Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Gele Piko Hondekop

Gestart door Tom dinsdag 30 september 2008, 13:08:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2007

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Bedankt voor jullie reacties Top :D
Re: Gele Piko Hondekop
Beste Brigitte,

Ik heb 2 Roco BR 215 Hobbylocs en de parameters daarvan wijzig op dezelfde wijze als bij de Piko Hondekop zoals in het aangegeven linkje.
Ik weet echter niet welke Roco loc(s) jij hebt en welke decoder(s) daarin zitten.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Ok linkje gevolgt en je uitleg gelezen.

Dit gaat behoorlijk anders dan bij mijn Roco 2400's en 6705 ACTS.
Die verander ik d.m.v. marklin hobbyloc 36850 te kiezen en dan adres wijzigen en dan ok, zegt de MS PROG, weer ok en de loc verlichting knippert een keertje en hopa nieuw adres staat erin.

Van de door jou beschreven manier, wordt ik al zenuwachtig als ik er naar kijk  :oops: waarschijnlijk overgehouden aan het programmeren van een TAMS decoder. Je begrijpt die komen er bij mij nooit meer in  :wink:

Re: Gele Piko Hondekop
Beste Brigitte,

Elders op dit mooie forum staan inderdaad voorbeelden van generieke Mobile Station locs waarmee je vervolgens sommige parameters zou kunnen wijzigen van niet-Marklin locs.

Deze generieke Mobile Station locs werken bij mij echter niet op de Hondekop en ook niet op de Roco BR215 locs. (Ik krijg dan het kortsluitsymbool op het display van de Mobile Station te zien en het programmeren lukt dan niet, behalve het wijzigen van het adres).

Vandaar dat ik het altijd doe op de manier zoals aangegeven in het bewuste linkje. Op die manier kan ik alle parameters van de Piko Hondekop en de Roco BR215 hobbylocs programmeren.
(Ook CV's boven de 80)

Maar ik snap jouw aversie tegen het op deze manier programmeren heus wel. Gelukkig ben ik niet dagelijks met de decodertabellen bezig :-)

Met vriendelijke groet,

Tom