Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wintrack 7/8 op Vista

Gestart door Kappa dinsdag 16 september 2008, 11:34:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wintrack 7/8 op Vista
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Wintrack 7/8 op Vista
Beste forummers,

Ik heb een tijdje met Wintrack 7 op een XP machine gewerkt en dat gaat prima.
Nu is mijn XP PC kaduuk en heb ik op mijn laptop met Vista, Wintrack 7 geinstalleerd.
Alleen is de 3D weergave waardeloos.
Als ik namelijk op spanten weergeven klik en een spant selecteer, dan krijg ik deze wel onderin te zien, maar mijn 3D weergave erboven is weg, foetsie.
Maar als ik dan ergens in het 3D veld klik, kom ie eventjes terug om daarna weer te verdwijnen.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiermee helpen?
Ik heb ook al versie 8.0.4(demo) geprobeerd, maar idem. :(
Re: Wintrack 7/8 op Vista
icoontje van wintrack op gaan staan , rechter muis toets en eigenschappen kiezen ...

vink dan eens aan dat de machine in de Windows Xp compatibiliteits mode moet opstarten ....

daarna wintrack starten en kijken wat ie doet ...

ik zou als je dan nog problemen hebt , de laatste versie 9 eens installeren en kijken of ie het daar ook doet. die heeft nl 100% Vista ondersteuning.

Re: Wintrack 7/8 op Vista
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Hoi Rocofan,

Citaat van: rocofan op dinsdag 16 september 2008, 11:39:14
icoontje van wintrack op gaan staan , rechter muis toets en eigenschappen kiezen ...

vink dan eens aan dat de machine in de Windows Xp compatibiliteits mode moet opstarten ....
Bedankt voor je reactie,
Ik heb dit nog niet gedaan, omdat Wintrack zelf geen problemen geeft op Vista.
Maar toch maar even gedaan voor track.exe en 3dtrack.exe, maar het geeft geen verbetering.
Ik zal dan toch eens WT9 proberen.

PS, wat doe je hier eigenlijk als fan van Roco :?: :wink:
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Ik heb zonet WT9 geinstalleerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor. :?
Maar ik heb iets gevonden bij  http://www.wintrack.de/kontakt.html:

F: (nur WinVista) In der 3D-Ansicht wird beim Anklicken der Spanten ein weißer Bildschirm angezeigt ?
F: (nur WinVista) Die Seitenansicht bzw. Druckvorschau zeigt nur ein weißes Bild bzw. beim Speichern der 3D-Ansicht als bmp-Datei wird nur ein weißes Bild gespeichert ?

A: Durch die neue Fensterverwaltung von WinVista bei eingeschalteter "Aero"-Oberfläche funktioniert die 3D-Ansicht von WinTrack nicht immer korrekt.
Damit WinTrack korrekt funktioniert, muß eine bestimmte Option ausgeschaltet werden:
Öffnen Sie die Systemsteuerung -> System -> Erweiterte Systemeinstellungen. Dann auf der Registerkarte "Erweitert" unter "Leistung" die Einstellungen anklicken. Dort muß unter "Visuelle Effekte" die Option "Desktopgestaltung aktivieren" ausgeschaltet sein.


Ik ga dit even proberen, tot zo..........
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wintrack 7/8 op Vista
En ja hoor, het werkt. :D
nu even in het NL:
Ga naar Configuratiescherm > Systeem en kies links, onder Taken de optie geavanceerde Systeeminstellingen.
Kies nu in het window Systeemeigenschappen het tabblad Geavanceerd en klik in het deel Prestaties op de knop Instellingen.
Haal nu het vinkje weg bij Bureaubladsamenstelling inschakelen, ét voila, ces tout.
Ik ben weer zo blij als blik...... :D
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Hallo Ad,

de 3d optie geeft bij mij geen problemen met Vista, en Wintrack 7, het kan dus afhankelijke van de gebruikte hardware en drivers zijn.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Citaat van: wissels op dinsdag 16 september 2008, 22:02:44
de 3d optie geeft bij mij geen problemen met Vista, en Wintrack 7, het kan dus afhankelijke van de gebruikte hardware en drivers zijn.

Hoi Walter,

Met Windows en de verscheidenheid in hardware, kun je daar toch geen pijl op trekken......
Re: Wintrack 7/8 op Vista
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wintrack 7/8 op Vista
laat staan, de verscheidenheid in de verschillende windows-versies ... maar hier nooit problemen gehad met WT7 en WT8 onder Vista Home Premium.