Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Update CS

Gestart door J.Cox zondag 24 september 2006, 17:19:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Update CS
woopietrein
gast

Re: Update CS
Goh, ik werk nog tussendoor.......
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Nog een stukje over de update.

Wel in het Duits en ingekort. Bron Stummi forum.

Hallo zusammen,

momentaner Stand (23.6.07) in Göppingen: Warten auf die Platinen und Stecker.
Diese Woche sind sie jedenfalls nicht gekommen, werden aber "stündlich" erwartet. Soviel zu "...erst wenn sie im Hause sind".
Mir wurde zugesagt, samt Postweg nach Österreich sollte ich sie nach meinem Reihungsstand doch Ende nächster Woche haben. (Wir werden sehen!)
Weiteres Problem ist, die Lagerkapazitäten sind erschöpft, daher die Absagen und Empfehlungen erst etwas später einzusenden.
Auch ist es nur mit viel Zeitaufwand möglich, eine bestimmte CS herauszufinden, da sie entsprechend dicht gestapelt sind.
Software jetzt schon aufspielen ist daher auch nicht sinnvoll, da müßten alle umgeschlichtet und in einem 2. Durchgang die Hardware ergänzt werden. So kommt eine nach der anderen vom Lager zum Soft- und Hardwareupdate und dann gleich in den Versand - wenn denn die Teile endlich da sind.

Booster: Ewiges Thema, wurde bereits alles mehrfach gesagt, kommt sobald die ersten CS rausgehen in den Handel. Die Dinger sind schon fertig, zumindest die 1. Charge. Daher auch keine Lieferlistenangaben mehr, es entscheidet die Ankunft der Platinen bzw. der Zwischenstecker.
Problem mit Booster gibt es keine mehr, abgesehen davon, dass ein Zwischenstecker mit Widerstand die Spannung anpaßt. Also auch schon gelöst. Leider hat sich dieser Spannungsfehler erst sehr spät gezeigt.
Und genau die Herstellung diese 14000 Stecker sind das Problem. Darauf wartet die Märklin-Welt ungeduldig.

mfx-Boostergrenzen untereinander brauchen keine Schleiferwippe, aber es soll wie bisher nicht zur Langzeitverbindung kommen. Auch die CU kann langzeitig keinen Boosterausgang am Ausgang vertragen.

Schon der sicheren Leistung wegen nehme ich für jede Komponente einen eigenen Trafo. Man kann nur zu wenig Saft haben, nie zuviel. Und zusätzlich es gibt dann auch nicht den Fehler dass Zuleitung und Ableitung zueinander kurzgeschlossen werden. Die Wippe ist nur zu Altgeräten notwendig. Daher auch die Empfehlung von Märklin, die Altlasten für den Schaltbereich und im Fahrbereich nur neue mfx-Booster zu verwenden.

Gleisbesetztmelder auf Stromfühlbasis sind in der Entwicklung, zumindest in Vorbereitung. Bis jetzt hat das Update immer noch absolute Priorität. Und dazu gehört in erster Linie, dass alle nur durch Umstecken der Zentrale alles wie bisher versorgen können. Und das ist eben auch s88 und nicht GBM.
Der GBM lokalisiert den Decoder im bestimmten Gleisabschnitt, der Decoderdialog erfolgt aber über alle Boosterbereiche. Das machen andere Systeme auch so. Wolfgang hat das bereits erklärt.


Liebe Grüße,
Alfred
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
In Duitsland hebben de eerste mensen hun upgedate CS teruggekregen.
Re: Update CS
Spoortje
gast

Re: Update CS
Nu maar afwachten of het goed werkt. Ik ben er heel benieuwd naar en laten we hopen dat ze niet nog duurder worden
Re: Update CS
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Update CS
Citaat van: Spoortje op woensdag 04 juli 2007, 22:44:13en laten we hopen dat ze niet nog duurder worden

Helaas, helaas. Ik heb al een CS in een winkel zien liggen voor ? 549,-- En dat was nog niet eens ge-updated, zo leerde mij navraag bij de betreffende winkelier!

