Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Update CS

Gestart door J.Cox zondag 24 september 2006, 17:19:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Update C.S.
Davy
gast

Re: Update C.S.
Je moest eens weten hoe vlug die knoppen van de Ecos kapot gaan. Marklin maakt speelgoed en dan is 3A de grens anders mogen ze naar sommige landen weer niet exporteren. En ook in Duitsland gaat de update via centrale punten.

En 9 mei weet deze meneer Hemmerich meer.

" Dealers in Germany apparently received the same letter, dated 17APR2007 as well (at least according to other sources).

The letter is rather clear about why the update will now be done solely at the repair center(s). If you didn't "sense" it yet - there will be more hardware changes/additions required than just plugging in the extension pack (which could have be done by any dealer and many customers).

The new SW contains a lot of new/additional screen features. Existing user data should not get lost unless the CS needs to be replaced if it has a hardware malfunction (i.e. you better keep your records - which I did/do anyways every time I make certain changes of my user data).

As I mentioned in another thread, I'd be able to tell you more on 09MAY."



Re: Update C.S.
BGK
gast

Re: Update C.S.
Ik ben zelf ook in de race voor een CS of Ecos.
De reden dat ik de Ecos niet heb gekocht is:
GEEN 128 snelheidstappen.
Er is mij verteld dat je een beperking hebt met locs met meer dan 10 functies.
GEEN MFX ondersteuning.

Het voordeel van de Ecos is dat hij 4A kan leveren.

Voor mij is het wel duidelijk: het wordt de CS (met de nieuwste software en hardware) en als booster de Ecosboost, deze ondersteunt MFX. Tenminste als de CS samen kan met de Ecosboost.
Re: Update C.S.
HansKl
gast

Re: Update C.S.
Ik ben ook aan het denken over de Ecos, (CS heeft geen nut voor mij)
Voorwaarde echter is dat Koploper de Ecos gaat ondersteunen.

MVgr,
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Update CS
Van de website van Totaltrain:

Up-date Marklin Central Station

Tijdstip: zaterdag 21 april, 10.55 uur

Begin juni wordt er door Marklin een aanvang gemaakt met de up-date van de Central Stations die tot op heden zijn verkocht. Het betreft Totaltrain artikelnummer HMA60212. De volgende verbeteringen zullen tot stand worden gebracht:

Aanpassing hardware: hierdoor wordt het Central Station geschikt gemaakt voor aansluiting van S88-terugmelddecoders en koppeling met vroegere hardware zoals de booster HMA06017 en de control-unit HMA06021.

Software up-date: schakelen van wisselstraten, activeren van interface, aansluiting van S88, automatische schakelingen (zoals pendelmodule) en optimaliseren besturingsmogelijkheden.

Procedure: het is de bedoeling dat u het Central Station inlevert bij Totaltrain, waarna u een servicebon ontvangt. Nadat de de up-date door Marklin heeft plaatsgevonden krijgt u bericht. Houd u wel rekening met mogelijk wat vertraging door het grote aantal dat in korte tijd in behandeling wordt genomen. De up-date is gratis.
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Van Stummi's forum. Eerste foto's van de hardware update voor het CS.

Klik op onderstaande link. Het betreft de tweede en derde foto.

http://www.eisenbahnclinic.com/news.htm

Groeten,
Davy
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Wat kun je met die update dan?
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Met hardware update kan je het volgende doen.

Hierdoor wordt het Central Station geschikt gemaakt voor aansluiting van S88-terugmelddecoders en koppeling met vroegere hardware zoals de booster HMA06017 en de control-unit HMA06021.
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Update CS
Sind's vandaag staat op de site van Totaaltrain nieuws over de update van het Centraal Station kijk maar even op hun site bij laatste nieuws Zaterdag verdere uitleg is denk ik niet nodig.

