Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Lima modellen HO passen ook op ons spoor

Gestart door Kevin_S zaterdag 16 september 2006, 10:50:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Lima modellen HO passen ook op ons spoor
ik heb vrijdagavond een nieuw stuk spoor gehaald en een wagon van lima, deze staat prachtig bij het oude type spoor van Márklín heel mooi. ik bedoel hiermee te zeggen dat jullie hem ook moeten kopen als jullie hem nog niet hebben!!

Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Kevin,das een goei waarom zou die niet op H0 rails rijden, alle wagons van schaal H0 kunnen toch door elkaar gebruikt worden al moet je bij sommige de wielen verwisselen.
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Citeerik heb vrijdagavond een nieuw stuk spoor gehaald en gelijk een lima hijskraan en wagon voor de hijskraan die passen goed op de baan. hij rijdt goed.
Dit wou ik even naar buiten brengen om andere marklinrijders te melden dat ze die ook mogen kopen. die is echt mooi!!!


Groetjes
kevin

Ik snap je bericht niet helemaal :?

Groetjes,

Robbert
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Citaat van: Robbert op zaterdag 16 september 2006, 14:16:05
Citeerik heb vrijdagavond een nieuw stuk spoor gehaald en gelijk een lima hijskraan en wagon voor de hijskraan die passen goed op de baan. hij rijdt goed.
Dit wou ik even naar buiten brengen om andere marklinrijders te melden dat ze die ook mogen kopen. die is echt mooi!!!


Groetjes
kevin

Ik snap je bericht niet helemaal :?

Groetjes,

Robbert
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
blijkbaar vergeten iets te typen ofzo ?  :D

alle merken zijn trouwens uitwisselbaar, maar zoals gezegd kan het zijn dat er wielen vervangen moeten worden
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
lima is dat een nieuw ding?
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Nee,.. een failliet Itilliaans merk wat een doorstart heeft gemaakt met een Engelse investeerder. Op dit moment is sinds ongeveer een half jaartje REZ (de oude importeur van Roco) importeur van Lima, Rivarossi, Arnhold. Ze hopen volgend jaar modellen op de markt te zetten,... al staat op de website dit jaar maar dat zullen ze zoiezo niet halen,... vandaar volgend jaar ;)

Groeten,
Herman
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Robbert,

Wat er geschreven wordt is het volgende.

Johnny bedoeld met wielen wisselen het volgende, de Märklin wielen zijn niet geisoleerd van Fleissmann, Lima, Brawa en de verdere twee rail modellen wel.

Ook wil er wel eens verschil zitten in de flensen van de wielen en de spoorbreedte waardoor ontsporing kan volgen ondanks dat ze H0 zijn.
Ook kan er verschil in de as-punten zitten waardoor het uitwisselen problemen kan geven.

Maar als hij op jouw rails lekker spoort is het goed.

Note:

Even voor de mede forumleden.
Als ik Robbert zijn profiel bekijk is hij in de leeftijd van 13 jaar (als dit klopt) en zal nog veel moeten/kunnen leren.

Dus laten wij niet denken door zijn reacties dat hij dom zou moeten zijn als hij iets niet begrijpt.
Wij hebben ook moeten leren van anderen dus laten wij niet te vlug met een vooroordeel komen en hem helpen de materie aan te leren en te begrijpen.

Uiteindelijk is hij op dit forum gekomen om juist die dingen te leren door veel te vragen.

Dus laten wij ons hiervoor open stellen.

Dank aan allen.
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Citaat van: Riny op zondag 17 september 2006, 00:14:42
Als ik Robbert zijn profiel bekijk is hij in de leeftijd van 13 jaar (als dit klopt) en zal nog veel moeten/kunnen leren.

Dus laten wij niet denken door zijn reacties dat hij dom zou moeten zijn als hij iets niet begrijpt.
Wij hebben ook moeten leren van anderen dus laten wij niet te vlug met een vooroordeel komen en hem helpen de materie aan te leren en te begrijpen.

Uiteindelijk is hij op dit forum gekomen om juist die dingen te leren door veel te vragen.

Dus laten wij ons hiervoor open stellen.

Dank aan allen.

Riny,

Ik denk dat Robbert jouw uitleg over de wielen nu prima begrijpt, maar als ik bovenstaand draadje lees, vraagt hij dat helemaal niet.

Ik persoonlijk vind de vragen die Robbert stelt niet zo gek !
Hij vraagt alleen wat iemand met een bepaald bericht bedoelt. Ik ben 51 en ik snap bovenstaande berichten ook niet ! 
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
CiteerIk ben 51 en ik snap bovenstaande berichten ook niet ! 

Alphons,

Ook daar heb ik met andere draadjes wel eens last van (ik ben nu 52).
Er word te vaak afgeweken van de gestelde vragen zodat de boel wordt verdraaid (waarschijnlijk onbedoeld) en dus door anderen niet meer begrepen.  :?

