Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Update CS

Gestart door J.Cox zondag 24 september 2006, 17:19:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Update CS
J.Cox
gast

Update CS
Ik heb deze week mijn CS afgehaald bij TT in Valkenburg,
Voor de update, de taalversie, werd mij gezegt, dat alle gegevens uit het geheugen werden gewist na de update.
Dus eigenlijk wel balen, alles weer opnieuw instellen en de loks weer invoeren (heb er ongeveer 32).
Maar wat schetst mijn grote verbazing bij thuiskomst, alle gegevens stonden er nog in, er was niets gewist.
Super TT, en Marklin.

Groetjes J.Cox
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
Hoe lang heb je de CS moeten missen voor de update ??
Re: Update CS
Blausee-Mitholz
gast

Re: Update CS
Weet je zeker dat up-date dan wel gebeurd is  :roll:

Mvg, Johan.
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
De huidige versie CS heeft al vier talen.
Re: Update CS
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update CS
Hallo J. Cox,

kan jij de software versie aangeven, overigens moet TT in Valkenburg de mogelijkheid jebben om zelfstandig de update als Märklinshop uit te voeren, en zouden inderdaad bij de update alle gegevens gewist worden,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Ik laat mijn CS met 2 talen pas updaten als ook de rest beschikbaar is en dat wordt pas ergens in 2007.
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Update CS
Ik wacht gewoon met de aanschaf tot de cs een beetje compleet is, zo hoop ik alles een beetje te omzeilen
Re: Update CS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
@cup-druc-han
Dat ben ik ook, al moeten ze nu wel een beetje vaart gaan maken aangezien ik nu meer treinen niet kan laten rijden dan wel :(

Groeten,
Herman
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Update CS
Dat in minder prettig maar eerlijkheidshalve moet ik er wel bijmelden dat ik nog op mn testbaantje rijdt en mijn vaste baan deze winter hopelijk vorm begint te krijgen.
groeten

hendrik
Re: Update CS
J.Cox
gast

Re: Update CS
Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik ben bezig met een verbouwing, en heb weinig tijd voor mijn treintjes.
Ik was de CS ongeveer 4 weken kwijt.
Verder, het software nummer is 1.6.134
Zoals eerder al vermeld staan alle treingegevens, en wissels er gewoon nog in, en is de taal gewoon Nederlands.

Groetjes Jos Cox.
Re: Update CS
markv
gast

Re: Update CS
hallo Jos,

Hoe heb je het software nummer van de CS naar boven gehaald? Volgens mij kijk ik gewoon niet goed in de submenu's van het CS maar ik krijg de software versie niet naar voren op mijn scherm....

/update

excuus heb het reeds gevonden.... thanks
Re: Update CS
erwin1100
gast

Re: Update CS
Goedenmorgen

Is het mogelijk om thuis de update te doen.
Zo ja waar kan je dat doen en hoe.


mvg erwin
Re: Update CS
erwin1100
gast

Re: Update CS
Peter

bedankt ik zal naar de dealer gaan het het daar laten doen.

mvg erwin
Re: Update CS
busje13
gast

Re: Update CS
je bent hem dan wel ongeveer 4weken kwijt

groeten busje
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Update CS
Dat is eigenlijk te gek voor woorden.
Een simpele update en je kan vier weken niet rijden thuis. In deze techno tijd, moet Märklin zoiets toch ook via internet of bij de winkelier zelf kunnen doen..

Ik ben en blijf blij met m'n  CU 6021. :wink:
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Ja maar dit alle winkeliers willen dat en kunnen dat.
Ik update mijn CS pas als de grote update volgend jaar komt.
Re: Update CS
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update CS
Hallo Allen,

volgens mij kunnen de Märklin Shop in Shop winkels wel de software updates uitvoeren, voor de grote update volgend jaar moet het CS wel opgestuurd worden,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Update CS
Wat betreft de update thuis.

Van een collega die een informatiedag van de CS heeft bezocht in Aken, heb ik gehoord dat mid komend jaar (zomer 2007), het mogelijk is de CS te koppelen aan de PC en zelf een update uit te voeren.

Groet, Paul
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Citaat van: Wimpie44 op dinsdag 19 december 2006, 20:38:19
Dat je een CS 4 weken zou moeten missen voor een update of upgrade is eigenlijk te gek voor woorden.

