Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420

Gestart door Marklin-Tim donderdag 25 september 2008, 20:03:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
Hallo,

Misschien ga ik de ludmilla van Marklin kopen maar ik vind het erg jammer dat er geen sluitlichten op zitten  :( Marklin doe dat eens   :x  :P

Als ik hem ga ombouwen moet hij van Railion worden en aan allebeide voorkanten moet een deel wit worden zo rijden ze ook in NL.

Maar even over de lichtsetjes. Welke licht setjes kan ik gebruiken voor een Ludmilla 36420? Er mogen extra's op zitten zoals schijnwerpers. Het liefst moet de frontverlichting Wit zijn als dat kan.

Ik wil dat het te moeilijk is om ze erin te bouwen, daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee.

Alvast Bedankt.

Tim
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
De vraag is over voor deze lok al verlictingssetjes te koop zijn.
Verder betreft het hier een lok uit de hobby serie. De vraag is of je ook niets mechanisch (boren) hoeft aan te passen voor het verkrijgen van sluitlichten enz.

Mvg,
Peter
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
De Ludmilla heeft een printje met 3 smd leds. Dit zit achter een masker. Wat je kunt doen is er 2 rode smd leds bij zetten naast de witte. Het wordt een heel gepiel maar is te doen als je een beetje handig bent.

Gr, Ben.
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
Ben, dat is geen probleem hij geeft zelf aan dat hij wil dat het te moeilijk is:"Ik wil dat het te moeilijk is om ze erin te bouwen, daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee"  :shock: :D
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
Citaat van: Johnnytrein op vrijdag 26 september 2008, 14:13:56
Ben, dat is geen probleem hij geeft zelf aan dat hij wil dat het te moeilijk is:"Ik wil dat het te moeilijk is om ze erin te bouwen, daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee"  :shock: :D

Sorry heb dislexie :P.. dus mijn zins opbouw is niet zo heel goed.. het moet zijn: 'Ik wil dat het niet te moeilijk is om ze erin te bouwen, daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee' :P
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
Geen probleem Tim en met de link van Dennis gaat de ombouw zeker lukken. 8)
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
Kleine opmerking, daar worden de schijnwerpers van de BLS Re 485 als sluitlichten gebruikt, niet helemaal volgens werkelijk voorbeeld dus.

Mvg, Johan
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
kan kloppen, maar onthoud dat dat bij de ludmilla geen probleem geeft.

daarbij, je kan het zo gekmaken als je zelf wilt, voor mijn part hang je ze pal boven de witte leds...

Dennis
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
Als ik dat hier bekijk dat is sluitlicht niet makkelijk te realiseren zeker niet op de manier hier boven aangedragen

Mvg, Johan
Re: Welk lichtsetje moet je gebruiken bij de Marklin Ludmilla 36420
aha, niet opgevallen.

maar idd de kap is niet voorzien van gaten voor de sluitlichten.

dan valt de genoemde optie idd af.

wachten dan maar op een lichtsetje ;)

Dennis
edit:
Die Ausleuchtung ist deutlich.
Ein Lichtwechsel auf "Rot" ist nicht vorgesehen.