Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ombouw oude 3034 tot camerawagen

Gestart door leendert maandag 08 september 2008, 12:16:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Soms heb je van die dingen, die al lang op je wensenlijstje staan. Een van mijn wensjes was het rond laten rijden van een camera. Op zich niet echt schokkend nieuws, maar toch leuk om op je baan te hebben rijden.

Dus de stoute schoenen aan getrokken en via Ebay Duitsland (daar waren ze het goedkoopst..) in Hongkong een camera gekocht. En inclusief verzendkosten was ik voor EUR 29,90 klaar. Hoezo de wereld wordt kleiner?, maar dit terzijde.

Geleverd werd een prima verzorgd pakketje, met daarin een camera, een ontvanger, twee adaptors en een verloop voor een 9V batterij.

De ontvanger aangesloten op de TV kaart van de computer (via de Composite Video) de camera even gevoed via een 9V batterij en.... genieten maar. Je schrikt even van je eigen baan, als je die plots breedbeeld op je eigen monitor ziet. Echt heel erg leuk!

Maar nu de inbouw. Het mooiste is het om het natuurlijk vooraan te hebben, dus je zou een platte bak wagen kunnen nemen en het daar op monteren. Ik had echter nog een hele oude 3034 liggen, zo´n blauwe die zwaar aangetast was door de zinkpest en echt heel lelijk was. (model uit 1965, nog afgeragd door een neefje, alvorens ik hem in 1971 in bezit kreeg).
Nu liep ik ook al met de plannen rond om eens te experimenteren met het spuiten van loc´s dus waarom niet eens risicoloos experimenteren om zo te kijken hoe dat gaat en of dit te combineren valt met het inbouwen van een camera.

Allereerst heb ik de kap ontdaan van verf (naar aanleiding van de nodige tips op dit forum) en voorzien van een grondlakje (gewoon Gamma spuitbus). Hier doe ik maar even geen foto over, want die staan al in een ander draadje, alwaar ik mijn tips uit heb opgedaan.
De lok zelf omgebouwd met een 5* motor van M* en een onvolprezen Zimo decoder.
De kleurstelling: mocht best wat afwijkend, dus ik heb wel een zilveren dak en een zwarte onderrand, maar dat wat vroeger blauw was, heb ik nu mat wit:

Ook maar even rode 3MM leds geplaatst en het mica vervangen door iets doorzichtigs (restantje van een stuk plastic dat in overhemden zit als je ze koopt), zodat ik er later nog een cabine kan plaatsen.
Aan de voorkant heb ik met een Dremel een stukje weggeslepen voor het plaatsen van de camera:



De camera heb ik niet via een 9V batterij aangesloten maar even een schakeling met een 7809 gemaakt om het vanuit de baanspanning te voeden. Dat werkt goed.

Wat heb ik geleerd:

- Het spuiten is goed te doen. Ook met eenvoudige spuitbus gaat het goed, als je ook netjes afplakt en zo.

- Voor die pakweg 30 euro heb je een prachtige camera ontvanger. Als verrassing blijkt trouwens de camera met vier IR leds uitgerust, zodat er ook in tunnels een goed beeld ontstaat wat daar op dat moment (niet) gebeurt..

- Het oplaten komen van de belettering: dat is nog een puntje van nadere oefening. Even geprobeerd met een soort stempeltechniek, maar dat gaf niet echt een mooi resultaat. Wat wel aardig (maar ook niet meer dan dat) ging is om met een dunne watervaste stift (ik gebruik zo´n ding waar je DVD en CD´s mee kan beschrijven) steeds een puntje zet en zo een aardige belijning krijgt.

- 3mm leds passen prima onder. Maar bovenin is het gaatje toch net even kleiner en de ruimte niet toereikend..

- Het is passen en meten om het in te bouwen, maar het geeft een erg mooi effect als video wagen.

