Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

loc´s stoppen op c-rails wissels

Gestart door timjoo dinsdag 19 augustus 2008, 10:16:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
loc´s stoppen op c-rails wissels
ik heb een aantal loc's waaronder de 2 mfx loc's en gewoon fx loc's die stoppen als je langzaam over een wissel rijd. nu is mijn vraag hebben jullie daar ook last van en wat kan er aan gedaan worden.
Re: loc´s stoppen op c-rails wissels
Vreemde zaak Tim !, neem aan dat de wissels en wielen en slepers allemaal brandschoon zijn 8)

Zitten je slepers goed recht ?
Verbinding rails-wissels goed ?

Wel frappant dat je het met een antal locs hebt, dan zou je er dus vanuit kunnen gaan dat het iets met de rails/wissels moet zijn.

Zou het zo 1, 2 , 3 niet weten.

Mvg Gert
Re: loc´s stoppen op c-rails wissels
Dag Tim,

Ik heb hetzelfde gehad, nadat ik mijn locs weer liet rijden na een stilstand van 4 weken. Simpelweg op te lossen door een doekje met een klein beetje spiritus (aanlengen mag) te pakken om de rails en de middengeleider voorzichtig schoon te maken.

Als ik een Lux schoonmaakcombinatie zou hebben (...), dan zou ik die gebruikt hebben  8)

Groeten, Paul
Re: loc´s stoppen op c-rails wissels
Hallo Tim, ik heb ook een probleem gehad met rijden over wissels. Bij mij reden de treinen niet of niet fijn over de engelse wissels. Ik had er vier en heb ze allemaal uit de baan gehaald. Ik moest wel mijn railplan verregaand aanpassen maar nu kan ik weer lekker rijden. Ook bij de driewegwissels loopt het niet fijn maar dat neem ik maar voor lief en neem altijd een aanloopje als ik over zo'n wissel moet.