M* is ooit begonnen met ? 499,-- dus zie daar, reken maar uit...
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Goedkoopste manier om aan een CS te komen is een startset kopen met een nieuwe geupdate CS er in.

De mijne heb ik in nov 2005 voor 459 euro gekocht. Ik heb 1 van de eerste central stations.

In Duitsland hebben een aantal mensen hun teruggekeerde geupdate CS uitvoerig getest. En ze zijn er zeer tevreden over ze herkennen hun CS nauwelijks terug zoveel is veranderd en zoveel meer mogelijk is er.

Je kan in elk geval nu kiezen voor motorola met 14 rijstappen( voor je delta locs en locs met een 6080 decoder. Motorola 14 fx voor de nieuwe hobbylocs. Motorola 27 voor de locs met een 60901 decoder of oudere Esu decoders en motorola 28 voor locs met de nieuwste esu decoders.

Een mfx loc heeft altijd 128 rijstappen en is dus niet instelbaar op mm 28.

Maar de conclusie is wel terechtvaardigen dat de update als een succes wordt ervaren en dat de CS nu een volwaardige centrale is geworden met veel mogelijkheden, die het marklin digtale systeem op een hoger niveau heeft geplaatst. Waarschijnlijk komen over een aantal maanden nu ook de software producenten met aangepaste software voor het CS.

Bij de geupdate CS krijg je ook een nieuwe handleiding. Een control unit aansluiten is nu ook mogelijk als extra rijregelaar wel moet die van stroom worden voorzien van een aparte trafo die absoluut geen contact mag hebben met de rails. Dit staat zeer uitdrukkelijk in de nieuwe handleiding


Nu is het nog wachten op nieuwe mfx wisselsdecoders en een nieuwe opvolger voor de S88.  Het wachten heeft lang geduurd, maar Marklin maakt nu wel waar wat ze hebben beloofd. Waarschijnlijk zal binnenkort dan ook wel de nieuwe mfx booster verschijnen. Ik zal aan mijn handelaar vragen hoe het updaten nu in Nederland gaat verlopen.

Alle info heb ik van stummi's forum. Zijn er mensen die vragen hebben en het Duits niet voldoende machtig zijn. Ik zal proberen ze te beantwoorden.





Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update CS
Ik was laatst bij "Het Spoor" in Haasrode, vlakbij Leuven.
Dit is voor mij de dichtsbijzijnde Marklin dealer, verder zit hier in Belgie nog veel Marklin in gewone speelgoedzaken, met een heel klein assortiment.

Ik kan bij "Het Spoor" mijn CS inleveren voor de update en ik wordt hier dan eerst via email over bericht.
Het zal waarschijnlijk September worden.

Ben wel benieuwd.

Br Ad
Re: Update CS
J.Cox
gast

Re: Update CS
In Duitsland zijn de eerste CS met update uitgeleverd.
Zie hiervoor: http://stummi.foren-city.de/htopic,13678,CS+Update.html[/url]
Hier zijn ook diverse foto's, beschrijvingen en zelfs een copy van de gebruiksaanwijzing te vinden.
Ik hoop dat de update nu ook snelin Nederland te krijgen is.

Groetjes Jos Cox.
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Update CS

Het nieuwe centraal station het tableau met meer dan 25 onderverdelingen voor de seinen en wissels !!
De eerste foto van een centraal station dat is ge-update is in duitsland.

De aangepaste hardwhare.

De lok besturing

Het besturen van wissels en seinen.

De lok lijst.

de diverse instelingen voor de booster?

Dit waren dan enkele foto's van een ge-update centraal station wat ik begrepen heb moeten wij in Nederland nog een beetje geduld hebben voor de update.

Groeten uit Maastricht Brupo-x.

P.S. Ben gisteren na Minirail-z  in Rotterdam geweest later volgt hier ook een verslag van met foto's


Re: Update CS
little
gast

Re: Update CS
ik heb inmiddels mijn CS al laten updaten, ingeleverd bij mijn leverancier en binnen 2 weken terug ontvangen!
Re: Update CS
J.Cox
gast

Re: Update CS
Beste Little,

Bij welke leverancier heb je je CS ingeleverd?
Ik heb nog niets officieels gelezen, over inleveren enz. op de site van Märklin Nederland, of op sites van leveranciers.
Zou nu wel goed uitkomen want komende week krijg ik vakantie.

