Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658

Gestart door Davy zaterdag 23 september 2006, 19:01:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Dit is mijn tweede Nederlandse loc en eigenlijk valt hij buiten mijn tijdperk  Rollende ogen, maar ik kon het niet laten. Kleurtje trok mij wel aan.

Deze loc gaat mijn Pieter Bon wagens trekken en als die qua tijdperk niet kloppen dan lig ik daar niet echt wakker van. Het is namelijk wel een leuk gezicht achter deze loc 10 tankwagens te hangen.

Ik heb hem gekocht voor 149 euro en vanmiddag op de verenigingsbaan laten rijden wat ik daar heb gezien stemt mij tot tevredenheid. Alleen de snelheid moet wat naar beneden. Ik heb dit inmiddels op 62% gezet. En de afremvertraging op 7 seconde.

Dit is een lok uit 2004. De versie uit dat jaar had nog een decoder met dipswitches. De mijne is waarschijnlijk uit een oplage van 2005 met een overgangsdecoder, die je kan programeren. De decoder zit op een plaat die loopt onder de gehele kap van de loc. De decoder zit dus niet in het machinstenhuis. Het lijkt erop dat men van alle locs met een overgangsdecoder af wilt. Ook schijnt deze lok op een MS maar 14 rijstappen te hebben dit in tegenstelling tot een 6090x en mfx decoder die er 27 hebben. De verschillen tussen de rijstappen zijn nu te zichtbaar. Jammer omdat de lok een dure motor heeft die het perfect zou doen met 128 rijstappen.

Mij is in elk geval duidelijk waarom bijna alle locs uit de magazijn verkoop locs met een overgangsdecoder blijken te zijn, die men tegen deze prijs kwijt wilt.

In de beschrijving staat hoe je de decoder moet programeren. O.a. met een control unit en mobiel station. Rijeigenschappen zijn goed te noemen. De loc heeft een "Maxon A-max swiss made" motor met 2 kleine vliegwielen. Dit staat op de motor namelijk. Loc rijdt weg op het eerste blokje van een mobiel station. De loc is inmiddels compleet ingereden. Ik heb hem al denk ik zo'n 10 uur laten rijden en hij rijdt soepel en is stiller dan een loc met een vijfpolige motor. Qua trekkracht kan ik zeggen dat hij 40 assen kan trekken meer heb ik nog niet geprobeerd. Al denk ik niet dat hij zo sterk is als de V90. O ja de lok heeft vier antislipbandjes die kruiselings zijn gemonteerd.

Als het goed hebben Marklin shops deze aanbieding of krijgen ze er nog een aantal. Op is op. Mijn handelaar had er van de 20 nog 3 op voorraad.

http://www.marklin.nl/model.html?nr=869
http://www.marklin.nl/nieuws/carin.html
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Het is een schitterend mooie lok ik hoop dat deze net zo rijdt als de 6400'en die marklin al heeft uitgegeven.
Hij staat zeker op mijn verlanglijstje dus als iemand er een over heeft....
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
@Cup-druc-han
Als hij op je lijstje staat zou ik hem Nu bestellen aangezien hij op dit moment nog "maar" ?149,00 kost. Lager dan voor die prijs zul je hem niet snel vinden. Overigens hebben volgens mij niet alle winkeliers die prijs, of de websites zijn niet up to date.

Groeten,
Herman
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Alleen de zo gehete Marklin shops!

Groetjes,

Robbert
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Nee hoor! Ook Kuypers in Utrecht heeft de Märklin versie voor ?149,00 staan. Bovendien kan je hem ook online bestellen bij Grootendorst dus dat moet ook geen probleem zijn wanneer je niet in de buurt woont.

Groeten,
Herman
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Dit schijnt vaker te gaan gebeuren om de Marklin shops meer te promoten / op de kaart te zetten. En ik dit vind dit prima zo.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Werkt alleen als er een shop bij je in de buurt zit. Gaat mij te ver om naar Woerden te rijden.

Wil je dat als bedrijf doen moet je wel eerst zorgen dat je marktdekking voor elkaar is. Nu frustreer je je klanten alleen maar.

Tuurlijk via internet bestellen kan ook, maar kost ook weer extra geld.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Van de 59 erkende Marklin handelaren in Nederland zijn er nu 12 Marklinshop. dat is dus 20%.

Groeten,
Davy

Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
We gaan nu wel erg offtopic:

20% is toch veel te weinig om een optimale marktdekking voor je shop in shop formule te hebben moet minimaal 50:50 zijn.

