Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanplan

Gestart door kenny1647 zondag 08 februari 2009, 12:39:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan
kenny1647
gast

Baanplan
Hallo ,

Ik heb me eerder bekent gemaak.. Nu wil ik mijn baan volledige verandere maar  bij mij lukt het niet met wintrack .. Dus kunnen jullie mij misschien helpen ??
Mijn baan is = 1 meter 60 breed
                    = 2 meter lang
Ik rijd met C-rails

Alvast bedank voor de moeite en tips
Groetjes kenny !

Re: Baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baanplan
Kenny,

wat lukt er niet met wintrack? Het leukst is, om je baanplan zelf te ontwerpen. Dan heb je er het meeste lol en eer van. Als er iets niet lukt met wintrack, zou ik hier eens op het forum zoeken. Er zijn al heel veel vragen over wintrack geweest, dus jou vraag zit er dan vast en zeker al bij. (klik boven op het woordt "zoeken" en tik je vraag in).

Als het dan nog niet lukt, gewoon vragen hier.

Roy
Re: Baanplan
kenny1647
gast

Re: Baanplan
ok, bedank voor reactie !
het probleem is met wintrack dat het niet lukt dat alles gelijk komt.. de rails komen niet juist..
en een baanplan uit het boekje is niet echt zo orgineel :p ik zal het nog eens probere
Re: Baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baanplan
Anders laat eens een voorbeeld zien, van iets wat niet uitkomt? Mijn ervaring is wel, dat je met C-rail wat minder vrijheid hebt in het maken van ontwerpen, tegenover K-rail. Bij K-rail is de diversiteit aan passtukjes veel groter, waardoor je bijna alles wel kunt maken, wat je wilt. Daarnaast beschikt K-rail over flexibele rails, waar je bijna ieder constructieprobleem mee kunt oplossen.

Post hier gewoon maar eens je plan, zover als je nu bent.

Roy
Re: Baanplan
kenny1647
gast

Re: Baanplan
Ik ben begonnen met wintrack het baanplan ik had snel via paint eentje gemaak
maar nu even een site maken voor de foto's op te zetten
Heel vanonder staat het baanplan in paint
http://appie1647.webs.com/marklin.htm
groeetjes kenny
Re: Baanplan
redskin
gast

Re: Baanplan
Het baanplan wat je op die link hebt staan is er een waar je heel snel op bent uitgekeken. Je hebt alleen de optie om rondjes te rijden en het station in rijden (moet je weer achteruit uitrijden over dezelfde baan als inrijden)
Re: Baanplan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baanplan
Inderdaad. Ik zou proberen om een baan in de vorm van een 8 te maken (dan krijg je automatisch ook een brug) en een station in de doorgaande lijn. Ook is een schaduwstation (hoe klein dan ook) aan te raden.

Roy
Re: Baanplan
kenny1647
gast

Re: Baanplan
Schaduwstation heb ik niet..
Gedeelt van het station heb ik al .. waarom heb ik dat zo gedaan ?? Anders kan ik nooit met ene lange trein op men baan rijden of langs het station even stoppen..Dat achteruit rijden is er nu bij en de rest van de baan ben ik nog hard aan het twijfelen..
Re: Baanplan
redskin
gast

Re: Baanplan
Kenny,

Ik heb even snel iets in elkaar gezet wat bij jou op je tafel zou kunnen passen. Heb niet gekeken naar de kosten van de rails e.d.

mocht je het iets vinden en ermee verder willen gaan laat het dan even weten (liefst via pb-tje). Dan kan ik je het baanplan in een grotere versie en met railnummers naar je toe mailen.
Re: Baanplan
SpongeBob
gast

Re: Baanplan
Leuk baanplan, met veel mogelijkheden tot rangeren enzo.
En je hebt inderdaad niet naar de kosten van de rail gekeken  :lol:
Vier keer een driewegwissel, ha ha.

Groetjes, René
Re: Baanplan
redskin
gast

Re: Baanplan
De extra rangeer mogenlijkheden lijken mij inderdaad een verbetering tov het baanplan wat kenny had geplaatst (helaas is de file verwijderd). De kosten van de driewegwissels walt ook wel mee, een engels kruis is duurder. (En niet alles hoeft meteen te worden gelegd, het kan in delen worden aangeschaft)
Re: Baanplan
kenny1647
gast

Re: Baanplan
Hoi,
bedank voor de reactie..
Dat baanplan ziet er zeer goed.. ik ga er mee verder denken en eens kijken hoe het gaat lukken ..
De rails ik kan altijd rails bijkopen enz .. De de kosten kan ik altijd beterkoop maken ivm de Driewegs eentje of 2 minder gebruiken..
Danke en binnen kort zal ik paar foto's zien ivm met het nieuwe baanplan