- De Zimo configureren via de IB moet gebeuren zonder dat de voeding van de camera mee op het opstelspoor staat. Die had ik dus al mooi aan elkaar gesoldeerd, maar ja, daar moest toch echt even de kniptang in, want de IB ziet het als kortsluiting.. Nou configureer je maar eenmalig in de regel, dus dat was niet het grootste punt.

- Van de antenne heb je geen last. Het is een draadje dat ca. 15 cm door het dak heen komt, maar vrolijk meewandelt en buigt als hij in tunnels of klimspiralen komt.

Kortom: een leuk experiment dat spuiten, een geweldig effect zo´n camera wagen op je baan.


De flits doet hier even ´te goed´ zijn werk zodat je de luchtroosters niet meer in detail ziet en ook het wit van de body over lijkt te gaan in het zilver van het dak.

Groet,
Leendert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Geweldig leuk verslag Leendert  :P, dit wil ik ook nog steeds eens maken.
Waar heb je dat cameraatje gekocht ?

Mvg Gert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Hallo Leendert,

Dat is een leuk verslagje met veel leer momenten :lol:

Heb je ook al een filmpje gemaakt met je camera en zou je dit dan op het forum willen plaatsen.

Groeten Piwie.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: v200marklin op maandag 08 september 2008, 12:28:34
Geweldig leuk verslag Leendert  :P, dit wil ik ook nog steeds eens maken.
Waar heb je dat cameraatje gekocht ?

Mvg Gert

Wat leuk dat je ook een verslag wilt maken  :lol: Flauwe opmerking van mij. Maar de camera´s worden ook via Ebay NL aangeboden zag ik. 

Klik hier

of zoek op ´4 IR LED Wireless Day Night Mini Spy Color Camera Audio´. Ze staan in de aangeboden door ´goodlucksell´ (naam is trouwens niet zo hoopgevend, maar ik heb er wel goede ervaring mee. De kosten van de camera zijn 17,99 en de verzendkosten  11,99.

Groet,
Leendert


Edit Gerard: link ingekort
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Heb hem net besteld, bedank voor de link.

Mvg Gert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lijkt me wel leuk zo'n cameralok, vooral als je een baan hebt met echt mooie scenery.
Dan kun je direkt zien hoe je baan er voor de machinist uitziet, al zit die nu wel erg op de tocht. :mrgreen:

Je had ook voor de camera een gat in het front kunnen boren en die vier LED's als frontsein gebruiken, je laat er dan één weg.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: Kappa op maandag 08 september 2008, 13:24:16
Lijkt me wel leuk zo'n cameralok, vooral als je een baan hebt met echt mooie scenery.
Dan kun je direkt zien hoe je baan er voor de machinist uitziet, al zit die nu wel erg op de tocht. :mrgreen:

Je had ook voor de camera een gat in het front kunnen boren en die vier LED's als frontsein gebruiken, je laat er dan één weg.
De camera is een blokje van 2,5 x 2,5. Daar valt niet zo heel veel aan te verhapstukken zonder de zaak te slopen. Extra IR diodes plaatsen kan dan. Een gat boren is ook een mooie optie, hoewel je toch behoorlijk ´zicht´ moet hebben, want de camere moet er goed doorheen kunnen kijken, anders zet hij zich scherp op het randje van het gat, in plaats van de omgeving...
Ik had trouwens niets te verliezen met de loc, zo lelijk was hij, vandaar maar even een duidelijk ´gat´ in de kop. Zou het iets kunnen camoufleren door nog de camera te kleuren, maar vind het ook wel weer charmant zo. Waait lekker door zo.

BTW: in de camera zit ook nog een microfoon. Maar het geluid van zingende wielen is niet boeiend genoeg om daar nou iets zinnigs mee te doen of over te melden...

Groet,
Leendert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
mobile vision?

knap gedaan, en geen geld voor de cam.
alleen ik zou zo mn locs niet... 'aanpassen' ;)

Dennis
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Aardig idee! Ik heb ook nog zo'n lok in de schrootbak liggen. Mooi klusje voor een lange winteravond.

