Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Gele Piko Hondekop

Gestart door Tom dinsdag 30 september 2008, 13:08:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gele Piko Hondekop
Hallo,

Ik zag op de site van Scaletrading dat eind oktober de gele Piko Hondekop op de markt komt.
Heeft er al iemand nieuwtjes over deze variant? Bijvoorbeeld of ie (ook) leverbaar is met interieurverlichting?

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Daar zou ik maar niet op rekenen. Het is eigenlijk niet meer dan een kleurvariant op de vorige 2 modellen: die met de gele snor en de "bloedneus".
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gele Piko Hondekop
hoi
je kan er ook van digirails led verlichting strips in doen ik ga bij die van mij er ook led strips in doen type dr10g14
Groet Dennis
Re: Gele Piko Hondekop
Hallo,

De Piko Hondekop gelijkstroom komt donderdag op de markt. De wisselstroomversie komt later.
Wel met omgekeerde L frontverlichting.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Citaat van: Tom op zaterdag 01 november 2008, 15:07:25
Hallo,

De Piko Hondekop gelijkstroom komt donderdag op de markt. De wisselstroomversie komt later.
Wel met omgekeerde L frontverlichting.

Met vriendelijke groet,

Tom

hoi tom
wie of wat is je bron gaarne dit er ook bij vermelden aub
Groeten Dennis
Re: Gele Piko Hondekop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Ik lees toch net dat bij de buren dat de wisselstroomversie ook donderdag 6 november al leverbaar is. Bron is Huider Modeltreinen. In dat geval ga ik waarschijnlijk na school meteen ff bellen of die bij mijn leverancier ook binnen is  8)

Groeten,
Herman
Re: Gele Piko Hondekop
Beste Dennis,

- Bedankt dat je me erop hebt gewezen dat ik geen bron had vermeld.
Alsnog deze info: klik hier

- Ik heb de groene Hondekop voorzien van interieurverlichting. (Klik hier voor het inbouwverslag).
Het inbouwen is wel te doen, maar ik heb veel liever een model met standaard ingebouwde interieurverlichting.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Citaat van: Tom op zaterdag 01 november 2008, 18:20:22
- Bedankt dat je me erop hebt gewezen dat ik geen bron had vermeld.
Alsnog deze info: klik hier

25 euro is niet veel.  :D
Re: Gele Piko Hondekop
marklinfan
gast

Re: Gele Piko Hondekop
hoewel die er mooi uit ziet koop ik hem niet
vind de rijeigenschap van me enige hondekop waardeloos en bijmij zou die niet van het rangeerspoor afkomen,
en dat is zonde van me geld.en daar komt nog bij dat ik 3 loks die in bestelling staan en in december uitkomen nl 2 koplopers en een e41
Re: Gele Piko Hondekop
Citaat van: marklinfan op zaterdag 01 november 2008, 19:44:06
vind de rijeigenschap van me enige hondekop waardeloos en bijmij zou die niet van het rangeerspoor afkomen,
Dat zou niet hoeven. Heb er 2 rijden tot volle tevredenheid. Wat gaat er niet goed?

Gr, Ben.
Re: Gele Piko Hondekop
Beste 3railcollega's,

Wie zit er aan te denken om zijn/haar groene Piko Hondekop over te spuiten?

Omdat er rond deze tijd van het jaar veel fraaie modellen op de markt komen (Marklin Rheingold set en Marklin Koploper) moet ik een beetje op de Eurootjes letten :-)
(Ik krijg weliswaar de overuurtjes uitbetaald en ook de eindejaarsuitkering komt eraan, maar toch... :P)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Re: Gele Piko Hondekop
Beste Chris,

Ik heb het verslag een paar keer heel aandachtig gelezen. De Hondekop is ook met een geel jasje een mooi model. Het overspuiten lijkt me wel een klusje waar je wel ff mee bezig bent.

Een losse gele kap kopen is hoogstwaarschijnlijk geen optie omdat die dingen in verhouding ontzettend duur zijn.

