Hi Tim,
Thnx voor je reactie, ik denk dat ik het maar eerst met 1 laag probleer. De 2e laag kan later altijd nog.
Inmiddels zijn bij alle 3 lagen de trace's uitgezaagd. Bij de 3e laag moeten alleen nog de gaten voor de wisselaandrijvingen nog.
Nou ben ik bezig met wat testjes voor geluidsdemping, en voor mijn gevoel kom ik tot verrassende uitkomsten.
Allereerst: Mijn test-opstelling:

2x (zware!) 3-assige & 1x 6 assige wagen op een stuk rechte rails. De rails leg ik op verschillende ondergronden, en dan luister ik naar het rolgeluid als ik de wagens met de hand heen en weer rol..
Tot nu toe heb ik 4 ondergronden geprobeerd:
- Kaal hout (populieren triplex, 6mm): Klinkt normaal, maar dus best lawaaierig
- Poly-ethyleen ondervloer (voor laminaat, de groene rol op de foto): Klinkt iets doffer, maar nauwelijks stiller
- 1 laag van een dikke handdoek: Klinkt vrijwel hetzelfde als de groene rol
- Dezelfde handdoek, 3 dubbel gevouwen (zoals op de foto): Nog iets doffer dan de groene rol of enkele handdoek, maar nog steeds nauwelijks stiller...

Ik ben nogal verbaasd dat zelfs 3 lagen van een dikke handdoek, nauwelijks stillere loop oplevert (bij mijn C-Rails)

. Dus vraag ik mij af: klopt mijn test-methode niet, of heeft geluiddemping bij C-Rails nauwelijks zin
Op zich kan ik me dat wel voorstellen, het plastic van de C-Rails zal ook al een aardig goede geluidsdemping opleveren, maar ik dacht dat iedereen hier ook bij C-Rails nog geluidsdemping gebruikt omdat dat veel verschil maakt!

Dus, ik weet dat er een boel topic hier zijn over welke demping er gebruikt kan worden, maar wat zijn nou eigenlijk de partijkervaringen bij C-Rails?