Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

3618 BR18.4 - sluiting in loc

Gestart door Vince zondag 31 augustus 2008, 15:51:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3618 BR18.4 - sluiting in loc
Lid sinds: 2006

offline
3618 BR18.4 - sluiting in loc
zo'n anderhalf jaar geleden heb ik een rijvaardige loc overgenomen van een forumlid, de 3618, die ik vandaag bij mij thuis voor het eerst op mn baan zette.
Mijn MS ging gelijk op stop en geeft aan dat er sluiting is ...

Ik de kap er af gehaald, en loc zonder kap op de baan, niks aan de hand. Kap zonder schroefje terug, niks aan de hand. Kap vastzetten met schroefje, sluiting. Ik heb het schroefje er wat losser in en de loc rijdt nu probleemloos z'n rondjes met de 4228 erachter ;)

Iemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt?
Ik heb alle bedrading en aansluitpunten bekeken, maar kan niets vinden wat het probleem zou kunnen veroorzaken.
Re: 3618 BR18.4 - sluiting in loc
Hoi Vince,

daar de kap van metaal is, zal de kap toch ergens sluiting maken bij een draadje, kan niet anders.

Probeer cruciale punten eens af te plakken met een stukje tape en dan weer proberen.

Mvg Gert
Re: 3618 BR18.4 - sluiting in loc
Kijk eens naar de draden die vanuit de tender naar de lok lopen.
Kijk eens naar of de decoder niet onder spanning tegen de tenderchassis kan komen.

Mvg,
Peter
Re: 3618 BR18.4 - sluiting in loc
ik zal met een loep nog eens een blik werpen op de zaak, rolletje isolatietape heb ik in de aanslag :)

bedankt voor de snelle reacties
Re: 3618 BR18.4 - sluiting in loc
Vincent,

Wees erg voorzichtig, voordat je het weet is je decoder ook nog eens doorgebrand en moet je die vernieuwen

Nico
Re: 3618 BR18.4 - sluiting in loc
nee, de loc rijdt gewoon, alleen de kap zit er niet vast op