Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Praktijkervaringen Booster 60173 met CS2

Gestart door Tilly donderdag 09 oktober 2008, 13:38:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Praktijkervaringen Booster 60173 met CS2
Hallo allemaal,

de nieuwe Märklin booster 60173 zou uitgeleverd zijn. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Heb nl enkele vragen:

Werkt de mfx aanmelding ook in boostergedeeltes?
Meldt deze booster zich automatisch aan op de CS2 of moet er iets mbv dipschakelaars ingesteld worden?
Hoe zit het met sleperwippen? Zijn ze nu wel of niet nodig?
Werken terugmeldcontacten in boostergedeeltes idem aan gedeeltes die rechtstreeks op de centrale aangesloten zijn?
Als er kortsluiting komt in het boostergedeelte, wordt dan ook de CS2 op "stop" gezet?
Blijven de rijopdrachten onthouden na een kortsluiting in boostergedeeltes?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, John

Re: Booster 60173 met CS2
In Duitsland hebben sommigen hem al.

Kijk dus eens op stummi's forum of Marklin usersnet.

En ja deze booster meldt zich aan bij het CS2.
Sleperwippen die verhogen de veiligheid maar zijn niet  dwingend voorgeschreven staat ook de in de Nederlandse folder.

Voor de rest van je vragen weet ik de antwoorden niet precies genoeg.

Re: Praktijkervaringen met booster 60173 met CS2
Davy,

in het duits is het hier en daar moeilijk te volgen, daarom mijn vraag hier. Het gaat mij ook echt om praktijkervaringen en niet om wat hier en daar voorgeschreven staat. Theorie en praktijk komen hier en daar nl niet altijd overeen :? De naam van het draadje daarom iets gewijzigd 8)

Groetjes, John
Re: Booster 60173 met CS2
Lid sinds: 2007

offline
Re: Booster 60173 met CS2
Heeft iemand al praktijkervaringen opgedaan?

Groetjes, John
Re: Praktijkervaringen Booster 60173 met CS2
Dag John,

Het antwoord is 'ja'.

CiteerWerkt de mfx aanmelding ook in boostergedeeltes?
Meldt deze booster zich automatisch aan op de CS2 of moet er iets mbv dipschakelaars ingesteld worden?
Als er kortsluiting komt in het boostergedeelte, wordt dan ook de CS2 op "stop" gezet?

Antwoord op vraag 1 = Ja. Eenvoudigweg de loc op de rails zetten. Sinds 1.0.7 (3) dien je volgens mij wel de loc eerst aan te melden via het programmeerspoor (of er zit een bug in die versie).
Antwoord op vraag 2 = De booster wordt ook automatisch geactualiseerd als de versie veranderd. Ik heb geen dipschakelaars kunnen ontdekken.
Antwoord op vraag 3 = Ja. Aangezien de stroom kabel is doorverbonden, wordt een kortsluiting van de booster gemeld in de CS en gaat een ledje bij de stroomingang van de booster harder branden.

Wat mooi is aan de huidige combinatie is: de vermelde update van de software en het uitlezen van het gebruikte vermogen (en spanning) en de temperatuur van de booster (alsook van de CS).

Op de andere vragen heb ik geen antwoord uit eigen ervaring.