Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

rails bewerken

Gestart door toob zaterdag 13 september 2008, 10:13:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
rails bewerken
toob
gast

rails bewerken
hoe kan je he best je rails bewerken?
zo zien mijn rails er nu uit:

Re: rails bewerken
Tampie
gast

Re: rails bewerken
Hoi hoi,

Misschien heb je wat aan deze site.
http://www.nproject.nl
Hiervan heb ik zelf een hoop tips gehaald.

MvG
Peter
Re: rails bewerken
Spoorman
gast

Re: rails bewerken
Spoorstaven een roestkleurtje geven en ballastbed op kleur maken.

Enne... effe stofzuigen voor je weer gaat rijden want die rommel die nu op je spoor ligt komt in je aandrijvingen te zitten.

Gr.,Ben.
Re: rails bewerken
Varekamp
gast

Re: rails bewerken
Hoi Toob,

Kijk maar eens naar mijn draadje: De baan van Ronald V. Deze vindt je onder modelbouw. Hierin zie je hoe ik de c-rail stapsgewijs heb bewerkt. Wellicht heb je hier wat aan.

Ronald
Re: rails bewerken
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: rails bewerken
Beste Toob,

Je hebt je C-rail al netjes voorzien van ballast en dat is op zich al een hele kunst en niet te vergeten een duld werkje wat je netjes hebt gedaan. Verder het advies goed opvolgen en eerst de grasjes met een stofzuiger (niet op de hoogste stand) verwijderen.
Je zou de rails nu nog netjes met een roest kleur kunnen schilderen en of spuiten dan ziet het er al heel anders uit.
Als je een airbrush hebt gaat dat natuurlijk een stuk sneller, ook is het dan net als in het echt dat ook de bielzen verroest lijken. Heb je geen airbrush dan kan je de rails en de bedding ook nog drybrushen ( dat is verf opbrengen met een nagenoeg droge kwast) dan bereik je bijna het zelfde resultaat. Daarna nog met een tamponeer kwast stevig pigment poeder in kwasten
(laat nagenoeg op de ruwe ondergrond niet los tijdens stofzuigen) en voila je rails ziet er super uit.

Gr. Bert en succes verder :)