Groeten Brupo-x
Re: Update CS
RenevKl
gast

Re: Update CS
Vreemd dat er op de Marklin website (NL en Duitsland) geen melding wordt gedaan over dit heugelijke feit en bij TT wel ?.
De tijdslijnen zijn ook nog niet gemeld door TT.

Rene
Re: Update CS
RenevKl
gast

Re: Update CS
Eindelijk wat informatie, de CS update vanaf Juni verkijgbaar. Dit zal een mega operatie worden en we mogen dus hopen dat het niet al te nlang gaat duren voordat een ieder aan de beurt is.

http://www.maerklin.de/produkte/cs_update.php#

Rene
Re: Update CS
rspddcnl
gast

Re: Update CS
goedenavond iedereen  :D

Eindelijk is het zo ver, het ziet er naar uit dat die genen met een CS dit jaar via de computer de baan kunnen gaan besturen, waaronder mij zelf :D :D

Heb in Dotmund dit weekend op de beurs een CS gezien die al geupdate was.

Ben bij marklin op de stand vergeten te vragen hoe het met de boosters zit.
Weet iemand hoe het hier mee zit?
Is denk ik tevens een belangrijk issue de stroom op de baan.
Denk dat op korte termijn de leverancies van baan besturings software ook met releases komen die de CS ondersteuen.
Vindt het wel raar dat marklin dit uit besteedt.
Men laat doen voorkomen dat marklin zelf geen software maakt of laat maken.



Gr rene

Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Marklin moet zelf geen software maken, maar doen waar het goed in is en dat is treinen maken.
Re: Update CS
Martin
gast

Re: Update CS
Citeer
Marklin moet zelf geen software maken, maar doen waar het goed in is en dat is treinen maken.

hier ben ik het 100% mee eens
Re: Update C.S.
jan
gast

Re: Update C.S.
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels achter de informatie aan geweest omtrent de levering van de booster. Zoals ik al eerder schreef wilde ik er graag twee aanschaffen naast de aankoop van een geupdate CS natuurlijk. Helaas ook in de nieuwe Märklinshop bleef men mij het antwoord schuldig. Afin, ik mag niet mopperen vinden andere forum gebruikers, geduld is inderdaad een schone zaak. Daarom mijn eerdere opmerking, ik wacht alles af en koop gewoon niets. De Viessmann Commander blijft bij mij (weer) in beeld. WEl komt er WEER een nieuwe Märklinshop, straks zit er in elk dorp ook één. De één verkoopt dit, de ander dat en Märklin verkoopt nu volledige winkelinrichtingen. Die handel loopt goed! Wat ik al zei, in elk dorp zo'n zaak. Märklin heeft dus winkelinrichtingen met verplichte inhoud op voorraad en verkoopt die. Maar zo'n boostertje, tja dat staat niet in zo'n flitsende vitrine. Straks moet ik eerst ook zo'n vitrine kopen voordat ik weer een locomotief kan aanschaffen.  Nee hoor, ik mopper nooit...................., wel heb ik mezelf geupdate.

met een vriendelijke groet,

Jan
Re: Update C.S.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update C.S.
Ha die Jan.
Nou, ik ben het helemaal met je eens hoor!
Zelf had ik de CS met alles erop en eraan allang gekocht als Märklin maar wat duidelijker omtrent de te leveren producten zou zijn! :(
En omdat er zoveel onduidelijkheden bleven heb ik de 6021 + Interface aangeschaft om m.b.v. Koploper mijn treinbaan te besturen.
Wel jammer voor alle extra functies op de locs maar op dit moment vermaak ik mij uitstekend! :lol:
Zodra ALLES leverbaar is en ook nog gebruikt kan worden met Koploper dan ga ik pas over tot de aanschaf van de CS + toebehoren, maar indien dit te lang duurt kan het ook nog de ECoS of heel iets anders worden!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Update C.S.
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Update C.S.
Er zijn 2 topics over de update van de CS nu. Niet even samenvoegen of 1tje sluiten ;) ?
Re: Update C.S.
Davy
gast

Re: Update C.S.
Citaat van: Davy op vrijdag 20 april 2007, 23:13:35


En 9 mei weet deze meneer Hemmerich meer.

