Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

mehano 77

Gestart door thalysken zaterdag 13 september 2008, 11:32:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mehano 77
thalysken
gast

mehano 77
Dag iedereen,

Ik zit met de gedachte om mijn mehano 77 te voorzien van cabineverlichting. Maar deze moet uiteraard schakelbaar zijn omdat in realiteit de cabineverlichting ook niet altijd aanstaat.

In de loc zit een sounddecoder  (loksound2). De vraag is of er een vrije uitgang is in de lok en met welke toets op de cs die dan te bedienen is.

Ik heb deze gisteren al uitgemeten maar kon dan niet meteen een extra uitgang vinden.

Met vriendelijke groeten,
Thijs
Re: mehano 77
thalysken
gast

Re: mehano 77
Freak,

Ik heb vandaag gekeken, maar de groene draad zit vast een de stekker. Om de stekker er uit te nemen moest ik draden lossolderen. Maar dat wilde ik niet wagen.

Weet iemand of de aux1 (groen) contact maakt met de print of is hij onderbroken. Stekkercontact 3 weggeknipt bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groeten,
thijs
Re: mehano 77
Spoorman
gast

Re: mehano 77
Citaat van: thalysken op zaterdag 13 september 2008, 17:26:18Weet iemand of de aux1 (groen) contact maakt met de print of is hij onderbroken.
Hallo Thijs,

In deze lok is geen verdere functie. Je kunt de groene draad dus gebruiken voor je cabinelicht. Knip of beter soldeer de draad los van de stekker en je hebt je functie vrij om te gebruiken.

Gr.,Ben.
Re: mehano 77
thalysken
gast

Re: mehano 77
Aan allen zeer bedankt om mij hierbij te helpen. Op de beurs van mechelen ga ik zeker tot bij de stand van digirails. Daarna krijgen jullie uitgebreid verslag.

De draad kan ik niet anders dan knippen want die stekker is een hele behuizing tenzij deze verbonden is met de print. Een dezer dagen meet ik het uit.

P.S.: Bij het inbouwen zal ik ook de bestuurder een kleurtje geven of vervangen want die heeft percies al enkele maanden geen lucht meer gekregen. :D

Met vriedelijke groeten,
thijs