Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Nederlandse Viessmann seinen

Gestart door Tom vrijdag 15 september 2006, 23:09:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nederlandse Viessmann seinen
Geachte Marklincollega's,

Ik zag vandaag een advertentie op Marktplaats waarin iemand o.a. Nederlandse Viessmann seinpaaltjes te koop aan bood.
Helaas had ik de advertentie te laat gezien en waren ze al verkocht.
Maar toch? Weet iemand iets meer over de seinpaaltjes die te zien zijn op de foto? Zijn ze nog ergens te koop? (Met dank aan Sascha voor het 'hosten' van de foto).




Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Hallo Tom.
Ik heb een aantal van deze seinen nog nieuw in de doos en aangezien ik toch bezig ga (zie ander seinendraadje 76391) zal ik deze ook meteen uittesten.
Maar voor mij is dit allemaal nieuw, alleen nog maar ervaring met de oude seinen met contactrails (M-rails)
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Dit is neem ik aan zelfbouw? Ze zien er iig netjes uit, kunnen denk ik wel meten met die van Henckens ;)
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Dag Mark,

Volgens de man die deze seinpaaltjes op Marktplaats te koop had staan, waren ze van Viessmann (Dus geen zelfbouw).

Heeft Heckens wel Nederlandse seinpaaltjes?
Of laat ik de vraag anders stellen: welke fabrikanten leveren Nederlandse seinpaaltjes? En hebben die ook hobbyseinen? (Dus alleen ter decoratie)?

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Tom, de NZH-hobbyclub maakt Nederlandse seinpalen voor eigen gebruik en voor verkoop. De opbrengst van die verkopen zijn voor hun clubkas.
Ik heb alleen een postadres van die club gevonden in de Seinenspecial van Rail Hobby:
NZH-Hobbyclub
Waarderweg 78
2031 BP Haarlem

Op Eurospoor 2005 zag ik prijzen tussen de E 18,00 en E 25,00. Of ze ook op andere beurzen staan weet ik niet.
Re: Nederlandse Viessmann seinen
@AlbertJan: welk type seinen zijn dit eigenlijk en heb je ze recentelijk aangeschaft? (Met andere woorden: worden ze nog gemaakt?)

@Gerard: ik heb de bedoelde hobbyclub een mailtje gestuurd met de vraag wat de seinpaaltjes kosten (Men had foto's op hun website gezet). In ieder geval bedankt voor de tip.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Tom, wat is dat adres? Ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in hun seinen.
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Dag Gerard,

De website van NZH-Hobbyclub is: http://www.nzhhobbyclub.nl/
Het emailadres is: ton@nzhhobbyclub.nl

Onder het kopje 'Verkoop' staan foto's van de seinpaaltjes. Er staan helaas geen prijzen bij. Die heb ik per email aangevraagd, maar ik heb nog geen reactie mogen ontvangen.


Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Dag Gerard,

Ik heb een reactie ontvangen van de NZH-hobbyclub (Verkort weergegeven):

Bijgaand treft u een prijslijst aan van de seinpaaltjes die wij in ons assortiment hebben. Bij afname van 10 stuks of meer, ongeacht de samenstelling, geldt een aantrekkelijke korting.

Hoofdsein:HO (Links of rechts)     ? 15
Bouwpakket: HO                     ? 11
Hoofdsein+cijferbak                ? 21
Losse cijferbak:HO                 ?  7
Dwergsein:HO                       ? 13
Bouwpakket dwergsein               ? 11

Hoofdsein:N                        ? 15
Bouwpakket N                       ? 11

Verzendkosten                      ? 7,50
[/font]

Ik heb nog niet gevraagd wat de bedoelde korting bij afname van 10 stuks of meer is.
Ik heb ook nog niet nagevraagd welk cijfer er in de letterbak brandt en of de seinpaaltjes ingebouwde verlichting hebben.

Wellicht is, bij voldoende belangstelling, ook hier een Marklinforum-kwantumkorting te bedingen?

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Hallo Tom & Gerard

NZH had gisteren en vandaag ( 16 / 17 sep. )  een opendag te Haarlem
Zowel buiten als binnen hadden ze alles opengesteld voor bezoekers
Ook kon je diverse banen zien en de opbouw ervan
En ook was er een mini vijver voor de diverse boten.

groet Frans
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Tom, bedankt voor het adres en de prijslijst. Ik zal binnenkort ook eens contact met die club opnemen.
Voor wat betreft die cijferbak: ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een '8' brandt, maar dat weet ik niet zeker meer.
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Hallo Tom & Gerard


Ik heb ook 't telefoon nummer van NZH
Weet niet of jullie daar wat aan hebben
Maar misschien is dat makkelijker ivm eventuele verdere "info"

Mocht je het willen hebben, mail even
Want het nummer hier zo maar neerzetten, tja weet niet of dat zo maar kan of mag

Gr. Frans
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Hallo Tom.
Ik heb de seinen van Viessmann gevonden! 8)
Deze zaten bij een 2e hands baan die ik enige maanden geleden gekocht heb.
Het zijn er 6,allemaal lichtseinen,bausatz  6732,hoofdsein 4001, bloksein met voorsein 4014,4 x bloksein 4011.
Ik vond een stempel van 27-07-1997, vermoedelijk productiedatum.
Ik moet ze nog uitproberen maar om te zien zijn ze mooi!
Dat laat ik nog wel horen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nederlandse Viessmann seinen
De seinen van de NZH-hobbyclub zien er wel goed uit , maar als ik het schilderwerk zie dan krab ik me toch wel twee keer achter de oren.
groetjes
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Dag AlbertJan,

Ik heb de door jou opgegeven typenummers ff opgezocht op de site van Viessmann, maar dan krijg ik allemaal moderne (Duitse?) seinen te zien. Niet de seinen die ik op de foto aan het begin van dit draadje bedoelde.
Gezien de datum van productie/verkoop van jouw seinen vrees ik met grote vrezen dat de door mij bedoelde seinpaaltjes al heel lang niet meer gemaakt worden.

Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om het uit te zoeken.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nederlandse Viessmann seinen
Hallo Tom.
Je hebt helemaal gelijk!
Nu ik ze uit de doosjes haal zijn het inderdaad de modernere uitvoeringen
van "jouw" lichtseinen! :(
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.