Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Probleem Verpakking Roco BLS Ae 6/8 69769

Gestart door joostboudewijns zondag 31 augustus 2008, 21:26:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem Verpakking Roco BLS Ae 6/8 69769
Hallo,

Ik heb sinds Houten de prachtige Ae 6/8 van Roco.
Vandaag eindelijk de gele Stangen die bijgeleverd zijn erop gezet.
Zonder stangen ziet het er namelijk niet zo mooi uit.

Nu hebben ze bij Roco bij de verpakking geen rekening gehouden met de extra ruimte die de stangen innemen in de piepschuimen verpakking.

Hebben meer mensen hier last van gehad en hoe hebben jullie dat opgelost?
De stangen eraf halen vind ik geen optie dat kost teveel tijd want zo makkelijk gaan ze er niet op.

Ik moet zeggen dat ik dit een grote blunder vind van Roco ik ben dat niet gewend!

Ik hoop dat iemand een passende oplossing heeft.

Gr Joost
Re: Probleem Verpakking Roco BLS Ae 6/8 69769
De ruimte daarvoor in je doos wegsnijden.

Re: Probleem Verpakking Roco BLS Ae 6/8 69769
Algemeen bekent probleem bij Roco.
Ik heb de Ae 6/8 205 in houten kistje. Daar heb ik geen problemen mee met de verpakking. Kennelijk hebben ze daar wel rekening gebouden met de opgezetten stangen want die heb ik natuurlijk gemonteerd  8)

Mvg, Johan.
Re: Probleem Verpakking Roco BLS Ae 6/8 69769
Ik heb daar vanavond even met Joost over zitten brainstormen. Zijn vader had het probleem dat de verpakking uit elkaar begon te vallen. Dit was wel een verpakking uit de jaren '90, dus misschien komt dit deels door de ouderdom.

Misschien is dit een oplossing (waarbij ik dan van te voren moet zeggen dat ik hem zelf nog niet uitgeprobeerd heb): snij de verpakking (ruim) weg, leg een krant op de plaats waar de loc, trein, wagon, rijtuig moet komen te liggen, vouw deze om de verpakking heen en smeer het papier dan in met verdunde houtlijm.
Laat dit drogen en je hebt een mooie ruimte waar de loc enz. in kan liggen.
Re: Probleem Verpakking Roco BLS Ae 6/8 69769
Hallo Joost,

Dat is wel bij meerdere Roco-locs zo. Ook ik heb een Ae 6/8, echter heb ik hem in een vitrine staan, als ik er niet mee rijd. Bij enkele locs heb ik de handgrepen ed wel gemonteerd en heb ik van de verpakking stukjes weggesneden, maar de loc ligt nog wel stevig genoeg als-ie in de verpakking gaat.
Met ruitenwissers kan dat trouwens ook het geval zijn.

Groetjes

Harry Stipkes
Re: Probleem Verpakking Roco BLS Ae 6/8 69769
Joost,

Wees blij dat je een piepschuimen verpakking heb. Ik heb de aan het begin van dit jaar een Roco 01 gekocht (#69341) en die zit verpakt in een zacht maar stug soort schuim. Hierin heeft men iets wat lijkt op een uitsparing gemaakt maar doordat het spul zo zacht is veert het nog steeds alle kanten op. En omdat het materiaal poreus is blijft het achter alles haken wat maar enigzins uitsteekt. Daarnaast is het volkomen onduidelijk HOE de lok erin moet komen te liggen, linksom of rechtsom. Maakt ook niets uit want het schuim geeft in beide gevallen nauwelijks mee zodat je de lok er altijd in moet drukken. Afhankelijk van de hoeveelheid afgebroken onderdelen weet je of je goed zat of niet. Ik heb nu op de bodem van de doos maar een pijl gezet zodat me dat tenminste geen tweede keer overkomt.

Overigens is roco niet de enige. Koop voor de grap eens een rijtuig van liliput. 40 cm doos voor 25 cm rijtuig en dan nog geen ruimte kunnen maken voor de koppelingen ! Moet je ze er weer vanaf halen als je het rijtuig terug wilt stoppen. Lekker handig als je, zoals ik, stroomvoerende koppelingen gebruikt. Mocht je ooit een liliput doos tegen komen waarin twee gaten zitten links en recht van de uitsparing voor het rijtuig dan kun je er donder op zeggen dt die ooit bij mij is geweest.

Jan