Toch maar ff doorsparen dus :-)

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
marklinfan
gast

Re: Gele Piko Hondekop
je hondekop overspuiten is het domste wat je kan doen met dirt vrij nieuwe model van nog geen 2 jaar oud.ze zijn voorlopig wel voorradig op houten zag de gele bies ook nog liggen
Re: Gele Piko Hondekop
Wat is er dom aan als ik vragen mag.
Ik heb wel meer modellen om laten spuiten van nog geen twee jaar oud.
Dat maakt ieder denk ik toch prima voor zichzelf uit.

Om dan gelijk te roepen dat het dom is...
Tom, je moet denken aan 100 euro extra kosten als je een groene wilt laten overspuiten en laat voorzien van 3e hoge sein.
Kan ik regelen voor je als je dat wilt.

Of gewoon geduld. Ze komen  8)
Ik wil er gewoon een flink aantal omdat het mijn favoriete treinstel is.
Heb ondertussen zelf een 4 delige.

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=389&Itemid=1
Re: Gele Piko Hondekop
Beste Chris,

Ik zal ff nadenken over het aanbod.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Beste 3railcollega's,

Op de site van Piko zie ik dat onderdelen helemaal niet zo duur zijn. Een losse kap kost 14,20 Eurootjes per stuk. (Al zie ik alleen maar de groene kap).
Dus voor een relatief klein bedrag zou je je Hondekop telkens in een andere kleurstelling rond kunnen laten rijden.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Hallo,

De 2-rail gele Piko Hondekop is uitgeleverd.
Ik ben benieuwd naar de eerste reacties.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Vanavond plaatst Chris een bespreking op zijn website.

Jammer dat de 3-rail er nog niet is. Ik had me er op verheugd 'm morgen op te gaan halen  :(
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Citaat van: Brigitte op donderdag 06 november 2008, 18:21:03
Vanavond plaatst Chris een bespreking op zijn website.

Jammer dat de 3-rail er nog niet is. Ik had me er op verheugd 'm morgen op te gaan halen  :(

Volgens Voermans komt de 3-rail volgende week !

Mvg Gert
Re: Gele Piko Hondekop
Ik ga nu foto's schieten  :)
Re: Gele Piko Hondekop
Alvast een foto van het L sein

Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Beste mede formanten,

De gele Hondekop is toch wat anders dan de voorgaande series, de neus is wat verbeterd
en is nu los neembaar van de romp.
Bij mijn dealer waren ze de treinstellen aan het testen en ik kon het niet nalaten om
deze variant wat van dichtbij te bekijken.

Gr. Bert
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Eh.. Bert er is helemaal nix verbeterd aan die neus hoor. Hij is altijd al zo mooi geweest  :D

Vanaf het begin is het bekend geweest dat de neus los opgezet is. Er wordt nu juist gezegd dat de bekende naad in geel meer zichtbaar is dan bij de groene varianten! Wat mij betreft allemaal oud nieuws.

Chris, 1e foto is prachtig met dat omgekeerd L-sein  8)

Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Citaat van: Brigitte op donderdag 06 november 2008, 21:45:32

Vanaf het begin is het bekend geweest dat de neus los opgezet is. Er wordt nu juist gezegd dat de bekende naad in geel meer zichtbaar is dan bij de groene varianten! Wat mij betreft allemaal oud nieuws.

Chris, 1e foto is prachtig met dat omgekeerd L-sein  8)




Ahum ( wat kunnen vrouwen toch hard zijn) bij de groene die ik heb zit de neus vast aan de romp en nu zit hij los.
Of het moet een foutje zijn van Piko ik bedoel dus geen lijm toegepast.
Ik heb er inmiddels al heel wat door mijn handen mogen laten gaan maar bij geen één zat de neus los.

Gr. Bert :twisted: :wink:
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
 :shock: dat meen je niet, dat hoort toch vast(gelijmd) te zitten. Lijkt op een foutje  :?
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Citaat van: Brigitte op donderdag 06 november 2008, 22:14:58
:shock: dat meen je niet, dat hoort toch vast(gelijmd) te zitten. Lijkt op een foutje  :?

