Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878

Gestart door Tom vrijdag 15 september 2006, 21:16:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878
Dag Marklincollega's,

Ik zat vandaag een beetje op het Internet te snuffelen en zag Busch Day & Night modelbaanachtergronden:
- Overdag zien ze eruit als een 'gewone' achtergrond.
- In het donker, maar dan met verlichting erachter, zou het er sprookjesachtig uit dienen te zien.

De vraag luidt dan ook: wie heeft er ervaring met deze achtergronden en op welke manier heb je de poster op een 'lichtbak' gemonteerd?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties omdat zo'n achtergrond me wel wat lijkt.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878
Ik heb gewoon een normale achtergrond gepakt. Hiein heb ik gaatjes geboord met een heel klein boortje op plaatsen waar ik dat wilde, bv. in de ramen van huisjes etc.
Daarachter heb ik verlichting egzte. Leuk gezicht.

Re: Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878
Heel leuk idee, natuurlijk veel meer keuze en een stuk goedkoper!(lijkt mij)
AlbertJan.
Re: Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878
Dag AlbertJan,

Het genoemde type achtergrond is net zo duur/goedkoop als de gewone achtergronden van Busch, namelijk 9,95 voor een poster van 198 cm x 34 cm.

Het idee van Fonzo is natuurlijk ook heel goed. Dan heb je inderdaad veel meer keuze.

Wat voor soort 'lichtbak' heb je gemaakt, Fonzo? Is het zo'n soort lichtbak waarop chirurgen de rontgenfoto's hangen?

Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878
Tom,

Ik heb helemaal geen lichtbak gebruikt. Eerst heb ik een raamwerk gemaakt van balkjes 45 x 45 mm. Daarop heb ik hardboard gespijkers en daarop heb ik  de achtergronden geplakt met gewone behanglijm. Goed laten drogen en toen de gaatje geboord in de huisjes etc.
Aan het open achtereind heb gewone lampjes in lamphoudertjes gezet en aangesloten (geeft weinig licht, maar dat was ook de bedoeling). Per slot van rekening is in werkelijkheid het licht op afstand ook veel zachter.
Dit raamwerk heb ik vervolgens tegen de muur geschroefd.
Tegenwoordig zou ik het met langlevende lampjes doen, want als je kapotte lampjes hebt is het wel een heisa om ze te vervangen
Re: Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Modelbaanachtergrond Busch 2875 t/m 2878
Hallo Jongens,

de achtergronden van Busch zijn ontwikkeld door Jowi,

volgens mij zijn de day en light achtergronden uitgevoerd met een Blacklight in TL vorm,

Meer info op de volgende site

http://www.modellbahn-hintergrund.com/

ik kan evt. navragen want ik moet deze man zowie zo nog voor wat anders een mail sturen,

met vriendelijke groet,

Walter