Groetjes Jos Cox
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Update CS
Dag Jos,

Dit staat op de Marklin website:

Update Central Station

15.6.2007. De update van het Central Station vindt later plaats dan eerst gepland.
Update Central Station

In tegenstelling tot eerdere publicaties in o.a. Märklin Magazin 2/2007 en de "Insider" Club News 3/2007 zal de update van het Central Station niet vanaf juni maar naar alle waarschijnlijkheid vanaf eind juli dit jaar doorgevoerd kunnen worden.
De update zal in Nederland worden verzorgd door het Märklin Service Centrum in Borne in samenwerking met uw handelaar.
Zodra bekend is hoe en vanaf wanneer de update afgewikkeld wordt, vindt u de informatie hierover in de "Nieuws" rubriek op onze website.

bron: http://www.marklin.nl/nieuws/updateregeling-central-station-maand-uitgesteld/

Hopelijk ervaren we binnenkort meer. Eind juli komt heel dichtbij ...

Groet, Paul
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Update CS
Hallo,

Ik ga a.s. dinsdag 31-07-2007 na Goppingen na het museum en neem mijn central station mee.
Het wordt dan direct  ge-update zodat ik het dezelfde dag weer mee na huis kan nemen .
Heb wel van te voren gebeld en een afspraak gemaakt.
Dus na a.s. dinsdag weet ik meer en schrijf ik hier zeker even over op dit forum. 8)

Groeten uit Maastricht Brupo-X.
Re: Update CS
daandaan
gast

Re: Update CS
welk jaartal??
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Update CS
Ben nu net terug uit Goppingen met mijn ge-update central station morgen meer nieuws.

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :lol: :lol: :lol:
Re: Update CS
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Update CS
Citaat van: brupo-x op dinsdag 31 juli 2007, 21:28:44
Ben nu net terug uit Goppingen met mijn ge-update central station morgen meer nieuws.

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :lol: :lol: :lol:

Ben zeer zeer zeer benieuwd Irving !!
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Update CS
Voor een uitgebreid verslag van mijn bezoek aan Göppingen
Zie dit draadje Nieuwe update centraal station Weet niet hoe ik dit moet doorlinken hulp gewenst! (doe het even via zoeken nieuwe update centraal station)

Groeten uit maastricht Brupo-X.
Re: Update CS
mark15
gast

Re: Update CS
link doet het nog niet,
maar wil het verslag wil lezen :(


mark
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Update CS
Re: Update CS
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Update CS
Nou ja, ik weet het niet meer.

Hier maar is proberen.

Nieuws: hier te lezen.

Betrokkenen: heel veel succes en dat het nu maar 's mag lukken. Ik hoor graag hoe het dan is met jullie apparaten. Is er dan ook nieuws m.b.t. software ala WinDigipet?

Want ook in dit bericht weer de opmerking "Besturingssoftware is door verschillende aanbieders in voorbereiding".

Wie wat wat dit betreft meer? Ik niet. Wie wel?

Re: Update CS
rstreep
gast

Re: Update CS
Re: Update CS
little
gast

Re: Update CS
Citaat van: J.Cox op zondag 29 juli 2007, 18:40:43
Beste Little,

Bij welke leverancier heb je je CS ingeleverd?
Ik heb nog niets officieels gelezen, over inleveren enz. op de site van Märklin Nederland, of op sites van leveranciers.
Zou nu wel goed uitkomen want komende week krijg ik vakantie.

Groetjes Jos Cox

Jos,
Sorry voor mijn late reactie, ik was zelf met vakantie.
Mijn CS heb ik laten updaten via De Groot in Amstelveen, binnen 2 weken was mijn CS geupdate en wel terug en ik kan mij aansluiten bij de vele positieve reacties, heb inmiddels ook al een S88 aangesloten en alles werkt perfect, de mogelijkheden zijn echt een stuk uitgebreider.