Beste Brigitte is geen geintje bij drie treinstellen zag je duidelijk dat de neus er loszat.


Gr. Bert :)
Re: Gele Piko Hondekop
De mijne zit gewoon vast :)
Is dan ook een fout, want het model is gespoten NA plaatsing van de neus. Verwijder deze en je loopt de kans de verf te beschadigen.

ONLINE
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Chris, mooi stukje modelbespreking. Je hebt het stel weer prachtig op beeld vastgelegd.

Mooie aanwinst  8)
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Gele Piko Hondekop
inderdaad weer een puik staaltje fotografie en schrijf werk
top bedankt weer denk dat het model er bij mij ook wel komt  :lol: :lol:
groet robert
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Gele Piko Hondekop
@ Chris,

Die eerste overgespoten gele HK van jou, waarom is de bewuste naad toen niet weg geplamuurd?
Re: Gele Piko Hondekop
@Rob, omdat ik dat dan bij de productie modellen ook zou moeten doen.
Dus geen enkele naad is verwijderd, zodat ik deze 359 niet hoef te plamuren :)
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Gele Piko Hondekop
Da's duidelijk dus, mij stoort het niet , er is al zoveel praat over geweest dat ik het me wel afvroeg omdat er toch gespoten moest worden.

Ik houd het bij m'n groene HK , past beter bij mijn voorkeur.
Re: Gele Piko Hondekop
Beste Chris,

Bedankt voor de modelbespreking in de inmiddels vertrouwde en mooi geillustreerde stijl.

Ik heb nog wel een vraag naar aanleiding van jouw opmerking over de bakovergang. (Helemaal onderaan pagina 2 van het verslag).
Je schrijft 'bijna', maar je gaat er verder niet op in. Wat is er dan veranderd?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Wat mij opvalt is dat nauwelijks iemand zich stoort aan de buitenste cabineramen, die qua positie en vorm toch wel sterk afwijken van de werkelijkheid. Overigens vind ik dat samen met de veelbesproken naad het enige echt grote minpunt van de Piko modellen. De detaillering staat in verhouding tot de prijs en daarvoor krijg je een treinstel dat echte hondekopsfeer ademt (behalve dus die typische cabine zijruiten...).
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Hoi Chris,

Bedankt voor het plaatsen van de gedetaileerde bespreking van het geweldige treinstel.
Het geheel ziet er goed verzorgt uit en voorzien van duidelijke teksten.

Gr. Bert
Re: Gele Piko Hondekop
Hoi Tom

Aha, het bijna sloeg niet op de bakovergang maar dat ze technische is aangepast (werkend L sein)
Ik heb het aangepast, het was inderdaad onduidelijk.

@mDDM : Is al eens aan de orde geweest.

Piko gebruikt een mal die uit 1 stuk bestaat. Dus een koker waar ze het model uittrekken.
Met de juiste cabine ramen kan je het treinstel niet uit de mal trekken. Vandaar het compromis.

Een gedeelde mal, dus uit twee delen is veel duurder, dus zou de hondekop duurder zijn geworden, wat men zeker niet wilde.
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Chris,

Reden voor het compromis is duidelijk. Het blijft ten slotte officieel een hobby model.
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
En.. de 3rail/wisselstroom versie is ook leverbaar  :D

Morgen de mijne maar even ophalen  8)
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Ik heb 'm binnen en hij rijdt nu wat proefrondjes op de tafel.

Piko heeft ook met deze versie een fantastische mooie Hondekop afgeleverd  8) Top!!! Het omgekeerd L-sein is echt gaaf om te zien.

Op aanraden van Chris heb ik voor de binnenverlichting 2 stuks Digirails DR10GOLD warmwitte ledstrip aangeschaft. Een halve strip in de motorwagen en een hele strip in de andere bak.

