Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Welke interface ??

Gestart door mpe donderdag 25 september 2008, 23:13:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke interface ??
Hallo,

Ik wil met mijn PC de baan gaan besturen. Ik heb c-rail en op dit moment rijdt ik met een 6021+6040 en een aantal K83 decoders voor de wissels. Verder zijn er twee MS aangesloten die de loks late rijden. Nu wil ik met koploper gaan werken. Ik heb dus een PC en een Viessmann S88 terugmeld module. De C-rails aangepast voor massa detectie. Nu is mijn vraag welke interface kan ik het beste gebruiken qua prijs kwaliteit verhouding.

Marcel
Re: Welke interface ??
Beste Marcel,

Dit hangt af van je budget en wat je er aan uit wilt geven.
Als je mogelijk ongeveer een indicatie geeft van je gedachten zullen er wel gerichte reactie komen.
Ik kan hier natuurlijk wel allerhande interface's weer gaan geven maar mogelijk dat je dat financieel niet ziet zitten, wat overigens begrijpelijk is.
Re: Welke interface ??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Welke interface ??
Gezien je met 6021 werkt heb je geen andere keuze dan uit de interface 6050 danwel 6051 note beide interfaces zijn aan elkaar gelijk
Zal een tweede handsje worden gezien ze niet meer nieuw gemaakt worden

Loco net adapter met Loconet interface is geen optie omdat die volgens mij niet met Koploper overweg kan.

Mvg, Johan
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Marcel,

Ik zit net als u met hetzelfde probleem. Eigenlijk laat Märklin ons in de kou staan. Als enige mogelijkheid bieden zij ons te investeren in de (veel te dure) CS (1 of 2) waarvan we toch 80% van de mogelijkheden niet zullen gebruiken.

Ik had ook gedacht dat Loconet een oplossing zou zijn maar inderdaad Koploper ondersteunt dit protocol helaas (nog) niet.

Ik ben er echter van overtuigd dat mocht er een firma terug een interface op de markt brengen voor de nog vele 6021-rijders tegen een redelijke prijs die oa Koploper ondersteunt, er zeker een markt voor is.

Guy
Re: Welke interface ??
Marcel,

Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 26 september 2008, 00:03:45Ik zit net als u met hetzelfde probleem. Eigenlijk laat Märklin ons in de kou staan. Als enige mogelijkheid bieden zij ons te investeren in de (veel te dure) CS (1 of 2) waarvan we toch 80% van de mogelijkheden niet zullen gebruiken.
Waarom laat Marklin je in de kou staan. Als het de Interface 6051 betreft bedenk wel dat deze al lang niet meer van deze tijd is er er een tijd komt dat men stopt met het produceren van dit soort (veroudere) apparatuur.

Heb je verder wel eens aan de TAMS centrale gedacht.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Hallo

Welk interface, wel de 6050 van marklin zit je aan vast met de huidige configuratie.
Maar denk eens na over de Raptor, een alles in 1 apparaat, inclusief software om je trein te besturen voor een prijs van 299 euro.
Je kan alles van marklin digitaal zoals 6021, 6040, 6050, 6036 de deur uitdoen. Wordt heel overzichtelijk. Je hebt nog wel nodig een booster, terugmelders en wissel en seindecoders nodig, maar die had je bij marklin digitaal ook nodig.
Wie wil er nog die gigantische spaghetti van marklin CS 2 of 3 (zie folder marklin CS 3) icm control unit etc, toch verschrikkelijk??

Veel succes


Groeten van Teun



Citaat van: mpe op donderdag 25 september 2008, 23:13:07
Hallo,

Ik wil met mijn PC de baan gaan besturen. Ik heb c-rail en op dit moment rijdt ik met een 6021+6040 en een aantal K83 decoders voor de wissels. Verder zijn er twee MS aangesloten die de loks late rijden. Nu wil ik met koploper gaan werken. Ik heb dus een PC en een Viessmann S88 terugmeld module. De C-rails aangepast voor massa detectie. Nu is mijn vraag welke interface kan ik het beste gebruiken qua prijs kwaliteit verhouding.