Groetjes,

Aldert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Zojuist ook zo'n camera besteld, laat ik nou ook nog zo'n zelfde lok hebben .
Deze is ooit omgekat als NS lok met bijbehorende kleuren.
Misschien offer ik die ook op om als camera lok door het leven te gaan.
Overigens was op ebay nl alles weg maar op de .com page was er nog aanbod gedurende een half uurtje.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: robkop op vrijdag 12 september 2008, 19:56:03
Zojuist ook zo'n camera besteld, laat ik nou ook nog zo'n zelfde lok hebben .

Overigens was op ebay nl alles weg maar op de .com page was er nog aanbod gedurende een half uurtje.


Wow, ik ben onder de indruk van de impact van mijn topic, dat de gehele voorraad daar op is  :D

Nog even een tip voor de ombouwers: Op de camera zit een ongewoon lompe plug voor een 9V aansluiting die je via de bijgeleverde adaptor kan voeden of via de bijgeleverde verloopkabel op een 9V batterij. De plug heb ik er afgeknipt (neemt toch maar loze ruimte in, zo ruim is het nou ook weer niet. Dan komen er 3 draden zichtbaar: zwart, rood en geel. Van het cameradeel haal ik van die kabel de mantel af, want die maakt de kabel alleen maar stug en heeft bij inbouw toch geen waarde.

In de plug blijkt dan een soort spannings of stroomregelaar te zitten. Met een beetje voorzichtig knipwerk met een tang knip je het plastic van de plug af en komt het miniprintje tevoorschijn. Hier dan vervolgens weer even de draadjes.

Klinkt ingewikkelder dan het is hoor, open ogen en gezond verstand is voldoende.

Ben trouwen wel benieuwd naar jouw lok in omgekatte uitvoering. Wil je daar een foto van posten?

Groet,
Leendert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
@ Leendert,

Zodra ik die oude lok heb "uitgegraven" zal ik er een fot van maken.
eerst maar eens afwachten hoe lang het gaat duren tot de camera arriveert.

Verder heb ik al langer het idee om zo'n camera-lok/-wagen te maken, eigenlijk al vanaf de tijd dat het een keertje in de Railhobby heeft gestaan.
Alleen vond ik de prijzen te hoog.
Nu zag ik de mogelijkheid om spullen aan te schaffen voor een mooi prijsje.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: leendert op maandag 08 september 2008, 12:56:32
Citaat van: v200marklin op maandag 08 september 2008, 12:28:34
Geweldig leuk verslag Leendert  :P, dit wil ik ook nog steeds eens maken.
Waar heb je dat cameraatje gekocht ?

Mvg Gert

Wat leuk dat je ook een verslag wilt maken  :lol: Flauwe opmerking van mij. Maar de camera´s worden ook via Ebay NL aangeboden zag ik. 

Klik hier

of zoek op ´4 IR LED Wireless Day Night Mini Spy Color Camera Audio´. Ze staan in de aangeboden door ´goodlucksell´ (naam is trouwens niet zo hoopgevend, maar ik heb er wel goede ervaring mee. De kosten van de camera zijn 17,99 en de verzendkosten  11,99.

Groet,
Leendert


Edit Gerard: link ingekort


Even een waarschuwing, kijk uit een kennis van mee heeft slechte ervaring met deze Ebay verkoper, jullie zijn gewaarschuwd. Het is aantrekkelijk lekker goedkoop, maar toch.

Fred
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Risico loop je altijd, als je iets koopt via het internet.
Men probeert alleen bij e-bay en paypal de risico's te beperken.
Verder begreep ik dat Leendert zijn spullen netjes verpakt heeft ontvangen.
Mede dat is voor mij een reden geweest om ook daar een dergelijke camera te bestellen.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Ik heb ook al een tijdje deze camera liggen om deze in te bouwen in een loc.
Alleen heb ik nog geen oude loc waar ik hem eventueel kan inbouwen  :(, en nog geen tijd om dit project uit te voeren.

