Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Hulp bij maken nieuw baanplan

Gestart door Märklin-Beren zondag 28 september 2008, 17:17:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp bij maken nieuw baanplan
Märklin-Beren
gast

Hulp bij maken nieuw baanplan
Hallo,

Wij hebben onze baan zo'n beetje klaar en we willen eigenlijk iets anders.
We hebben nu een baan op 1 niveau en we willen meer ruimte creeëren door met 2 niveaus te werken. Ook willen we het besturingsgedeelte makkelijker bereikbaar maken. Nu moeten we namelijk onder de tafel door om er te komen. (Zie foto's). Ons idee is om de tafel in een U vorm te maken (zie tekening). Ook willen we het Faller Car Systeem in de baan proberen te maken. We weten echt niet hoe we moeten beginnen.

Wie helpt ons op weg?

Het huidige baanplan:










U vorm:

Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Dus.. Je wilt een U vorm?

Je kan kijken op het forum en in Marklin boeken of op het Internet voor inspiratie.   :lol:
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Hoi,

ik heb net even snel wat in elkaar gepruts met paint, misschien is dit iets, de maten van de railzen enzo kloppen niet dat moet je weer even in wintrack uitwerken.

Zie hier:

Het is maar een kleine schets.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Tim
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Märklin-Beren
gast

Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Bedankt voor je schets Tim  :D
Zo'n schuin station staat leuk!

Zijn er nog andere mensen die zo'n schets willen maken?
We willen een plan met zoveel mogelijk rij mogelijkheden, en er moet ook nog ergens een spoor naar beneden voor het schaduwstation.

Met zulke schetsjes komen we een heel eind :)
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Misschien dit iets?


:P
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Märklin-Beren
gast

Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Hallo allemaal,

We zijn nog steeds op zoek naar een nieuw baanplan.
Op de Märklin Magazin site hebben we een baanplan gevonden wat ons wel aanspreekt, hij is alleen wat te groot voor onze ruimte.
Heeft iemand een idee hoe we dit aan kunnen passen naar de maten van de U vorm die te zien is in het eerste bericht?

Zichtbaar:


Onzichtbaar:
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan



Dit is ook wel aardig.

Henny
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
hoi Marklin-Beren,

misschien is het wel leuker als jullie zelf eens wat knutselen, dan heb je echt het gevoel van ''ik heb dit zelf gemaakt'', als andere het maken is het net alsof je het uit een boekje hebt gehaald. Maar ik zal eens wat proberen te tekenen als jullie het goed vinden.

mvg, jordi
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
ik ben zo vrij geweest om toch maar even te tekenen 8)

hier het plan:


de hoofdbaan met station


het schaduwstation (als jullie dat willen)

eventjes wat uitleg geven :lol:

rood is een dalende lijn of stijgende lijn( het is maar hoe je het bekijkt :lol: :lol: ) naar het schaduwstation
blauw is een stijgende of dalende lijn naar nivo 2 met daar in het;
groen een stationnetje op nivo 2;
en grijd ligt gewoon op nivo 0

er valt ook nog het een en ander te overkappen met een berg ofso, maar dat moeten jullie zelf weten :lol:

mvg, jordi
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
kijk eens naar mijn baan ook die is te breed maar volgens mij in breedte wel aan te passen
de schaduw stations kunnen ook iets korter.
een klimspiraal rechts en links kun je hem ook korter maken
zou niet adviseren om het gewoon korter te maken ivm stijgingen.
en hier zijn echt heel veel rijbewegingen mogelijk ook ik ben van plan faller carsysteem te er op te plaatsen. heb ik ook al plan voor.




2 stations sporen weglaten en hij is een stuk smaller
het schaduw station staat apart in het forum baan ontwerpen
ook de bouw ervan tot nu toe.

misschien kun je er iets mee

m.vr.gr. Wilwol (Wilfred)
Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Ik zou in ieder geval vast houden aan het diagonaal idee op de baan, en niet alles kaarsrecht netjes langs de kant leggen, persoonlijk vind ik dat geen gezicht.( sorry jordi)

Re: Hulp bij maken nieuw baanplan
Citaat van: digi-jacques op zondag 15 februari 2009, 21:16:23
Ik zou in ieder geval vast houden aan het diagonaal idee op de baan, en niet alles kaarsrecht netjes langs de kant leggen, persoonlijk vind ik dat geen gezicht.( sorry jordi)



je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, jij bent jij en ik ben ik. Zo denkt iedereen er anders over, dat is toch normaal ??

mvg, jordi