Marcel
Re: Welke interface ??
Citaat van: teunstreinen op vrijdag 26 september 2008, 07:22:29
Maar denk eens na over de Raptor, een alles in 1 apparaat, inclusief software om je trein te besturen voor een prijs van 299 euro.
Je kan alles van marklin digitaal zoals 6021, 6040, 6050, 6036 de deur uitdoen. Wordt heel overzichtelijk. Je hebt nog wel nodig een booster, terugmelders en wissel en seindecoders
Bij de Raptor moet je ook nog een booster + trafo bijtellen. Tel daarbij het bedrag van van de verkoop van zijn apparatuur en hij kan van dat geld een ECoS kopen.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke interface ??
Maar dan moet je ook niet het geld vergeten voor een PC. En die heb je  nu net niet nodig bij Raptor.

Maar het blijft een keuze wat je wilt. Er zijn personen die heel graag ook iets op een pc-scherm willen zien. Blijft een keuze.

Voor mij is het spectakel op de baan.   :D

Oh ja, een Märklin 6015 (een ouder type) booster kan je al vinden voor een euro of 45.

Groeten

Olav
Re: Welke interface ??
Hoi

De booster had ik al genoemd, maar die had je toch al.
De PC (het meest ergerlijke apparaat voor het besturen van treinen) was ik vergeten, deze kan gelukkig ook weg.
De grote bottlneck tussen marklin interface en PC is daarmee oook uit de wereld.

Via een ethernetverbinding naar de PC kan je op de monitor het verloop van het programma volgens. Tevens kan je via de PC je baan intekenen. Alles in combi met Raptor.

Teun


Citaat van: Freak op vrijdag 26 september 2008, 07:27:12
Citaat van: teunstreinen op vrijdag 26 september 2008, 07:22:29
Maar denk eens na over de Raptor, een alles in 1 apparaat, inclusief software om je trein te besturen voor een prijs van 299 euro.
Je kan alles van marklin digitaal zoals 6021, 6040, 6050, 6036 de deur uitdoen. Wordt heel overzichtelijk. Je hebt nog wel nodig een booster, terugmelders en wissel en seindecoders
Bij de Raptor moet je ook nog een booster + trafo bijtellen. Tel daarbij het bedrag van van de verkoop van zijn apparatuur en hij kan van dat geld een ECoS kopen.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Citaat van: teunstreinen op vrijdag 26 september 2008, 07:53:53
Via een ethernetverbinding naar de PC kan je op de monitor het verloop van het programma volgens. Tevens kan je via de PC je baan intekenen. Alles in combi met Raptor.
Dat iets geheel nieuws, Raptor heeft geen (monitor)aansluiting, zelfs niet voor het aansluiten van een PC. Zie daaarvoor de testbericvhten van R* expert Anne W.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Beste Freak

Dan ben je niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Er zitten 2 ethernetaansluitingen aan de Raptor, die je kan gbruiken voor het aansluiten van je PC. Hoe precies vraag niet aan mij.

Teun

Citaat van: Freak op vrijdag 26 september 2008, 08:00:15
Citaat van: teunstreinen op vrijdag 26 september 2008, 07:53:53
Via een ethernetverbinding naar de PC kan je op de monitor het verloop van het programma volgens. Tevens kan je via de PC je baan intekenen. Alles in combi met Raptor.
Dat iets geheel nieuws, Raptor heeft geen (monitor)aansluiting, zelfs niet voor het aansluiten van een PC. Zie daaarvoor de testbericvhten van R* expert Anne W.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Klopt dat er 2 ethernet aansluitingen op zitten maar dat is om R* centrales onderling te koppelen.

http://www.raptor-digital.eu/rh-nl.html

Indien het zo was had Anne W dat hier al lang kenbaar gemaakt.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Welke interface ??
Wel wel wel PC aansluiting op een Raptor, vallen ze van hun geloof af  :shock: :roll: :lol: :mrgreen:
Na ja zo blijft het toch één pot nat

@Teun,  volgens de maker van Raptor zit de PC in het apparaat dus of die er nu inzit of extern is je blijft toch je modelbaan besturen met een PC.
Dan heb ik liever de PC extern via een LAN aansluiting aan de ECoS)

Maar alle adviezen ten goede Marcel heeft advies over de interface en dat is het topic

Mvg, Johan
Re: Welke interface ??
Wat leuk allemaal, zo heeft iedereen zijn eigen perceptie van allerlei apparatuur.
Eind november krijg ik een mogelijkheid van Raptor om gebruik te maken van een groter scherm, via de PC. en nog meer mogelijkheden.

