Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Piko Hondekop

Gestart door Fonzo donderdag 14 september 2006, 15:19:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

online
Re: Piko Hondekop
Ja of je moet zelf even bezig gaan, zo duur is dit model niet(als je een beetje erop let waar je hem koopt...)
Re: Piko Hondekop
Arkadas
gast

Re: Piko Hondekop
hmmm, tja de verschillen zijn dan toch nog wel behoorlijk dan...

Jammer dat ik twee linker handen heb....ik zou denk ikniet verder komen dan proberen het model om te spuiten  :? :(
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Arkadas relax  8) ze gaan allemaal wel een keer komen!

Een tipje is al bekend. Volgend jaar worden er 3 verschillende varianten geïntroduceerd  :D
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

online
Re: Piko Hondekop
mag ik vragen waar je dat weg hebt brigitte?
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Ja hoor.

Bron: Beneluxspoor.net

Wat zijn juilie nieuwsgierig om wat voor varianten er komen, nou er komen er  volgend jaar ( dus niet meer dit jaar ) 3 en welke nee dat is nog een GROOT geheim       wacht maar tot volgend jaar anders hebben julie niets meer om over te praten   .

m vr gr

Wim

MTE
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

online
Re: Piko Hondekop
oke leuk ik wacht het af net als deze versie die in bestelling staat, maar waarschijlijk pas bij de volgende levering zit snik snik
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
In afwachting van de levering van mijn Hondekop ben ik vandaag op Rail in Den Bosch even bij de Piko-stand wezen kijken. De trein ziet er verschrikkelijk mooi uit :D. De naad (ja, die) is praktisch te verwaarlozen. Wat me wel opviel was de ietwat matte kleur van de bakken. Hoe hij rijdt weet ik niet: de trein stond in een vitrine :cry:.
Re: Piko Hondekop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
@Gerard,
Stond er heel misschien heel klein ook nog wanneer precies in 2007 de rest van de varianten gaan uitkomen?

Groeten,
Herman
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Daar kan ik kort over zijn: nee, :cry: helaas. Niet in het klein en niet in het groot. Jammer maar helaas. Ik denk dat we met z'n allen op berichten van Piko moeten wachten (voorjaar 2007?).
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

online
Re: Piko Hondekop
Dat wordt dus wachten op neurenberg...
Re: Piko Hondekop
Dag Hondekop-fans :-)

Ik heb woensdag 11 oktober een Piko Hondekop rijdend gezien bij Wentink te Apeldoorn.
Ik vind het een heel mooi, maar ook best lang, model. Over een tijdje krijgen ze de 2e zending binnen. Ik zit nog te twijfelen of hij op m'n kleine baantje (R1 en R2) ook mooi zal rijden. Vandaar dat ik jullie ervaringen/reacties op de voet zal volgen.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re: Piko Hondekop
Davy
gast

Re: Piko Hondekop
Op de doos staat minimale radius R2.
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

online
Re: Piko Hondekop
kan hij helemaal niet op r1 rijden dan??
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Piko Hondekop
Citaat van: cup-druc-han op zaterdag 14 oktober 2006, 22:13:18
kan hij helemaal niet op r1 rijden dan??

Ach zo adviseren ze met minimaal R3 te werken voor de Big Boy, maar hij gaat prima door R1  :shock:
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

online
Re: Piko Hondekop
ja dat bedoelde ik eigenlijks....
thanks sascha
Re: Piko Hondekop
Arkadas
gast

Re: Piko Hondekop
van het weekde de Piko hondekop getest en geen probleem tegen gekomen, rare bochten en kronkels, zelfs kleinste c-rail bocht heeft hij kunnen maken.

Top model van het jaar 2006 (kunnen we die verkiezen?) wat mij betrefd.

Jongens laat piko maar schuiven en nog meer van dit soort mooie modellen produceren (prima prijs kwaliteit).

Arkadas
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Arkadas, ben het helemaal met je eens  8)



Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Waarom is die van mij nog niet binnen :cry:
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Gerard daar hebben we het toch al uitgebreid over gehad  8)
Fijn wachten tot eind oktober. Kom op ze je er over heen nog 2 weekjes  :D
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Piko Hondekop
Citaat van: Gerard op zondag 15 oktober 2006, 21:32:17
Waarom is die van mij nog niet binnen :cry:

Ik was woensdag bij TT VKB, en daar lagen er 6 op de toonbank (!) - heb 'm uitgebreid bestudeerd samen met Davy - kwamen er nog achter dat 1 kapje los zat (hoorde gelijmd te zitten). Mooi ding.. Zeker voor 140 Euro wat ie daar kost. Maar niet helemaal mijn ding. Ben meer in mijn nopjes met de Strukton loc die ik gisteren heb gekocht (laat ik hem vanavond toch uit mijn handen vallen  :evil: :twisted: :oops: :cry: :roll: :x :shock: :? )
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Gelukkig is het Märklin, erg degelijk en kan wel tegen een stootje toch!?