Omdat anderen het verwarend gaan maken komen er dan van die reacties net als die van mij. :oops:

Maar goed, Robbert is dan toch weer een stukje wijzer.
En ik heb weer een boodschap meegegeven.
Laten we het maar positief bekijken.  :D





Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Hoi robbert

Lima past inderdaad ook op marklin rails zolang het schaal HO is ofwel schaal 1 op 87.
Dit lijkt heel mooi en dat is het ook wel alleen vergt het soms wel wat aanpassingen van de wagens, en zeer zeker van de locs, mocht je daar meer informatie over willen kan je dat gerust vragen.
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Riny , het lijkt wel het bekende cirkel fluisteren , je start met iets en de laatste vertelt een heel ander verhaal .

Robbert , ik heb zelf een Lima dubbeldekker set en heb de wielen vervangen door andere omdat de trein bij achteruit rijden op een wissel snel ontspoorde . Verder deed ook de automatische overweg het niet met de lima wielen . Maar je hebt hierboven al kunnen lezen dat je altijd mag vrgaen als je iets wilt weten , daarom zijn de meesten lid van dit forum om te vragen en vragen te beantwoorden .
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Jongens,

Ik heb het draadje nog eens goed gelezen.

Het begint met een stukje van Kevin, nl :

ik heb vrijdagavond een nieuw stuk spoor gehaald en gelijk een lima hijskraan en wagon voor de hijskraan die passen goed op de baan. hij rijdt goed.
Dit wou ik even naar buiten brengen om andere marklinrijders te melden dat ze die ook mogen kopen. die is echt mooi!!!


Johnny reageert op Kevin met iets over wielen. Dan komt Robbert en die geeft aan het stukje van Kevin niet te begrijpen, dat staat volgens mij geheel los van de reactie van Johnny.

Vervolgens komt Kevin nog eens met hetzelfde stuk en dan gequoted.
Hierop reageert hij weer met : ik snap het nog steeds niet. Vervolgens krijgt Robbert een heleboel goedbedoelde adviezen, van nu al 3 man, waarin wordt verteld waarom wielen van een gelijkstroommerk vervangen moeten worden, terwijl hij dit helemaal niet heeft gevraagd.

Eerlijk gezegd snap ik de stukjes van Kevin wel, hij wil gewoon kwijt dat hij een mooie trein heeft gekocht. Robbert begrijpt dat niet helemaal en krijgt vervolgens de instructies over waarom wielen te verwisselen. Hadden we hem net zo goed kunnen uitleggen waarom friet met mayonaise gegeten wordt.

Wat ik bedoel te zeggen is, zonder mensen voor het hoofd te stoten met goedbedoelde adviezen, waarom lezen we niet even goed wat er staat ?
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Het probleem is ontstaan doordat de eerste tekst (zonder wijziging zie eerste quote) onbegrijpbaar is. De gewijzigde versie is wel duidelijk wat de schrijver bedoelt, ik denk dat Robbert ook wel weet wat er toen bedoelt werd, en anders nu wel.

Groeten,
Herman
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Even voor de duidelijkheid! Ik heb zelf ook een lima-DDM, een paar Trix modellen, Jouef, enz enz... ik Snap zelf ook wel dat ik de wielen moet vervangen! (zo "dom" ben ik nouw ook weet niet :lol:) Wat ik niet snapte was wat Kevin schreef... Hij had een Lima Kraan gekocht en had dat op een Marklin railsje gelegd en het werkte goed! :? Dat is wat ik er uit haal, maar we wisten toch allemaal al dat dit kon of....

Eigenlijk vindt ik het een onnodig topic of zie ik dit verkeerd?

Groetjes,

Robbert
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
uuh nee :D

groeten
Herman
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Citaat van: Robbert op zondag 17 september 2006, 18:58:07
Even voor de duidelijkheid! Ik heb zelf ook een lima-DDM, een paar Trix modellen, Jouef, enz enz... ik Snap zelf ook wel dat ik de wielen moet vervangen! (zo "dom" ben ik nouw ook weet niet :lol:) Wat ik niet snapte was wat Kevin schreef... Hij had een Lima Kraan gekocht en had dat op een Marklin railsje gelegd en het werkte goed! :? Dat is wat ik er uit haal, maar we wisten toch allemaal al dat dit kon of....

Eigenlijk vindt ik het een onnodig topic of zie ik dit verkeerd?

Groetjes,

Robbert

Robbert,

Het bewijst maar weer dat ook 13-jarigen in onze hobby voor vol aangezien moeten worden !
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
ja lima dat ken ik wel maar ik d8 dat ze weer nieuwe modellen hadden gemaakt ze hebben wel vroeger een ws van de beneluxtrein gehad en die wordt nu voor veel geld verkocht
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Tsja,

Beetje fantasie bij het lezen kan ook nooit kwaad.  :lol:
Vind dat sommige tieners hier op het forum nettere en socialere schrijfwijze hebben dan sommige twintigers die hier rondzwerven.

Maar das mijn mening....
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Marklinfan, wat is een ws van de beneluxtrein?
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Wisselstroom = WS

Groeten,
Herman
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Dank u Herman
Re: Lima modellen HO passen ook op ons spoor
Dag Fonzo,

Communicatie is en blijft altijd lastig, welk medium je ook kiest. Toch vind ik het vaak wel leuk om te lezen hoe een vraag of mededeling (Vaak door misverstanden) een geheel andere wending krijgt ;-)

Ik vind een 'uitstapje' in een draadje niet erg en het is bovendien de 'taak' van de vraagsteller om gericht door te blijven vragen.

Met vriendelijke groet,

Tom