Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Functies aansturen vanuit MS

Gestart door Ruben donderdag 02 oktober 2008, 16:03:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Functies aansturen vanuit MS
Na wat experimenteren met het plaatsen van een decoder (Type  ?)  in een loc en een mobile station,  heb ik het rijden en schakelen van de verlichting aan de gang en werkt alles uitstekend. Alleen heb ik nog een bruin/rood gestreepte draad over waarvan ik mij afvroeg of deze nog een extra functie kan aansturen omdat het een stoomloc betreft met rookgenerator.

Hoe kan ik zo'n functie definieren in een MS60652, 1.2 A dus. Iemand enig idee, ik krijg hoe dan ook niet de opties om een functie aan een van de acht toetsen te koppelen, al dan niet of er een decoder achter 'hangt' die dat aan zou kunnen.


In de handleiding staat hier niets over, ook niet in die op iNet.

b.v.d.
Re: Functies aansturen vanuit MS
Heel simpel.

Als je een loc invoert via een adres in je MS.
Dan zijn de rechterknoppen f1 t/m f4.

Duidelijk genoeg lijkt mij zo.



Re: Functies aansturen vanuit MS
OK, bedankt voor de info. Als d.m.v. een van de vier rechter knoppen in te drukken spanning op de rood/bruine draad komt is dat dus een aan te sturen functie draad.

Ruben
Re: Functies aansturen vanuit MS
Citaat van: Ruben op donderdag 02 oktober 2008, 16:03:43
....decoder (Type  ?) 
Het handigste is natuurlijk als je eerst deze vraag beantwoordt. Als je weet wat het fabrikaat en type van de decoder is kun je in de handleiding opzoeken waar die draad voor dient. Anders blijft het raden.
Re: Functies aansturen vanuit MS
Citaat van: Davy op donderdag 02 oktober 2008, 16:15:40
(...)
Dan zijn de rechterknoppen f1 t/m f4.
(...)

Als je je MS op zijn kop houdt is dat inderdaad zo, ik denk dat je de knoppen links naast het display bedoelt? 8)
Van boven naar beneden F1 t/m F4.

Groetjes,
Kiezel :)
Re: Functies aansturen vanuit MS
Citaat van: Ruben op donderdag 02 oktober 2008, 16:03:43
Alleen heb ik nog een bruin/rood gestreepte draad over waarvan ik mij afvroeg of deze nog een extra functie kan aansturen omdat het een stoomloc betreft met rookgenerator.
De rood/bruine draad is functie F1. Als deze vrij is kun je daarmee b.v. de rookgenerator mee aansturen.

Mvg,
Peter
Re: Functies aansturen vanuit MS
Bedankt voor de feedback. Ik heb een handige site gevonden waar inderdaad de draden met functie worden beschreven. Het betreft een 60901. Het bizarre is dat de rood/bruine draad voor functie 1 wel aan de decoder zat maar het niet doet. De andere draad voor f2 zat er niet aan (2e hands loc), die heb ik zelf aan de decoder gesoldeerd en die doet het wel. Verder is deze decoder helemaal goed, ik kan nu met de f2 functie de telex koppling bedienen.

En idd. het zijn de linker vier knoppen op het MS.  :shock:


Nogmaals bedankt  allen.