Tot dan

Groeten van Teun
Re: Welke interface ??
Hallo Johan

Is de Ecos niet de voorloper van de Marklin CS 3??

Teun


Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 26 september 2008, 08:13:14
Wel wel wel PC aansluiting op een Raptor, vallen ze van hun geloof af  :shock: :roll: :lol: :mrgreen:
Na ja zo blijft het toch één pot nat

@Teun,  volgens de maker van Raptor zit de PC in het apparaat dus of die er nu inzit of extern is je blijft toch je modelbaan besturen met een PC.
Dan heb ik liever de PC extern via een LAN aansluiting aan de ECoS)

Maar alle adviezen ten goede Marcel heeft advies over de interface en dat is het topic

Mvg, Johan
Re: Welke interface ??
buckfast_beekeeper
gast

Re: Welke interface ??
Citaat van: Olav op vrijdag 26 september 2008, 07:48:22
Maar dan moet je ook niet het geld vergeten voor een PC. En die heb je  nu net niet nodig bij Raptor.

Maar het blijft een keuze wat je wilt. Er zijn personen die heel graag ook iets op een pc-scherm willen zien. Blijft een keuze.

Voor mij is het spectakel op de baan.   :D

Oh ja, een Märklin 6015 (een ouder type) booster kan je al vinden voor een euro of 45.

Groeten

Olav

Een PC heb je toch al Olav? Of heb je dit bericht gepost via Raptor?

Het spektakel, wat dit ook moge wezen, kan je net zo goed met een pc maken. Tenzij natuurlijk dat je met het spektakel crashes en bijna crashes van je geliefde treinen bedoeld.

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar een pc. In plaats van te priegelen op een klein schermpje, kan het nu op een 22" widescreen. De nodige tab bladen voor vlotte bediening zal ik zelf wel voorzien.

Citaat van: teunstreinen op vrijdag 26 september 2008, 07:53:53
Hoi

De booster had ik al genoemd, maar die had je toch al.
De PC (het meest ergerlijke apparaat voor het besturen van treinen) was ik vergeten, deze kan gelukkig ook weg.
De grote bottlneck tussen marklin interface en PC is daarmee oook uit de wereld.

Via een ethernetverbinding naar de PC kan je op de monitor het verloop van het programma volgens. Tevens kan je via de PC je baan intekenen. Alles in combi met Raptor.

Teun


Wat is er ergerlijk aan een pc? Met 2400bd verstuur je al meer commando's naar de centrale dan dat deze effectief over de rails kwijt kan. Even kort door de bocht en geen rekening gehouden met start en stop bits, kan je 300 byte/sec aan gegevens versturen. Elke wissel of trein commando bestaat uit 2 bytes. Je kan dus 150 comaando's per seconde versturen. Een wissel omzetten duurt echter default al 250ms. Terwijl dit gebeurd wordt er geen ander wissel commando verwerkt. Dat is een bottleneck inherent aan het systeem en niet afhankelijk van de pc. De huidige systemen zitten allemaal met een baudrate die een veelvoud is van de 2400bd die Märklin oorspronkelijk gebruikte. De bottleneck wordt dus zeker kleiner. Wordt er van Ethernet gebruik gemaakt kan de snelheid oplopen tot 100mega bit/seconde.

Per S88 worden er eveneens 2 bytes terug gezonden naar de pc. Binnen 1sec worden er meer dan 1000 contacten ingelezen.

De huidige pc's zijn zo snel met de verwerking van de binnenkomende gegevens dat de processor(en) het grootste deel van de tijd zitten te wachten.

Ik ken geen enkele grote baan waar geen pc's worden gebruikt. Wil je meer dan 4 à 5 treinen ongevalvrij onder controle houden is een pc nodig. Of deze nu in een kastje aanwezig is of extern op een centrale/MR-direct is aangesloten, maakt niet uit. Feit is dat er een pc de besturing overneemt.
Re: Welke interface ??
niets mis aan een PC, maar icm treinbesturing wordt het geheel ergerlijk door oa de beperking van 2400bd van de marklin interface.
Op mijn baan is dat duidelijk het probleem.

