Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

delta (stoom)loc digitaal laten rijden

Gestart door leonardus maandag 18 augustus 2008, 03:04:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
delta (stoom)loc digitaal laten rijden
 :( help :( mijn delta stoomloc uit de startset 29177 weigert met de dipschakelaar op "78" te rijden ! (ik rij met een mobiel station systeem van de startset 29533,) hoe of wat moet ik nog meer doen? wie o wiekan mij hiermee helpen? Groetjes leonardus.
Re: delta (stoom)loc digitaal laten rijden
Indien alleen adres 78 niet werkt zou je de loc een ander adres kunnen geven. Mocht een andere loc dit adres reeds hebben geef je die een ander adres. Op een MS hoef je tenslotte geen adressen meer te onthouden.

Groet,
Ronald
Re: delta (stoom)loc digitaal laten rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: delta (stoom)loc digitaal laten rijden
Leonardus, weet je zeker dat je 78 hebt ingesteld?
Kan het niet zijn dat je de "on" en "off" hebt verwisseld, of het adres gespiegeld hebt ingesteld?
Reed de lok hiervoor wel of een andere centrale?
Test desnoods de lok op analoge werking.
Re: delta (stoom)loc digitaal laten rijden
Staat je mobiel station wel op het juiste adres want dan doet hij het ook niet.

Re: delta (stoom)loc digitaal laten rijden
bedankt Ronald, adres 72 doet het wel. ik dacht 78 is voor een stoomloc, maar een andere code kan dus ook. nogmaals bedankt

maar nu maakt de loc veel meer lawaai tijdens het langzaam rijden, is dat omdat hij eigenlijk niet digitaal is voorbestemd . Groetjes Leonardus
Re: delta (stoom)loc digitaal laten rijden
hallo kappa bedankt voor je reageren. ik had het niet verwisseld hoor, maar 78 doet het gewoonweg niet en 72 wel, maar ik dacht omdat het een stoomloc betreft moet het echt wel 78 zijn. Maar nu weet ik dat er sporen zijn die naar rome leiden. Groetjes Leonardus
Re: delta (stoom)loc digitaal laten rijden
Het verschil bij de adressen 78 en 72 is schakelaar 2 (Off resp. On).
Weet je zeker dat deze in de uiterste stand stond, zo ja dan kan deze defect zijn. Delta is ook digitaal alleen heeft deze minder mogelijkheden dan een ander type decoder (bijv. geen funkties). Inderdaad zijn er loks, uitgerust met een Delta-decoder, die bij langzaam rijden veel lawaai kunnen maken. Toch is het beter om de loks eens goed schoon te maken en motoras en tandwielen een klein drupje olie te geven. Zijn de koolborstels ook nog Oke ?.

Mvg,
Peter