Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin Rails met betonnendwarsliggers

Gestart door kijfhoek rbf zaterdag 30 augustus 2008, 18:50:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Lid sinds: 2008

De 120 501-2 te Bremen Hbf.

offline
Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Hallo allemaal,

Hier even een poll over het rails assortiment van Märklin.
Ik wil graag weten of er belangstelling bestaat voor modelrails met betonnendwarsliggers zodat je op je modelbaan oud(houten dwarsliggers) en nieuw kan combineren.

Leon

Edit: Ik mail het resultaat door naar Märklin.(hopen dat ze er dan wat mee doen)
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
lijkt me niet nodig.

er is railkeuze zat. met wat gepruts kun je ook roco betonrails gebruiken of de K-rail verbouwen.

ik blijf lekker op de Houten C-railbielzen

Dennis
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Rails met betonnen dwarsliggers lijkt me een absolute aanwinst voor een realistische moderne baan! Zowel C als K.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Roco heeft dit.
Je schijn bij conrad een rolletje pukko's te kunnen kopen. Ik heb hier echter geen ervaring mee.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Citaat van: Acido op zaterdag 30 augustus 2008, 19:51:03
Rails met betonnen dwarsliggers lijkt me een absolute aanwinst voor een realistische moderne baan! Zowel C als K.

Dit kan niet: realistisch in één zin noemen met C en K rails.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Citaat van: spoorman op zaterdag 30 augustus 2008, 20:28:30
Citaat van: Acido op zaterdag 30 augustus 2008, 19:51:03
Rails met betonnen dwarsliggers lijkt me een absolute aanwinst voor een realistische moderne baan! Zowel C als K.

Dit kan niet: realistisch in één zin noemen met C en K rails.
Tuurlijk kan dat wel. K-rail is zonder bedding en C rails is met bedding.
Bij K-rails mag je bedding zelf maken, bij C rails hoeft dat niet, dat heeft M* al voor je gedaan of je dat mooi vindt is een persoonlijke smaak daarom kun je kiezen uit K of C


Heb is al eerder laten zien, als je naar Duits voorbeeld rijdt kun je gewoon een draad spannen i.p.v. puko's en is nog echt ook nog.

Mvg, Johan
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Citaat van: spoorman op zaterdag 30 augustus 2008, 20:28:30
Citaat van: Acido op zaterdag 30 augustus 2008, 19:51:03
Rails met betonnen dwarsliggers lijkt me een absolute aanwinst voor een realistische moderne baan! Zowel C als K.

Dit kan niet: realistisch in één zin noemen met C en K rails.

Waar slaat deze one-liner op? Verklaar je nader.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
ik heb meer behoefte aan een c-rail slanke engelse wissel ;)
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Laat maar komen !

Groetjes,

Robbert.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Citaat van: spoorman op zaterdag 30 augustus 2008, 20:28:30
Citaat van: Acido op zaterdag 30 augustus 2008, 19:51:03
Rails met betonnen dwarsliggers lijkt me een absolute aanwinst voor een realistische moderne baan! Zowel C als K.

Dit kan niet: realistisch in één zin noemen met C en K rails.

jij bent slim! ze staan niet eens in de zelfde zin ! :?

en overigens pure onzin


Maurice
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Citaat van: Acido op zondag 31 augustus 2008, 12:16:11Waar slaat deze on-liner op? Verklaar je nader.

Zoals ik het zeg: het M* rail programma vind ik niet realistisch. Met K flex kun je nog een beetje uit de voeten maar dan nog. Ik heb een paar honderd meter K liggen, stuk of 60 - 70 wissels en beleef daar plezier aan maar zou het niet werkelijkheids getrouw willen noemen.

Mvrgr.,Ben.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
welke rails is er wel realistisch volgens jouw?
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Er is geen realistisch alternatief voor 3-rail anders hadden velen dit al toegepast.

Bij 2 rail heb je veel meer keuze. Zou graag overstappen maar gezien de investering door de jaren heen is dit niet haalbaar.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Nou voor het tijdperk V lijkt mij rails met betonnen beddingen heel realistisch. Mag van mijn ontwikkeld/geproduceerd worden.

Groet Ronald
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 30 augustus 2008, 20:43:57
Citaat van: spoorman op zaterdag 30 augustus 2008, 20:28:30
Citaat van: Acido op zaterdag 30 augustus 2008, 19:51:03
Rails met betonnen dwarsliggers lijkt me een absolute aanwinst voor een realistische moderne baan! Zowel C als K.

Dit kan niet: realistisch in één zin noemen met C en K rails.
Tuurlijk kan dat wel. K-rail is zonder bedding en C rails is met bedding.
Bij K-rails mag je bedding zelf maken, bij C rails hoeft dat niet, dat heeft M* al voor je gedaan of je dat mooi vindt is een persoonlijke smaak daarom kun je kiezen uit K of C


Heb is al eerder laten zien, als je naar Duits voorbeeld rijdt kun je gewoon een draad spannen i.p.v. puko's en is nog echt ook nog.

Mvg, Johan

Jammergenoeg rijden mijn treinen niet via het duitse beveiligingssysteem LZB ( ik rij alleen naar zwitsers voorbeeld, dus ook links )  , waar deze draad tussen de rails een onderdeel van is ( zeg maar de antenne...  )  , maar voor simulatie op het modelspoor van de LZB op lange trajecten is dit idee goed te gebruiken.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Citaat van: peter1234 op zaterdag 13 december 2008, 22:00:43
Jammergenoeg rijden mijn treinen niet via het duitse beveiligingssysteem LZB ( ik rij alleen naar zwitsers voorbeeld, dus ook links )  , waar deze draad tussen de rails een onderdeel van is ( zeg maar de antenne...  )  , maar voor simulatie op het modelspoor van de LZB op lange trajecten is dit idee goed te gebruiken.

Of je rijdt naar het CH voorbeeld van de RBS maar ja das smalspoor  :|

Mvg, Johan
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Dat weet ik (BEMO), maar voor spoor Z is er niets...
En daar doel ik met name op!!

Zie dat het niet goed uit de verf is gekomen bij het begin van dit draadje.... 
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Stel, je maakt de bielsen van geleidend materiaal en monteert daar de rails geisoleerd op. De sleper pikt de prik op van de geleidende dwarsliggers. Alleen bij de wissel zou je een soort sleperwipper moeten hebben om de sleper over de wissels te helpen. De wissels hebben wel gewoon puko s.
Re: Märklin Rails met betonnendwarsliggers
Een stukje 3M scotch magic tape over de railstaaf van de wissel doet ook wonderen. Heb net de conrad pukko's besteld. Nu nog een stukje Roco rails of een wissel scoren om eens proef te draaien of het bouwen van een mooie 3 railwissel mogelijk is.

Als iemand dit al eens gedaan heeft zou ik daar graag een paar plaatjes van zien. In dat geval is het een veel beter alternatief voor wachten op Märklin rails met betonnen dwarsligger. Wat mij betreft is de Märklin K-rail wel aan een modernisering toe met smallere railprofielen met afgeronde railstaven zoals bij de C-rail, maar dan zodner bedding.