Mvg,
Maarten
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Ik krijg nu ook veel zin in zo,n CS.

Zeker nu WinDigipet ook al blijkt te werken gewoon als Ecos instellen.

Eigenlijk had ik nog willen wachten tot er een kleurenscherm in zou zitten maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
Re: Update CS
Ron
gast

Re: Update CS
Wat zijn de veranderingen kwa treinbesturing na de update?
Re: Update CS
cyberbeast41
gast

Re: Update CS
En kan iemand in het kort opsommen wat mogelijk is?
- uiteraard rijden
- wissels veranderen
- seien
- volgweg instellen
- lichten schakelen

Kun je daarmee ook de marklin kranen bedienen, etc? Wat nog?
De mijne komt er op de 15de aan.
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Datgene wat je opneemt. Je hebt nu ook meer loc-symbolen om uit te kiezen en je kan nu ook kiezen tussen motorola 14 en motorola 27 stappen dan lopen je locs met een hoogvermogendecoder ook heel wat soepeler.

Re: Update CS
Ron
gast

Re: Update CS
Ook verbeteringen met het rondjes draaien van de regelaars?
Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update CS
Citaat van: Ron op donderdag 30 augustus 2007, 19:10:53
Ook verbeteringen met het rondjes draaien van de regelaars?

Het schijnt dat je een rijdende lok met een "druk op de knop" kunt laten afremmen volgens ingestelde remvertraging. (Kan iemand dit bevestigen?)
Maar of je een lok ook in een keer, volgens ingestelde optrekvertraging, kunt laten optrekken naar de max ingestelde snelheid, weet ik niet.
Het zou in ieder geval wel een hoop gedraai aan die rode knop schelen. :o
Re: Update CS
stema
gast

Re: Update CS
Ik denk dat je het volgende bedoelt. Als je een loc bv op volle snelheid hebt rijden en je drukt op het scherm in het snelheidsdiagram dan staat deze in een keer op 0. En loopt de loc rustig uit.
Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update CS
Citaat van: stema op donderdag 30 augustus 2007, 21:24:17
Ik denk dat je het volgende bedoelt. Als je een loc bv op volle snelheid hebt rijden en je drukt op het scherm in het snelheidsdiagram dan staat deze in een keer op 0. En loopt de loc rustig uit.
Nou ik bedoel meer met een soort functieknop(Softkey).
Maar het zou nog veel mooier zijn als je de snelheid met een stylus in het snelheidsdiagram zou kunnen regelen.
Dat je dus de gewenste snelheid in het snelheidsdiagram met een stylus aanraakt en met een "go" commando de lok naar de aangeraakte snelheid laat versnellen of vertragen.
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Update CS
De update schijnt uitgesteld te zijn (Zegt althans de nieuwspagina van de website van Totaltrain). De website van Märklin vermeldt geen vertraging.

Weet iemand wat de status is (vertraging of geen vertraging) en wat de achterliggende oorzaak is van de vertraging? Iemand nog z'n CS teruggekregen van Keuterman de laatste week (van augustus)?

Alvast dank, groet, Paul
Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update CS
Citaat van: p.ghijsen op zaterdag 01 september 2007, 12:08:04
De update schijnt uitgesteld te zijn (Zegt althans de nieuwspagina van de website van Totaltrain). De website van Märklin vermeldt geen vertraging.

Weet iemand wat de status is (vertraging of geen vertraging) en wat de achterliggende oorzaak is van de vertraging? Iemand nog z'n CS teruggekregen van Keuterman de laatste week (van augustus)?

Alvast dank, groet, Paul

Er zijn er in Duitsland toch al duizenden geupdate en in andere landen ook al.
Misschien loopt de productie van de nieuwe hardware vertraging op.

Van de Marklin.de site:

Wie lange dauert dieses Update?

