Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

piko hondekopt loopt vast?????

Gestart door bas zondag 05 oktober 2008, 21:18:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
piko hondekopt loopt vast?????
Gister in houten een piko hondekop aangeschaft...na een minuut of 10 rijden stopt ie met rijden??

geen beweging meer in het draaistel(waar de aandrijving inzit)

Lok opengeschroefd  en zie veel witte smurrie olie of vet aan de binnenzijden van de kap en het draaistel.

motortje draait

met de hand de cardanas gedraaid dat werkte, cardan weer terug in de motor

alles terug op de rails en het beweegt (rijdt)weer.

Kan het zijn dat het oude olie/vet is dat door warmte door het draaien de boel(tandwielen) vast zet?

Nu wil ik heel het draaistel schoonmaken maar van de tekeningen die bij de hondekop zitten word ik niet veel wijzer weet iemand hoe alle tandwielen uit het draaistel moeten?

Heeft iemand ook al deze problemen gehad met piko?


Helaas heb ik dit in maart ook al gehad met een Lidl startsetje van piko en die weer terug gebracht naar de winkel.
Re: piko hondekopt loopt vast?????
Ik heb 2 piko Hondekoppen en die hebben samen al enkele duizenden (schaal) kilometers gereden zonder enig probleem........
Ze rijden hier als een tr... ehhhhh tja, ze rijden mooi en zonder problemen, laat ik het zo zeggen.  8) 8)

Groeten Marco


Re: piko hondekopt loopt vast?????
CiteerKan het zijn dat het oude olie/vet is dat door warmte door het draaien de boel(tandwielen) vast zet?

in theorie wel, maar zo oud kan het vet nog niet zijn. Dit model is nog niet zo oud. Die witte smurrie hoort wel op de tandwielen en de cardan te zitten, niet aan de binnenkant van de kap.

Om je vraag te beantwoorden: nee, ik heb deze problemen nooit gehad met mijn Piko hondekop. Net zoals bij Marco heeft de mijne al vele probleemloze kilometers gereden.

groeten, Martin
Re: piko hondekopt loopt vast?????
Even ter verduidelijking , de aandrijfwielen van de Hondekop kan je NOOIT met de hand draaien, daar het een cardanaandrijving is, dus geen tandwielen in 1 lijn.
Is het zelfde als een tandwiel op een wormwiel !.

Mvg Gert