Groeten Piwie.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Je zou 'm ook in een treinstel kunnen inbouwen, bijv een blokkendoos van Roco en daar een "Jules" van kunnen maken.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
@ Leendert,

hoeveel dagen zat er tussen de bestelling en de levering ?

Mvg Gert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: v200marklin op zondag 14 september 2008, 18:27:20
@ Leendert,

hoeveel dagen zat er tussen de bestelling en de levering ?

Mvg Gert

Gert,

5 werkdagen, en dat voor een pakje uit China...

Groet,
Leendert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: v200marklin op zondag 14 september 2008, 18:27:20
Even een waarschuwing, kijk uit een kennis van mee heeft slechte ervaring met deze Ebay verkoper, jullie zijn gewaarschuwd. Het is aantrekkelijk lekker goedkoop, maar toch.

Fred


De feedback score van deze verkoper is overigens 100%, da´s niet gek. Prima communicatie ook met deze man, dus ik ben er ook positief over.

Groet,
Leendert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Dat geeft hoop !
Zodra ik meer weet zal ik uiteraard hier over berichten.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Camera = binnen (8dagen vanuit Honkong) en heeft zojuist zijn eerste rondje gereden, vastgetaped op een platte wagen.
Echt geinig  :)
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: v200marklin op zondag 14 september 2008, 18:27:20
@ Leendert,

hoeveel dagen zat er tussen de bestelling en de levering ?

Mvg Gert

@Gert,

Heb jij 'm ook al binnen?

Ik had er ook nog de groothoeklens bij besteld , is ook binnen, zat echter geen gebruikshandleiding bij.
Even een mailtje naar de verkoper "goodlucksell" en na een halve dag een antwoord dat de lens er ingeschroefd kan worden.
Dat ga ik vanavond eens proberen, denk ik.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
@ Rob

ja, heb het vorige week ontvangen, gewoon met standaard lens , inderdaad kan je die lensjes draaien, is ook voor de scherpstelling.

Nu gaan we het ooit nog eens een keer inbouwen 8) ergens in, maar wanneer :roll:, ik barst van de projectjes, mooi voor de koude winteravonden :P

Mvg Gert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Avond allen,

inmiddels is het cameraatje op een lange platte bak wagon geplaatst en middels het meegevoerde 9V batterijtje gaat het prima :P (foto van het karretje komt er aan  8))




Maar, het vreet natuurlijk batterijtjes, dus.....kan ik die 9V middels de Loc sleper v/d baan halen via weerstand etc etc ?

Mvg Gert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Via een gelijkrichtersbrug (of 4 diodes), een 7809, en 2 condensators, moet het wel lukken.
Indien je wil, maak ik wel een schema ...


groeten,
Kris
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: sn00zerman op maandag 12 januari 2009, 17:52:34
Via een gelijkrichtersbrug (of 4 diodes), een 7809, en 2 condensators, moet het wel lukken.
Indien je wil, maak ik wel een schema ...


groeten,
Kris

Hallo Kris,

als je een schemaatje heb , hou ik me aanbevolen 8), of ik het schema zal/ga snappen is echter vers 2  :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Hallo Kris,

Ik heb het zelfde cameraatje dus voor dat schema hou ik mij ook wel aanbevolen.

Groeten Piwie.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Ziehier het schema:
(met dank aan http://www.circuitsonline.net)





Condensator C2 is een ontkoppelcondensator. Hij moet daarom zo dicht mogelijk bij de regelaar worden geplaatst.
De onderdelen moeten worden aangepast aan de te leveren spanning en stroom. Bij lage spanningen (onder 5 V) kan C1 verkleind worden tot 1000 µF. Bij spanningen boven 15 V en 1 A moet C1 4700 µF worden. Bij uitgangsstromen boven 1 A moeten de diodes door 1N5401's vervangen worden.
Als de VR1 zou warm worden, moet je er nog een koellichaam op plaatsen !
C4 pas je toe indien de bedrading tussen de voeding en de schakeling groter wordt dan ±15cm