Er is in de regio Rotterdam nog geen enkele handelaar over stag gegaan naar Shop in Shop. Zegt ook iets over de shop in shop formule.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
weet iemand dan ook waar ik hem via internet kan bestellen voor die prijs, is een beetje moeilijk voor mij om ff heen en weer naar utrecht vanaf Terschelling.....
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Volgens mij bij www.grootendorst.net
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Ja heb een zelfde antwoord al gehad via een ander topic.

nogmaals Bedankt Brigitte..    :lol:
(inmiddels ook al een loc besteld)
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Opvallend hoeveel Carin's je in eens op marktplaats vindt  :roll:

Mvg, Johan.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Gek hè  :D Helaas blijkt hier wel weer uit hoe 'dom' de mens is aangezien je ze beter over een half jaar als nieuw kan verkopen omdat ze dan niet meer nieuw in de winkel zijn,... en dus grotere en hogere verkoopkansen.

Groeten,
Herman
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
ja of je slaat er nu een paar in als je het geld over hebt....
ik heb de mijne al besteld dus ga je gang   :lol: :lol: :lol:
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
ik heb er net ook maar 1 besteld, voor dat geld moet dat kunnen :)
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Perfecte lok. Alleen de decoder kon beter. En sterk is de lok ook hij kwam zonder moeite met 10 Roco turkooise bakken de spiraal van 2% omhoog. Terwijl de Roco 1100 het liet afweten. Hij slipte aan 1 stuk door.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Citaat van: Davy op vrijdag 29 september 2006, 18:34:01
Terwijl de Roco 1100 het liet afweten. Hij slipte aan 1 stuk door.

Vreemd, tijdens mijn NS periode trok de Roco 1100 stukken beter dan de Märklin 1100. Dan moet die Carin van jou wel een superlok zijn  :roll:

Mijn ervaring is dat Roco AC loks niet onder doen voor vergelijkbare Märklin loks.

Mvg, Johan.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Ja. Maar niet op hellingen. En dit fenomeen heb ik nu toch al vaker gezien van Roco ac locs.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Citaat van: Davy op vrijdag 29 september 2006, 20:07:35
Ja. Maar niet op hellingen. En dit fenomeen heb ik nu toch al vaker gezien van Roco ac locs.


Beste Davy ik werk al jaren met een helling van 3% (ook in de NS periode). Daar hebben Roco AC loks geen enkele moeite mee in vergelijking met Márklin loks.
Ik weet dus waar ik over praat!

Jou achtergrond kennen we al lang, Márklin liefhebber in hart en nieren maar je moet geen fabels verkondigen over andere merken die AC loks maken.

Mvg, Johan.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Natuurlijk niet 10 mensen van onze club hebben het gezien. Die nieuwe 1100 kwam niet omhoog met 10 bakken. En ingereden zou hij moeten zijn omdat hij de vorige week ook al rondjes met vijf bakken had gereden. De Carin trok dit zonder enige moeite.
En anders deugen de antislipbanden van die Roco lok niet.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Voor de mensen die het aandurven om locs te verven enzo (ik niet): je kan de Carin ook omverven tot een loc van R4C of ACTS ofzo. Kijk maar eens in de Railhobby van deze maand; prachtig!!
Ik zou willen dat ik het aandurfde  :(
Ik wacht denk ik maar totdat Mehano deze locs in deze uitvoeringen uit gaat brengen...

Koen
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
ja voor omspuiten zijn het ook goede locs idd, had ik nog niet eens aan gedacht
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
maar de mehano zal ook uit komen met geluid . het model van de M* MaK/vossloh is niet helemaal top ( maar dit is standaard vanwege mal ) het ligt meestal aan de koeling .
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
doe mij maar gewoon marklin 8)
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Vandaag een bezoekje gebracht aan Muilwijk in Gorinchem, en net als Davy is het ook niet helemaal mijn tijdperk, maar kon hem gewoon niet laten staan. (of moet ik zeggen: "haar")
Muilwijk is ook overgegaan tot officiele Marklinshop, en bood dus ook deze loc voor dit mooie prijsje aan.
Net deze loc op de baan gehad, en moet zeggen dat hij zeer soepel en geruisloos loopt.. alleen inderdaad de snelheid een beetje terugbrengen.

P.S de opening in Gorinchem was super, gezellig, druk en zeer netjes verzorgt...


Groetjes,

Mercruiser
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Hey
wij hebben ook een Carin van struktton, en hij doet het geweldig!!
GR. Mhz.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Heey,

OFF Topic: Ik zag vandaag Strukton Carin rijden bij Den Bosch met een lange werktrein.
De lok zag er goed uit en met de vuiligheid vond ik dat die aardig schoon was.

Groetjes Antal.
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Klopt de loc's worden heel goed onderhouden!

Groetjes,

Robbert
Re: Carin Strukton Marklinlok Ho nr 37658
Citaat van: Robbert op woensdag 07 februari 2007, 10:20:25
Klopt de loc's worden heel goed onderhouden!
Bij mij op m'n baan ook! Hij(/zij) is altijd brandschoon :D

Koen