Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Werkende heistelling

Gestart door ron van den broek dinsdag 07 oktober 2008, 21:21:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Werkende heistelling
ron van den broek
gast

Werkende heistelling
Hallo,

Graag adviezen-oplossingen voor het volgende.
Ik heb een heistelling van Kibri en wil eigenlijk deze werkend hebben en denk dat dit wel mogelijk is.
Maar ik heb totaal geen verstand van motortjes qua toeren voor zoiets en er moet ook nog een interval in zitten mbt tot omhoog gaan en naar beneden donderen en moet je ook het heiblok dan verzwaren.
Wie o wie advies.

Mvg Ron
Re: Werkende heistelling
Blausee-Mitholz
gast

Re: Werkende heistelling
Zomaar een idee uit de losse pols, iets voor een servo  :roll:
Hersenspinsel......... servo beweegt langzaam en trekt het heiblok omhoog, boven schiet de meenemer los van de servo, heiblok valt in vrije val omlaag. Servo pikt de meenemer weer op en .... enz enz
Zal wel een mechaniekje voor gemaakt moeten worden nee heb ik geen tijd voor.

misschien heb je er wat aan

Mvg, Johan
Re: Werkende heistelling
Zie het volgende filmpje om een idee te krijgen van het interval.

http://www.youtube.com/watch?v=eWc-mxhNZQs

Bron: Youtube, van Burggraafgroen

Nog een geluidsgenerator erbij voor de "bing" sound. 8)

Overigens heeft Kibri tegenwoordig setjes om machines te mechaniseren; wellicht hebben ze ook wat voor jouw heistelling!

Groet,
Ronald
Re: Werkende heistelling
Lid sinds: 2009

offline
Re: Werkende heistelling
Hallo Ron


Ik heb inderdaad dat wel eens op een baan gezien
Ik dacht, maar weet dat niet 100% zeker meer, dat het toen in Rijswijk was op de beurs

Het viel mij in ieder geval meteen op daar
En zag er erg leuk uit

Met andere woorden het is dus te doen  :lol:



mvg Frans

Re: Werkende heistelling
Lid sinds: 2007

offline
Re: Werkende heistelling
Ron