" Dealers in Germany apparently received the same letter, dated 17APR2007 as well (at least according to other sources).

The letter is rather clear about why the update will now be done solely at the repair center(s). If you didn't "sense" it yet - there will be more hardware changes/additions required than just plugging in the extension pack (which could have be done by any dealer and many customers).

The new SW contains a lot of new/additional screen features. Existing user data should not get lost unless the CS needs to be replaced if it has a hardware malfunction (i.e. you better keep your records - which I did/do anyways every time I make certain changes of my user data).

As I mentioned in another thread, I'd be able to tell you more on 09MAY."





En Lutz Hemmerich heeft woord gehouden. Hij weet nu precies wat het CS allemaal kan gaan doen. Leukste nieuwe update is een nieuwe remtoets waarna de loc gaat remmen met piepende remmen volgens de ingestelde waarden.

Wil je alles lezen staat (wel in het Engels).
Ga dan naar www.marklin-users.net
Ga naar het forum digital en klik op:
CS Update - some technical information.

Veel leesplezier.
Re: Update CS
^Rook
gast

Re: Update CS
Interessante informatie Davy !

CiteerSound adjustment of a steamer's cylinder "takt" has been added.

Dat is het aantal 'puffen' per wielomwenteling :?: Of zit ik dan helemaal verkeerd te denken ?!

CiteerAs well added has been a braking icon and function; if pressed the loco will slow down to a stop and perform the break squealing (i.e. it is no longer required to turn the speed knob down with a certain speed). Slowing down to stop is performed according to the configured delay values for that loco).

Zouden bovenstaande twee functies alleen voor MFX-decoders werken of ook voor FX :?:

CiteerPC train control via the Ethernet port is possible by programs that support this (i.e. Freiwald). Interface specifications have been provided to different PC program suppliers and first implementations can be expected to be offered pretty soon (for example Peterlin). Availability is dependent upon those suppliers.

Wie oh wie gaat als eerste met een stuk software uitkomen ?! Wat moet het kosten en wat kan het allemaal (alle 16 MFX-geluiden aansturen bijvoorbeeld :?:) ?!

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Citaat van: ^Rook op vrijdag 11 mei 2007, 21:21:48
Citaat van: ^Rook op vrijdag 11 mei 2007, 21:21:48
As well added has been a braking icon and function; if pressed the loco will slow down to a stop and perform the break squealing (i.e. it is no longer required to turn the speed knob down with a certain speed). Slowing down to stop is performed according to the configured delay values for that loco).

Zouden bovenstaande twee functies alleen voor MFX-decoders werken of ook voor FX :?:

Geen flauw idee in een fx esu sound decoder zoals deze zit in de br 55 zou het denk ik ook wel werken. Zolang de loc piepende remmen heeft.

Mocht dit goed werken zullen locs met geluid nog populairder worden.


                                     EDIT Marcel : Even de quote gemaakt ;).

Re: Update CS
^Rook
gast

Re: Update CS
Oké, dat is dus nog even wachten op de eerste gebruikerservaringen, bedankt !

Groeten,

Rolf

PS:

CiteerMocht dit goed werken zullen locs met geluid nog populairder worden.

Bij mij zijn ze dat hoe dan ook :!: Vind het geweldig spul, al die geluids-decoders.
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Citeer
setting up locos

The loco setting/modify screen has been expanded to include now the sniffer address (i.e. address under which the loco is controlled by the 602x/603x).

The decoder type field has been expanded by the following data formats: MM14, MM27, MM28 and fx14 a description of these data formats can also be found in the ECoS handbook (section 7.1.1.).

MM Loco addresses up to 256 are now allowed (sniffer will still be limited to 80, due to the 6020/6021 limitation).





