Citaat van: Veer op vrijdag 24 oktober 2008, 20:37:28
Ik heb met diverse treinen combinaties uitgebreid getest, maar geen problemen ondervonden.
Dus ik laat mijn baanplan voorlopig gewoon zo.
Ok, dan hoop ik dat je later ook geen loc's of wagen krijgt die er wel problemen mee hebben.
Citeer
Ik ben nog wel geinterreseerd in tips voor mijn industrieterrein.
Ik heb het even op me in laten werken, en het volgende bedacht:
Als je het dubbelspoor linksbovenin nu eens helemaal in de hoek legt, kunnen de industriesporen binnen dat dubbelspoor vallen. De spoortjes die nu tussen het stationsgebouw en het dubbelspoor liggen, en de huidige industriesporen buiten de hoofdbaan moeten dan wel verdwijnen.
Eventueel kan je dan hoge fabrieksgebouwen gebruiken om de scherpe boog van het dubbelspoor uit het zicht te halen.
Links zou ik dan dus een fabrieks-aansluiting maken, met bovenlangs (naast de hoofdlijn) een spoor naar rechts waar het (met een kruiswissel) het drase spoor daar kruist. In de rechter lus pas dan mooi een locwerkplaats, eventueel met draaischijf of schuifbrug.
Het spoor bovenlangs van links naar recht kan dan meteen dienen als aankomst & vertrekspoor voor treinen: De loc koppelt af en gaan naar de verzorgingsplaats, terwijl een rangeerloc de wagens verder verdeelt en een nieuwe trein samenstelt voor een loc die al verzorgd was.
Hoe klinkt dat?
Groet,
EgMaf