LET BIJ MONTAGE OP DE POLARITEIT VAN C1, C4, DE 4 DIODES EN VR1 !


succes,
Kris
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Beste allemaal

Ik heb ook zo'n cameraset met ontvanger, tijdens mijn testfase kwam ik er ook achter dat de ontvanger toch ook nog wel wat energie vroeg.
De voeding voor de camera had ik direct al gemodificeerd naar de baanspanning.
Ook vond ik de gevoelgheid van de ontvanger niet helemaal optimaal.
Ik heb deze ontvanger vervangen door een analoge schotelontvanger die ik heb vanuit experimenten met een andere hobby, heb de ontvanger licht gemodificeerd en een aangepastte antenne gemaakt. De antenne in het midden van de ruimte opgehangen en heb sindsdien een storingvrij beeld.

Omdat de bouw van de huidige baan 1,5 jaar geleden weer opnieuw is opgestart is het geheel niet operationeel maar zal zeker weer terugkomen in de opstelling zoals hierboven omschreven.

Veel succes met deze leuke maar zeker waardevolle knutsel.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
@ Kris,

tks voor het schema :P

Mvg Gert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
graag gedaan, hopelijk is het duidelijk zo, indien niet, laat het dan gerust weten, ik probeer dan waar mogelijk wat meer uitleg te verschaffen ;-)
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Hallo Kris,

Hartelijke dank voor het plaatsen van dit schema :lol: :lol:.

Groeten Piwie.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe ver is het bereik van de camera?

Pieter
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Peter

Het bereik van de zender van de camera en de ontvangstkwaliteit van de ontvanger liet voormij een beetje te wensen over, of ik ben te kritisch.
Met name als er er vershillende bouwlagen zijn dan wordt het snel slecht.

Ik heb hogerop mijn oplossing al beschreven.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
@Koos,

heb je misschien een foto van de door jou geconstrueerde antenne ?

Mvg Gert
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
De antenne heb ik zelf gemaakt.

In de analoge satelietontvanger heb de voedingsspanning op de coaxkabel schakelbaar gemaakt, dit omdat ik de ontvanger ook wel eens gebruik voor analoge satelietontvangst.
Verder heb ik een coax 9 kabel de buitenmantel en de buitenste afscherming verwijderd.
Hierna heb ik de coaxkabel opgesloten in een 16mm hostalitbuis ( de grijze slagvaste) deze buis heeft betere elektrische eigenschappen.
Deze antenne werkt al jaren zeer naar tevredenheid, ook bij de ontvangst van televisie uitzendingen die gedaan worden door de radiozendamateurs in het 23 cm zend-ontvangstgebied.
Aan een foto zie je niets anders dan een stukje grijze buis, met daaronder een stukje coaxkabel met een F connector.

Het radio zendamateurisme is één van mijn andere hobby's, vandaar dat ik daar ook graag mee aan het experimenteren ben.

Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Niet om het topic back to life te brengen, maar voor de mensen die nog een camera willen bestellen, de advertentie '4 IR LED Wireless Day Night Mini Spy Color Camera Audio' bestaat wel, maar wordt zonder ontvanger geleverd, heb je dus niets aan als je geen receiver bijbesteld.

Ik heb dezelfde camera gevonden op www.ebay.de met de advertentienaam 'Wireless Tiny Pinhole Mini CCTV Colour Security Camera Hidden Spycam SPY Cam', deze is inclusief receiver. Ik ga deze binnenkort bestellen en ik kijk of het goed aan zijn eisen voldoet
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: C-Brian op dinsdag 28 augustus 2012, 16:23:52
Niet om het topic back to life te brengen, maar voor de mensen die nog een camera willen bestellen, de advertentie '4 IR LED Wireless Day Night Mini Spy Color Camera Audio' bestaat wel, maar wordt zonder ontvanger geleverd, heb je dus niets aan als je geen receiver bijbesteld.