Dit is ook wel belangrijk. Het CS lijkt na de update meer en meer op een Ecos.
Re: Update CS
Wimpie44
gast

Re: Update CS
Ik wacht totdat CS met update als CS2 geleverd wordt. Mogelijk schaf ik voor die tijd een ECoS aan.

Zijn van ECoS pdf docs beschikbaar die zijn te downloaden. Niet alleen een gebruikers manual, maar ook beschrijvingen van hoe het ECoS systeem werkt. Of is dat top-secret ? Wat ik van Systems heb kunnen achterhalen is dat het merendeel van alle funkties in andere industrietakken al lang en breed gebruikt wordt. De apparatuur en de software is er al lang. Bij modelspoor is het enige verschil dat er treintjes rijden. Er zijn robots die voor een deel  exact hetzelfde systeem gebruiken, in auto's kom je het ook tegen.

Voor zover ik kan overzien ondersteunt de ECoS de terugmelding van mfx locs niet bij de voorstelprocedure van de loc aan het systeem.

Ik heb begrepen dat Märklin niet de software voor op de PC zal leveren. Dat wordt geleverd door een bekend bedrijf dat al software voor modelbesturing levert. (eerder op dit forum genoemd).

Als een product niet volledig is uitgekristalliseerd hoeft het niet klaar te zijn of met fouten geleverd te worden. Als de basis goed is en je gaat uit van een goed design, dan hoef je geen hardware te vervangen. Je hoeft feitelijk alleen microcode te upgraden in de controllers als CS en MS als het platform goed doordacht is.....

Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
www.modeltrainservice.com/NL/downloads.htm

Moet je wel je e-mail adres enz. invullen, je krijgt dan een e-mail met een link.
Re: Update CS
tombo
gast

Re: Update CS
hallo marklinvrienden

ik kijk al vanaf het begin mee met dit draadje

ik ben vanplan om een CS te kopen. dat is zeker

maar is de update er nu wel of niet?

mijn marklindealer kan daar namelijk niks over kwijt

groetjes tom
Re: Update CS
RenevKl
gast

Re: Update CS
De verwachting is Juni 2007, dus binnenkort. Hou er wel rekening mee dat de updates door Marklin tussen juni en december uitgevoerd worden. Ik weet niet hoe de fasering eruit ziet (welke landen eerst).

Rene
Re: Update CS
Wimpie44
gast

Re: Update CS
Ik wil gewoon een CS kopen waar alle updates direct inzitten. Of wordt het nu zo dat je een oude versie CS koopt, die vervolgens weer inlevert bij de dealer en dat daar een update ingebouwd wordt ?

Ik neem aan dat parallel aan de update slag er gewoon compleet uitgeruste CS geleverd gaan worden, dus waar alles af fabriek gewoon compleet inzit of is dat een droom ?
Re: Update CS
RenevKl
gast

Re: Update CS
Daar is bij mijn weten niets over bekend en heb geen idee wanneer Marklin de aangepaste CS gaat uitleveren. Je zou logischer wijs denken ook omstreeks Juni, maar dat is gissen.

Rene
Re: Update CS
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Update CS
Vergeet ook niet dat van het moment dat iets in de doos gaat bij Marklin, en iemand het koopt uiteindelijk in een winkel - afhankelijk van hoe hard een artikel loopt - best enige tijd tussen kan zitten !!  :shock:
Re: Update CS
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Update CS
Citaat van: Wimpie44 op dinsdag 05 juni 2007, 13:41:32
Ik wil gewoon een CS kopen waar alle updates direct inzitten.

Citaat van: RenevKl op dinsdag 05 juni 2007, 13:51:53
Daar is bij mijn weten niets over bekend en heb geen idee wanneer Marklin de aangepaste CS gaat uitleveren.

Hallo Wimpie, Rene, mede In- en Outsiders,

Citaat uit het artikel "Centraal Station schept vooruitgang" in Märklin Magazin nr 02/2007 blz. 21:

"De startsets die in de loop van het jaar worden uitgeleverd beschikken reeds over de nieuwe functiemogelijkheden."