Als opgeslagen gegevens bij een update of upgrade verloren zouden gaan, zou nog gekker zijn. Dit is super eenvoudige technologie, waar jan en alleman gebruik van maakt..... Een upgrade via internet of een pc zou kinderspel moeten zijn.



Voor jou misschien. De praktijk is toch even anders. Heel veel mensen kunnen niet goed met computers omgaan.
Re: Update CS
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update CS
Hallo Davy,

het is zo simpel te programmeren,

kopie oude software,
lees nieuwe software in,
checksum nieuwe software
geslaagd gebruik nieuwe software / Mislukt zet oude software terug

met andere woorden, het hele verhaal van Märklin dat je dit niet zelf kan, is een beetje achterhaald, tenzij ze zelfs dit stukje software niet eens op orde hebben.

Overigens de *.bin bestanden met locomotieven en wissels uit het CS, die bij mijn eigen baan horen, staan al lang als backup op mijn computer.

Grappige is trouwens dat ze bij Märklin Nederland niet eens weten wat de laatste software update nu doet, behalve 2 talen extra installeren. Ik heb namelijk gevraagd welke bugs er nu verholpen werden, dit wisten zij mij niet te vertellen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Voor jou dus wel. Voor de meesten anderen niet en ik ga er zeker niet mee rotzooien.
Re: Update CS
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update CS
De enige update ie ik leuk zou vinden is als ze de CS aan de computer gaan linken . Dan kun je ( net als koploper van Paul ) met de computer de treienen aansturen e.d.
Re: Update CS
marklinfan
gast

Re: Update CS
dat komt wel.er zijn opties om je cs op te daten waarschijnlijk gaat dat ook gebeuren bij je marklindealer
Re: Update CS
Davy
gast

Re: Update CS
Van stummi's modeltrein forum:

"Letzte Aussage eines Märklin-Mitarbeiters zu dem Thema war: der Booster ist fertig, arbeitet aber nicht mit der CS in der derzeitigen Software-Version zusammen, also wird er erst kommen, wenn das Update für die CS fertig ist. Dieses würde aber tendentiell länger dauern, weil man gelernt hätte, und diesmal ausführlich testen wolle, bevor man die Software an die Händler liefere.

Ergo: kein CS-Software-Update, dann auch kein Booster *seufz*"

Groeten,
Davy
Update C.S.
Shadow
gast

Update C.S.


Nu ik dan eindelijk het Marklin Magazin heb meteen een reactie.
Op bladzijde 21 een artikel over de update van het C.S. ,  zou je kunnen downloaden van de Marklin Homepage.

Iemand al gezien , de update bedoel ik ?

            Groet Ruud.
Re: Update C.S.
BGK
gast

Re: Update C.S.
Half april zou de update toch beschikbaar komen? Nog even een paar dagen wachten.....
Re: Update C.S.
J.Cox
gast

Re: Update C.S.
Ik vraag me af waar ik na de update mijn S-88 terugmelders op moet aansluiten.
Er zit geen aansluiting op de Central station.
Weet iemand hier iets meer over te vertellen?

Groetjes Jos Cox
Re: Update C.S.
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update C.S.
Ik meen gelezen te hebben via de nog uit te komen booster.
Re: Update C.S.
xanderb
gast

Re: Update C.S.
Ik wil niet vervelend zijn, maar van de firma Keuterman (service centre Marklin) kreeg ik het volgende bericht :(:

Er komt inderdaad een grote upgrading voor het CS. Marklin Magazine is echter wat voorbarig met hun melding daarover want deze upgrading verwachten we in de loop van de zomer. T.z.t. zal de website van Märklin er melding van maken en zal ook uw dealer geïnformeerd worden over de werkwijze voor deze upgrading.

Dit betekent nog even wachten. Weet iemand iets over de vrijgave van het protocol? Wanneer?

Mvg,

Xander
Re: Update C.S.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update C.S.
Hallo Xander,

tja er is aangekondigd medio mei, vervolgens komen er nieuwe berichten half april, mijn vertrouwen in data van Marklin is helaas ver te zoeken,

Ook vrijgave van het protocol schijnt een probleem te zijn, omdat er diverse octrooien zijn aangevraagd, en of dit allemaal terecht is, in ieder geval levert het wel vertraging op, het schiet in ieder geval niet op (of was het nou om op te schieten)

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update C.S.
RenevKl
gast

Re: Update C.S.
Als ESU snel met de 1.04 update komt voor de ECoS (verwachting binnen enkele dagen,...... hopelijk) gaat de CS bij mij de deur uit. Ik heb er geen vertrouwen meer in en verkoop hem dan op EBay.

