Wel een beetje een raar verhaal Willfred.
Een decoder wissel je niet "per ongeluk" om.
En de oude loks uit de jaren 60 hebben dezelfde flenshoogte als nieuwe loks van anno 2008 en die rijden ook goed op C-rail.
Ik heb het met de schuifmaat nagemeten.
Dus waarom zou je de flenzen laten afdraaien?
En met het afdraaien van de flenzen verwijder je de harde verchroomde buitenlaag en komt het zacht koper tevoorschijn.
Je krijgt dus versnelde wielslijtage.
Misschien heeft iemand je wijsgemaakt dat je wielflenzen te groot zijn en "dattie dat wel even voor je kon verhelpen" en heeft ie z'n kans gegrepen en de decoder verwisseld........
Ik zou toch eens kontakt opnemen, met die winkel.
[/quote]
Hallo Kappa
nou dat van die flenzen klopt wel
hij raakte de imitatie bielzen op de C-rails dat heb ik zelf gemerkt
dit was de enige lok die dat had (ik heb er meer uit die tijd)
die er echt geen last van hebben.
Ik vermoed dat ze met schoonmaken hele lok uit elkaar gehaald hebben
in een bad gelegt hebben (hij zal best vies geweest zijn na zon tijd)
en op andere dag weer in elkaar gezet en een relais ingebouwd hebben die misschien al op rep tafel gelegen heeft ipv zijn decoder (ik heb er geen andere verklaring voor).
nogmaals ik ben ervan overtuigt dat ze het niet met opzet gedaan hebben
client komt daar altijd achter natuurlijk.( zo dom schat ik ze niet in).
en inderdaad het is echt bizar verhaal ik weet het
ik ga het nog wel proberen maar tis al half jaar geleden.
en inder daad lok rateld nu niet meer over de bielzen van crails. (het was duidelijk zichtbaar/hoorbaar). en het was niet zijn tandwielen of sleper.
maar goed ga het wel proberen te claimen.
grtz Wilfred