Der erste Ansturm bei dieser Aktion ist bereits bewältigt. Zurzeit liegen die Durchlaufzeiten bei 2 - 3 Wochen. Es ist aber leider abzusehen, dass es mangels ausreichender Verfügbarkeit von bestimmten Elektronikelementen auf dem Weltmarkt im August zu längeren Durchlaufzeiten kommen wird. Ab Ende August sind diese Engpässe behoben und es können wieder kürzere Durchlaufzeiten erreicht werden. Wer mit der Einsendung noch etwas wartet, kann daher mit kürzeren Durchlaufzeiten rechnen.
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Update CS
Op de Marklin website van onze Belgische buren staat het volgende:

CiteerUpdate van de Central Stations

De updates van de Central Stations beginnen in België rond 15 september

In Duitsland is men begonnen met het upgraden van de Central Stations.

Gezien het grote aantal apparaten die aan beurt komen en de meertalige gebruiksaanwijzingen nog niet klaar zijn, zal de operatie voor ons land rond 15 september beginnen.

Wij vragen u ons te willen verontschuldigen voor deze vertraging en danken u voor uw begrip.


Misschien een paar weken vertraging.
Re: Update CS
Lid sinds: 2007

offline
Re: Update CS
hallo daar

Vertraging??
Heb mijn cs twee weken geleden op gestuurt voor update verwacht hem volgen deweek terug.
De eene daeler zegt wachten en de andere zecht opsturen erg verwarrent.

gr remco
Re: Update CS
Spoortje
gast

Re: Update CS
Het is eigenlijk niet te geloven hoe slecht de organisatie is met deze update. Bij de firma Kneuteman staat nog steeds hetzelfde opsturen die handel. Maar ja wat doen we er aan. Ook de vraag in de winkel wanneer komt de geupdate cs in de handel blijft allemaal vaag. Nou we wachten maar weer af.

Groetjes

Andre  :shock:
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Update CS
Hallo,
Ik heb mijn ge-update C.S. reeds vanaf 31 julli 2007 in bezit was binnen een half uur geregeld ben zelf met de trein een dag op en neer na Göppingen geweest heb gelijk de winkel en het museum bezocht .
Dus als je niet lang zonder wil zitten weet je nu hoe het snel kan !!!!!(trein kaartje gekocht in dld de prijs viel best mee zonderangebot). 8) 8) 8) 8)

Groeten uit Maastricht Brupo-X.
Re: Update CS
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Hallo (on)gelukkige bezitters van een CS.
Waarom doen jullie niet als Irving (Brupo-X) en ga, liefst met een auto vol, met jullie CS'n lekker een dagje naar Göppingen?
Natuurlijk gelijk shoppen en het museum bezoeken.
Zelf heb ik nog geen CS gekocht (vanwege alle problemen die nog opgelost moeten worden) maar indien ik een CS had zou ik deze update zeker op de manier van Irving doen! 8)
Tjéetje, voor zo'n gezellig dagje uit zou ik (bijna) ook een CS kopen.
Veel plezier,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Update CS
Hallo,
Albert jan dan gaan we wel samen hé na Göppingen voor jou C.S. Up-date want dat is gezelliger als alleen !!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Re: Update CS
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Update CS
Citaat van: AlbertJan op zondag 09 september 2007, 11:54:15Zelf heb ik nog geen CS gekocht (vanwege alle problemen die nog opgelost moeten worden)

Helemaal mee eens AlbertJan! Zo heb ik het tot nu toe ook altijd bekeken. Veel te veel onzekerheden en "update-gedoe".
Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update CS
Citaat van: Hans Biere op zondag 09 september 2007, 13:44:12
Citaat van: AlbertJan op zondag 09 september 2007, 11:54:15Zelf heb ik nog geen CS gekocht (vanwege alle problemen die nog opgelost moeten worden)

Helemaal mee eens AlbertJan! Zo heb ik het tot nu toe ook altijd bekeken. Veel te veel onzekerheden en "update-gedoe".

