Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V

Gestart door gerrit523 woensdag 27 augustus 2008, 20:40:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
Mijne heren,
Ik heb een vraag aan de techneuten hier op dit forum..
wie heeft er ervaring in het ombouwen van de Fleischman sprinter en hondekop plan V naar marklin digitaal?
ik over weeg om bovenstaande treinen aan te schaffen omdat ik met nederlands materiaal wil gaan rijden op mijn marklin baan.
ik snap dat er een sleper geplaatst moet worden,maar moeten de wielen dan ook aangepast worden?
Met vriendelijke groet,Gerrit van der Veen
Re: ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
Je hebt ook standaard Fleischmann 3rail uitvoeringen hiervan:
Fleischmann 1470 Sprinter
Fleischmann 1471 Citypendel
Fleischmann 1472 Plan V

Bij de 1470 en 1472 moet je om digitaal te kunnen rijden nog wel een decoder in bouwen.

Ik heb 2 sprinters omgebouwd maar heb hiervoor wel 2 nieuwe printplaten gemaakt.

Groeten,
Richard
Re: ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
Dank je voor je reactie,maar de meeste modellen die ik op het net tegen kom zijn nog standaard,ik heb gelukkig een handig familie lid,buzz 4 stroke oftewel chris 1 van de vaste gasten hier...
Die kan het wel ombouwen,alleen wist hij niet of de wielen ook aangepast moeten worden...
Groeten Gerrit
Re: ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
Ik ben een Sprinter om aan het bouwen.
Daar loopt een draadje over op www.beneluxspoor.net

Door een verhuizing ligt dit project echter een paar maanden stil...

Koen
Re: ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
is het mogelijk om een 4470 omtebouwen naar wisselstroom, heb nog een 4471 staan, zo ja wat heb je nodig?
Re: ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
Citaat van: marklinfanaat op dinsdag 09 september 2008, 18:19:06
is het mogelijk om een 4470 omtebouwen naar wisselstroom, heb nog een 4471 staan, zo ja wat heb je nodig?
hoi
je heb zowiezo en decoder nodig die het 2rail singaal gelijk omzet naar 3rail digitaal en als ik je dan en advies mag geven ga dan voor en lokpilot of locsound van esu

Groeten Dennis
Re: ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
Hallo,

De Fleischmann 4472 is in de aanbieding en kost 199 Eurootjes.
Is dit treinstel eenvoudig om te bouwen naar 3rail? Wie heeft hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
Hallo   IK heb er een omgebouwd  met een lok pilot V 3.0  Maar krijg er geen snelheid in Lok loopt wel maar traag

Smit

Re: ombouwen Fleischman sprinter en hondekop plan V
Ik ga er een ombouwen, ook met een Lokpilot V3, ik ben benieuwd.

Koen