Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.

Gestart door AlbertJan maandag 06 oktober 2008, 20:56:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Beste Forumleden.

Omdat ik al enige jaren merk dat, met het ouder worden de ogen toch wel wat minder worden, heb ik al verschillende keren op beurzen staan te kijken bij stands met van die grote verlichte loeps op standaard.

Laatste keer in Houten de stoute schoenen aangetrokken en het allernieuwste apparaat (volgens verkopende dame een lichtgewicht) dan toch maar aangeschaft, deze was in de aanbieding voor ? 79,- inclusief standaard.

De titelnaam voor dit hulpmiddel heb ik niet zelf bedacht maar staat zo op de verpakking! :o




Allereerst was de doos al loodzwaar maar gelukkig aan het eind gekocht en Jaap was zo vriendelijk deze even over te nemen, had ik alleen nog maar de andere tassen! :?

Thuis gekomen apparaat uit de doos en geïnstalleerd, helaas was de dikte van mijn bureau teveel voor de klem dus dan alleen maar op het blad.



Maar na het aanzetten ging er (letterlijk) een wereld voor mij open, niet alleen vergroot maar ook ontzettend goed en mooi licht! :o
Maar kijk zelf maar.

 

Kortom, een bijzonder prettig hulpmiddel en zeker wanneer de ogen minder worden om nog heel lang met de modelspoor hobby door te kunnen gaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Ps. En je loopt dan ook het risico niet van de oude modelspoorbouwer die door zijn bijziendheid helaas de onderdelen niet meer goed kon zien! :(
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Ik moet er ook een keer aan  :? heb er al wel naar gekeken maar nu nog even niet ja  :wink: :mrgreen: probeer het zo lang mogelijk uit te stellen...........

Mvg, Johan maar duurt niet lang meer of ik heb er ook één............
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
AlbertJan,

Mooi ding.
Walnoten zullen nu ook wel groter lijken dan dat ze werkelijk zijn.  :lol:


Mvg,
Peter
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
albertjan me pa heeft zo een lamp en vergrootglas ding die je net als een petje op zet ziet er uit als Q inde bond films maar werkt denk ik wel goed.

maar dit is altijd makelijk

groetjes bas
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
AlbertJan,

Ik heb ook al een aantal keren naar zo'n ding staan kijken, maar tot heden wou ik er maar niet aan.
Je hebt wel gelijk hoor, op latere leeftijd worden de ogen toch wel minder.
Ik heb al weer een tijdje een voorzet-bril die ook een aantal fracties vergroot en met het juiste licht heb ik ook al een aardig resultaat. Maar ik schaam me dood als er iemand m'n hobbykamer binnenkomt en mij met die verrekijkers ziet zitten.
Misschien heb je mij nu ook wel over de streep getrokken en koop ik binnenkort ook zo'n futuristische vergrootglas-lamp

Groeten

Nico
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Citaat van: Freak op maandag 06 oktober 2008, 21:02:16
AlbertJan,

Mooi ding.
Walnoten zullen nu ook wel groter lijken dan dat ze werkelijk zijn.  :lol:


Mvg,
Peter

Dus toch D***** helmpies Peter  :roll:

Mvg, Johan
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Beste Albert-Jan,


Weet je zeker dat de bouwvallige huisjes niet van jou hand zijn.
Anders hoef je zo'n lamp niet voor je zelf te kopen.

Groetjes Bert :lol:
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Citaat van: baureihe 103 op maandag 06 oktober 2008, 21:21:15
Beste Albert-Jan,


Weet je zeker dat de bouwvallige huisjes niet van jou hand zijn.
Anders hoef je zo'n lamp niet voor je zelf te kopen.

Groetjes Bert :lol:

Ehh, is even denken, had ik niet ergens nog een adresje waar ik een huis moet verbouwen?
Ja, daar is ie, hé da's in Gouda!
Zal ik daar dan 's even dat stroopwafel huisje van wat lijm voorzien?!
(wel zonder bril en vergrootglas dan natuurlijk) :twisted:

De passsmaropgroeten,
AlbertJan.
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Hallo AlbertJan


Dat is een erg handig vergrootglas

En het is ook handig voor mensen die het wel goed kunnen zien
Het maakt het toch altijd net even duidelijker nog dacht ik zo


mvg Frans
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Top aankoop hoor Albert Jan, heb er zelf ook sinds een tijdje eentje iets anders model maar je zal ontdekken hoe heerlijk relaxed het werkt met zo'n verlichte loep en hoe rustig je handen bewegen onder dat glas 8). Ik weet sommige willen niet eraan toe geven en die zie je hun handen en ogen rustig en scherp te krijgen met zo'n mengsel van gerstevocht wat naar binnen moet :roll: :mrgreen:

Mvg Ron
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Hoi Albert Jan,

Ik vind dit niet typisch voor mensen die ouder worden hoor. Het is gewoon erg makkelijk.
Volgens mij krijg je juist slechte ogen als je hem niet gebruikt! :D

Maar ik vind het voorbeeld model wel erg leuk wat je gebruikt, kan je mij vertellen van welk merk en welk modelnummer het is?

Groeten,
Mads
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Locs ombouwen op de tast gaat mij nog steeds goed af :mrgreen:, maar zo'n ding heb ik dus gewoon ook nodig 8)

Ik mis wel de steunen waar je handen in kunnen tegen het trillen :roll: :mrgreen:

Gaaf ding.

Mvg Gert
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Citaat van: bolidelorean op dinsdag 07 oktober 2008, 08:32:24
Maar ik vind het voorbeeld model wel erg leuk wat je gebruikt, kan je mij vertellen van welk merk en welk modelnummer het is?

Hallo Mads.
Dit is paviljoen "Schönblick" van Faller, model nr. 130355, nieuwprijs zo rond de ? 30,-

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Dank je, daar ga ik even naar kijken!

Mads
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Ik gebruik al jaren zo'n ding, ook op mijn werk (elektronica), maar heb zelf de ronde versie:
Een rond vergrootglas en in de kap er om heen zit zo'n circelvormige-tl-buis.
Qua verlichting werkt dat beter, geen/minder schaduwwerking.

Ik zie dat ze bij okaphone maar 4 tientjes kosten (de ronde versie).

grv Huub
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Dat ziet er interessant uit een verlicht vergroot glas met een toilet-deksel. Een ding ontbreekt in je verslag en dat is de prijs.Dus AlbertJan wat kost dat moois.
Re: Multifunctioneel Hi-Q vergrootglas met lamp.
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 07 oktober 2008, 19:42:57
Dat ziet er interessant uit een verlicht vergroot glas met een toilet-deksel. Een ding ontbreekt in je verslag en dat is de prijs.Dus AlbertJan wat kost dat moois.

Johnny, je hebt helemaal gelijk dus gelijk er maar even bij gezet!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.