Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?

Gestart door ^Rook woensdag 17 september 2008, 17:54:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Hallo,

Graag zou ik een lijstje willen samenstellen van drie bepaalde soorten Marklin modellen :idea: Uw input wordt hierbij zeer op prijs gesteld :D

Mijn interesse gaat uit naar Marklin modellen die aan één van de volgende drie criteria voldoen:

A) Af fabriek geleverd in een zogenoemde "luxe houten cassette" of "houten vitrine-kist" :idea:
B) Af fabriek ge-weathered :idea:
C) Af fabriek besneeuwd :idea:

Hiervan ken ik zelf op dit moment slechts enkele voorbeelden:

Uit 'categorie' A & B --> Marklin 37992 Big Boy
Uit C --> Marklin 39983 Railbus

Volgens mij zijn het er niet veel maar bestaan er wel meer (meen eens een website gezien te hebben van iemand uit Zuid-Nederland die die dingen spaarde en erin handelde, can't find it anymore). Wie oh wie weet modellen te noemen :?: Gaarna categorie-tje vermelden, artikelnummer & model...en natuurlijk alle informatie die je verder over het model kwijt wilt :!:

Bij voorbaat hartelijk dank voor de'n eventuele'n medewerking 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
zo ff uit t blote hoofd hoor  :roll:

Strukton Carin geweatherd
NS 6409 geweatherd
een besneeuwde krokodil
De Carl Bellingrot serie (loopt nog) hebben een vitrine er bij.

NS kalkwagens geweatherd
Transwaggon schuifwand wagen geweatherd
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Cat B: Marklin 4824 set van 5 RAG ertswagens:



Gr, Ben.
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Cat B: Marklin 46245 set van 5 wagens Coketransport
Cat B: Marklin 46030 set van 10 wagens kolentransport uit jaren ´50

Ik heb ze beide (evenals de 4824)

Groeten,
Ton
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Eigenlijk dacht ik zelf alleen aan gemotoriseerd materieel (locs of treinstellen) maar wagons zijn natuurlijk ook interessant :idea: :D Hartelijk dank voor de eerste bijdragen :!: Brigitte, wil je de artikelnummers er misschien nog even bij zetten :?: ;)

Vriendelijke groeten,


Rolf
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
cat B
de vervuilde strukton loc
(speciaal voor rolf :-) 37658 nr 139 met certificaat )
groet robert
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Artikelnummertje, Robbert :?: :)
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Bij artikel B: de vervuilde Big Boy (voldoet ook aan art A ^^), het art nr. vind ik niet meteen op de site van Marklin.
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Categorie C

De besneeuwde BR 86  van de OBB 86 106

Marklin nummer 3112

Groetjes Fulco
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Marklin HO 47522
Mineraalolie-ketelwagen van de VTG/DSM,ingezet bij de NS.
Geweatherde witte ketel met DSM-logo,4 assen. Geproduceerd: 2003.

Marklin HO 46250
Set onderlossers,type Fals van de NS,beladen met steenslag.
Grijs met blauw NS-logo,geweatherd.Geproduceerd: 2004.

Marklin HO 46256
Set onderlossers,type Fals van de NS,beladen met steenslag.
Bruin van kleur NS-logo,geweatherd.Geproduceerd: 2006.

Marklin HO 47313
Set gesloten goederewagens,van de NS,bruin verouderd
Geproduceerd: 2001

Marklin HO 37644.001 t/m 37664.400
Serie 6400 van de NS,6409,grijs-geel huisstijl. Asindeling B'B'.
MFX,Speciale Oplage: geweatherd. Geproduceerd:2007.

Marklin HO 37658.001 t/m 37658.500
Serie Vossloh (MAK) G 1206,van de firma Strukton,genaamd ''Carin''
Geproduceerd: 2006.

( Bron: H.J.Vos. Bordertrain.)


Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
37964, 37974, 37975, 37055, 37115 stoomloks met mfx geluid in een houten cassette.

Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
railbus van marklin,nummer 39983 met ovp.Een besneeuwde railbus met stuurstandrijtuig,BR 798 + 998 (motorwagen en stuurstandrijtuig) van de Deutsche Bundesbahn (DB). In oorspronkelijke uitvoering voor tijdperk IV aan het begin van de jaren 1970.Met mfx-decoder en geregelde hoogvermogenaandrijving C-Sinus in nieuwe onderhoudsarme compacte constructie. 2 assen aangedreven. 1 antislipband. Standaard ingebouwde interieurverlichting. Tussen de voertuigeenheden stroomgeleidende verbinding met koppeldissel met schaargeleiding. Interieur. Rijtuigcabines, stuurstandrijtuig en de optioneel verkrijgbare bijwagen met vrije doorkijk. Front- en sluitseinen en interieurverlichting met onderhoudsarme LED?s. Frontsein en interieurverlichting traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Dieselmotorgeluiden, claxon, optrekversnelling en remvertraging met Control Unit of Systems schakelbaar. Andere bedrijfsgeluiden met Systems schakelbaar. Lengte van het tweedelige garnituur 32,2 cm.
Highlights:
Compleet nieuwe constructie in superdetaillering.
Huis voornamelijk van metaal.
Met mfx-decoder met soundfuncties in de motorwagen.
Nieuwe C-Sinus-aandrijving in compacte constructie.
Front- en sluitseinen met onderhoudsarme LED?s.
Ingebouwde interieurverlichting met onderhoudsarme LED?s.
Speciale serie van 2007,exclusieve zeer gelimiteerde oplage.

(Bron:Zie marktplaats:Advertentienr.:194516475)
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Beste Rolf,

Hij is er nog niet levering is in december 2008 de Br 01.150 in luxe kist artikel nr 39013

Gr. Bert
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Elke handelaar krijgt ook elk jaar een aantal verouderde / geweatherde modellen.

Afhankelijk van wat hij verkocht heeft.
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
staat erbij rolf !!!!!
groet robert
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Beste Rolf,

Vraag me niet naar het nummer (volgens mij 37777) maar her en der is een, af fabriek geweatherde versie van de SVT 137 te vinden.

Jan
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: JB op woensdag 17 september 2008, 23:15:05
Beste Rolf,

Vraag me niet naar het nummer (volgens mij 37777) maar her en der is een, af fabriek geweatherde versie van de SVT 137 te vinden.

Jan

Ik zat er een beetje naast, het nummer is 37773
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
NS MaK DE 6409 (Nr. 37644) is geweatherd
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
#  3117 SNCF tenderlok, ik denk dat deze de eerste was die vervuild mijn vitrine opvulde, geleverd met los plankje.

Voor meer info moet je de K... eens doornemen.    gr Wim
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: remcy op woensdag 17 september 2008, 19:54:00
cat B
de vervuilde strukton loc
(speciaal voor rolf :-) 37658 nr 139 met certificaat )
groet robert


Ook cat B alleen Certificaat nummer is anders. :P
Die weet ik niet uit mijn hoofd.

Groetjes,

Antal
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Hallo,

Het is al een leuk lijstje aan het worden :idea: :D Eenieder tot nu toe hartelijk bedankt voor de bijdrage(n) :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Hallo Rolf,

Nog een aanvulling:

Cat C   Märklin 3359 besneeuwde groene Krokodil; bedrijfsnummer 13303 uit 1988.

Kwam iik tegen terwijl ik de Koll's doorbladerde en deze nog niet hier aantrof.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Geweldig, Harry...bedankt ! 8) Een besneeuwde krokodil zal een mooi plaatje geven :roll:
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Rolf,

je hebt ook zo'n besneeuwde Zweedse houten lok. Märklin artnr 3171.

Treinset "König Lüdig II"(artnr 2680) is geleverd is een soort van houten vitrine. Telt dit ook? 8)

Groetjes, John
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: ^Rook op zaterdag 20 september 2008, 20:15:09
Geweldig, Harry...bedankt ! 8) Een besneeuwde krokodil zal een mooi plaatje geven :roll:
u vraagt wij draaien :

©...

