Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

gras maken

Gestart door chanel donderdag 09 september 2010, 20:27:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
gras maken
chanel
gast

gras maken
mischien kan iemand mij helpen, ik wil een stuk gras aanleggen maar heb geen zin om een standaard grasmat neer te leggen, omdat bij bestudering van boederij weilanden er voornamelijk hoog gras is, en verschillende structuren, zou iemand hier een antwoord op weten, alvast bedankt
Re:gras maken
Lid sinds: 2010

offline
Re:gras maken
je kan gewoon gras kopen in een zakje en met een grasmaster (zelfbouw of kopen) het graag omhoog krijgen je moet natuurlijk eerst de ondergrond inwrijven met verf of wat je het liefst gebruikt.
Er zijn nog meer methodes die zullen de forumleden wel uitleggen , ik ken eigenlijk alleen die met de (zelfbouw) grasmaster uitleg daarover vind je op n-project.org

groeten minitreintje/Dylan
Re:gras maken
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:gras maken
Je kan bij Vriend een zelfgemaakte kopen voor weinig en werkt perfect.
Heb hem zelf ook aan jou de keus de orginele grasmaster kan je je flappen trekken hoor.

Mvg Frans
Re:gras maken
Lid sinds: 2008

offline
Re:gras maken
Citaat van: F.J.S. op donderdag 09 september 2010, 21:19:31
Je kan bij Vriend een zelfgemaakte kopen voor weinig en werkt perfect.
Heb hem zelf ook aan jou de keus de orginele grasmaster kan je je flappen trekken hoor.

Mvg Frans

Hallo Frans,
dit klinkt interessant: is dat gewoon de Vriend die te vinden is in de zoeker?
Hoe maak je gras het beste vast aan de bodem? Kan dat gewoon met houtlijm?

Groeten Dennis
Re:gras maken
Lid sinds: 2007

offline
Re:gras maken
Bedankt voor de reclame Frans.
Samen met Wim N hebben we wat materialen op zijn website gezet.
Op deze site KLIK staan ook foto's, kijk even bij Scenerybouw.

De ondergrond insmeren met houtlijm en daarop het gras strooien.
Met een graslegger (omgebouwde vliegenmepper) kun je statisch je gras leggen, dan staat
het mooi recht overeind.

Groeten van Jarno


Re:gras maken
Gerard
gast

Re:gras maken
Citaat van: F.J.S. op donderdag 09 september 2010, 21:19:31
Je kan bij Vriend een zelfgemaakte kopen voor weinig en werkt perfect.
Heb hem zelf ook aan jou de keus de orginele grasmaster kan je je flappen trekken hoor.
Die heb ik ook en het werkt perfect en het scheelt je inderdaad heel veel euri's vergeleken met de originele van Noch.

Citaat van: d.vanaalst op donderdag 09 september 2010, 21:25:53
dit klinkt interessant: is dat gewoon de Vriend die te vinden is in de zoeker?
Ja, Jaap en Jarno Vriend (vader en zoon, forumnaam "vriend").

CiteerHoe maak je gras het beste vast aan de bodem? Kan dat gewoon met houtlijm?
Ik gebruik houtlijm op een houten, karton- of papier-ondergrond. Misschien moet er bij een andere ondergrond een andere lijmsoort gebruikt worden.
Re:gras maken
Lid sinds: 2009

offline
Re:gras maken
Je kunt ook gebruik maken van de grasmatten van Heki en Busch. (Decovlies). Zijn er in verschillende hoogtes en kleuren, door deze te mixen en zo nu een dan over elkaar te plakken krijg je een heel gevarieerd graslandschap.
Werk je met grad vezels, dan kun je het vlies gebruiken om "onregelmatigheden" in je weiland te creƫren.