt voor je antwoord. Waar heb jij hem ter reperatie aangeboden, of moet je hem opsturen naar Keuterman?

Groet Kees
Hallo Kees,

In jou geval zou ik hem aanbieden bij Keuterman. Het apparaat is 1,5 jaar oud. Als je hem laat repareren bij Keuterman behoud je normaal je garantie. Bij het zelf openen is dit voorbij. Bij mij is het een EDiTS booster waar een "fabricage fout" in zat (diode verkeerd om geplaatst  :oops:), waardoor een kortsluiting niet correct werd doorgegeven. Die kan ik dus zelf wel repareren.

Citaat van: Gijs op dinsdag 14 oktober 2008, 09:49:30
Hallo Cees, ik heb ook een CS1 maar ik weet niet beter dan dat er continue spanning staat op de baan. Het is de digitale sturing die bepaald wat er gebeurt volgens mij.
ik hoop voor je dat het goed te repareren is. Aan de andere kant kan het ook een goede reden zijn om een CS2 te kopen?

Wat Kees constateerd is een constante gelijkstroom waardoor de decoders analoog gaan rijden. Vermits dit (ongeveer) -18V zal zijn, gaan ze er volle vaart vandoor. De spanning die normaal op je digitale baan staat is een pulserende spanning die schakelt tussen -18V en +18V.