Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Voor / nadelen cs 1 / 2

Gestart door woodymax woensdag 01 oktober 2008, 17:28:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Voor / nadelen cs 1 / 2
woodymax
gast

Voor / nadelen cs 1 / 2
Hallo Allen,

Wat zijn nou de grootste voordelen van de cs 2 t.o.v de cs 1, (en de reden om de cs2 aan te schaffen, of de cs1 verkopen en de cs2 kopen)

* De cs2 kun je updaten via een usb stick, handig, maar je kan het al met de pc.
* De cs2 heeft een kleurenschrem, leuk, maar het gaat mij om de baan, niet om de besturing
* De cs2 heeft zogenoemde loc kaarten, onnodig want je kunt nu al back uppen via de pc (correct me if i'am wrong)

Wat zijn nog meer voordelen ? post ze hier en ik zal ze bij dit lijstje plaatsen.

graag jullie reactie,

mvg,
mark
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Ik zou ook de CS1 Reloaded (CS1 met 3.0.0 update van ESU) in de vergelijking meenemen....
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Moet dit draadje nou Mark. :P
Er wordt toch al genoeg over geluld in andere draadjes.
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Citaat van: Kappa op woensdag 01 oktober 2008, 20:17:29
Moet dit draadje nou Mark. :P
Er wordt toch al genoeg over geluld in andere draadjes.

gululd ja, ik heb nog niet een overzichtelijk overzicht gezien met de voor / nadelen
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Lid sinds: 2007

offline
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Als ik het goed heb gelezen, krijgt het CS2 de mogelijkheid een banenplan op het scherm te zetten, de baan via het scherm te bedienen en een paar basale automatiseringsmogelijkheden. Dat is toch aardig.

Egmaf heeft gelijk, je zou ook met het CS1 Reloaded (CS1-R) moeten vergelijken. Dan resteert het kleurenscherm. Voor het CS1-R pleit dan de extra protocollen (DCC en Selectrix) en het grotere vermogen. 4A is op veel doorsnee banen net het verschil tussen de aanschaf van een booster of niet.
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Als je de brochure van de CS2 eens goed doorleest, dan weet je het ook, je hebt immers al een CS1.
Zou je dan niet beter voor de ESU 3.0.0 upgrade gaan?
En ik zou zeker nog een jaartje wachten, dan kun je de bevindingen van anderen ook lezen en dan is het eenvoudiger beslissen.
Nu zul je nog weinig reacties krijgen, omdat de CS2 nog niet in de winkel ligt.
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Nog een voordeel van het CS2 (DCC).
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
pendel met 1 tussenstation
overzichtelijke en gebruiksvriendelijke(re?) interface.
muis + toetsenbord
geluid uitgang
mooi jasje ;)

en een hoop andere zever waar ik nog achter moet zien te komen :D

Dennis
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
er loopt een draadje met hele goed vergelijkingen er duidelijk
maar goed moet je wel even lezen !!
robert
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Citaat van: minirailz op maandag 17 november 2008, 18:45:11
...

en een hoop andere zever waar ik nog achter moet zien te komen :D

Dennis

waarom noem je dat "zever" als je er nog achter moet zien te komen?
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Voor / nadelen cs 1 / 2
Voor de CS2 is nog geen PC besturingssoftware beschikbaar, maar dat was in het begin met de CS1 ook het geval.
Dus dat zal er echt wel weer komen.

Heb je een CS1 en gebruik je Koploper, dan zou ik voor de reloaded upgrade gaan.
Dan kun je gewoon lekker doorgaan met je huidige besturingsconfiguratie en blijven de kosten binnen de perken.
Als je hiermee door blijft rijden tot je CS1 kapot gaat, kun je alsnog een CS2 kopen, die dan tegen die tijd wel door Koploper wordt ondersteund en misschien iets goedkoper is geworden.

Als je vandaag een PC of laptop koopt, dan issie morgen alweer verouderd, maar dat is dan toch geen reden om dan weer een nieuwere te kopen?!