Helpt dit?
Re: Update CS
RenevKl
gast

Re: Update CS
Citaat van: Hans Biere op dinsdag 05 juni 2007, 18:22:39
"De startsets die in de loop van het jaar worden uitgeleverd beschikken reeds over de nieuwe functiemogelijkheden."

Helpt dit?

Kijk en dit is nog eens goed nieuws Hans.

Rene
Re: Update CS
tombo
gast

Re: Update CS
dus daarom duurt het zolang voor dat de nieuwe startsets worden uitgebracht
want ze zouden eerst derde kwartaal worden geleverd en dat is nu verplaatst naar het  vierde kwartaal,

en hoe zit dat dan met de "losse CS" die zal dan nog langer op zich laten wachten
Re: Update CS
joop
gast

Re: Update CS
de nieuwe Central Stations komen in aug./sept. in de nieuwe startsets
bijv. 29840
volgens mijn leverancier zit er alleen een nieuwe software update in.
vandaar dat ik hem ook al aangeschaft heb want marklin kennende kan het ook wel eens tegen het einde van het jaar worden.
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Lijkt mij niet echt logisch als ze nog een keertje op pad moeten om alsnog de hardware update te krijgen. Even voor de goede orde de update is zowel hardware als software matig.

Re: Update CS
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update CS
Hallo Allen,

best grappig eigenlijk, na even teruggelezen te hebben,

Ik heb geschreven dat de update evt. door de Marklindealers uitgevoerd kan worden, dit is dus niet waar, voor Nederland wordt dit door de servicedienst in Nederland gedaan, ik ben dan ook op het verkeerde been gezet door een dealer die dit wel in een beginstadium beweerd had.

De update zou de ingevoerde gegevens overschrijven, dit is mij verteld door een medewerker van Marklin zelf. Volgens de laatste gegevens is dit dus ook niet waar.

Wat wel waar is, de wederom uitgestelde update, blijkbaar is de info die in het buitenland verstrekt wordt beter dan de info die bij Marklin Nederland en zijn dealernetwerk terecht komt.

Ik heb echter nog steeds goede hoop, dat het allemaal eens gaat gebeuren, en 1 op de 3 goed, tja volgende keer beter.

met vriendelijke groet,

Walter

Re: Update CS
Wimpie44
gast

Re: Update CS
Citeer
Citaat uit het artikel "Centraal Station schept vooruitgang" in Märklin Magazin nr 02/2007 blz. 21:

"De startsets die in de loop van het jaar worden uitgeleverd beschikken reeds over de nieuwe functiemogelijkheden."
Dat is wel een signaal. Het geeft niet aan of de oude CS met een facelift in de doos komen of dat het een echte complete CS versie af fabriek betreft.

Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Hoe bedoel je Wimpie44?
Neem aan dat ze eerst de oude voorraad op zullen maken en dus jou "oude CS met facelift" om het zo maar te noemen in de doos stoppen. Overigens verwacht ik eigenlijk niet dat je verschil zult zien, maar dit is puur gevoelsmatig.

Zit er op de plaats waar de uitbreiding komt niet gewoon een klepje waar ze en module in kunnen zetten zodat het niet zichtbaar wordt dat het een oude CS is. Ze zullen echt niet de mal veranderen omdat er één printkaartje inmoet.

Groeten,
Herman
Re: Update CS
Spoortje
gast

Re: Update CS
Ik wil ook graag een CS kopen maar ik wacht maar geduldig af wat er nu gaat gebeuren.
Volgens mij moet er hardware en een software upgrade in.
Het is natuurlijk onzin om nu een CS te kopen en dan over een paar weken de zaak weer
op te sturen en enige tijd kwijt te zijn.
Ik vind het wel een kwalijke zaak de er bij Marklin Nederland zo onprofessioneel gewerkt wordt.  Zo'n CS kost toch een hoop geld voor een gemiddelde hobby-ist en men laat je gewoon in het ongewisse. Mijn idee is een nieuw CS met alle upgrades erin daar ga ik voor.