Sascha gaat dit nu bevestigen hoop ik  :shock:
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Piko Hondekop
Citaat van: Brigitte op zondag 15 oktober 2006, 21:55:02
Gelukkig is het Märklin, erg degelijk en kan wel tegen een stootje toch!?

Sascha gaat dit nu bevestigen hoop ik  :shock:

Helaas - de stootbumpers zijn afgebroken - en het blokkie waar ze opzitten is ook door midden. Hij viel niet eens echt hard, maak me geen zorgen of ie nog rijdt of niet. Kan niet zo snel testen - alles zit in dozen ver weg. Misschien morgen toch maar even doen. Dinsdag maar spullekes bestellen  :shock:
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
CiteerGerard daar hebben we het toch al uitgebreid over gehad  
Fijn wachten tot eind oktober. Kom op ze je er over heen nog 2 weekjes  
Ja Brigitte, jij hebt makkelijk praten met je trein onder handbereik  :(
CiteerBen meer in mijn nopjes met de Strukton loc die ik gisteren heb gekocht (laat ik hem vanavond toch uit mijn handen vallen)
Sascha, dit is toch wel een grapje, hoop ik.

Edit: lees zojuist dat dit geen grapje is. Sascha, dit is mij ook een keer overkomen met de 6494. Viel van ongeveer 40 cm. hoge spoortafel. Nadat mijn hartslag weer een beetje normaal was de schade bekeken: 2 buffers afgebroken, vastgelijmd met Bison Tix. Maar eerst even laten lopen. Reed perfect.
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko Hondekop
Geintje Gerard, oei oei het zit je hoog  :D 
Je hebt gelijk, al heb ik 'm wel afgestaan aan m'n vader, die wilde 'm dolgraag hebben, dus ik wacht op wat er verder komen gaat. Maar hij is toch nog steeds dicht in de buurt.

Wow Sas dat is echt lullig  :( Ik zou zeker even testen en daarna maar wat onderdelen bestellen om 'm weer toppie te maken.

Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
Ik heb de Hondekop getest op mijn M-rails baan.
Hij rijdt goed ! Geen problemen met 5100 (R1) of 5200 (R2) bochten, wisselstraten, spoor wisselen (links-rechts) etc.
Ontspoort niet etc. 
Ik rijdt alleen niet full-power, want dan heeft bijna alles de neiging om uit de baan te vliegen. Dat is dus niet getest.

Hij maakt hetzelfde hoge piepgeluid bij het aanrijden als de Piko ICE3 (hoog-frekwent aansturing van de motor ?).

Goed model ! Zeker voor deze prijs.

groetjes
Henk.
Re: Piko Hondekop
Gerard
gast

Re: Piko Hondekop
Citaat van: Brigitte op zondag 15 oktober 2006, 22:08:10
Geintje Gerard, oei oei het zit je hoog  :D 

Re: Piko Hondekop
Arkadas
gast

Re: Piko Hondekop
Citeerdit is mij ook een keer overkomen met de 6494. Viel van ongeveer 40 cm. hoge spoortafel. Nadat mijn hartslag weer een beetje normaal was de schade bekeken: 2 buffers afgebroken, vastgelijmd met Bison Tix. Maar eerst even laten lopen. Reed perfect.

Nou weet ik waarom die 6494 zo zeldzaam is.... mijne is eens ophol geslagen... reed net een brugover die ik nog niet dichtgedaan had (is de toegang tot de kamer) oooohh wat was ik kwaad op mezelf....

Buffers er weer aangeplakt en gelukkig rijdt hij nog perfect, maar deed wel ff pijn  hoor.
Re: Piko Hondekop
Rloop
gast

Re: Piko Hondekop
Stil geworden over de hondekop, iedereen hem uitlaten?
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

online
Re: Piko Hondekop
Ik zit te wachten op een mailtje of belletje van mijn hofleverancier.
Had hem erg laat besteld, en degene die hem als eerste bestelt heeft krijgt hem ook als eerste. Vind ik erg raar, want ik wil hem hebben  :shock:

Dus nog even geduld........(hoop ik)

Raymond.
Re: Piko Hondekop
marklinfan
gast

Re: Piko Hondekop
mijn honde kop is binnen.
Maar een vraag hoe krijg je hem in elkaar zodat die kan rijden.is dat een manier voor ik ben bang dat ik doordruk hem verbuig


gr marklinfan
Re: Piko Hondekop
SNEAK
gast

Re: Piko Hondekop
ik heb em op zijn kop in mijn handen met mijn wijsvingers op de koppelingen gehouden en toen gekoppeld, op de rails leek hier ook geen succes te worden zeg maar
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
Ik heb hem sinds september vorig jaar, 2 keer de koppelingen gebruikt, zag er niet solide uit, dus heb hem nooit meer uit elkaar gehad, en dat wilde ik zo maar houden, gezien de inferieure kwaliteit dezer koppeling 8)
Re: Piko Hondekop
JanPieter
gast

Re: Piko Hondekop
Hallo,
In Zwolle heb ik het Hondekop treinstel 766 (groen) zien staan voor 130 euro  :shock:!
Re: Piko Hondekop
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Piko Hondekop
Dat zal wel geen Piko zijn geweest. Een 700-serie is een viertje. Die is alleen door Lima uitgebracht.