Ik kan me dat heel goed voorstellen Hans.
Maar Marklin is met Systems, naar mijn weten, de eerste fabrikant die een compleet nieuw systeem met bidirectioneel protocol in de markt zette.
En dit soort acties gaan altijd gepaard met diverse softwareupdates. :roll:
Alleen al omdat men een nieuw systeem liefst gisteren al in de winkels wil zien liggen, wordt het product vaak met "voorlopige" software versies uitgebracht.
Eenmaal op de markt heeft men weer wat tijd gewonnen om het product verder te ontwikkelen, terwijl de kassa alvast rinkelt. :o

Maar omdat ik wist dat de update gratis zou zijn, heb ik toch maar een startset met CS gekocht.
Marklin kan het zich toch niet veroorloven, een inferieur product op de markt te zetten.
Voor het eind van dit jaar zijn alle CS'en geupdate en zijn we allemaal :D. :mrgreen:
Re: Update CS
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Update CS
Citaat van: Kappa op zondag 09 september 2007, 14:51:58Marklin kan het zich toch niet veroorloven, een inferieur product op de markt te zetten.

Ad,

Ik ben ook dit eens.

En ik geloof ook best dat het uiteindelijk allemaal goed komt. Ik wil het echter eerst zien en als ik dan overtuigd ben (ook van het feit dat er dan compatible besturings-software beschikbaar is) ben ik "om" en zal niet langer aarzelen het systeem dan alsnog aan te schaffen.

Mijn baan is nog steeds in aanbouw dus wat dat betreft heb ik geen enkele haast; bepaalde, noodzakelijke tests kan ik ook uitstekend met de "goeie ouwe" Control Unit uitvoeren.
Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update CS
Citaat van: Freak op zondag 09 september 2007, 15:10:51
Citaat van: Kappa op zondag 09 september 2007, 14:51:58
Maar Marklin is met Systems, naar mijn weten, de eerste fabrikant die een compleet nieuw systeem met bidirectioneel protocol in de markt zette.
Volgens mij was het DCC BiDi er eerder.

Mvg,
Peter


Ha Peter, dat wist ik niet en daarom schreef ik: "naar mijn weten".
Maar is DCC BiDi vergelijkbaar met systems dan?
En is dit protocol al officieel gereleased?

Van: http://www.kolibri.ch/ESU/esu_1.html

In ECoS ist die neue NMRA DCC BiDirectional Communication schon eingebaut: Sobald die Norm verabschiedet ist, werden Sie in Verbindung mit entsprechenden Decodern ungeahnte Möglichkeiten entdecken können.

NMRA / DCC BiDi

Für eine DCC-kompatible Zentrale, die 2006 auf den Markt kommt, sollte die Unterstützung der neuesten DCC Erweiterungen selbstverständlich sein. Daher ist die ECoS natürlich für den kommenden NMRA / DCC BiDirectional Standard bereits vorbereitet: Ein Rückmeldeempfänger ist gleich eingebaut, so dass nach deren Verabschiedung ein simples, kostenloses Softwareupdate genügt. Mehr ist nicht nötig, um in Verbindung mit unseren ESU-Decodern hier bisher nicht geahnte Spielmöglichkeiten zu haben.

Wel voorbereid, maar nog niet officieel dus.
Re: Update CS
Cees
gast

Re: Update CS
Ik ben vandaag bij Johan Voermans geweest en die heeft nog geen geupdate CS terug gekregen (koffie was lekker) bij thuiskomst Keuterman gebeld en deze vertelde mij dat je eind september begin oktober een afspraak kan maken om langs te brengen en dan kan je er op wachten. Dit hangt af van hoeveel onderdelen ze krijgen aangeleverd. Dus ik wacht tot oktober en dan ga ik even naar Borne toe.

Groet Kees
Re: Update CS
sparkle
gast

Re: Update CS
Nou dan wacht ik gewoon en ga rond oktober gewoon ook naar keuterman. dat gaat toch veel sneller en makkelijker...
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Ha ha , dan doen wij dat ook . Misschien leuk idee voor een forum meeting .
Vrgr Riender en Max
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Update CS
Bel wel van te voren of ze de onderdelen op voorraad hebben, anders kan het uitlopen op een meerdaags uitje  :lol:.