Dennis
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Ik ben in het bezit van 2 houten kistjes met daarin een wagon uitgegeven ter gelegenheid van de heropening van het Marklin museum in mei 2001.
De wagons heb ik nog nooit gezien maar hebben 94088 als typenummer

Best leuk gesloten te bewaren !!
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Dus jij hebt 2 wagons in die kistjes zitten en ze nog nooit gezien dus als er iets anders inzit weet je dat niet eens. Raar gasten die hollanders manmanman. Dees kan echt ni.  :shock:
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Ik heb inderdaad de kistjes nog steeds gesloten in de vitrine staan.
Toen ik ze heb gekocht heb, was er natuurlijk wel een geopend exemplaar te zien.

Och soms moet je iets over hebben voor de hobby, zoals nieuwsgierigheid in dit geval
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
zijn die ongeopend dan meer waard?
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Hallo Rolf,

Ik weet niet of deze er al bijstaat, verpakt in een decoratieve houten cassette.
Marklin 37975, stoomlocomotief met getrokken tender, "Orlando di Lasso".
(Nieuwigheden 2008, blz 42)

Groetjes,

Tighfield :D
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Voor Johnny

Ik weet het niet maar als ik ze open de verpakking niet meer origineel.
En ik vind het gewoon leuk om ze zo te bewaren.
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
een vervuilde krokodil         art nr 37569  CAT B :D



een vervuilde br 96            art nr 37963  CAT B (deze zoek ik al een tijdje )




een versneeuwde big boy    art nr 37992  CAT C


een vervuilde br 38            art nr 33191  CAT B


een vervuilde mikado          art nr 37978  CAT B



wagen set kolen vervuilt     art nr 46021  CAT B




zo weer wat er bij

gr ronnie

(ps: waar komt het lijstje te staan )
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Krokodil 37569, vervuild. was 750 Eurootjes:D Maar zit niet in een houten kistje, maar gewoon in de normale grijze doos. Wat een prachtig speeltje! Ik had nog een 39560 in de kast liggen, dus die heb ik maar verkocht!

Welke heeft u al?? Een besneeuwde 39569 doet iets rond de ?499,- over het algemeen, terwijl de oplage denk ik kleiner is als die van de vervuilde 37569, maar besneeude modellen zijn niet zo gewild als vervuilde is mijn ervaring.

Groet Kevin
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Ook diverse sets erts transportwagens zijn standaard "verouderd" uitgeleverd, zoals o.a.:
48443 3 ertswagens Fad SNCF
48444 3 ertswagens Fal NMBS/SNCB
48448 3 ertswagens Falls Sitrans NMBS
Verder ook verouderd:
00757, 46021, 46030, 46034, 46045, 46194, 4624.001, 46241, 46245, 46246, 46248, 46249, 46250, 46255, 46551, 46272, 46314, 46554, 47195, 47522, 47741, 48103, 48272 en waarschijnlijk nog veel meer...
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Het is niet helemaal orgineel Märklin maar de BR05 die hier aangeboden wordt wilde ik jullie niet onthouden.

Groetjes, John
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: Tilly op dinsdag 02 december 2008, 23:53:31
Het is niet helemaal orgineel Märklin maar de BR05 die hier aangeboden wordt wilde ik jullie niet onthouden.

Groetjes, John
Dit vind ik nou een typisch voorbeeld van "jammer, had van mij niet gehoeven"...
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: roerijzer op maandag 22 september 2008, 18:25:30
(ps: waar komt het lijstje te staan )

You're looking at it ;)

Citaat van: Tilly op dinsdag 02 december 2008, 23:53:31
Het is niet helemaal orgineel Märklin maar de BR05 die hier aangeboden wordt wilde ik jullie niet onthouden.