Teun
Re: Welke interface ??
Citaat van: Olav op vrijdag 26 september 2008, 07:48:22
Voor mij is het spectakel op de baan.   :D
Dat geldt voor de PC gebruikers toch ook.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke interface ??
Theo,

Ja, ik heb een PC. Nee, die staat niet bij de trein.  :D

Alhoewel, er staat wel een PC bij de trein, maar dat is een oud beestje. Net goed genoeg om met de ESU programmer te kunnen rommelen. En snel behoeft deze niet te zijn, ik gebruik(te) Trainbrain.

Peter,

Klopt, maar ik kijk dan toch minder naar de baan.  :D :D

Al met al, leuke discussie.

Groeten

Olav
Re: Welke interface ??
Citaat van: Olav op vrijdag 26 september 2008, 09:44:45
Klopt, maar ik kijk dan toch minder naar de baan.  :D :D
Dan is dat jouw probleem. Ik kijk voor meer dan 90% naar de baan i.p.v. naar het scherm.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Wat een reacties maak je toch los met een gewone vraag.  :(
Ik heb een hoop gelezen maar met de beste bedoelingen van jullie allemaal ben ik toch een beetje in de war. :shock:
Ik begrijp dat het of heel kostbaar wordt of dat de apparatuur waar ik mee werk "verouderd" is. Een Marklin interface moet een goedkoop alternatief zijn, dus als ik goedkoop een interface van Marklin op de kop kan tikken kan ik alvast wegwijs worden in deze materie.

bedankt allemaal

groetjes, Marcel
Re: Welke interface ??
Citaat van: mpe op vrijdag 26 september 2008, 10:50:27
Een Marklin interface moet een goedkoop alternatief zijn, dus als ik goedkoop een interface van Marklin op de kop kan tikken kan ik alvast wegwijs worden in deze materie.
/om alvast wegwijs te worden in deze materie is dat een goed alternatief. Kijk gewoon regelmatig naar Marktplaats.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Hallo Marcel,

Gezien de apparaten die je al hebt, lijkt een interface ( 6050 of 6051 ) de oplossing.

Later kan je altijd overstappen naar wat anders.

De interface zal waarschijnlijk, zoals hierboven al gezegd is, via internet aangeschaft moeten worden.

Succes!
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Ik zou gelijk met een cs beginnen.

een interface kost los ook al 100 euro.
Re: Welke interface ??
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Welke interface ??
OF een Digisys2, kijk eens op www.miniware.nl
Booster erbij en rijden maar met koploper, wil je handmatig zonder koploper eens tuffen kun je de booster aan de 6021+6040 hangen. Kosten 59 euro incl PCkabel en verzendkosten.
Re: Welke interface ??
Citaat van: Buzz_4stroke op vrijdag 26 september 2008, 13:47:17
Booster erbij en rijden maar met koploper, wil je handmatig zonder koploper eens tuffen kun je de booster aan de 6021+6040 hangen. Kosten 59 euro incl PCkabel en verzendkosten.
En met behulp van enkele schakelaartjes aan een S88 kun je in Koploper een handregelaar maken.

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Welke interface ??
Citaat van: mpe op vrijdag 26 september 2008, 10:50:27
Wat een reacties maak je toch los met een gewone vraag.  :(

groetjes, Marcel

Er worden allemaal zaken bijgehaald wat er niets van doen heeft.
Als jij met je huidige apparatuur verder wil gaan ben je op de 6050/51 aangewezen. Wil je wat anders kun je proberen komende tijd een CS-I te scoren

Citaat van: Olav op vrijdag 26 september 2008, 09:44:45
En snel behoeft deze niet te zijn, ik gebruik(te) Trainbrain.

Groeten

Olav

Neem een Raptor, die is op Trainbrain gebaseerd, scheelt je ruimte van een PC.

Mvg, Johan
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Citaat van: mpe op donderdag 25 september 2008, 23:13:07
Hallo,

Ik wil met mijn PC de baan gaan besturen. Ik heb c-rail en op dit moment rijdt ik met een 6021+6040 en een aantal K83 decoders voor de wissels. Verder zijn er twee MS aangesloten die de loks late rijden. Nu wil ik met koploper gaan werken. Ik heb dus een PC en een Viessmann S88 terugmeld module. De C-rails aangepast voor massa detectie. Nu is mijn vraag welke interface kan ik het beste gebruiken qua prijs kwaliteit verhouding.