Met de ECoS kan ik mijn MFX loc's met 28 stappen aansturen en dat moet genoeg zijn, tevens kan ik mijn PC met TC 5.8 software inzetten. Op dit moment gebruik ik een 6021/6051 voor PC bestruring, maar niet alle instructies naar de seinen komen goed aan.

Rene
Re: Update C.S.
marklinfan
gast

Re: Update C.S.
is dat nou niet een beetje voorbarrig.denk dat marklin geen zin heeft in kinderziektes.alles moet goed getest worden en dat kost tijd

het is algemeen bekent dat marklin niet zo snel is en je krijgt nooit het bedrag van je cs terug wat je betaald hebt

er geld een spreekwoord

geduld is een schone zaak
Re: Update C.S.
RenevKl
gast

Re: Update C.S.
Geduld is geen schone zaak, in geval van Marklin is geduld een langdurige zaak. Je tanden flossen, je auto wassen of je oksels sprayen, dat is een schone zaak.  8)

Re: Update C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update C.S.
Welke fabrikant heeft nou niet te maken met kinderziektes!
Koop eens een dure Mercedes (Ook Duits :shock:), regent het ook klachten, dus......
Marklin zal daar geen uitzondering op zijn.
Had Marklin gewacht met de release van Systems, totdat alle kinderziektes verholpen zijn, dan had men wel weer lopen klagen dat Marklin te lang wacht met doorvoeren van vernieuwingen.

Ik lees in MM dat de update  een "module" bevat voor de S88, maar is dit alleen software, of komt er dan nog een extra interface bij? :? Nou ja, het zal hooguit nog 1 a 2 weken duren, voordat we meer weten.
Re: Update C.S.
RenevKl
gast

Re: Update C.S.
Citaat van: Kappa op vrijdag 13 april 2007, 23:05:37
Ik lees in MM dat de update  een "module" bevat voor de S88, maar is dit alleen software, of komt er dan nog een extra interface bij? :? Nou ja, het zal hooguit nog 1 a 2 weken duren, voordat we meer weten.

Ik heb 5 maanden geleden een "dure" nieuwe Duitse auto gekocht (wel zonder ster, maar sportiever), en heb geen enkel problemen gehad. Het kan dus wel.

Wat ik begrepen had is dat er een hardware en software aanpassing komt, het zou ook kunnen dat de S88 via de booster aangesloten moet gaan worden. Hier heb ik in iedergeval geen duidelijkheid over en heb dit op verschillende forum's opgepikt. Dat van die twee weken dacht ik ook, maar als je een aantal berichtjes hierboven leest is dat nu ook weer anders, toch ?

Rene
Re: Update C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Update C.S.
Heb iets gehoord of gelezen (waarschijnlijk op dit forum, weet alleen niet meer waar) over een HW module die in CS komt, dan moet er toch ook een externe aansluiting op de CS komen, maar ik zie geen uitsparingen in de behuizing voor zo'n eventuele module.
Re: Update C.S.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update C.S.
Hallo Kappa,

het gaat waarschijnlijk om een kaart die een opening onderin ingestoken moet worden, als ik het goed gelezen heb, zit er een klep onderin die hiervoor geopend dient te worden.

Zelf blijf ik er met mijn handen vanaf, en laat dit graag aan Marklin over, al hoewel ik in mijn computer ook alle kaarten zelf toevoeg. Ps de kaart moet toch ook bij Marklin vandaan komen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update C.S.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Update C.S.
Hallo Allen,

ik hou niet van Speculaas, maar uit het geruchten circuit vernomen is de update uitgesteld tot de bladeren van de bomen gaan vallen, hopelijk is het dit jaar snel najaar,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Update C.S.
jan
gast

Re: Update C.S.
Hallo allemaal,

Ik word zolangzamerhand niet vrolijk meer van al die geruchten. Ik weet dat ik zelden reageer op de berichten op het forum, maar waar komt dit bericht nu weer vandaan dat pas in de herfst die update komt. En wanneer komt de booster. Ik vind dat ik die info toch gewoon van de Nederlandse en/of de Duitse website zou moeten kunnen halen en niet via "geruchten".
Ook van de Märklin Website, de Nederlandse word we dus niks wijzer, die laatste update dateert al weer van 6 maart jongstleden.
Tja, wat valt er nog te zeggen, ik hoop maar dat we een mooie zomer krijgen.