Die BR05 is inderdaad niet origineel Marklin maar ik vind 'em toch wel wat hebben...8) Is niet overmatig bewerkt en ziet er lekker ruig uit :idea: Hoort echter niet in het lijstje thuis want verliest natuurlijk waarde als 't niet af fabriek gedaan is (of het moet door een alom bekende cq. beroemde trein-'kunstenaar' gedaan zijn... zijn die er eigenlijk ?) Desalniettemin leuk om even te zien, John 8)

Vriendelijke rundercarpaccio,

Rolf

Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: ^Rook op woensdag 03 december 2008, 08:03:11
of het moet door een alom bekende cq. beroemde trein-'kunstenaar' gedaan zijn... zijn die er eigenlijk?

Nog even en dan komt ons aller Bert, the Master of the Art of Weathering, zeker in dat rijtje van beroemde kunstenaars te staan! 8)

AlbertJan.

Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Hahaha...precies ! Wij 'pluggen' hem gewoon internationaal de markt in :mrgreen: Zou hij ook Centrales weatheren :?: :lol:
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: Tilly op dinsdag 02 december 2008, 23:53:31
Het is niet helemaal orgineel Märklin maar de BR05 die hier aangeboden wordt wilde ik jullie niet onthouden.

Groetjes, John

Jammer van die troep  op die lok :mrgreen:

sinds ik het origineel van dichtbij zag (herfstvakantie) ben ik aan het snuffelen
maar die dingen zijn stervens duur, al gauw 400 Euro.
Maar dan zijn ze WEL fabrieksnieuw.

en het origineel in het DB-museum was niet geweatherd !
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Welliswaar geen Märklin orginal, maar deze moeten jullie zien :shock:


©dampflokstar
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Ik denk dat zelf Bert hier jaloers van wordt  :mrgreen:

Groetjes Fulco
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Even dit interessante draadje weer nieuw leven in blazen 8)

Ik kwam zojuist deze tegen. Een gepatineerde Zweedse stoomlok met artnr 37541. Of het orgineel Märklin is?

Groetjes, John
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Er komen dit jaar ook 7 modellen uit met een vitrine kast.

Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: Tilly op zondag 01 februari 2009, 14:43:13
Even dit interessante draadje weer nieuw leven in blazen 8)

Ik kwam zojuist deze tegen. Een gepatineerde Zweedse stoomlok met artnr 37541. Of het orgineel Märklin is?

Groetjes, John
Of deze orgineel M* weet ik niet maar hij is wel mooi.

Mathijs
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: Tilly op zondag 01 februari 2009, 14:43:13
Ik kwam zojuist deze tegen. Een gepatineerde Zweedse stoomlok met artnr 37541. Of het orgineel Märklin is?

Ja hoor, dit prachtmodel is origineel door Märklin geweatherd uitgebracht! (volgens Koll spezial)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
AlbertJan,

hij staat inderdaad in de Koll maar of de lok die hier aangeboden wordt door Märklin verouderd is weet ik niet. Ik vind de kleurstelling nogal aan de bruine kant :?

Groetjes, John

PS: Koll geeft geen prijsindicatie, ben benieuwd wat hij opbrengt.
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Citaat van: Tilly op zondag 01 februari 2009, 14:43:13
Ik kwam zojuist deze tegen. Een gepatineerde Zweedse stoomlok met artnr 37541. Of het orgineel Märklin is?

FS is toch Ferrovia Dello Stato, is dus een italiaan. Niet dat het er toe doet maar toch een kleine correctie.

Gr Joost
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Joost, Inderdaad dat klopt, ook in de collection 2008 staat er niks van deze loc vermeld. Klikkie doen Hier bij de duitse ebay link zie je dat het een bruine loc is deze is geweatherd af fabriek . Dus niks te bruin is gewoon een bruine loc.


Edit Gerard: link ingekort.
Re: Welke modellen in luxe houten kist, af-fabriek geweathered en/of besneeuwd ?
Joost, Johnny,

jullie hebben gelijk, dit is inderdaad een Italiaanse. Op de link van Johnny ziet deze lok er ook stukker beter uit, zal wel aan de belichting van het fototoestel hebben gelegen.

Groetjes en bedankt voor de correctie, John