Marcel


Je hebt nog een andere mogelijkheid, en dat is via een 6012 -Infrarot & LocoNet adapter van Uhlenbrock artikelnummer 63820
hierop kun je via een loconet buffer van RR-Cirkits, of van Hans de Loof, of van Uhlenbrock je 6021 geschikt maken voor een geheel nieuwe wereld. Dit is een betere oplossing dan het kopen van een 6051 interface.
Zeer binnenkort gaat koploper ook het loconet ondersteunen, dus dan kun je helemaal los. Ook de bezetmelding gaat dan via het LocoNet binnenkomen, en ook hier zijn goedkope en vernieuwende schakelingen voor te koop.
Ook kun je de MS aansluiten via een speciale adapter, welke je aansluit op het loconet.

Re: Welke interface ??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Welke interface ??
Citaat van: Sprinter op zondag 28 september 2008, 20:15:03
Zeer binnenkort gaat koploper ook het loconet ondersteunen,

Ik denk dat je dat kunt vergeten. Paul heeft duidelijk kenbaar gemaakt dat er in de IB een reproduceerbare bug zit m.b.t. loconet en daarom niet verder gaat.

Mvg, Johan.
Re: Welke interface ??
Op de site van Paul staat vermeld:
CiteerWijziging van de communicatie met de Intellibox/Twin Center: indien de juiste software versie op deze apparaten is geïnstalleerd, wordt overgeschakeld naar communicatie in Loconet mode. Hierdoor wordt gebruik van deze apparaten stabieler. HELAAS KOMT DEZE OPTIE NIET BESCHIKAAR VANWEGE EEN BUG IN DE SOFTWARE VAN DE INTELLIBOX!!

Verder wordt e.e.a. ook besproken op het Koploperforum
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1533

Mvg,
Peter
Re: Welke interface ??
Spoorman
gast

Re: Welke interface ??
Johan en Peter,

Wat je zegt is deels correct. Dit betreft alleen het loconet protocol waar de IB mee werkt. Wat sprinter schrijft is een toepassing van loconet buiten de IB om rechtstreeks naar de Koploper PC.

Gr, Ben.
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Hier zit nog een jongen met de 63820 van Uhlenbrock als uitbreiding op mijn 6021. (Zeer tevreden over trouwens).
Ik kijk dan ook uit om koploper in de toekomst te kunnen gebruiken !

Guy
Re: Welke interface ??
Daarom is het ook verstandig dat Paul zelf aangeeft of het er wel of niet komt voordat er (toekomstige) gebruikers blij gemaakt worden met een dooie mus.

Mvg,
Peter

Re: Welke interface ??
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Welke interface ??
Hallo Allen,

de ondersteuning van Loconet zal er alleen komen als Paul Haagsma er 100% zeker is dat het goed funktioneert, en dat hij er achter kan staan. Als er een probleem zit in de loconet adapter dan zal het nooit in koploper ingebouwd gaan worden,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Heren, het probleem zit niet in het LocoNet, maar zit intern in de communicatie tussen het loconet en de RS232 aansluiting van de IB. Sluit je de IB aan via een LocoBuffer of een andere interface voor het LocoNet, dus rechtstreeks op het LocoNet, dan zijn de problemen uit de wereld. En dat is de manier waarop Paul dit gaat ondersteunen. Dus niemand wordt hier blij gemaakt met een dooie mus, het komt er gewoon aan, en waarschijnlijk nog voor het einde van dit jaar.
De testen zijn in volle gang.
De Bug heeft dus niets te maken met een Daisy systeem of een 63820 aansluiting voor de 6021, want dat is puur en rechtstreeks LocoNet. Ook het Digitrax systeem zal worden ondersteund uiteraard, want dat zijn de uitvinders van het LocoNet.
Het is en het blijft natuurlijk een beslissing welke Paul zal nemen, maar ik heb er alle vertrouwen in, dat het komt.
Re: Welke interface ??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Welke interface ??
Citaat van: Sprinter op maandag 29 september 2008, 10:46:35
Sluit je de IB aan via een LocoBuffer of een andere interface voor het LocoNet, dus rechtstreeks op het LocoNet, dan zijn de problemen uit de wereld.

Is het licentie probleem dan opgelost?

Mvg, Johan.
Re: Welke interface ??
Spoorman
gast

Re: Welke interface ??
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 29 september 2008, 19:15:11

Is het licentie probleem dan opgelost?