groet,

Jan
Re: Update C.S.
Lid sinds: 2006

offline
Re: Update C.S.
Wat ik nog het ergste vind is lidgeld betalen en nog minder op de hoogte gehouden worden dan een ander. In de bladen welke je als lid krijg zou dergelijke info toch dienen vermeld te worden.
Re: Update C.S.
Megahertz
gast

Re: Update C.S.
Ik vind het ook allemaal maar vaag.
En die geruchten al helemaal.
Re: Update C.S.
jan
gast

Re: Update C.S.
Hallo allemaal,

Vanwaar mijn teleurstelling?  Ik had een knoop doorgehakt. Wel, een week of wat geleden ging ik met mijn "boodschappenlijstje" naar een speciaalzaak. De CS was geen probleem, een MS, (had ik al), ook niet! De rest wel, moest besteld worden, een termijn kon niet worden genoemd en op de vraag wanneer ik de booster(s), ik wilde er graag twee, kon verwachten, bleef het ook even stil.
Nog niet bekend, was het antwoord, na wat getik op een toetsenbord.
Even later ging het gesprek wel door en kreeg ik ook het advies de website maar in de gaten te houden en natuurlijk de info voor de Insiderleden, want ik gaf aan dat ik ook daarvan lid ben.

Over de Update van de CS werd verder met geen woord gerept.

Ik ben weggegaan zonder CS en zonder maar iets te bestellen verder, voorlopig maar met de MS verder rijden en andere zaken aan de baan maar gaan aanpakken. Momenteel gaat mijn belangstelling ook uit naar de Commander van Viessmann. Ook Viessmann blijft vaag over de uitlevering. Al met al er wordt maar aangekondigd door de firma's, maar concrete info over de levering, ondanks de aankondigingen van al meer dan een jaar, ho maar, en blijf ik als klant enigzins verbaasd met mijn vragen gewoon in de kou staan. Daarom hoop ik maar op een warme zomer!!!!!

Per post kreeg ik een uitnodiging voor de opening 21 april a.s. van een zoveelste Märklinshop in Assen, ik kan zaterdag niet, dan is de opening om 12 uur 's middags, helaas kan ik niet maar wellicht ga ik volgende week met mijn vragen langs. Over een "duidelijk" antwoord blijf ik helaas pessimistisch gestemd.  Ik doe dan wel verslag hier op het forum.

Een oplossing voor de onduidelijk en de daaruit voortkomende geruchtenstromen weet ik ook niet, ik weet uit ervaring dat Märklin slecht met haar klanten communiceert en dit zelf in de hand wenst te houden en zeker kritiek niet duldt. Laat staan opbouwende kritiek als bijvoorbeeld te zorgen voor een goede/duidelijke informatievoorziening om zo ook die dan overbodige geruchtenstroom, zie eerder, te voorkomen.

met vriendelijke groet,

Jan
Re: Update C.S.
RenevKl
gast

Re: Update C.S.
Hallo Jan,

Precies voor mij de reden om niet langer op Marklin te gaan zitten wachten.  Ik ga een ECoS aanschaffen omdat de software die ik gebruik reeds geschikt is gemaakt voor de ECoS (TC van RR&Co), alleen is ook voor de ECoS een update nodig (v1.04). Ik heb contact gezocht met ESU en kreeg netjes te horen dat de update binnen 2 weken beschkbaar komt (nu nog 1,5 week).
Deze berichten lees ik ook op verschillende forums, dus denk dat ESU wel goed met de communicatie naar klanten is. Ik denk ook dat ESU momenteel deze nieuwe versie toont in Dortmund (maar dat is gissen, maar hou de forums in de gaten).

Voor mij de CS eruit, booster bestelling gaat niet door en (wel is waar geen mfx) maar de ECoS erin.

Rene
Re: Update C.S.
jan
gast

Re: Update C.S.
Hallo René en allemaal,

Ik begrijp je reactie helemaal, ik wil zelf nu toch graag de Commander van Viessmann afwachten, wachten moet ik toch op de bijbehorende attributen, en dan oriënteer ik me wel weer helemaal opnieuw en maak me nu de kop maar niet meer gek door steeds die websites af te struinen voor info die toch niet gegeven wordt. Na de zomer ga ik er wel verder mee, dat bezoekje in Assen is alleen maar nieuwsgierigheid, bestellen zal ik niet doen, totdat de ommezwaai in één keer mogelijk is, dus als alles gewoon leverbaar is.

met een vriendelijke groet,

Jan
Re: Update C.S.
Davy
gast

Re: Update C.S.
Citaat van: Shadow op vrijdag 06 april 2007, 22:22:43


Nu ik dan eindelijk het Marklin Magazin heb meteen een reactie.
Op bladzijde 21 een artikel over de update van het C.S. ,  zou je kunnen downloaden van de Marklin Homepage.