Groetjes  :D
Re: Update CS
Wimpie44
gast

Re: Update CS
Citeer
Neem aan dat ze eerst de oude voorraad op zullen maken en dus jou "oude CS met facelift" om het zo maar te noemen in de doos stoppen. Overigens verwacht ik eigenlijk niet dat je verschil zult zien, maar dit is puur gevoelsmatig.
Het gaat mij er niet om of je verschil ziet. Mijn ervaring met hardware en software upgrades in het algemeen is dat de brei oplossingen slechter zijn.

Citeer
Zit er op de plaats waar de uitbreiding komt niet gewoon een klepje waar ze en module in kunnen zetten zodat het niet zichtbaar wordt dat het een oude CS is. Ze zullen echt niet de mal veranderen omdat er één printkaartje inmoet.
Er circuleren wat foto's van  PCB's die ingebouwd zouden moeten worden.
Dat lijkt eerder op een vervanging van hardware in plaats van een upgrade. Het wordt dan een upgrade genoemd. Dat is heel wat anders.  8)
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Ook deze keer stond er in de Insider (pag 07) weer een bericht dat de CS ingeleverd kan worden voor de update.
Ik dus met mijn CS naar de dealer toe aangezien ik toch nog voor het een en ander er naar toe moest en ik niet geloofde dat ze 2x dezelfde informatie te vroeg in hun blad gezet zouden hebben, dus wel :D
Ook deze keer hebben de dealers een brief gekregen dat de update nog niet mogelijk is, mijn CS ligt in ieder geval al bij de dealer, we zullen wel zien hoe lang het gaat duren.
Re: Update CS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Komt er na deze update nog een update van Märklin ? Dan wacht ik daar ook rustig op...

Groetjes,

Robbert
Re: Update CS
Wimpie44
gast

Re: Update CS
Bij $MS krijg je ook steeds updates over updates heen.

Bij apparatuur met ingebouwde intelligentie kan de micro-code van de MPU opgewaardeerd worden. In andere bedrijfstakken heeft men hier veel ervaring mee. Upgrades is iets wat er bij hoort. De software upgrades zijn meestal geen probleem om dit door gebruikers te laten doen, als de hardware op orde is. Als er sprake is van vervanging van oude PCB's door nieuwe PCB's (dus niet iets bijprikken) dan kan je daar meestal beter op wachten voordat je zelf aan software upgrades begint. MA (en andere modelspoor leveranciers) lijkt me geen bedrijf met uitgebreide ervaring van dit soort apparatuur en componenten.
Je kan wel een architectuur beschrijving, een ontwerp of wat dan ook kopen, de ervaring heb je niet in huis. Vaak wordt dat weer uitbesteed. Hoe het geregeld wordt door MA, ik weet het niet en wil het eigenlijk ook niet weten.

Het enige wat me interesseert is dat als ik iets koop en daar voor betaal dat
het geleverde produkt en/of de dienst die erbij hoort, goed is geregeld.
Re: Update CS
Lid sinds: 2007

offline
Re: Update CS
Duidelijk verhaal Wimpie44.
Dat het geleverde produkt en dienst niet optimaal geregeld is in dit geval, en dan druk ik me nog netjes uit, is mij nu dankzij dit forum meer dan duidelijk.
Voor mij geen CS dus.

groeten,
Martin
Re: Update CS
Spoortje
gast

Re: Update CS
Langzaam maar zeker begin ik ook te twijfelen of je wel zo'n zeer duur CS voor meer dan vijfhonderd (ja hoor je leest het goed) zal kopen. Eigenlijk in het algemeen heb ik als herstarter mijn twijfels over Marklin. Eigenlijk heb ik spijt dat ik voor dit merk gekozen heb.
Het is duur in de winkel en overal verschillende prijzen maar ook geen winkel weet wat er met het CS gebeuren moet of gaat. En volgens mij zijn ze in Dld al druk bezig met het upgraden dus waar zit nou het probleem.