Ik heb dezelfde camera gevonden op www.ebay.de met de advertentienaam 'Wireless Tiny Pinhole Mini CCTV Colour Security Camera Hidden Spycam SPY Cam', deze is inclusief receiver. Ik ga deze binnenkort bestellen en ik kijk of het goed aan zijn eisen voldoet

Verzend blijkbaar enkel naar Duitsland en Oostenrijk :?



groeten Dylan
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Heb het al gezien, ben nu aan het kijken naar ander advertenties (worldwide verzendbaar), heb nu al 3 stuks verzameld, maar moet de eigenschappen vergelijken.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Nu een 1,2G gevonden, inc alles en zelfde model camera

klikkie, of zoek op 'WIRELESS 4LED AUDIO D/N MINI COLOR CCTV Security CAMERA'
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
OPGELET als je deze camera besteld.Vanuit hong kong wordt alles door de Belgische douane nagezien en deze cams worden in beslag genomen wegens illegaal in Belgie.Heb het meegemaakt en vind het echt belachelijk dat ze deze in beslag nemen want als je een container ervan besteld voor verkoop dan mag het wettelijk wel omdat ze wel mogen verkocht worden in Belgie maar eigenlijk niet gebruikt worden.Dit was het antwoord van de douane.Is hetzelfde lolletje als vroeger met de CB toestellen.Je mocht ze wel verkopen en in bezit hebben maar niet gebruiken..Ik heb wel dezelfde besteld vanuit Frankrijk aan 40 euro/stuk.Dan komen ze wel aan want daarop wordt dan weer niet gecontroleerd volgens Schengen verdrag.Als je die hier in de winkel koopt betaal je al snel 100 euro.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Gaat dit ook zo in Nederland? Want anders heb je er niets aan  :|
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Citaat van: bellejt op dinsdag 28 augustus 2012, 18:08:16
OPGELET als je deze camera besteld.Vanuit hong kong wordt alles door de Belgische douane nagezien en deze cams worden in beslag genomen wegens illegaal in Belgie.Heb het meegemaakt en vind het echt belachelijk dat ze deze in beslag nemen want als je een container ervan besteld voor verkoop dan mag het wettelijk wel omdat ze wel mogen verkocht worden in Belgie maar eigenlijk niet gebruikt worden.Dit was het antwoord van de douane.Is hetzelfde lolletje als vroeger met de CB toestellen.Je mocht ze wel verkopen en in bezit hebben maar niet gebruiken..Ik heb wel dezelfde besteld vanuit Frankrijk aan 40 euro/stuk.Dan komen ze wel aan want daarop wordt dan weer niet gecontroleerd volgens Schengen verdrag.Als je die hier in de winkel koopt betaal je al snel 100 euro.

1,2 Ghz is een frequentie die de politie bij ons gebruikt. Daarom mogen ze niet gebruikt worden. Ze kunne anders de politieradio storen :?

Zelf vind ik dit ook DOM! Maar jha de Douane heeft meer macht dan wij de consument. 2,4 Ghz is wel toegelaten.


Citaat van: C-Brian op dinsdag 28 augustus 2012, 18:10:24
Gaat dit ook zo in Nederland? Want anders heb je er niets aan  :|

Nederland is streng maar België is nog strenger. Hoe het zit weet ik niet, stuur anders een mailtje naar de Douane.


groeten Dylan
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Ik ga eerst even googelen, als ik dan nog gen duidelijk antwoord heb vraag ik de douane
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
bestel ze gewoon vanuit UK of frankrijk.Uit UK staat er 1tje voor 30 euro.
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Hoe kan ik ze vanuit een bepaald land bestellen, gaat toch van China-Nederland?
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Je selecteert gewoon bij 'Item location' UK only.


groeten Dylan
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Ze hebben alleen vanuit China.. en om nog weer uren te gaan zoeken voel ik heel weinig voor
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Ik heb gekeken en ze verzenden vanuit UK ook.


groeten Dylan
Re: Ombouw oude 3034 tot camerawagen
Linkje?