Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ombouw Fleischmann SBB

Gestart door v200marklin maandag 22 september 2008, 20:41:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Fleischmann SBB
Lid sinds: 2006

offline
Ombouw Fleischmann SBB


Deze Loc even omgebouwd naar wisselstroom digitaal met een 60760 M decoder, was zo gepiept, sleper kan er zo onder, een geisoleerd  motorschild er op en gaan met die banaan :P

Het rijdt wel aardig, maar bij lage snelheid schokt de loc/motor een beetje 8), bij gewone en hoge snelheid gaat het goed, iemand enig idee wat dit kan zijn ?

Mvg Gert
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Citaat van: spoorman op maandag 22 september 2008, 20:46:11
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=11171.msg175242#msg175242

Tks, echter dit is niet het probleem, loc maakt prima massa op alle 4 de wielen 8)
Het is puur bij kruipsnelheid dat de loc zachtjes schokkend rijdt, het A. effect is het definitief niet.

Mvg Gert
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Aan de 60760 valt niets te programmeren, zou dan ook niet weten wat hier aan te doen is.

Gr, Ben.
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Bij de 60760 kan je zowel de V/max 01/63 als de optrek-afrem 01/31 instellen 8), maar dat heb ik al geprobeerd, maakt niet uit :?

Mvg Gert
Re: Ombouw Fleischmann SBB
buckfast_beekeeper
gast

Re: Ombouw Fleischmann SBB
Volgens mij is de enige reden de Fleischmann motor. Ik ga mijn Fleischmann en Trix motoren (ja ik rij 2-rail), vervangen door Faulhaber motoren van Sb-modellbau.

Het vraagt wel aanpassing aan de lok maar de rijeigenschappen schijnen enorm te verbeteren. Zelf heb ik nog geen aangepast model. Na de beurs in Köln komt daar dus verandering in.

Als ik de Fleischmann loks (4440, 4450 en 4349) en de Trix 22363 vergelijk met een Roco T12 (43025), is dat qua rij eigenschappen dag en nacht verschil.

Ik wil in de toekomst dat loks geen koffie molens meer zijn (Trix krokodil) en prachtig rijden.

Dit heeft inderdaad zijn prijs, maar ik heb het er voor over.
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Kan de 60760 decoder zelf niet de boosdoener zijn?
Mijn ervaringen met de 60760 zijn nou niet bepaald positief te noemen en dan druk ik me nog zacht uit....

Groetjes,
Menno
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Het gaat erom dat dit soort decoders als de 60670 niet te trimmen zijn op de verschillende motoreigenschappen. Moderne decoders van de 3/4e generatie (Esu, Zimo enz.) zijn alle af te regelen op die verschillen.

Gr, Ben.
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Ik heb de optrek-afrem op 10 gezet, en de Loc eens even boven op de hoofdbaan een half uur laten lopen met wagons op 3/4 vermogen en het rijdt perfect 8)
Enige minpuntje is de eerste/laatste (trafo 0-50) schokt de loc een beetje, maar dat is voor mij gezien de totaal prijs van 120 euries niet echt een probleem 8)

M´n dealer heeft ook nog de rode versie van Fleischmann staan, en ik heb nog een 60760 over, dus ik denk............................. :mrgreen:

De groene heb ik reeds van Marklin, en de rood/blauwe Cargo versie staat in bestelling bij Roco, alleen hebben die krotekokers nog geen flauw idee wanneer zij geleverd gaat worden :roll:

Lijkt me leuk in de autobranche ! :roll: :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Ombouw Fleischmann SBB
Gert,

Mooi lokje!! 'k heb em zelf ook alleen dan 3rail fabriek af. Deze mocht uiteraard niet ontbreken in mijn TEE verzameling....