Ook komen er nog 4 stuks Philotrain trapjes op om hem helemaal af te maken.

Ik ben er super blij mee.
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gele Piko Hondekop
hoi
zie hier en foto van de piko gele hondekop vanmorgen in ontvangst
genomen bij kuijpers hobbyhuis in utrecht

hij rijd bij mij nog zonder reclame er op heb de reclame besteldt
Groetjes Dennis
Re: Gele Piko Hondekop
Citaat van: Brigitte op vrijdag 21 november 2008, 19:36:56
Op aanraden van Chris heb ik voor de binnenverlichting 2 stuks Digirails DR10GOLD warmwitte ledstrip aangeschaft. Een halve strip in de motorwagen en een hele strip in de andere bak.

Ook komen er nog 4 stuks Philotrain trapjes op om hem helemaal af te maken.

Ik ben er super blij mee.
Goede keus, heb er zo ook 2 rijden, gele snor en bloedneus. Het is in geel een mooi model geworden. Jammer dat het tijdperk me niet past anders kocht ik deze ook (er komt bij mij geen geel in huis  8)).

Veel plezier er mee allen.

Gr, Ben.
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2007

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Toppie Dennis en Brigitte,

Op zulke reacties zat ik te wachten :D Ik zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen, heb de eerste versie ook, maar nu zie ik ook echte beelden, de Hondekop ziet er netjes uit.

Maar ik heb nog een vraagje: Welk nummer heeft dit model om hem in de Mobile station of Central station te zetten?? De eerste versie heeft mijn dealer erin gezet, maar ik wil het zelf ook graag eens doen/ en om het te weten :D
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Citaat van: Teddyvallei op zaterdag 22 november 2008, 19:16:58
Toppie Dennis en Brigitte,

Op zulke reacties zat ik te wachten :D Ik zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen, heb de eerste versie ook, maar nu zie ik ook echte beelden, de Hondekop ziet er netjes uit.

Maar ik heb nog een vraagje: Welk nummer heeft dit model om hem in de Mobile station of Central station te zetten?? De eerste versie heeft mijn dealer erin gezet, maar ik wil het zelf ook graag eens doen/ en om het te weten :D
hoi maurice
het adres is standaard 3 en weet helaas niet hoe je het adres kan veranderen met je ms .en heb gister gelijk en setje trappetjes mee genomen van philotrain en daar zitten 4 trappetjes in
Groeten Dennis
Re: Gele Piko Hondekop
In de Piko Hondekop zit doorgaans een Uhlenbrock 76320 multiprotocol decoder. Op de site van Uh* kun je de volledige manual downloaden. Hierin staat ook hoe deze te programmeren is met een M* centrale.

Gr, Ben.
Re: Gele Piko Hondekop
Beste Maurice,

Alle decoderparameters staan in de meegeleverde handleiding en die kun je als volgt met een Mobile Station programmeren: Klik hier

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Hoi,

Gewoon i.p.v. via de databank kiezen voor handmatige invoer en dan adres 3 en karren maar, eventueel nog de naamwijzigen in hondekop 359  :D Heb ik gisteravond ook gedaan.

Als je er meerdere Hondekoppen hebt en tegelijkertijd met ze wil rijden is het wel handig om je dealer even te vragen gelijk een ander adres dan het standaard van 3 in te programmeren. Dit kun je dus zelf NIET met een MS.
Re: Gele Piko Hondekop
Beste Brigitte,

Het adres van een Piko Hondekop is wel degelijk te wijzigen met een Mobile Station hoor.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Gele Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Gele Piko Hondekop
Tom, ik heb altijd begrepen dat een Uhlenbrock decoder niet met een MS te wijzigen was. Werkt dus op zelfde manier als een Roco loc wijzigen?

Ik zal het t.z.t. zelf eens gaan proberen.
Re: Gele Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gele Piko Hondekop
@ tom
dan ga ik dat morgen ook even proberen om te veranderen het adres van me gele hondekop heb er nu 2 met het zelfde adres rond rijden
Groet Dennis