Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Welke kleur voor de lucht.

Gestart door paul maandag 06 oktober 2008, 21:04:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke kleur voor de lucht.
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Welke kleur voor de lucht.
Beste collega hobbyisten,

De zolder kamer waar de baan moet komen is nu leeg. Alleen het was een meisjes kamer en de muren zijn zacht ROZE. Voordat ik begin met bouwen lijkt het mij verstandig om eerst de muren alvast in een soort blauwe luchtkleur te verven.

Heeft een van jullie een goed advies in de vorm van een kleurcode misschien?

Alvast bedankt,

Paul
Re: Welke kleur voor de lucht.
matthijs popken
gast

Re: Welke kleur voor de lucht.
hallo

op een blauwe achtergrond zien je de rook van de loks mooi
Re: Welke kleur voor de lucht.
Beste Paul,

Op mijn site op deze pagina staat een afbeelding met de omschrijving van de blauwe kleur (code) welke ik heb laten maken.
De afbeelding staat op de derde "foto" regel.
Ook heb ik daar de handelingen van de wolken weergegeven welke ik zelf met penselen heb geschilderd.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Re: Welke kleur voor de lucht.
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: Welke kleur voor de lucht.
Hoi Riny,


Bedankt voor de snelle reactie.

Had jou site al eens bekeken maar daar waarschijnlijk overheen gelezen.

Vr Gr,

Paul

Re: Welke kleur voor de lucht.
Beste Paul,

Graag gedaan.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Re: Welke kleur voor de lucht.
ron van den broek
gast

Re: Welke kleur voor de lucht.
Hallo Paul,


Ik heb zelf mijn achtergrond in een zachte blauwe kleur gerold en daarna met een spuitbus de wolken erop gespoten. Aangezien ik niet alles had afgedekt was er wel "enige"nevel over het lego van mijn jongens gekomen hierna keek mijn vrouw mij met een bepaalde blik aan.( zie emoticon) :evil: :evil:

Persoonlijk vind ik dat je voor een kleur moet kiezen die bij het jaargetijde van je baan past. Zelf zit ik op voorjaar/zomer. Dan heb je geen felle of harde blauwe luchten die zijn meer te vinden in de herfst of winter en dan nog op bepaalde tijdstippen van de dag. Verwerk je zo'n lucht bij een zomer thema is het contrast te groot.
Zelf doe ik wat in fotografie en om de blauwe lucht te versterken zet ik in de zomer ook wel eens een zgn. skyfilter op mijn camera en dan is de lucht veel blauwer gekweekt en is de zweem teruggedrongen die in de lucht hangt. Heel veel foto's kom je vaak tegen met deze techniek.
Riny heeft ook gelijk wat betreft het door hem genoemde tijdstip voor de kleuren van 13.00-14.00 is het slechtste tijdstip van de dag.
Voor de wolken kan je dus een spuitbus nemen ( jouw kamer is toch leeg), de beschreven techniek van Riny, tamponeren met spons of sjablonen knippen en deze inspuiten of met de kwast.

Luchten zijn nooit het zelfde dus je kan hier lekker je fantasie op loslaten voor de rest en accentueren met nog wat andere kleuren eventueel en wolken kunnen gestapeld zijn of kummeltjes of strak en langgerekt etc.
Succes!

Mvg Ron
Re: Welke kleur voor de lucht.
Paul,

Kijk anders ook eens bij het draadje van De baan van Ted. Hij heeft ook een schitterende achtergrond. Hij heeft de kleur speciaal laten maken en schadumachtige bergen erop geschilderd.

Succes Ronald