Groetjes :(
Re: Update CS
^Rook
gast

Re: Update CS
Hallo Andre,

Citaat van: Spoortje op zaterdag 23 juni 2007, 16:37:01
Eigenlijk in het algemeen heb ik als herstarter mijn twijfels over Marklin. Eigenlijk heb ik spijt dat ik voor dit merk gekozen heb.

Deze gevoelens heb ik ook gehad. Mijn herintrede in de wereld van Marklin is ook met enige teleurstellingen gepaard gegaan. Helaas moet je als consument in dit geval eigenlijk te veel zelf uitzoeken :| Iets dat echt als een nadeel gezien mag worden.

De treinen van Marklin zijn echter over het algemeen erg mooi en van grote kwaliteit en wanneer je zelf de nodige moeite doet om informatie te vergaren (bijvoorbeeld via dit leuke forum) dan kun je echt veel plezier aan dit merk beleven. Het loont echter ook zeker de moeite om zo nu en dan eens bij de verschillende conculega's van Marklin te kijken. Het combineren van verschillende merken kan het hobby-plezier zonder meer vergroten.

Mijn advies: Gooi de handoek nog niet in de ring, je hoeft echt geen spijt te hebben van je keuze 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Update CS
Spoortje
gast

Re: Update CS
Bedankt voor je opwekkende woorden en je hebt gelijk dit forum is echt leuk en leerzaam.

Groetjes
Re: Update CS
Lid sinds: 2021

offline
Re: Update CS
hallo allemaal, ik begrijp al die ophef niet zo goed. Ik heb een redelijk grote baan en bestuur alles, treinen, wissels en seinen met een CS en twee MS en. Het loopt allemaal als een speer en de bediening is erg eenvoudig en handig. Straks na de update moet alles nog beter zijn en uitgebreider. Wachten is nooit leuk maar Marklin kennende zal het zeker de moeite waard zijn. Ondertussen geniet ik volop van het mooie wat Marklin maakt en geduld is en schone zaak.
Re: Update CS
Wimpie44
gast

Re: Update CS
Als je met CS en MS uit de voeten kan, is er minder aan de hand dan wanneer de bedoeling is om alles geautomatiseerd en digitaal te laten werken via een PC en evt. een aantal PC's aangesloten op een netwerk.

Ik ben zelf MA fan, omdat ik wat met dat merk heb.....  :lol: Ik stap niet over naar een ander merk. Ik wil bij MA gewoon volledige automatisering mogelijk kunnen maken.  Ik ga door of ik stop.
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Er zijn in Duitsland momenteel al 50 CS met de nieuwe software update. De software update is klaar probleem is een fout in de boosteruitgang van de hardware update. Maar de toeleverancier heeft dit nu ook opgelost. En zodra de 14000 stuks hiervan binnen zijn gaat de update in volle hevigheid beginnen.

Een aantal personen hebben al mogen spelen met de nieuwe software op een CS.

Over het hoe en wat allemaal klik op de onderstaande link. Wel in het Duits.

http://stummi.foren-city.de/topic,13193,-cs-update-erster-test.html

De belangrijkste echter vind ik als rijder echter de volgende.
" MM mit 14, 27 oder 28 Fahrstufen
jede Menge Programmiermöglichkeiten in CV und Menueform
unbekannte Adresse finden
Snifferadresse für Snifferausgang ***)
viel mehr Loksymbole (Kranwagen!!)" 
Re: Update CS
woopietrein
gast

Re: Update CS
Goh, dat je dat weet, nog tijd over om aan je baan te werken??
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Tuurlijk Davy gebruikt zijn beide ogen voor iets anders,  :shock: het ene voor zijn baan en het andere volgt alle fora. :D