John
Re: Piko Hondekop
Andre
gast

Re: Piko Hondekop
Citaat van: MCN op donderdag 01 februari 2007, 16:42:05
Had hem erg laat besteld, en degene die hem als eerste bestelt heeft krijgt hem ook als eerste. Vind ik erg raar, want ik wil hem hebben  :shock:
Raymond.

Uhh jij wilt als laatste bestellen en hem dan als eerste hebben, of begrijp ik jou helemaal verkeerd ???
Re: Piko Hondekop
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko Hondekop
Het is een hele vage uitspraak ja   :?.
Marcel
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

online
Re: Piko Hondekop
Citaat van: Andre op zondag 04 februari 2007, 14:23:08
Citaat van: MCN op donderdag 01 februari 2007, 16:42:05
Had hem erg laat besteld, en degene die hem als eerste bestelt heeft krijgt hem ook als eerste. Vind ik erg raar, want ik wil hem hebben  :shock:
Raymond.

Uhh jij wilt als laatste bestellen en hem dan als eerste hebben, of begrijp ik jou helemaal verkeerd ???
Ja je begrijpt mij verkeerd. Het was een grapje  :lol:
Tuurlijk krijgt iemand die hem als eerste bestelt hem ook als eerste. Kreeg net een mail van mijn hofleverancier dat hij pas in mei zal komen. Dus nog even geduld.
Raymond.
Re: Piko Hondekop
marklinfan
gast

Re: Piko Hondekop
nou ik heb al ellende met de pijo hondekop op mijn centraal station.
staat de regelaar helemaal uit begint die ineens te rijden

daar wordt ik niet vrolijk van en wat kan het probleem zijn
Re: Piko Hondekop
digi-jacques
gast

Re: Piko Hondekop
Citaat van: marklinfan op dinsdag 06 maart 2007, 22:01:06
nou ik heb al ellende met de pijo hondekop op mijn centraal station.
staat de regelaar helemaal uit begint die ineens te rijden

daar wordt ik niet vrolijk van en wat kan het probleem zijn

ok, hier ben ik dus ook nieuwsgierig naar, dit gebeurde bij mij ook,om vervolgens vol in mijn alco pa te rijden..................., de amerikaan won, want die is zwaarder, maar niemand dit zelfde probleem tegengekomen???????

en dan maar vraag 2, klaarblijkelijk is het adres niet met een cs te veranderen???????
Re: Piko Hondekop
daan2353
gast

Re: Piko Hondekop
Probleem lijkt mij een lekstroompje in de versterkertrap van de decoder. Misschien toch een duurdere versie er in zetten? Misschien reageert de decoder ook op signalen van bijvoorbeeld radiografische besturing van autotjes of zendamateurs? De rails is tenslotte een grote antenne..?

In elke andere uitleg is je decoder gewoon slecht of defect of vochtig geworden, waardoor dus dat lekstroompje kan ontstaan..
Re: Piko Hondekop
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Piko Hondekop
Mijn Piko HK is nu inmiddels ook ruim een jaar oud en hefft nog niet zoveel KM's gemaakt heb alleen een keertje gehad dat een asb'tje er vanaf is gelopen en iets met en ruitje wat inmiddels is verholpen.
De in de 3-railversie gemonteerde decoder is gelijk aan een Uhlenbrock decoder. loopt best mooi. Er wordt misschien toch geruild met een decoder uit een Roco lok om de binnenverlichting apart te kunnen schakelen met een extra funktie..

Ook mag de service van de Nederlandse importeur, Wim Wolters een aparte vermelding krijgen, die krijgt van mij echt een pluim, hij heeft me al twee keer zonder probleem aan reserve onderdelen geholpen zonder daar ook maar een cent voor te vragen.
Re: Piko Hondekop
digi-jacques
gast

Re: Piko Hondekop
Citaat van: daan2353 op donderdag 17 januari 2008, 14:51:08
Probleem lijkt mij een lekstroompje in de versterkertrap van de decoder. Misschien toch een duurdere versie er in zetten? Misschien reageert de decoder ook op signalen van bijvoorbeeld radiografische besturing van autotjes of zendamateurs? De rails is tenslotte een grote antenne..?

In elke andere uitleg is je decoder gewoon slecht of defect of vochtig geworden, waardoor dus dat lekstroompje kan ontstaan..

beide opmerkingen lijken mij, met de nadruk op lijken, niet kloppen, zou best kunnen als je er zelf een decoder in hebt gebouwd of laten bouwen, en vochtig worden etc lijkt mij bij een gloednieuw model een beetje raar......, er zit trouwens volgens de beschrijving een Uhlenbrock in.................