Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Piko ICE3 wielen

Gestart door Ferry1989 zondag 24 augustus 2008, 20:09:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko ICE3 wielen
Lid sinds: 2007

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

offline
Piko ICE3 wielen
Hallo allemaal!

Sinds enige tijd heb ik een piko ICE3. Nu heb ik op een beurs ook de tussenwagens gekocht. Helaas zitten daar nu gelijkstroom wielen onder en die wil ik nu vervangen door wisselstroomwielen.

Nu heb ik op de website van piko gekeken. Alleen dan begint het probleem:
Als ik via producten-modelspoor-accesoires-omwisselstellen voor wisselstroom zoek dan kan ik kiezen uit wisselstroom wielen van 10,3 (56061), 10,5 (56066) en 11,3 (56060)mm. Als ik klik op die van 10,5 mm dan staat er dit bij; Radsatz für ICE 3 Sitzwagen. Ik zoe dus zeggen dat ik die nodig heb, maar als ik dan zoek producten-modelspoor- onderdelen-ICE3 kom ik uit op wielen van 10,3 mm :shock:. Hetzelfde gebeurd als ik het artikelnummer 56066 intoets bij bijvoorbeeld Modeltreinexpress.nl

Nu is mijn vraag of het uitmaakt welke wisselstroom wielen van ~10,3 mm ik dus moet hebben. Zit er misschien een verschillen tussen de 10,3 en 10,5 mm of maakt het helemaal niks uit?

Ik hoor graag jullie reacties hierover
Re: Piko ICE3 wielen
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko ICE3 wielen
Beste Ferry,

Deze afmetingen zijn de doormeters van de wielen.
Scheelt hem dus tiendes van een mm.
Raadpleeg eens een Roco cataloog, daar hebben zij duidelijke tekeningen van hun wielen.
Van Piko weet ik het zo niet direct.
Voor de rest moet je het zelf uitmaken of een de wielen meten.
Een digitale coulissepasser is regelmatig in de aanbieding bij Aldi of Lidl voor +- 12 ?.

Mvg

Olivier 
Re: Piko ICE3 wielen
Lid sinds: 2007

Central Station met C-rail, Nederlands materieel

offline
Re: Piko ICE3 wielen
Aangezien het inderdaad maar tiendes van een mm zijn, heb ik gisteren bij Conrad 4 piko wisseltroomwielen besteld om te testen. Als het niet goed gaat (wat ik niet verwacht) dan kan ik ze altijd nog wel voor iets anders gebruiken.

Groeten Ferry
Re: Piko ICE3 wielen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko ICE3 wielen
altijd uitgaan van het slechtste, maar hopen op het beste ;)

Dennis