Groet, Paul
Re: Update CS
Cees
gast

Re: Update CS
Citaat van: p.ghijsen op dinsdag 11 september 2007, 19:03:16
Bel wel van te voren of ze de onderdelen op voorraad hebben, anders kan het uitlopen op een meerdaags uitje  :lol:.

Groet, Paul

Zeker Paul, dat vertelde ze me ook, eerst even afspreken of er onderdelen zijn.
Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update CS
Ik belde Donderdag mijn dealer "Het Spoor" in Haasdorp en die vertelde dat in Belgie alle CSen door Marklin BE in Brussel worden geupdate.
Er is daar een techneut naar Deutsland geweest voor een cursus CS updaten.
Hij gaat dan in Brussel alle CSen updaten en dit gaat dan weer per dealer.
Dus het is nog even afwachten................. :|

Citaat van: Freak op zaterdag 15 september 2007, 15:46:56
Nieuwe handleiding Central Station.
http://maerklin-info.de/systems/bda_CS_60212-update_FR-NL.pdf

Franse en Nederlandse Taal.


Mvg,
Peter

Deze ligt al keurig uitgeprint en wel klaar, maar ik vind de uitleg in deze handleiding nogal sumier. :(
Re: Update CS
Lid sinds: 2007

offline
Re: Update CS
Citaat van: Kappa op zondag 09 september 2007, 16:32:42
Citaat van: Freak op zondag 09 september 2007, 15:10:51
Citaat van: Kappa op zondag 09 september 2007, 14:51:58
Maar Marklin is met Systems, naar mijn weten, de eerste fabrikant die een compleet nieuw systeem met bidirectioneel protocol in de markt zette.
Volgens mij was het DCC BiDi er eerder.

Mvg,
Peter


Ha Peter, dat wist ik niet en daarom schreef ik: "naar mijn weten".
Maar is DCC BiDi vergelijkbaar met systems dan?
En is dit protocol al officieel gereleased?

Van: http://www.kolibri.ch/ESU/esu_1.html

In ECoS ist die neue NMRA DCC BiDirectional Communication schon eingebaut: Sobald die Norm verabschiedet ist, werden Sie in Verbindung mit entsprechenden Decodern ungeahnte Möglichkeiten entdecken können.

NMRA / DCC BiDi

Für eine DCC-kompatible Zentrale, die 2006 auf den Markt kommt, sollte die Unterstützung der neuesten DCC Erweiterungen selbstverständlich sein. Daher ist die ECoS natürlich für den kommenden NMRA / DCC BiDirectional Standard bereits vorbereitet: Ein Rückmeldeempfänger ist gleich eingebaut, so dass nach deren Verabschiedung ein simples, kostenloses Softwareupdate genügt. Mehr ist nicht nötig, um in Verbindung mit unseren ESU-Decodern hier bisher nicht geahnte Spielmöglichkeiten zu haben.

Wel voorbereid, maar nog niet officieel dus.

DCC-BiDi is nog altijd geen praktijk. De vraag is ook of er erg veel mensen op zitten te wachten.

Zimo zelf heeft al een jaar of 10 geleden het eerste BiDi-systeem in de markt gezet dat werkt volgens dezelfde technische principes als MFX en DCC BiDi. Dat systeem heeft ook al terugmelders met adresherkenning, zodat Zimo BiDi een rol in de modelbaanautomatisering kan spelen. En zeg nou zelf, het is leuk dat een lok wordt herkend als je hem op de baan zet, maar de werkelijke kracht van BiDi is in MFX nog lang niet geïmplementeerd.
Zimo was dus niet alleen de eerste, maar is nog altijd een paar stappen verder dan MFX.

Een grote verspreiding heeft het Zimo-systeem nooit gehad. Waarom? Misschien de prijs, misschien omdat de doorsnee hobbyïst dat BiDi eigenlijk niet zo interessant vindt. Märklin laat de aanhang op dat punt weinig keus.
Komt DCC-BiDi er alsnog, dan zal Zimo wel aanhaken.
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Nog geen nieuws van de update in Nederland ???
We wachten hier in spanning . Davy ( TT ) bij jullie ook geen nieuws ??
Vrgr Riender en Max