Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Maximale stroom door K84 relais

Gestart door RenevKl dinsdag 19 september 2006, 10:22:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Maximale stroom door K84 relais
Heeft iemand een idee hoeveel Ampere door een relais van de K84 mag stromen?. In de handleiding van Marklin staat:
"De contacten van de decoder k84 zijn zeer hoog belastbaar. Elk contact kan probleemloos het totale vermogen van een gewone modelbaan trafo schakelen".

Nou dat zegt mij niet zoveel, (1A, 3A, 6A, etc etc ?).

Rene
Re: Maximale stroom door K84 relais
Rene,

Das niet zo moeilijk. Als een uitgang het vermogen van een normale trafo probleemloos kan schakelen, dan zoek je de trafo op met de hoogste belastbaarheid. Blijf je daaronder dan zit je goed !

Re: Maximale stroom door K84 relais
Toen Märklin begon met digitaal was een trafo voor digitaal 52 VA. Dus ik veronderstel dat die 52 VA zowat de maximum zal zijn.
Re: Maximale stroom door K84 relais
Die 2 ampere lijkt me wat weinig. Ik heb de decoder gezien op een Marklin I baan, waarbij I locs met 2 motoren stroom kregen via de K84.
Hij lijkt mij dus wel meer aan te kunnen !
Re: Maximale stroom door K84 relais
Weer een goed idee van Peter.

Het volgende staat erop: OMRON G6EK-134P, en nog wat cijfertjes

de link (de 2 regels vormen de link)
http://oeiwcsnts1.omron.com/ocb_pdfcatal.nsf/PDFLookupByUniqueID/B97E81231A3A28D386256FC700618A46/$File/D20G6E0305.pdf?OpenElement

Kijkend naar een grafiek kan volgens mij rond de 15-16 Volt ongeveer 3A worden geschakeld. Niet slecht dus.
Wat kan een antwoord soms simpel zijn.

Rene