Mvg, Johan.
Welke licentie probleem, is er een licentie probleem?

Gr, Ben.
Re: Welke interface ??
Blausee-Mitholz
gast

Re: Welke interface ??
Citaat van: spoorman op maandag 29 september 2008, 19:19:07
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 29 september 2008, 19:15:11

Is het licentie probleem dan opgelost?

Mvg, Johan.
Welke licentie probleem, is er een licentie probleem?

Gr, Ben.

Bij mijn weten ligt de licentie van Loconet bij Digitrax en voor toepassing moeten zij daar toestemming voor geven dacht ik. Daar weet HdL meen ik ook meer van.

Mvg, Johan
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
De licentie is door Uhlenbrock geroggelt, verder is er alleen een licentie nodig voor commercieël gebruik.
En koploper is dat zeker niet. Dus ga nu niet lopen zeuren over zaken die helemaal niet aan de orde zijn, en wacht het gewoon af.
Re: Welke interface ??
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Welke interface ??
Citaat van: Sprinter op maandag 29 september 2008, 19:46:22
De licentie is door Uhlenbrock geroggelt,

Hallo Wim,

deze opmerking, geeft geen vertrouwen in de manier waarop Uhlenbrock dit gedaan heeft  :lol: , ik blijf bij mijn eerdere opmerking, en laat graag het antwoord aan Koploper Paul, zonder vooraf echter valse verwachting te wekken,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
CiteerWijziging van de communicatie met de Intellibox/Twin Center: indien de juiste software versie op deze apparaten is geïnstalleerd, wordt overgeschakeld naar communicatie in Loconet mode. Hierdoor wordt gebruik van deze apparaten stabieler

Daarmee wordt gezegt dat als Koploper in P50X mode is opgestart, dat Koploper automatisch overgaat in LocoNet Mode. Dat werkt alleen als de Intellibox of het Twin-Center via de serieële aansluiting op de box zelf wordt aangestuurd door de computer. En daar zit het probleem.

Wordt de Intellibox rechtstreeks via het Loconet aangestuurd, dus de seriële aansluiting blijft buitenwerking, dan is het dus een LocoNet centrale, hetzelfde als bijvoorbeeld die van digitrax. En dan is er absoluut geen enkel probleem meer. Hopelijk is het nu een ieder duidelijk.

Re: Welke interface ??
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Welke interface ??
Citaat van: teunstreinen op vrijdag 26 september 2008, 09:13:11
niets mis aan een PC, maar icm treinbesturing wordt het geheel ergerlijk door oa de beperking van 2400bd van de marklin interface.
Op mijn baan is dat duidelijk het probleem.

Teun

Hallo Teun,

een HSI S88 interface doet wonderen met de snelheid bij het binnenkomen van de bezetmeldingen , de 2400 baud voor het verzenden van commando's van de computer naar de treinbaan is snel genoeg,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Welke interface ??
Hallo Walter

Ik heb je een PB gestuurd.

Teun
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Teun, Walter, ook is de 2400 bps meer dan snel genoeg voor het binnenhalen van de S88 informatie.
Re: Welke interface ??
Hallo

Ja dat klopt bij een klein baantje, maar een iets grotere baan loopt het absoluut vast.

Teun



Citaat van: Sprinter op dinsdag 30 september 2008, 09:00:04
Teun, Walter, ook is de 2400 bps meer dan snel genoeg voor het binnenhalen van de S88 informatie.
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Teun,

Ik weet niet wat je een grotere baan noemt, maar ik weet zeker dat het geen probleem is.
Als ik bij Koploper bijvoorbeeld opgeef dat ik 31 s88 modules heb, dan moet koploper die ook opvragen bij de 6051 en dan werkt het nog steeds foutloos. En daarom en daardoor weet ik dat er geen enkel probleem is met snelheid. Maar goed dit is een eindeloze discussie welke ook al jaren loopt.
Re: Welke interface ??
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welke interface ??
Teun, nu blijkt dat je helemaal geen gebruik maakt van een 6021 maar met een ander systeem werkt, is dit dus een nutteloze discussie. Je zegt dat het bij jouw een probleem is, maar dat is dus niet is, maar dat is was. Het was dus een probleem bij jouw. Derhalve heb je dus ook niets aan een HSI-S88, of andere oplossingen.