Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Treinen stoppen zomaar?!

Gestart door Farid maandag 22 september 2008, 12:42:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Treinen stoppen zomaar?!
Hallo...

Ik heb me baan na 3 jaar weer uit de dozen gehaald en nu helemaal klaar, ik rij met mijn treinen en opeens stoppen ze dan gaan ze weer verder stukje later stoppen ze, gaan ze weer verder. Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn, heb me rails schoongemaakt en me treinen geolied.
Nu net rij ik met een trein en dan gaat mijn MS op STOP! ik zie een teken van een driehoek met een ! erin en een pijltje op me scherm
Deze pijl lijkt erop!


Dat was het denk ik...  :(
Wie redt mij uit deze toestand.

Farid :shock:
Re: Treinen stoppen zomaar?!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Treinen stoppen zomaar?!
Volgens mij betekent die pijl dat er overbelasting of kortsluiting is.
Kijk eens of alle treinen goed op de baan staan en of er niet teveel lampen aan zijn.

groetjes
Henk
Re: Treinen stoppen zomaar?!
Heb geen lampjes (alleen van me loc's)
En al me loc's (3) staan goed op de baan?!

Oja;ik hoor ook een raar geluidje van me baan
(dat stukje rails met een plaatje eronder en die leidt dan naar zo'n oude witte blok die je vroeger gebruikte om de treinen mee te besturen, maar dat ding gebruik ik om een stukje rails mee te bewegen )
Ben al die namen vergeten. Zal even een foto maken

Re: Treinen stoppen zomaar?!
Dit witte kastje gebruik ik om dit dingetje te laten bewegen en die zit weer aangesloten aan dit kastje met die rood/groene dingen

En het stukje rails wat ik bedoel dat geluid maakt is dit

Hopelijk snappen jullie mij  :o
Re: Treinen stoppen zomaar?!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Treinen stoppen zomaar?!
Farid,

Het stukje rails dat geluid maakt is een "oude" aansluitrail. Deze mag je met een MS niet gebruiken. De MS sluit je aan op een rail 24088 (met zo'n blok aan de rail vast).

De ontkoppelrail 24997 sluit je met het kastje met groene en rode knoppen aan op  de extra trafo. Van de extra trafo gebruik je alleen de bruine en gele bus. NIET DE RODE !
De Bruine bus naar het kastje. De Gele bus naar de ontkoppelrail.

Ik hoop voor jou dat de MS niet gehemeld is. Combineren van analoog en digitaal signaal op de rails is niet goed voor de apparatuur.

groetjes
Henk
Re: Treinen stoppen zomaar?!
OKe, dat is gedaan en alles doe het nog.

Maar nu is het probleem met de loc's nog niet opgelost.
Want hij stopt nu op bepaalde plekken  :?  Waar kan dit aan liggen
Re: Treinen stoppen zomaar?!
Misschien zijn de rails vuil of vettig. ik spreek van ondervinding dat c-rails vrij snel vuil en vetiig worden als er veel wordt met gereden of vast genomen worden

mss je rails is kuisen.

nick
Re: Treinen stoppen zomaar?!
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Treinen stoppen zomaar?!
Maken je rails niet ergens kortsluiting? Af en toe slaat dan je overbelasting of kortsluitbeveiliging aan.

Ergens in het midden je van je baan je rails los halen, en dan kijken of je loks dan ook nog raar doen. Is het over dan elke keer weer een stuk rails aansluiten. dan kom je vanzelf de kortsluiting tegen.