Iemand al gezien , de update bedoel ik ?

            Groet Ruud.


Iedere Nederlandse Marklinhandelaar heeft een bericht gekregen van Marklin Nederland dat dit een fout was en dat dit niet in het blad had mogen verschijnen.

En als je Keuterman mag geloven want deze meneer doet de updates in Nederland van de Central Stations. Is eerst Duitsland aan de beurt en daarna Nederland. Tegen die tijd zal het wel zomer zijn.

Pas na de software update is het mogelijk via een computer een update uit te voeren.


Re: Update C.S.
cyberbeast41
gast

Re: Update C.S.
Via mijn dealer, kreeg ik te horen dat die update midden april komt maar dat hij ook nog steeds zit te wachten.
Hij vertelde ook dat ik achter de boostere niet meer moet verlangen...
Re: Update C.S.
nmbssncb
gast

Re: Update C.S.


Iedere Nederlandse Marklinhandelaar heeft een bericht gekregen van Marklin Nederland dat dit een fout was en dat dit niet in het blad had mogen verschijnen.

En als je Keuterman mag geloven want deze meneer doet de updates in Nederland van de Central Stations. Is eerst Duitsland aan de beurt en daarna Nederland. Tegen die tijd zal het wel zomer zijn.

Pas na de software update is het mogelijk via een computer een update uit te voeren.



[/quote]

Als de update via internet in Duitsland is te downloaden, dan ook in Nederland en om het even waar kan ingelogd worden op www.maerklin.de. Of heeft Maerklin nog een andere beperking voor de niet-duitse klant in petto?

nmbssncb
=======
Re: Update C.S.
marklinfan
gast

Re: Update C.S.
maak je niet zo druk.

jullie lopen wel allemaal te mekkeren op marklin maar er zijn wel andere merken die ook van alles uitstellen.gewoon afwachten.
geduld is een schone zaak

alles komt wel weer op ze pootjes terecht.
waarschijnlijk heeft marklin nog wat gevonden en dat het daarom zo lang duurt


Re: Update C.S.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Update C.S.
Citaat van: marklinfan op donderdag 19 april 2007, 23:44:40
alles komt wel weer op ze pootjes terecht.
waarschijnlijk heeft marklin nog wat gevonden en dat het daarom zo lang duurt


Helemaal mee eens.
Ze kunnen het beter te laat leveren helemaal goed zonder fouten dan eerder met fouten erin.
Wie weet zitten er wel wat handige dingen bij die je kan gebruiken,
En ja het moet ook wel up to date blijven he. ;)

Groetjes Antal.
Re: Update C.S.
RenevKl
gast

Re: Update C.S.
Vandaag is het er toch van gekomen en heb ik een ECoS gekocht en de CS de deur uit gedaan. De hoofdzakelijke reden is de onduidelijkheid van Marklin m.b.t. de CS update, tijdslijnen en computer besturing. Mijn eerste conclusie na 2 uur testen is dat het een goede keuze is geweest.

1. De ECoS is robuuster en de gemotoriseerde regelaars hebben beter contact met de treinen.
2. Mijn Marklin MFX loc?s kunnen met 28 snelheidstappen worden geregeld en geeft een veel beter resultaat dan de 6021 en geen merkbaar verschil met de 128 stappen van de CS
3. De ECoS kan 4A leveren tegen de CS 3A, ik heb nu geen booster meer nodig.
3. Belangrijkste, mijn Train Controller 5.8 software praat/werkt met mijn ECoS (nog wel versie 1.04 van de ECoS nodig om alle functies te kunnen gebruiken, maar deze komt volgende week). Als deze er is heb ik een trafo/6021/6051 set te koop.

Een nadeel vindt ik zelf dat als het schakel plateau met wissels ed. wordt opgeroepen de snelheidteller niet meer zichtbaar is. Bij de CS was de snelheidsteller wel zichtbaar.

Ook heb ik van de hoofdseinen (nieuwe Marklin 76xxx) de stand Hp2 nog niet aan de praat.

Rene