Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Steentjes voor C Rail.

Gestart door 7700serie vrijdag 29 augustus 2008, 12:25:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Steentjes voor C Rail.
7700serie
gast

Steentjes voor C Rail.
het blijkt dat er een fabrikant is die steentjes maakt met de zelfde kleur als de C Rail.

Weet iemand het art nummer en fabrikant ?
Re: Steentjes voor C Rail.
Hallo Davy,

Bedoel je misschien Busch 7069?
Dat gebruik ik hier.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Steentjes voor C Rail.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Steentjes voor C Rail.
Davy, hier een link naar de Busch steentjes (7069), die ikzelf ook gebruik.
Klikje doen
.

Charlie.
Re: Steentjes voor C Rail.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re: Steentjes voor C Rail.
Je hebt ook nog Faller 171695
Re: Steentjes voor C Rail.
Beste Davy,

De Busch 7069 past inderdaad heel goed bij de c-rail.
Op mijn website zijn wel wat foto's te zien van de ballast, vooral de tweede foto van onderstaande link is te zien dat het goed past alhoewel de foto wat aan de blauwe kant is en de ballast niet helemaal meer zit zoals het bedoeld was.  :D
ballast c-rail

Groetjes,

Jos
Re: Steentjes voor C Rail.
Hallo Davy,

Wat ook mooi is om zelf een mengsel te maken, zoals ik dat ook gedaan heb. Zie in mijn draadje De baan van Ronald V. Hierin gebruik ik de  ballast op schaal N en ik maak gebruik van Heki en Woodland ballast. Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes. Ronald
Re: Steentjes voor C Rail.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Steentjes voor C Rail.
Hallo allemaal,

Hoeveel zit er in zo'n zakje en hoeveel kun je ermee "bestrooien"(uitgaande van een standaardrailafstand van 77.5 mm)?

Groetjes

willie
Re: Steentjes voor C Rail.
Dat weet ik niet, maar om die hoeveelheid ongeveer te halveren leg ik de kurken place-mats van Ikea tussen de sporen.
Re: Steentjes voor C Rail.
Hendrik_marklin
gast

Re: Steentjes voor C Rail.
Ik gebruik de railballast 7069 ook. In het begin bracht ik het droog aan, om het daarna te bevochtigen met een mengsel van verdunde houtlijm met drupje afwasmiddel. 
Nadeel van droog aanbrengen is dat de korrels zo klein zijn dat je spoorbedding heel breed wordt. Omdat de c-rails toch vrij hoog is loopt het breed uit. En dan gebruik je vrij veel voor een klein stukje railbedding.

Ik doe het nu anders: korrels in een klein bakje, scheutje verdunde lijm (op gevoel) erbij, goed omroeren en je hebt een perfecte soort mortel die je met een schilders-palletmesje makkelijk onder de juiste hoek kunt aanbrengen.

Als het opgedroogt is heb je een perfect strakke railbedding, en je verbruikt veeeel minder korrels. En als je de tip van Gerard erbij gebruikt, kun je met een zakje vrij veel doen. (beetje moeilijk in meters uit te rekenen :lol:)

bijkomend voordeel is: je hebt geen losse korrels tussen je rails en vooral wissels liggen.

groet Henk
Re: Steentjes voor C Rail.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Steentjes voor C Rail.
Citaat van: Hendrik_marklin op dinsdag 02 september 2008, 08:17:12
Ik doe het nu anders: korrels in een klein bakje, scheutje verdunde lijm (op gevoel) erbij, goed omroeren en je hebt een perfecte soort mortel die je met een schilders-palletmesje makkelijk onder de juiste hoek kunt aanbrengen.

Als het opgedroogt is heb je een perfect strakke railbedding, en je verbruikt veeeel minder korrels. En als je de tip van Gerard erbij gebruikt, kun je met een zakje vrij veel doen. (beetje moeilijk in meters uit te rekenen :lol:)

bijkomend voordeel is: je hebt geen losse korrels tussen je rails en vooral wissels liggen.
Ha, fijne tip. Wat kan het soms simpel zijn als je het eenmaal weet 8)
Scheelt ook met de hoeveelheid vocht die tussen de rails komt en uiteindelijk de puko's kan aantasten.
Re: Steentjes voor C Rail.
Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 02 september 2008, 08:26:56
Citaat van: Hendrik_marklin op dinsdag 02 september 2008, 08:17:12
Ik doe het nu anders: korrels in een klein bakje, scheutje verdunde lijm (op gevoel) erbij, goed omroeren en je hebt een perfecte soort mortel die je met een schilders-palletmesje makkelijk onder de juiste hoek kunt aanbrengen.

Als het opgedroogt is heb je een perfect strakke railbedding, en je verbruikt veeeel minder korrels. En als je de tip van Gerard erbij gebruikt, kun je met een zakje vrij veel doen. (beetje moeilijk in meters uit te rekenen :lol:)

bijkomend voordeel is: je hebt geen losse korrels tussen je rails en vooral wissels liggen.
Ha, fijne tip. Wat kan het soms simpel zijn als je het eenmaal weet 8)
Scheelt ook met de hoeveelheid vocht die tussen de rails komt en uiteindelijk de puko's kan aantasten.

Heel slim daar is over nagedacht! Bedank voor deze werkmetode of wel Tip  :o

Had heel lang geleden op het net foto's gezien. Deze altijd bewaard voor later mocht ik er aan toe komen.
Weet echt niet meer van wie of waar ze vandaan komen.
Ik wil deze foto's met jullie delen nu ik dit draadje lees.

foto 1

foto 2

foto 3

foto 4

foto 5


De laatste is wel het meeste die me aanspreekt.
Wie o wie kan mij vertellen welke ballast mag zijn!
Re: Steentjes voor C Rail.
Henk-jan die foto's komen van MIST http://www.mist5.de/index_1.html klikken op tips und trics, vervolgens klik je op cgleis superen und einschottern.
Re: Steentjes voor C Rail.
@ Hallo Johnnytrein,

Inderdaad nu ik deze site weer zie herinner ik het me weer.  Bedankt. :wink:
Re: Steentjes voor C Rail.
Kijk ook maar even op de baan van Ronald V. Daarin staat uitvoerig hoe de ballast is aangebracht. Ik had zelf geen last van "losse"steentjes. Je moet uiteraard wel secuur te werk gaan, voorzichtigheid bij de wissels is geboden. Ik spuit het ook nog na met een airbrush. Om weer goed contact te maken met de loc, gebruik ik nog even de railgum. Ik heb verder geen problemen met rijden. Succes.

groet Ronld
Re: Steentjes voor C Rail.
Ronald,

Bedankt voor je uitleg en tips. :wink:
P.S. Wat een prachtige baan zeg, interesant  :shock:
Re: Steentjes voor C Rail.
De foto's 1 t/m 4 spreken mij het meest aan. Op foto 5 is de balast erg donker...lijken wel kolen. Dit is volgens mij (foto5) de balast van Busch, deze heb ik ook voor erbij. Airbrushen maakt hopelijk veel goed.

Willem-Jan